Gå til innhold

En liten bebis på vei


Millie_82

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Våger meg inn hit og starter på nytt. Har en dagbok som prøver, men kom ikke lenger enn et par innlegg før jeg fikk positiv test. 3 CBD kan vel ikke ta feil... :fnise:

Er fortsatt veldig tidlig og av tidligere erfaring så kan det gå galt (SA i juni 2008). Men kan ikke annet enn å leve i håpet og ha troen på at det skal gå bra denne gang.

Litt om meg...

Er 26 år og student. Bor sammen med min svenske kjæreste så barnet vårt blir svorsk :ler: Slutta med pillen i februar, men var ikke prøvere da. Unngikk de såkalte usikre periodene, men det ble positiv test likevel i mai. Trodde kroppen var litt på bærtur etter 10 år på pillen, men kom tydeligvis kjapt igang igjen. Endte med SA i juni. Slapp utskrapning, noe jeg er veldig glad for. Venta en syklus før vi begynte vår første pp i begynnelsen av juli.

Er en utålmodig person så 4 dager før IKM tok jeg en test hvor det lyste 'gravid' i displayet etter 10 sek. Helt ærlig var jeg sikker på at den skulle bli negativ. Hadde ikke merka noe, annet enn ørlite stikking i sidene. Sist ble puppene superømme og stikningene kraftigere. Men ingen svangerskap er like og denne gangen testa jeg jo veldig tidlig. Merker at noe er på gang i puppene nå... Så da er det bare å håpe og kysse fingrene for at det skal gå bra denne gangen.

Lykke til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann og GRATULERER MED SPIRE :juhu: :blomst: :juhu:

Skal krysse fingrene for dere. Vi hadde også en SA rett etter at vi ble prøvere, mens neste spire snart er ni måneder gammel :) Og nå skal vi ha en til!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for hilsen i dagboka!!!

Håper alt går bra med deg og spiren!!!

Det blir en spennende tid!'

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Var nettopp innom prøvedagboka di, og no ser eg at du har laga deg graviditetsdagbok også! ;)

Gratulerer så masse med ein liten spire i magen! :juhu:

Det blir spennande å følgja deg vidare! :jepp: Det er supert å vera gravid, og vekene berre rasar avgårde, kan eg lova deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen her!

Var hos legen i dag pga. store smerter i korsryggen. Får ikke sove om nettene, er kjempevondt å ligge. Ingen stilling er god. Tok en test der samtidig og den var clear blue som legen sa :-D

Snakket litt om SA'en jeg hadde og leste nettopp på nettet at faren for at det skal skje igjen er større om man har hatt en tidligere... :gråte: Legen sa også at det kunne skje igjen, og det vet jeg jo, men det er liksom ikke gøy å høre det. Var bekymret før og det ble ikke bedre av dette. Legen sa at faren var størst rundt den tiden man forventer TR, og det er nå. Må si jeg er passe stressa. Klarer ikke å tenke på noe annet...

Fikk ny time og UL i uke 8. Spurte han om sjansen for å få tidlig og da bare smilte han og sa at han kunne fikse noe da. Snill fyr! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du blir stressa pga faren for SA. Skal krysse fingrene for at alt går bra. :klem: Høres ut som du har en veldig fni lege da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen...

Er blitt en stund siden jeg var her. For dårlig, jeg vet... Har jo begynt så da må man stå løpet ut :jepp:

Lite som skjer hos meg for tiden synes jeg. Humøret går litt opp og ned, men hva som er grunnen til det er uvisst. Hadde vondt i korsryggen i starten, rundt den tiden jeg fant ut at jeg var gravid. Nå er det mye bedre og jeg sover bedre om natta. Ellers merker jeg bare et par stikninger her og der, men føler det er så lite. Blir såklart bekymret... :forvirra:

Brystvortene er ganske så ømme, men selve puppen er mindre øm enn sist. Bør jo være glad for da kunne jeg ikke sove på magen, noe som betyr at jeg ikke kan sove i det hele tatt. Lurer på hvordan dette skal gå når/hvis jeg blir større... :forvirret: Ellers løper jeg ofte på do. Våknet vanligvis aldri av at jeg må på do om natten, men det gjør jeg nå. Sliiiitsomt. Liker å sove uavbrudt jeg...

Hver gang jeg er på do så sjekker jeg etter evt. blødninger. Kan jo bli gal av mindre. Vet hvordan den følelsen er å se rosa på papiret. Vil helst ikke oppleve det igjen...

Ferie om 5 dager! :danse: Gleder meg masse! Har bare jobbet i hele sommer. Skal bli herlig å bare være sammen med min kjære og oppleve nye ting. Skal shoppe vettet av meg :fnise:

Men, nok om meg. Hva skjer hos dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må prøve å slappe av Millie_82. Vet det er vanskelig, men det er viktig. :klem:

Deilig med ferie da, skulle gjerne ha hatt litt mer ferie selv jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt sikkert bra, men jeg kjenner igjen den følelsen der ved dobesøk... Forrige svangerskap torde jeg nesten ikke å gå på do jeg, i frykt for å oppdage at noe var galt. Men det gikk helt fint altså!

Du teller ned til ferie, jeg kan ikke vente med å begynne å jobbe. Bor på en liten plass, så permisjonstida har vært litt ensom. Men om ei uke...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kan ikke huske jeg har vært der og gledet meg til å komme tilbake i jobb :eeeh: Men kanskje det blir sånn en dag for meg også...

Vi skal til New York. Gleder meg vannvittig! Skal shoppe masse, og selvfølgelig være litt turist. Håper å få se Mamma Mia på Broadway. Har sett filmen og fått helt Abba-dilla :fnise: Og med en svensk kjæreste så har vi funnet ut at vi skal prøve å få billetter.

Jeg er så dum fordi jeg har begynt å kjøpe baby-ting allerede :sukk: Vet jo at det er aaaalt for tidlig og bare dumt hvis noe skjer, men klarer ikke å la være. Nå skal det sies at jeg kjøpte babyklær en god stund før vi begynte å prøve også. Noe har jeg gitt til venninner som har fått baby og noe har jeg spart på. Hvis jeg har funnet noe søtt på salg f.eks. så må jeg bare kjøpe det. Har ikke kjøpt noe dyre greier enda altså, men er jo vel tidlig å begynne å hamstre. Har faktisk bestemt meg for at dersom jeg finner baby-UGGs i USA så skal jeg kjøpe sånne. Dum, jeg vet... :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og hilser på.

Min venninde var også som deg. Handlet ting lenge før hun vet om det gikk bra. Faktisk handlet hun søte små kjoler før hun ble gravid! :ler:

Vel...lørdag kveld fikk hun en velskapt datter...

Som kommer til å drukne i rosa, stakkas. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, flaks at det ble ei jente da hvis det bare var rosa klær hun hadde hamstret :fnise: Jeg skal prøve å begrense meg nå, men er ikke så lett. Måååå liksom bare innom barneavdelingen å se, og da ender det som regel opp med at jeg kjøper noe fordi det er så billig...

Har lest en del i dagboka di, men du har skrevet så mye at jeg tror ikke jeg kommer igjennom alt :gjeiper: Har dere noen babyplaner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Veldig flaks at hun fikk ønsket oppfylt. Vi har ingen babyplaner, nei...

Forresten så klandrer jeg deg ikke for å ikke lese hele boka mi. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner hva du mener med at det er vanskelig å la vær' å kjøpe ting når man er innom barneavdelingene. I år har jeg klart å la være å kjøpe noe, men i fjor kjøpte vi smokk og et par søte små sokker. Klarte ikke å motstå fristelsen da nei. Håper bare det skjer noe så vi kan ta de i bruk etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg også igjen i det der med å kjøpe litt på forhånd. Denne gangen har jeg kun kjøpt ei bukse, men det er fordi vi vil vite kjønnet... Er det ei jente kan jeg kjøpe endel, mens vi har det meste av gutteklær. Du får prøve å slappe av. Som min pappa sa (da han fikk vite at han skulle bli morfar da vi var seks uker på vei); Vi får fokusere på at dette går bra!

New York hørtes utrooolig bra ut. Har vært der, men kun en dag, (som involverte tempoturisme på høyt nivå) da vi var på roadtrip i USA/CAnada for noen år siden. Skal definitivt tilbake, for jeg reiste med to gutter som overhodet ikke var interessert i :shoppe:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag drar jeg på ferie!!! :hoppe: Skal bli godt å komme seg bort fra egen stue og oppleve noe nytt. I tillegg kommer tiden til å gå fortere, gjør jo alltid det når man har ferie :fnise: Skal til legekontroll når jeg kommer hjem igjen, grugleder meg til det. Nærmer meg tidspunktet jeg mistet sist, var da 5+6 på vei. Må si jeg tenker en del på det, selv om ting kan skje når som helst.

I går måtte jeg kaste opp på jobben :spy: Kom plutselig, stod der og snakket med en kollega og måtte bare løpe på do. Brakk meg 4 ganger på 30 min, og ble sendt hjem. Lå hjemme, helt grønn i trynet, hele kvelden. Føler meg bedre i dag, har bare spydd en gang, hehe. Magen er tom så det kommer ikke så mye, tørr ikke å spise. Ulikt meg, som til vanlig er et matvrak av dimensjoner :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag drar jeg på ferie!!! :hoppe: Skal bli godt å komme seg bort fra egen stue og oppleve noe nytt. I tillegg kommer tiden til å gå fortere, gjør jo alltid det når man har ferie :fnise: Skal til legekontroll når jeg kommer hjem igjen, grugleder meg til det. Nærmer meg tidspunktet jeg mistet sist, var da 5+6 på vei. Må si jeg tenker en del på det, selv om ting kan skje når som helst.

I går måtte jeg kaste opp på jobben :spy: Kom plutselig, stod der og snakket med en kollega og måtte bare løpe på do. Brakk meg 4 ganger på 30 min, og ble sendt hjem. Lå hjemme, helt grønn i trynet, hele kvelden. Føler meg bedre i dag, har bare spydd en gang, hehe. Magen er tom så det kommer ikke så mye, tørr ikke å spise. Ulikt meg, som til vanlig er et matvrak av dimensjoner :gjeiper:

Kjedelig med kvalmen da, men tyder jo på at det skjer noe i kroppen din da :)

Håper du får en fin ferie :) Skal dere være lenge borte? og hva skal dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...