Gå til innhold

Lønn som hvilende nattevakt


Gjest A

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har selv jobbet hvilende natt mens jeg studerte, syntes det var en kjempefin ordning. Hadde vakt fra 22: 30 - 07:00, sånn omtrent om jeg husker riktig, la meg ved midnatt eller senest kl. 01:00 og sov til jeg sto opp for å gå på skole kl. 08:00. Trengte ikke å stå opp til morramøtet, for det tok den våkne nattevakta seg av. Han hadde noen arbeidsoppgaver, bla. brannrunder, databackup, snakke med beboere som slet og ikke fikk sove på natta m.v. Det skulle da bare mangle at han hadde bedre betalt enn meg?! På denne institusjonen var det alltid både hvilende og våken nattevakt, den hvilende vil jeg tro måtte vekkes ca èn gang årlig. Ganske bankers at man var uthilt på morran, med andre ord. Og letttjente penger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det bedre betalt i en 50% stilling som hvilende nattevakt, enn en 50% vanlig turnus? Er ikke skarpeste kniven i skuffen når det gjelder regning og slikt ser dere :P

Søker etter jobb nå, og er jo umulig å finne noe som er over 50% :( Er en del hvilende nattstillinger utlyst da, men vil jo helst finne en jobb som er bra betalt. Så, hva lønner seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det neppe, siden du ikke får betalt for alle timene. Men, som hvilende nattevakt kan du fint kombinere dette med ei annen delstilling - om du er rimelig sikker på at du sjelden må opp på natta. Kjenner ei som gjør dette, hun har en delstilling med hvilende natt, og tar ekstravakter ved siden av. Hun slipper å ta hensyn til nattjobbinga ift. det å være trøtt, for hun sover natta igjennom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...