Gå til innhold

Hvor får dere tak i L`en?


Nøtten

Anbefalte innlegg

Skal begynne å øvekjøre men har glemt å spørre hvor man finner en L til å ha i vinduet når man kjører. Hvor har dere funnet den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal begynne å øvekjøre men har glemt å spørre hvor man finner en L til å ha i vinduet når man kjører. Hvor har dere funnet den?

Jeg fikk tilsendt i posten fra Biltilsynet eller Statens Vegvesen eller noe sånt da jeg var 16 år gammel.. hvis ikke kan du jo lage en L selv som du teiper fast på innsiden av bakruta?

Endret av mia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det tilsendt, men nå må man vel ha trafikalt grunnkurs før man får det, med tanke på at man må ha det før man begynner å øvelseskjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snart 42

Alle bilrekvisitaforretninger - der får man L-er både til å feste i ruten og på karosseriet. Her får man også ekstra innvendig speil. Mange bensinstasjoner har det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he....Jeg er ferdig med grunnkurset men fikk ikke noen L i posten. Får gå til nærmeste bensin-stasjon. Takk skal dere ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snart 42
He he he....Jeg er ferdig med grunnkurset men fikk ikke noen L i posten. Får gå til nærmeste bensin-stasjon. Takk skal dere ha.

Mine unger har tatt lappen i løpet av de siste årene. Vi har aldri fått noen L i posten vi heller..... Sikkert bare enkelte kjøreskoler som yter denne servicen!

Lykke til med øvelseskjøringen da - kjør MYE!! Mengdetrening er viktig - og sparer deg for dyre kjøretimer med sjåførlærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis ikke kan du jo lage en L selv som du teiper fast på innsiden av bakruta?

Nei! Spar oss for flere bleke/utydelige L laget med tusj eller fargeblyant, teipet eller på annen måte festet på innsiden av et skrått vindu som ved feil vinkel til sol/annen lyskilde blir ugjennomsiktig for oss på utsiden. I tillegg har disse en lei vane til å bli hengende også utenom øvelseskjøring, noe som er både forvirrende og ulovlig.

Ekte L med magnetmatte koster fint lite og er knallbra, og om man som meg øvelseskjører bil hvor magneter ikke fester (aluminium for min del, men også plast på noen modeller) er den fortsatt mye tydeligere enn hjemmelagede lapper der den står i bakruten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

fant ikke noe der jeg.

Får stikke innom Biltema på Alna å gi dem en 20 kroning da. Speil kommer når jeg har lært meg å kjøre. Ikke bare svinge, stoppe og kjøre fremover.

Hakke kjørt bakover enda! Ikke brukt giret heller...hihi

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...