Gå til innhold

Hvem får se kjolen din før den store dagen?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor mange som totalt hemmeligholder kjolen sin før bryllupet?

De aller fleste av oss viser den jo frem her inne og det tilfredsstiller vel litt av delertrangen. Men hvor mange andre og ikke minst HVEM får se kjolen din før kirkeklokkene ringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg jo ikke valgt kjole foreløpig, men jeg har jo tenkt litt. Og sambo får selvsagt ikke se den, kjolen blir nok hengende i Trondheim hos mamma. Hun skal være med og plukke den ut, så hun får naturligvis se. Og sikkert søstera mi og pappa og forloveren min. Egentlig har jeg ikke tenkt å vise den til flere (jo forresten, kanskje svigermor, det ville hun like) - men kjenner jeg meg selv rett, klarer jeg vel ikke å la være... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he! Spennende tema som jeg også har fundert over. Søskenbarnet mitt ble med da jeg kjøpte, for hun kjøpte komisk nok samtidig. Ellers har min mor sett den for hun må sy inn litt, i tillegg har min forlover sett den på bilde for hun har ikke hatt anledning til å se den enda. Det er fryktelig mange som er nysgjerrige men jeg er ganske streng med det. JEg har ikke sagt noe til folk som har spurt. Kanskje litt vel strengt men jeg synes det er ok. Jeg har ihvertfall ikke sagt noe til min tilkommende!!!! :briller:

Jeg var gjest i et bryllup en gang da alle gjestene fikk bare gå å se kvelden før. Det synes jeg ikke var så spennende, selv om jeg bare var gjest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- men kjenner jeg meg selv rett, klarer jeg vel ikke å la være...  :oops:

He he he sånn er jeg også!

Mamma, søsteren min og forloveren min var med da jeg kjøpte den, og ellers har jeg vist den til min amerikanske venninde (som gifter seg samme dag som meg, vi sammenligner... :ler: )

Pappa har sett den, og min manns eneste kvinnellige slektning, kusinen hans, som jeg er veldig glad i. Og jeg har en venninde i Finland som jeg håper kommer i bryllupet, hun har også sett den. Og alle jentene her inne selvsagt........ :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen min var ingen "hemmelighet" i det hele tatt den.

Den som ville fikk se.

Til og med min tilkommende så den!

Har egentlig aldri skjønt den greia om at kjolen skal holdes skjult. :o

Barbie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma, pappa og søsteren min har sett den på, svigermor har sett den på hengeren. Noen venninner har fått et bilde av den via internett, men det ga ikke så godt inntrykk av hvordan den ser ut på meg. Jeg synes det er litt gøy med de gamle tradisjonene som at brudgommen ikke skal se kjolen, han skal kjøpe buketten og sånn. Det gjelder bare å ikke overdrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min forlover og søstra mi var med da jeg fant den, ellers

er det bare ett par venninner som ikke kan komme i bryllupet som har sett bilder av kjolen min.

Artig å holde den litt hemmelig synes jeg :D

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke kjolen min ferdig, men planen er i allefall at brudgommen ikke skal se den, etter eget ønske.

Videre skal mamma hjelpe meg å sy, så ho må nødvendigvis se den. Kjolen skal syes og oppbevares hos svigers, så svigermor kommer garantert til å se den. I tillegg skal søstra mi og forloveren min se den, da de skal være med å plukke ut evt smykker, sko etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg var det kun moren min of min forlover som hadde sett kjolen på forhånd. I tillegg fikk min mormor se bilde av den. Men den skulle være hemmelig, og det er også litt av sjarmen synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Jeg kommer nok til å vise kjolen til min søster og forloveren min, svigermor har nok veldig lyst til å se, men jeg vet jo ikke hvor jeg skal oppbevare kjolen så det får vi se når den tid nærmer seg.

Jeg synes også det er koselig med litt hemmeligheter før den store dagen, av det gode slaget da riktignok ;) Så kjolen min skal være hemmelig, og også brudebuketten som min kjøre skal ordne på egenhånd, det blir en overraskelse til meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt noe særlig stilling til at den skal være så hemmelig. Men min kjære har ikke sett den. Det har heller ikke svigermor og noen andre på hans side... JOOO hans kjære søte snille farmor har sett den. da den har hengt i skapet hos henne i vinter. Ellers så er det en del av mine venner som har sett den. men min kjære må pent vente til 02 august. Han er ikke særlig interessert i å se den heller. Mine foreldre og min forlover har selvsagt sett den også... Og min mormor, da det var så usikkert om hun kom til å overleve vinteren pga mye sykdom.

Det er visst en del som har sett den.... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Han er ikke særlig interessert i å se den heller....

He he min kjole kunne godt hengt i skapet her hjemme og min kjære hadde ikke åpnet det engang!

....hadde IKKE vært meg, jeg hadde ikke klart å holde fingrene unna...

Han hadde forlovelsesringen min i jakkelomma i skapet i gangen i TO UKER før han fridde!!

At han turte, gjett om jeg må begynne å snoke litt... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he min kjole kunne godt hengt i skapet her hjemme og min kjære hadde ikke åpnet det engang!

....hadde IKKE vært meg, jeg hadde ikke klart å holde fingrene unna...

Han hadde forlovelsesringen min i jakkelomma i skapet i gangen i TO UKER før han fridde!!

At han turte, gjett om jeg må begynne å snoke litt... :ler:

Og det var meg, da, glemt å logge på igjen.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den eneste som har sett kjolen i levende live er min eks (som huser kjolen frem til avreise - veldig snilt!!). Ellers har en god venninne samt forloveren min sett bilde av kjolen (og forøvrig kommet med gode tips i kjoleutvelgelsesprosessen). Og så dere her inne da, selvfølgelig :D

Problemet er at jeg er så spent og engasjert når det gjelder kjolen, jeg har så fryktelig lyst til å fortelle alt om den til min tilkommende, men jeg har klart å styre meg. Han har gitt klar beskjed om at han ikke vil vite noe om den før han ser meg Den Store Dagen!

Nå har han bestemt seg for at jeg ikke skal få se antrekket hans før Den Store Dagen heller da. Veldig spennende, men jeg er vanvittig nysgjerrig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fram til nå er det bare min mor som har sett den. Hun var med når jeg kjøpte den. Den skal henge hos brudesalongen fram til jeg skal bruke den, så da blir det nok ikke særlig flere som får de den før den store dagen.

Den skal iallefall være hemmelig for sambo. Han skal ikke se den før vi kommer i kirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudekjolen min henger i skapet og sambo har sett den. Men det blir en helt annen opplevelse å se den på meg med alskens pynt og sminke i kirken enn å se den på en kleshenger i skapet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min forlover, mamma og svigermor vet alle tre hvordan kjolen ser ut.

For alle andre inkludert min kjære Tigergutt skal den hemmeligholdes frem til 9.august!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne er den eneste som har sett kjolen 'i levende live' - men ikke hun heller har sett den på meg - bare på en prøvedokke eller hva det heter... sånn utstillingsgreie...

Forloveren min bor laaaangt unna, men har selvsagt sett kjolen på bilde. Ellers er det vel bare de på brudesalongen som har sett den - og slik skal det forbli! Jo færre som vet, jo mindre er sjansene for at noen plaprer og sånt... Og så liker jeg hemmeligheter kjempegodt da! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Jeg har hatt med forloveren min, mamma og to venninner til i brudesalongen (riktignok ikke samtidig - huff!), så de har sett den på meg. Men når den kommer skal den ikke vises til noen fler (muligens med unntak av lillesøster, siden den sannsynligvis skal henge hos mamma og henne.)

Alle andre får bare vite at den er hvit... Det er så kult med noen hemmeligheter. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma var med da jeg valgte den ut. Min forlover var med da jeg kjøpte den, og min ene søster var med da jeg tilpasset den (kun fordi min forlover var syk).

Den skal hemmeligholdes for alle andre frem til 9. august.

Sambo er veldig nysgjerrig, men vil ikke se den. Det er litt av sjarmen... :wink:

PS! Jeg får ikke se sambos klær før kirkedøren går opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...