Gjest Lily1 Skrevet 12. august 2008 #21 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg kjenner en som pleide å si at han var Ferieforsker med master i fritid! Si at du er livsnyter da, vel! Eller husmor! Eller millionoksånær, så du slipper å jobbe! Gode forslag alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LvonB Skrevet 12. august 2008 #22 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) En nær bekjent av meg har også kommet dithen at han er lei av å måtte forsvare seg. Så han har rett og slett begynt å svare "JEG ER TRYGDEMISBRUKER" på spørsmålet om hva han gjør. Kommer ikke flere spørsmål da, kan jeg love! Litt selvironi og galgenhumor har hjulpet ham. Men som han sier; han sliter med de holdningene som har blitt skapt av at det "ofte" er for LETT å bli ufør. Og det er de få tilfellene som ødelegger for resten. Endret 12. august 2008 av LvonB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest tio Skrevet 16. august 2008 #23 Del Skrevet 16. august 2008 Selv uføretrygdet og pleier si: Vel, jeg har den selsomme æren av å være uøretrygdet for tiden. Effekten er ofte at folk må tenke seg om for å skjønne hva jeg egenltlig så.. skammer seg litt for at det kanskje ei forsto helt og bare nikker som om de gjorde og lar det gå... hi hi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest tio Skrevet 16. august 2008 #24 Del Skrevet 16. august 2008 oj...beklager noen skrivefeil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anti-Liberalist Skrevet 16. august 2008 #25 Del Skrevet 16. august 2008 Eller millionoksånær, så du slipper å jobbe! Ja, er det ikke utrolig at det er skikkelig hysteri rundt det at folk lever på trygd uten å jobbe, mens det nærmest gir status å leve på kapitalinntekter uten å jobbe? Det er vanlige folk som jobber og betaler for rikfolkets kapitalinntekter, akkurat som de gjør for trygdede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 17. august 2008 #26 Del Skrevet 17. august 2008 Problemet er som følger: jeg er 100 % ufør, og trygdet på grunn av det. Når noen spurte meg hva jeg jobbet med, sa jeg at jeg var ufør, og jeg opplevde mange hevede øyenbryn og spydige kommentarer på grunn av det. Derfor sluttet jeg å si at jeg var ufør, og begynte heller å si at jeg var hjemmeværende. Men det var da visst faktisk enda verre enn å være ufør... Så nå lurer jeg på, når noen spør meg hva jeg jobber med, hva skal jeg svare? Jeg kan ikke svare at jeg er ufør, og ikke at jeg er hjemmeværende fordi jeg gidder ikke lenger forsvare meg... Jeg har lurt på å si at jeg er sofatester, støvforsker, eller lignende men det virker så tamt. Noen som kan foreslå en yrkestittel (som ikke virker som en rød klut på andre) som jeg kan bruke? Det beste er vel å si det som det er, hvis du finner på noe, fører det bare til enda mer fokus. Du kan rett og slett si at du ikke er i arbeid nå pga sykdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå