Gjest Kvisetryne Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Jeg er ei dame på 35 år som for et par år siden begynte å bli plaget med uren hud og kviser på hakepartiet. Jeg har t.o.m. tatt ut hormonspiralen for å se om det hjelper. Det er nå flere måneder siden, men jeg merker ingen bedring. Jeg har både sorte prikker og skikkelige store kviser, mange arr har jeg også fått Jeg var hos en hudpleier i utlandet i vår. Hun mente det finnes noe man kan drikke mot uren hud... Noen som har noen råd til en frustrert kvinne?
Lise_ Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 hm... jeg har aldri hatt kviser. Men når jeg har drukket for mye sjokomelk kan jeg se antydninger, men de forsvinner max et døgn etter at jeg har begynt å drikke noe annet. Legg merke til om det er noe du spiser hver gang dette skjer.
Gjest Kvisetryne Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 hm... jeg har aldri hatt kviser. Men når jeg har drukket for mye sjokomelk kan jeg se antydninger, men de forsvinner max et døgn etter at jeg har begynt å drikke noe annet. Legg merke til om det er noe du spiser hver gang dette skjer. Det er vel det "vanlige": sukker og fett man skal holde seg unna..... Nå er jeg ikke så god til det jeg da... Skulle gjerne ETSET bort den kvisete huden, men det gjør det vel ikke bedre... Noen som har erfaring med medisin, hudpleieprodukter eller homeopat etc...?
Lise_ Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Det er vel det "vanlige": sukker og fett man skal holde seg unna..... Nå er jeg ikke så god til det jeg da... Skulle gjerne ETSET bort den kvisete huden, men det gjør det vel ikke bedre... Noen som har erfaring med medisin, hudpleieprodukter eller homeopat etc...? På meg er det hvertfall sjokolade. Håper du får svar
Gjest Kvisetryne Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 På meg er det hvertfall sjokolade. Håper du får svar Ja, det håper jeg også!! Håper noen har noen gode tips til meg! Kanskje navn på produkter som virker!!! Please!!
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2008 #6 Skrevet 10. august 2008 Gå inn på www.zenmed.com og bestill Derma Cleanse capsules. Det renser og roer kroppen innenfra og funker som bare det! Jeg bruker dem selv. Så resultater etter bare en uke. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2008 #7 Skrevet 11. august 2008 Gå til legen din med dette! Kanskje det er stoffskiftet ditt det er noe "rart" med?Det finner legen ut av ved en blodprøve! Jeg fikk plutselig kviser på ryggen i en alder av 35 og jeg hadde lavt stoffskifte.Fikk medisiner og det forsvant! :-)
Gjest Kvisetryne Skrevet 14. august 2008 #8 Skrevet 14. august 2008 Takker for tips!! Jeg leser om Basiron enkelte steder. Hva er det egentlig, og hvordan virker det mot kviser/uren hud? Noen som har erfaring?
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 14. august 2008 #9 Skrevet 14. august 2008 Takker for tips!! Jeg leser om Basiron enkelte steder. Hva er det egentlig, og hvordan virker det mot kviser/uren hud? Noen som har erfaring? Hei, jeg har god erfaring når det gjelder kviser. Først av alt må d vite at det er mye verre å få kviser når man er voksen siden huden bruker lengre tid på å fornye seg selv, som betyr at om du får arr så vil disse arrene mest sannsynlig aldri gå vekk helt. Med andre ord, og det viktigste av alt: ikke rør kvisene,ikke engang prøv å klem de ut uansett hvor rene fingrene dine er. Det du burde gjøre nå, og da mener jeg nå så fort som mulig, er å ringe fastlegen din og be henne henvise deg til en hudlege. Hudlegen vet best hva du trenger for å fikse huden din! Jeg fikk lysbehandling og kvisene forsvant (pluss at jeg fikk e fin brunfarge også). I tillegg fikk jeg resept på Finacea gel, den mildeste kvisekremen pluss at den forebygger/lindrer rosacea (rød hud). I tillegg har jeg brukt Differin sammen med Finacea. Differin og mange andre kvisekremer kan irritere huden og gjøre den rød,så jeg fikk resept på antibiotika som heter tetracyclin. Jeg brukte dette i 1-2 måneders tid og har ikke hatt så fin hud på årevis. Husk at du må huske å smøre deg inn med kremene hver eneste dag,og selv om du merker at huden er blitt finere så ikke slutt! Fortsett i hvertfall 4-5 måneders tid på kvisekremene. Finacea fjerner også hudormer, disse svarte prikkene. Følger du rådet mitt og drar til en hudlege så vil du ikke angre et sekund. IKKE kast bort penger på dyre merker!! Lykke til!
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 14. august 2008 #10 Skrevet 14. august 2008 Og i tillegg veldig viktig: Ikke, overhodet, bruk vanlige hudkremer, bruk kun vannbaserte fordi de vil ikke tette porene dine. Avene Cleanance som fåes kjøpt på fleste apotek er en vannbasert fuktighetskrem som jeg sverger til. Lykke til:)
AnetteR Skrevet 14. august 2008 #11 Skrevet 14. august 2008 Jeg er plaget med uren hud på hake og kjeve i perioder jeg leser mye ifm jobb/studier, da fordi jeg sitter og har hodet i handa, plukker meg her osv.. Kan være en del av forklaringen på at det er så ille akkurat i dette området?
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2008 #12 Skrevet 14. august 2008 Jeg er plaget med uren hud på hake og kjeve i perioder jeg leser mye ifm jobb/studier, da fordi jeg sitter og har hodet i handa, plukker meg her osv.. Kan være en del av forklaringen på at det er så ille akkurat i dette området? Ja! Jeg merker når jeg pirker på nesen min at jeg får kviser der. Ikke en kvise,men gjerne 4-5 som dukker opp!:/
fargegla82 Skrevet 14. august 2008 #13 Skrevet 14. august 2008 Jeg er plaget med uren hud på hake og kjeve i perioder jeg leser mye ifm jobb/studier, da fordi jeg sitter og har hodet i handa, plukker meg her osv.. Kan være en del av forklaringen på at det er så ille akkurat i dette området? Ja tror mye plukking kan forverre huden.Hormonene spiller ofte også inn har jeg fått inntrykk av,og det er vanlig å ha kviser rundt mensen.Sliter selv med en del kviser på hake og skjevepartiet og ser sammenhengen der. Lurer på på ka måte hormonene påvirker dannelsen av kviser jeg.Får hormonene talgkjertlene til å øke talgproduksjonen?hmm..Kem vet?
Saeria Skrevet 15. august 2008 #14 Skrevet 15. august 2008 (endret) Ja. Hormoner kan absolutt føre til kviser. Ofte er det en overfølsomhet for testosteron som gjør at en får kvisene. Da økes gjerne produksjon av talg og oljestoffer. Faktisk er det slik at de som har acne/komedonproblemer i voksen alder, ofte har det som følge av hormoner. Det er ikke uten grunn at Roaccutan (eneste kur mot kviser) reduserer oljeproduksjon og porestørrelse. Jeg vil anbefale ts en tur til legen i første omgang. En trenger bare hudlege når en skal be om Roaccutan, som er siste ledd på en behandlinsstige, såfremt man ikke har veldig alvorlig acne. Legen kans skrive ut både kremer, linimenter og tetracykliner (tabletter), i tillegg til Diane(for dem som i samme slangen vil ha prevensjon). For de fleste er dette nok. Er hudproblemene veldig alvorlige, eller gjenstridige, kan en be om henvisning til hudlege, eller evt. gå privat. Lykke til ts. Endret 15. august 2008 av Saeria
Pittelita Skrevet 15. august 2008 #15 Skrevet 15. august 2008 Jeg bruker eterisk Tea Tre olje. Drypper noen dråper på en bomullspad som jeg trykker forsiktig mot huden. Dette fungerer utrolig bra på meg og vil anbefale deg på det varmest å prøve! Her bestiller jeg oljene mine <3 Masse lykke til!!
Gjest Kasøblå Skrevet 18. august 2008 #16 Skrevet 18. august 2008 (endret) - Endret 6. desember 2013 av Kasøblå
Gjest Kvisetryne Skrevet 9. september 2008 #17 Skrevet 9. september 2008 Hva er forskjell på hudlege, hudpleier og dermatolog? Hva anbefales? Må jeg ha henvisning fra lege for å komme til hudlege? Hilsen fortsatt kvisetryne
villen Skrevet 9. september 2008 #18 Skrevet 9. september 2008 Forsøk lettere hudprodukter. Kanskje du har sensitiv hud? Svarte prikker skal gå bort med varmt vann og skrubb. Kjøp ansiktsskrubb, H&M og Body shop. De er svarte pga eksos om dagligdagse ting som huden blir utsatt for). Eksos har ikke noe med det å gjøre, den mørke fargen er et resultat av at fettet oksiderer... Utsettes for ren luft, med andre ord.
Gjest Gjest_lady_* Skrevet 16. september 2008 #19 Skrevet 16. september 2008 Det er vel det "vanlige": sukker og fett man skal holde seg unna..... Nå er jeg ikke så god til det jeg da... Skulle gjerne ETSET bort den kvisete huden, men det gjør det vel ikke bedre... Noen som har erfaring med medisin, hudpleieprodukter eller homeopat etc...? Hei du ! Litt sent svar kanskje, men jeg håper du leser det likevell : ) Jeg er også 35 år, og har slitt med acne fra jeg var i 20 års alderen. Jeg kan bare si deg at INGENTING HJELPER. INGENTING. Hvem som helst kan love deg gull og grønne skoger, men INGENTING HJELPER. HAr gått på Diane. Hjelper til en viss grad, men kommer tilbake noen mnd etter du slutter. Har brukt alle antibiotika kurer, akkurat det samme. Kommer tilbake i dobbel forstand noen mnd etter du har sluttet. Gikk på Roacutan, det hjalp en stund, men kom sterkt tilbake etter 1-2 år. Har brukt MD, det tar det litt, men det hjelper heller ikke i lengden. Jeg tror hunden til slutt blir irritert av det, og da blir huden værre. Jeg har fra forskjellige hold at man må spise kun vegetar kost og kun drikke vann, at det vil ta det til slutt. Det tror jeg på og er på vei. HUSK at alle legene i Norges land KUN gir medisin som tar symptomene, de kan ikke ta problemet ved roten. Jeg har aldri hørt om noen som har blitt frisk av for alltid ved hjelp av medisin p-piller eller produkter fra hudpleier. Jeg tror kviser er et resultat av mat allergi, eller et organ i kroppen som ikke virker som det skal. Feks overbelastet lever eller nyrer. Jeg leste en gang om en dame som hadde store problemer med kviser, så viste det seg at den ene nyren var full av cyster. Hun fjernet nyren og ble helt frisk. Mitt råd til deg er ikke bruk noe som legen vil gi deg, det er faktisk ikke vits i å gå til en hudlege. De kan ikke mer enn deg og det du leser på nettet, problemene må taes ved roten. Sjekk at alt funger som det skal på innsiden ved hjelp av blod prøver mm. Lykke til : )
Saeria Skrevet 16. september 2008 #20 Skrevet 16. september 2008 Noen må desverre gå på mer enn en Roaccutankur. Men De aller fleste blir faktisk kvitt problemet sitt permanent med Roaccutan. Det er leit at du ikke fikk hjelp av din runde med Roaccutan, men det i seg selv er ikke nok til å forkaste hele legevitenskapen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå