Gå til innhold

En liten bebis på vei


Millie_82

Anbefalte innlegg

Takk for det! Så lenge det går bra med den lille skal jeg gledelig ligge og spy i 9 mnd. Det mener jeg...

Vi skal først spille innebandyturnering i helgen, så drar vi til NY på mandag!!! Gleder meg til det ja :ler: Skal shoppe, shoppe og shoppe! :fnise: Blir borte i 8 dager. Da er det tilbake på skolebenken for min del. Og så skal jeg jo til legen!!! Superspennende... Noen som vet hva som skjer på første kontroll? Jeg vil bestille privat UL på Volvat, men skal høre først når jeg får via fastlegen. Håper jeg får tidligere slik han sa sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble veid, målte blodprosent, leverte urinprøve, tok celleprøve og skrev søknad til sykehus. Ellers bare prata vi og fylte ut helsekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da var jeg tilbake og er 9 uker på vei i dag :danse: Johoo! Har bestilt UL 18.09. Gleder og gruer meg om hverandre. Formen er litt opp og ned, spydde som en gris i går, men føler meg ok i dag. Nå må jeg oppdatere meg på hva som har skjedd hos dere siden sist... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Vært på UL i dag og der fikk vi se en liten baby med et bankende hjerte :hjerter_rundt: Det føltes helt fantastisk! Var så nervøs før, fikk ikke sove i natt. Gynekologen sa at når hun hadde sett et så fint foster så var det liten sjanse for at det skulle gå galt.

Ifølge UL-bildene er jeg 10+4 i dag, noe som stemmer ganske bra med det jeg har trodd selv. Da jeg kom hjem satt jeg lenge og så på de 3 fantastiske bildene vi fikk med oss, før jeg måtte løpe på do og spy... Ekkelt, men det er verdt det!

Er forresten overbevist om at det er en gutt, hehe. Ingen spesiell grunn til det, bortsett fra at jeg synes babyen ser ut som en gutt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at alt var bra med den lille babyen i magen din! :) Det er ein fantastisk følelse å sjå eit bankande lite hjerte på UL. :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med bankende hjerte :hjerter_rundt:

Hvis du tror det er gutt stemmer det kanskje det... Vi var sikre på at vi fikk gutt og det gjorde vi. Nå tror vi kanskje vi får jente... Finner forhåpentligvis ut på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var jeg hos legen på første kontroll. Veier fortsatt 51,5kg, noe jeg har gjort i 5 år :fnise: Sykepleieren tok skremmende mange blodprøver, følte meg faktisk litt susete da jeg var ferdig. Blodtrykk og urinprøve var fine så nå er det bare å vente på svar på blodprøvene. Disse skulle visst komme i posten hvis jeg ikke misforstod legen...?

I helgen har vi hatt besøk av de kommende besteforeldrene og de fikk vite den store nyheten lørdag kveld. Vi så på bilder fra ferien vår og da vi var ferdige spurte samboer om de ville se de seneste bildene vi hadde tatt. Selvfølgelig sa de ja og da viste vi ultralydbildene vi tok på onsdag. Feiret det hele med en bedre middag på byen. Utrolig koselig! Foreldrene til sambo har 5 barnebarn fra før mens dette blir første på min side.

Nå venter jeg bare på at denne uken skal gå fort. Samboer er bortreist og jeg er alene hjemme. Kjedelige greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå venter jeg bare på at denne uken skal gå fort. Samboer er bortreist og jeg er alene hjemme. Kjedelige greier...

Skjønner deg godt... Jeg er hjemme alene bare for en kveld og holder på å dø av kjedsomhet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste natt alene på en stund, johoo! Har nesten kjeda vettet av meg denne uka, sykemeldt og alene hjemme er en kjedelig kombinasjon. Har ikke vært ute av huset siden tirsdag heller, er redd jeg må kaste opp når jeg er ute blant folk. Men i dag mannet jeg meg opp og tok en 10 minutters tur bort på senteret og postet noen brev. Det holdt, første jeg gjorde når jeg kom innenfor døren igjen var å spy. Fikk kjøpt med meg en svangerskapsdagbok som jeg har skrevet litt i i kveld. Syntes den var så fin og det kan jo være gøy å se tilbake på denne tiden en gang.

Kjenner at noe er på gang i magen for tiden. Synes ikke jeg har kjent så mye strekninger på en stund, men nå er de tilbake for fullt. Litt skummelt, tror liksom noe er galt. Er ikke så vant til det at det føles naturlig. Skifter hvilken side jeg kjenner det på og det er ikke vondt, bare merkbart. Håper det er slik det skal være.

Nærmer oss 12 uker nå. Ifølge ultralyden så er vi 12 uker på lørdag, men etter terminkalkulator er det på søndag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...