Gå til innhold

Plutselig plaget av kviser


Gjest Kvisetryne

Anbefalte innlegg

Hva er forskjell på hudlege, hudpleier og dermatolog?

Hva anbefales? Må jeg ha henvisning fra lege for å komme til hudlege?

Hilsen fortsatt kvisetryne :tristbla:

Hudpleier er ikke medisinsk utdannet. Hudlegen har lang utdannelse og er spsialist på hud. Du kan gå til privat hudlege, men det er dyrere enn å bil henvist. Fordelen er at du kommer fortere til hvis du går privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kvisetryne

Hei!

Takk for alle svar! Jeg er takknemlig!

Jeg har også stor tro på at kvisene kommer innefra kroppen, hormoner etc.

Jeg har faktisk vært hos legen og tatt nye blodprøver, da de tidligere prøvene viste litt lavt stoffskifte. Legen sa at huden er noe av det mest komplekse ved hele menneskekroppen, og det kan være veldig vanskelig å behandle raskt.

Jeg må vente en uke på resultatene, og nå vil tiden vise om det kan være årsaken til problemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får svar. Min hudlege påpeker også dette med hormoner. Når man plages i voksen alder med acne, og særlig de som er lokalisert på rygg og bryst, så spiller hormoner inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tine_*

Jeg ble VELDIG plaget av kviser under graviditet. Det var store "underjordiske" vulkaner nærmest!

Og forfelngelig som jeg er fikk jeg jo helt panikk. Men fikk prøve noen produkter av ei venninde som fungerte kjempegodt!!

De er fra Mary Kay. Acne solution system heter det. Inneholder 2% salicylsyre, og passer for sensitiv til fet hud :-)

Send meg gjerne en mail, så kan jeg henvise deg til hun som solgte de til meg :-)

Mailadresse fjernet

Bolledeig (mod)

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tine_gjest: Oi, så utrolig bra dette systemet må virke. Såvidt meg bekjent ble produktet lansert 12.september og det tar 1-2 uker for konsulenten å få de tilsendt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tine_gjest: Oi, så utrolig bra dette systemet må virke. Såvidt meg bekjent ble produktet lansert 12.september og det tar 1-2 uker for konsulenten å få de tilsendt....

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tine_gjest: Oi, så utrolig bra dette systemet må virke. Såvidt meg bekjent ble produktet lansert 12.september og det tar 1-2 uker for konsulenten å få de tilsendt....

Systemet leveres med tidsmaskin, må vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvisetryne
Gå til legen din med dette! Kanskje det er stoffskiftet ditt det er noe "rart" med?Det finner legen ut av ved en blodprøve!

Jeg fikk plutselig kviser på ryggen i en alder av 35 og jeg hadde lavt stoffskifte.Fikk medisiner og det forsvant! :-)

Hei-hei!

Jeg har tatt prøver, og skal til legen og drøfte om noen dager.

Kan noen fortelle meg hvor man ligger på skalaen for å betegne det som lavt stoffskifte? Jeg fikk høre at noen av mine stoffskifteprøver lå på 11-12... Er det lavt? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Takker for tips!!

Jeg leser om Basiron enkelte steder. Hva er det egentlig, og hvordan virker det mot kviser/uren hud?

Noen som har erfaring?

Du kan jo sikkert prøve med basiron (det er en krem som du får kjøpt på apoteket). Jeg prøvde denne og opplevde bare at huden min ble forferdelig tørr og sår. Joda, noen av kvisene forsvant, men til gjengjeld begynte huden å flasse av, og det var jo ikke så mye bedre .Jeg tror nok et besøk hos hudlege er det beste. Og også å sørge for nok fuktighet til huden, men unngå de kremene som tetter porene. Denne vannbaserte (?) kremen som ble nevnt i et tidlig innlegg på denne tråden virker bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på www.zenmed.com og bestill Derma Cleanse capsules. Det renser og roer kroppen innenfra og funker som bare det! Jeg bruker dem selv. Så resultater etter bare en uke. Lykke til!

jeg tittet litt på disse pillene, og lurte på hvor mye shippingen kom på?

tenker jo på det at når det blir over 200 NOK så må det fortolles...

fikk lyst til å teste disse ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tittet litt på disse pillene, og lurte på hvor mye shippingen kom på?

tenker jo på det at når det blir over 200 NOK så må det fortolles...

fikk lyst til å teste disse ut :)

Shipping tas ikke med i de 200 kronene, dersom varens verdi er under 200 kroner, så slipper du toll og mva.. toll.no har en kalkulator som kan vise deg hvor mye toll og mva kan komme på dersom det er over 200 kr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shipping tas ikke med i de 200 kronene, dersom varens verdi er under 200 kroner, så slipper du toll og mva.. toll.no har en kalkulator som kan vise deg hvor mye toll og mva kan komme på dersom det er over 200 kr..

Ah! Da skal jeg muligens teste ut disse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...