Gjest Gjest Skrevet 2. august 2008 #1 Del Skrevet 2. august 2008 Var på en konsert med Ingrid Bjørnov der hun snakket om hobbyhermere. Det er folk som later som de liker en hobby pga en de er interessert i. Og siden hvis de blir sammen med personen så må de enten fortsette med den hobbyen, eller tilstå at de ikke liker den Hva med dere, har dere hobbyhermet? Jeg har ikke gjort det som voksen, men som liten gikk jeg tre år på rideskole og sluttet tilfeldigvis da den kjekke ridelæreren sluttet. I ungdomsskolen begynte jeg i kor tilfeldigvis fordi den kjekke vikaren på skolen var dirigent der, og sluttet like tilfeldig et halvt år senere da han sluttet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 2. august 2008 #2 Del Skrevet 2. august 2008 Jeg har tatt meg selv i å være en interessehermer, så det blir samme sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 2. august 2008 #3 Del Skrevet 2. august 2008 Jepp, jeg tok opp en idrett en gang fordi det var mange gutter der. I mitt forsvar kan jeg si at jeg var 13. Men har nok ikke gjort det i det siste, har ikke tid for noe sånt og trenger ikke å imponere noen så veldig mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 2. august 2008 #4 Del Skrevet 2. august 2008 He he, artig tråd. Jeg har nettopp hørt Ingrid Bjørnovs bok Lakseenka på lydbok, og der forteller hun om hobbyherming. Jeg har prøvd meg på enkelte av samboerens hobbyer, ja! Med vekslende hell. På en måte synes jeg jo det er greit å prøve noen av de tingene samboeren er interessert i, og som jeg syntes hørtes interessant ut. Jeg har fortsatt med noe, og kuttet ut annet av det jeg har prøvd. Men det er nok noe i det Ingrid Bjørnov sier i boken sin; det finnes neppe menn som har begynt med quilting eller feng shui på grunn av en dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lamia Lenis Skrevet 3. august 2008 #5 Del Skrevet 3. august 2008 Er mulig jeg har vært en hobbyhermer ja. Men eksen min drev med mye rart jeg ikke hadde prøvd/hørt om før, og det slo an hos meg også Også har jeg opplevd at en annen eks hermet mye etter meg... Etter to år kom plutselig: "Øh, jeg liker egentlig ikke å se på film jeg". "Jeg liker egentlig ikke sånn musikk". Sukk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive Skrevet 3. august 2008 #6 Del Skrevet 3. august 2008 Tja... Min samboer ler fortsatt godt av hvordan vi stadig var på fotballkamp sammen, når han senere har funnet ut at jeg hater fotball. Er fortsatt med innimellom da, men er nå oppe og vedtatt at jeg er der bare for å spise vafler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 4. august 2008 #7 Del Skrevet 4. august 2008 Gidder ikke herme, egentlig er jeg ufattelig dårlig til å lyve også, mulig det er en sammenheng.. ? Dog, jeg regner meg for å være en "språklig" hobbyhermer da, plukker opp ord og dialekter fra folk. Men det er en digresjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 4. august 2008 #8 Del Skrevet 4. august 2008 Nei, vi ble kjent gjennom hobbyen vår, men det var nok ekte engasjement fra begges sider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BrunetteBarbie Skrevet 6. august 2008 #9 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Jeg er ingen hobbyhermer. Min eks f.eks elsket lange gåturer 8uten mål og mening) ut i skog og mark. Jeg kan også gå i marka, men foretrekker å ha med litt mat, kanskje et telt, sitteunderlag, myggspray, osv. Dette var da hans nære og kjære hobby. Jeg likte heller å gjøre dette en gang i blandt. Husker jeg innimellom søyt meg gjennom timesvis av trasking kun forbi åkrer og motorveier. Så nei, de turene fikk han ta selv, uten meg... en språklig hobbyhermer er jeg og det er mykje meir kulare å prøve å snakke nynorsk enn østlandsdialekta. Endret 6. august 2008 av BrunetteBarbie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. august 2008 #10 Del Skrevet 10. august 2008 Kanskje.. Jeg begynte å spille WoW fordi sambo gjorde det.. Og jeg begynte så smått med warhammer og magic for å få intressen hans.. Men om jeg nå hadde gjort det slutt med han så ville jeg nok fortsatt med disse tre tingene.. Har lagt litt for mye tid i det og gjort meg intressert i det nå til å kutte det ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 10. august 2008 #11 Del Skrevet 10. august 2008 Da jeg og min kjære ble "ordenlitge" kjærester gjorde jeg et iherdig forøk på å delta på hans store lidenskap, nemlig fotball. Jeg holdt ut å se tre kamper, deretter kapitulerte jeg og tilstod at jeg synes det var ulidelig kjedelig. Han hadde allerede skjønte det, men syntes det var søtt at jeg prøvde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 10. august 2008 #12 Del Skrevet 10. august 2008 Ikkje nett hobbyhermer, men ein del av interessane har blitt styrt meir i den retninga han likar best. Til dømes driv eg meir med sykling og mindre med klatring enn det eg gjorde før. Slike ting. Men så har han blitt meir gira på turorientering enn han ville vore utan meg, så det går nok båe vegar. Men eg lærde meg å drikke whisky for å imponere ein mann. Fekk han forresten gjorde eg også, men eg haldt berre på whiskyen etter ei stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 10. august 2008 #13 Del Skrevet 10. august 2008 Det ble en del fotball med x som jeg i utgangspunktet ikke var interessert i. Har riktignok beholdt interessen etter det ble slutt. Min nåværendes interesser kommer jeg ikke til å herme etter, det er sport, sport og sport (på tv), fotballtrening og poker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 12. august 2008 #14 Del Skrevet 12. august 2008 Denne damen må forresten være en av Norges største hobbyhermere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LvonB Skrevet 12. august 2008 #15 Del Skrevet 12. august 2008 Denne damen må forresten være en av Norges største hobbyhermere. Som hobbyhermer er jeg meget skyldig.. Ihvertfall i mine yngre glansdager, da jeg gjorde alt for å få gutter på kroken.. Nå er jeg bare hobby-data-nerd; må prøve alt av populære "greier" som finnes på nett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2008 #16 Del Skrevet 22. august 2008 Etter denne tråden, har jeg lest Lakseenka av Ingrid Bjørnov, og ville bare si at den er fantastisk morsom!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå