Gå til innhold

Fjellbukse

Gjest 4A076E

Anbefalte innlegg

Gjest 4A076E

Kanksje jeg poster i feil forum...men skal kjøpe fjellbukse og lurer på om noen har en anbefaling på en fin damemodell. Det er faktisk veldig lite utvalg på de sportsbutikkene vi har her synes jeg så jeg har stor problemer med å finne, men når jeg er på tur i skog og mark ser jeg så mange som har så fine fjellbukser. Så kom gjerne med en anbefaling :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tigress

Eg har ei Haglöfs-bukse (G-sport) som er veldig bra, med stretch i baken og på knærne. Ellers lagar Lundhags ei bomull/polyesterbukse med stretch som er heilt super, men som ikkje lagast lita nok til meg. Har den på XXL på tilbod no. Norrøna lagar også fine turbukser, men er uviss på kva dei heiter, sikkert Nansen eller Amundsen eller Heyerdahl eller Hamsun eller noko slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magica de Spell
Ellers lagar Lundhags ei bomull/polyesterbukse med stretch som er heilt super, men som ikkje lagast lita nok til meg.

Jeg har bukse fra Lundhags; den litt billigere utgaven uten stretch. Synes den fungerer greit, men ville nok kjøpt den med stretch om jeg skulle kjøpt på ny. :)

Endret av Magica de Spell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg og er superfornøyd med! Det er en damebukse, og faktisk koster den bare ca 500-550 kr. Andre som har hatt denne lengre enn meg sier at det er en favoritt de stadig vender tilbake til. Det er rip-stop (får du hull i den, revner den ikke mer) og så er den veldig slitesterk.

Knappene ved kneet er der fordi inni er det snorer som du kan bruke til å feste bukseleggen med når du bretter den opp.

Vet at både G-sport og MX sport fører denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg Sjefs-Snipa, Bergans Breheimen II :Nikke: Det var litt å punge ut, men den har vært en god investering. Dermizax-materialet er superbehagelig, og så kan du sitte på bakken uten å bli våt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...
Gjest Likethecolours

Heisann.

Jeg er også på utkikk etter en fjellbukse. Jeg har ikke tenkt til å kjøpe en bukse for over 1000-lappen, men en bukse som er god. Jeg har lett lenge og mange plasser, men finner ikke en som passer til meg. Det er kommen mange gode forslag, men ingen som passer meg. Noen andre som kan hjelpe vær så snill? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få anbefale Fjällräven G1000, som kommer med egen damemodell. Den er riktignok litt dyr, men dette er en bukse du har i evigheter! Uovertruffen turkomfort. Du kan vokse den også, for bruk i varierende vær. Slitesterk med en masse forsterkninger. Kommer i mange fine farger også. Jeg og kjæresten har makne og er skikkelig fine på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...