Gå til innhold

hva koster det å skifte fjæringen/demperne bak på bilen?


Gjest ~Milla~

Anbefalte innlegg

Gjest ~Milla~

Har ikke det spor greie på biler, men har skjønt såpass at demperne/fjæringen, bak på bilen må skiftes. Noen som vet en ca pris på dette?

Bor i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags bil? Større biler koster ofte mer å skru på, og er det i tillegg drift på bakhjulene kan det være mer arbeid å skifte dempere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst, er det sedan eller stasjonsvogn? Vet det er noen BMW hvor hjuloppheng bak er forskjellig etter hvilken form bilen har.

Dempere koster vanligvis 1000-1500 kr pr stykk, fjærer ca 500 kr. I tillegg kommer arbeid, tror man regner minst 1 time på hver side, men burde være gjennomførbart på mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge den bilmekanikeren som bor her i huset og nettopp har skiftet dempere bak på en tilsvarende bil, må du ut med minst 6 - 7.000 kr. (Jobben tar lang tid fordi det er vanskelig å komme til). Dette er selvfølgelig avhengig av hvilket verksted du velger, men jeg kan anbefale Alf Lie Motor. Stedet ser ut som en dynge, men mannen har skrudd BMW siden før de fleste av oss her inne ble født og vet hva han gjør. Ekstremt rimelig er han stort sett også. SnapDrive tror jeg nok jeg ville holdt meg unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner godt til prisnivået der og som jeg skrev lenger opp blir det som regel rimeligere enn forventet bl.a. fordi han har skiftet dempere bak på denne typen BMW'er (E34) så mange ganger at han sannsynligvis kan gjøre det i søvne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jobber p.t. ikke som bilmekaniker (Fordi han må ha minst 8 timers pause fra skruingen i døgnet og det får han på jobben :ler:), men han skiftet dempere for en kamerat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Ok, da så ;)

Får kanskje ta en tlf til stedet du anbefalte. Har ikke allverdens penger egentlig å bruke på dette fortiden, så krysser fingrene.

Takk for hjelpen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...