Gå til innhold

Å skrive korrekt, handler om intelligens


waco

Anbefalte innlegg

sier noen. Vel, selvsagt, særlig kvinner tenker sånt, og det er meget unødvendig, og hvorfor skal jeg forklare nå,....

Det viktigste er å bli forstått, det nest viktigste er å blir forstått, og det tredd... på en sekshundrende og nittendeplass, ligger kommafeil og andre stavefeil dere jenter er så opptatte av.

Det er kanskje derfor kvinner ikke egner seg til annet enn korrukturlesere og sekretærer?

At dere må overlate tenkning og omtanke til mannen, mens dere selv fikler med punktumene?

Kan disse hjerneforskjellene hos kjønnene også være årsaken til de mindre lønnsforskjeller vi har?

Waco

På tide at dere forstår det nå jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Scampi

Tenkning og OMTANKE! :hoho: Den var jammen god! Ellers er det nok helt andre årsaker til lønnsforskjellene som eksisterer mellom kvinner og menn. Det er en kjennsgjerning at vi kvinner må yte bra mye ekstra for å bli oppfattet som likeverdig med menn i yrkeslivet, men vi yter uten problemer vi, og snart må dere menn se dere forbigått.. Skummel tanke det, eller hur?

Vi er vante til å planlegge, tilrettelegge og stort sett holde kontroll på både mann, barn, hus, kolleger, bursdager og ellers både handling, matlaging, klesvask samtidig som mange av oss driver butikk eller jobber og har ansvar av forskjellig slag. Så over til hva mannen må plage hjernen sin med..... Hmmm... Ja, riktig - hvis-jeg-ikke-setter-ned-doringen-får-jeg-kjeft... :wink: Åsså må han jo vite når middagen er, og ikke minst sports-revyen. Masse å holde styr på, så jeg forstår hva du mener når du sier at vi overlater tenkningen til mannen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jei skjøner ike hvåffår ingen tar mei serriøst, jei skriver jo bare åssen d passer mg. Erde helt teite, el???????? de må jo skjønnne att ting hannler om mere ennå se på ytre ting å sånn???????

*blåndine*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåndine......

Noen som må ha inn ting med teskjeer.... som ikke klarer å lese en tekst uten å måtte benytte seg av "metoder" for å bli forstått....?

Ser man det ja.... alt man skal finne seg i, bare fordi man diskuterer på en jenteside, forakt og atter forakt....

Men det er som jeg alltid har sagt, jenter er mye mer opptatt av skriftens tekst enn dens innhold....

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samsara, veit du at før i tia så bytta man bort sånne frekke jentunger som deg, til den første og beste handelsreisende som trengte kone og vaskehjelp.....

Waco

En gang var det ærerikt for en kvinne å være kvinne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør deg i alle fall forstått Waco. Eller, hmmm, gjør du?

Jeg har i alle fall blitt degradert som det kvinnelige kjønn og nærmer meg drastisk det mannlige kjønn. Skal man høre på alt Waco sier har i alle fall jeg fælt mye testosteron i kroppen, bryr meg pokker om feile punktum og komma - plasserer dem nok ofte feil jeg og, om jeg husker i det hele tatt å sette et punktum

Jepp, det viktigste er å bli forstått :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alle hadde vært like avslappende og beroligende som deg Joplaya....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er å bli forstått, det nest viktigste er å blir forstått,

Det viktigste er å lese, Waco. Først når man har lest det som står, har man forutsetninger for å forstå innholdet.

Jeg velger ut hva jeg vil lese. Et av kriteriene er et ok språk. En stavefeil i ny og ne driter jeg i, det samme gjelder kommafeil, men flommer det over av skrivefeil så gidder jeg sjelden å lese ferdig teksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsara, veit du at før i tia så bytta man bort sånne frekke jentunger som deg, til den første og beste handelsreisende som trengte kone og vaskehjelp.....

Eller så stakk vi av fra før vi laget like innavlede etterkommere som andre fikk.

Det er forøvrig ikke mindre ærerikt å være kvinne idag. Man legger kanskje bare andre ting i kjønnet sitt enn å degradere kvinner som ønsker å passe skriftspråket sitt til korrekturlesere eller sekretærer. Når ble det en kontrast mellom å skrive riktig og tenke sysle med andre tankeaktiviteter?

Snakker om kvinnesyn fra middelaldren...Du kommer tydelig fra et lite sted hvor forkvinnene dine *ikke* tok seg bryet å blande inn fremmedkarsblod - uten at du er mindre frekk av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alle hadde vært like avslappende og beroligende som deg Joplaya....

... hadde nok KG vært litt kjedeligere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det dere egentlig prøver å fortelle meg... at jeg tar feil? At jeg liksom skal ha misforstått et eller annet, bare fordi jeg poengterer at kvinner oftere er opptatt av overfladiske feil, enn å sjekke innholdet,....dermed skal jeg bli latterliggjort, selv om ikke jeg er innblandet en gang....

Ser man det ja.... snakk om å rette baker for smed, eller hva det kalles.

Men selv om noen prøver å mobbe ut dem man ikke liker, så skal jeg bare fortelle at dem har mislykkets.... Hvem nå enn forfølgerne er, så skal de vite at de har tatt feil...

Waco

Forresten er det et svært vanlig kvinnesyn, det å skylde på at menn har middelaldrende tanker bare fordi han ser sammenheng mellom kjønn og inntekt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo helt paranoid. :o

Ikke innblandet engang? Det var jo du som startet tråden! Sikter du til tidligere tråder, er helt på stengrunn hos meg, for jeg har ikke brukt siden mange dagene enda.

Men vent litt, er du mann? Da skjønner jeg mer sammenhengen du prøver å påpeke mellom "kjønn og intellekt". Beklager jeg et øyeblikk nesten tok deg seriøst her

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samsara, kanskje du kan fortelle Waco hvorfor de fleste synes det er greit at jenter tjener noe mindre? Kanskje det har noe med kvinner noe manglende....eeh, produktive innsats?

Og ikke glem at dere betaler mindre skatt og er en større kostnad for det offentlige, mange kvinner glemmer og ta med det i regnskapet...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtaler du deg selv i tredje person? Jøss.

vil gjerne se data for påstandene dine der forøvrig. Hvordan da større kostnad for samfunnet?

*titter på merittlista uten å finne tegn til manglende produktiv innsats*

I grunnen tror jeg ikke du står for så produktiv innsats selv - annet enn via høye innleggstall på sikkert diverse fora. Hva jobber du med til dalig, f eks?

Dessuten heter det "og glemmer Å ta det med i regnskapet". :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsara...hehe, beklageligvis kan vi ikke snakke om meg som privatperson, og hva jeg gjør privat teller derimot ingenting,...

La meg heller forklare hva jeg mener...

De fleste er nok enige i at grunnen til at kvinner tjener mindre skyldes flere ulike faktorer som f eks at kvinner flest ønsker mindre lønn, fortjener mindre lønn og forlanger mindre lønn (fordi de yter mindre).

Siden menn tjener mer, forlanger vi at menn betaler mer skatt, og når vi vet at tre av fire trygdemottakere er kvinner så, kan man si at menn brødfør kvinner, sånn generelt sett...

Ikkenoe i veien med at menn styrer skipet, men det er nok fordi vi loser dere til havn dersom det oppstår uvær...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...