Gå til innhold

Hverdager og ferier/helger -Hva gjør dere i lag med samboer?

vilja

Anbefalte innlegg

Lurer litt på dette. Her i dette huset er det mest stille. -Eller stille krangling.

Gikk en tur i dag faktisk med samboer og barn. Ende med at han gikk i fra oss.

Barnslig type jeg har!

Etter høylytt krangel nummer 2 idag, ende det med lesing for hans del, mens jeg er på data`en.

Vurderer å si opp kjæresteavtalen vi har. Føler meg ikke akkurat som det kjæreste han har.

Tror ikke vi tåler å ha lenge fri sammen. Enda vi møtes en halv time på jobb, og ser ikke hverandre ordentlig før til hver helg.

(Jobber skift)

Han sier at han er glad i meg og elsker meg, men jeg tror han mener det er kroppen min han elsker.

NÅr vi har det bra, så har vi det virkelig bra.

Mye frustrerte følelser her, men hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er mye sammen, men gå turer må jeg gjøre nittni prosent alene - og det er greit, har aldri vært sammen med noen menn som liker å gå tur. Det hender han blir med, men ikke ofte, ikke maser jeg heller. Tar med meg min imaginære hund, og går.

Han har sine hobbyer, som jeg ikke er så veldig interessert i. Jeg mine.

Vi sitter mye på hver vår pc også, på hvert vårt rom. Og forstyrrer hverandre litt innimellom, hvis den ene blir selskapssyk. Men jobber han, holder jeg meg unna - samme med ham.

Går sammen på puben en sjelden gang, gjør som regel innkjøp sammen, men ikke alltid. Drar på turer sammen noen ganger i året, til forskjellige steder/byer, hvor vi gjerne går ut og spiser og kanskje tar en øl.

Krangler sjelden, og er han i dårlig humør, får han være i fred for meg. Samme motsatt, men det er sjelden jeg er i dårlig humør, da forteller jeg det. Og går inn på kontoret, eller leser en bok. Eller ligger i senga og venter til det går over, dvs. lar det dårlige humøret rase i halvmørket - til jeg blir drittlei av å ligge der, og av å være så negativ.

Får besøk, og tar en tur selv. I blant sjelden, i blant oftere.

Har for lenge siden funnet ut at menn ikke kan dekke livsviktige venninnefunksjoner - selv om de er gode kamerater - er f.eks. veldig omgjengelig hvis jeg gidder lytte til problematikken rundt turbiner eller hydralikk, og så videre. Menn er mer fokusert på ting de kan ta og føle på (he he). Men vi snakker også om mer dype ting, og har vel de samme drømmene for framtiden, som vi sakte men sikkert gjennomfører.

Jeg lar han styre med sine ting - for det meste. Men er jo interessert i det han driver med, selv om det er temmelig gresk for meg og ikke har så stor interesseverdi, så tilegner jeg meg sakte og sikkert kunnskap...

Tror det er viktig å engasjere seg i den andres gjøren og laden, selv om man ikke er så fryktelig engasjert. Engasjert kan man jo heller ikke være, dersom man ikke vet noe om emnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere ser så lite til hverandre, og dermed forventer mer av hverandre når dere endelig har fri ... senk kravene litt, og bare vær der for hverandre - gjør hver deres ting, hvis dere trives med f.skj. gjøremål.

For meg er det ikke så viktig å alltid gjøre noe sammen, men vissheten om at han er i nærheten er god...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk(?), men sant, det hender at vi begge bare sitter ved siden av hverandre med hver vår data, gjerne hvis vi begge er ganske slitne. Vi er også veldig glad i å se filmer. Er enig med Vega at det er godt å ha han nær, vi trenger ikke å gjøre ting sammen hele tide. Selv er jeg ingen ivrig tv-titter, så når han ser på tv, kan jeg godt sitte å lese magasiner i sofaen ved siden av han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør ting både sammen og hver for oss.

Begge har hobbyer og interesser. jeg sitter ofte ved PC-en mens han ser mye på TV eller noe sånt.

Hvis vi skal være sammen over lengre tid (uten å jobbe), så må vi som regel finne på noe å gjøre sammen. Ofte bygger vi noe, pusser opp eller pusser ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør ting både sammen og hver for oss.

Begge har hobbyer og interesser. jeg sitter ofte ved PC-en mens han ser mye på TV eller noe sånt.

Sånn er det stort sett her også på ukedagene. Vi har jo hver vår PC (han laptop og jeg min stående i stua), og dermed er vi likevel i samme rom og kommuniserer ofte. Sitter og skravler samtidig som vi sitter ved hver vår PC eller han kikker på TV. (Jeg ser nesten aldri på TV)

I helgene sitter vi ofte sent på kvelden ved PC'en, men tidligere på dagen gjør vi husarbeid, går/sykler turer sammen, shopper sammen (dvs jeg drasser med meg ham :ler: ) eller rett og slett koser oss leeenge i senga sammen (ikke sex, men kos). Det å kose seg sammen i senga har vi sjelden mulighet til i ukedagene, for om morgenen skal vi på jobb og hvis vi legger oss på ettermiddagen/kvelden så sovner vi.. :oops:

Hvis vi har fri i lengre perioder, altså lenger enn en vanlig helg, så reiser vi kanskje bort, eller vi får besøk en sjelden gang.

I ferier gjør vi jo alt mulig rart. :blunke:

Vi lever ikke noe vilt og festende liv, så det er sjelden vi er ute. Og er vi ute så er det enda sjeldnere at vi går ut sammen.. = krangling :roll:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nabodama

Vi drar ofte på fisketur i sommerhalvåret. Det er kjempekoselig, og er med på å binde oss sammen. Vi drar enten alene, eller vi er flere. Griller og koser oss.

Om kveldene går vi av og til på puben og treffer kjente. Eller vi kan være hjemme....da har vi også det mønsteret med den ene på pc og den andre foran tv. Eller begge foran tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...