Nikki Skrevet 31. mai 2003 #1 Del Skrevet 31. mai 2003 Hei. Jeg sitter her og lurer jeg... (Kjedelig dag på jobb kan det vel kalles) :-? Hvor mye bruker dere på klær, sminke og andre slike ting i måneden? Jeg har regnet ut at i fjor brukte jeg vel drøyt 25 000 kr på bare klær og sko... Da er ikke sminke etc inkludert... Hva med dere?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeNedra Skrevet 31. mai 2003 #2 Del Skrevet 31. mai 2003 kanskje ca 3000 i året på klær, sminke, sko Men har liksom hatt dårlig råd i det siste da, så jeg vile nok brukt mer om jeg kunne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 31. mai 2003 #3 Del Skrevet 31. mai 2003 Jeg bruker ikke sminke, så da gjenstår bare klær. Kanskje 2-3000 i året? Kjøper som regel ikke mer enn en bukse i året, i tillegg kommer gjerne 3-4 gensere, t-skjorter og andre overdeler. Enkelte år yttertøy og sko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 31. mai 2003 #4 Del Skrevet 31. mai 2003 Siste år er vel ikke helt aktuelt for sammenligning, men for å i dere et lite punkt å sammenligne med: totalt sett de siste 18 månende har jeg brukt omtrnet 200 kroner på slikt. Det inkluderer ei bukse på salg, og ei jakke som jeg fikk med "på kjøpet" når jeg bestilte et blad (da jeg ikke brydde emg om bladet, bare jakka regner jeg det jeg betalte som prisen for jakka) og der stopper det omtrent. Jeg har rett og slett ikke kjøpt sminke (ja, jeg bruker sminke, men jeg bruker det jeg har) eller klær, for det finnes ikke penger til det, rett og slett, så jeg bruker av det jeg har. Må snart innse at det er tid for å kjøpe nye sokker, det begynner å bli litt lite å velge mellom der ja, ettersom det har gått hull i en del. Jeg sier ikke dette som syting eller klaging eller noe slikt, bare rett og slett svarer ærlig. Om jeg hadde hatt mer penger, så hadde det nok blitt 3-5000 i året, men jeg har altså rett og slett ikke de pengene akkurat nå. Det bedrer seg vel, og da blir det nok ganske MYE penger på klær til å begynne med, nettopp fordi det er så lenge siden sist at jeg trenger en del nytt. Men, først en ny jobb... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 31. mai 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 31. mai 2003 Oki, jeg skjønner jo da at jeg har et litt stort forbruk på dette med klær... :oops: Kanskje min kjære hadde rett da han kom med kommentaren at jeg bruker mye penger på klær... Men nå skal det sies at jeg ikke har kjøpt noe klær de siste månedene.... Selv om jeg fant en kjempkul bukse som hadde en pris som gjorde at jeg rygget ut av butikken... Den kostet 1800 kr... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 31. mai 2003 #6 Del Skrevet 31. mai 2003 Nja, har du råd til det, så er det ikke noe galt i at du bruker en del penger på klær (men 1800 for ei bukse hadde jeg også rygga av ja!) Det er snakk om prioriteringer, ikke sant? Har du pengene, så kan du bruke dem slik du vil. (jeg har bare dessverre ikke noe igjen å prioitere etter at det nødvednige er betalt for tida ) Kjøp det du vil, ikek bry deg om hvor lite enkelte andre bruker.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 31. mai 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 31. mai 2003 det er vel det som er problemt mitt at jeg ikke alltid har råd, men jeg er shoppoman hvis man kan kalle det det... I fjor tjente jeg bra, men det gjør jeg ikke dette året da jeg har byttet jobb til fast. Jobbet som selger og måtte ha en del klær pga den jobbn. Da jeg måtte hjem til kunder etc... Ikke godkjent med dongeri og genser der i gården... Men nå som jeg har byttet jobb, så har jeg jo skjønt at jeg må kutte ned på shopping og prioritere andre ting, men det er jo litt vanskelig.. Har liksom vært vant til å ha utbetalt 20 000-25 000 kr i mnd og nå er det ikke snakk om mer enn 8000 da jeg har begynt på studenlivet... Jobber kun 55%... jeg trenger hjelp tror jeg... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 31. mai 2003 #8 Del Skrevet 31. mai 2003 Hehe. Vel, sett opp et budsjett. Når pengene kommer inn, så flytter du til en annen konto det du trenger til å betale husleie, strøm, mat, telefon og andre nødvendige ting. Det som står igjen kan du bruke som du vil. Da blir det kanskje lettere? Får utbeltat ca 10000 jeg (jobber 80%, i en dårlig betalt jobb) og det hadde jo aldri i livet gått rundt om det ikke er for at vi er to om utgiftene. Men, jeg satser på en ny jobb og mer penger etterhvert da (dette er en midlertidig jobb inntil jeg får en som stemmer med utdannelsen min...) Det sier seg selv at hva man bruker på klær og sminke avhenger av hva man tjener. Det må man bare akseptere det. Jeg skjønner at det kan væer hardt når du må kutte ned, men som student må man bare leve sånn. Det bare er sånn (jeg snakker av erfaring, jeg har tross alt studert 4 av de siste 5 åra) og da må man tilpasse seg omstendighetene. Du klarer nok det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 31. mai 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 31. mai 2003 Jeg skjønner i allefall såpass at jeg har blitt bortskjemt..... :D Jeg får vel ta meg selv i nakken og sette meg ned med et budsjett... jeg kommer til å dø.... :-? Sitter vel igjen med ingenting... Håper samboer får en god bonus... Jeg er håpløs.... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 31. mai 2003 #10 Del Skrevet 31. mai 2003 Tipper årsforbruket mitt ligger på noe mellom 1000 - 4000 et sted. Kjøper sjeldent nye klær, når jeg gjør det er det som regel 200-kroners plagg. Sminke? Kjøper kanskje 2-3 mascara i året? Kan rett og slett ikke ta meg råd til mer, selv om jeg gjerne skulle oppgradert klesskapet mitt noe voldsomt... Går fremdeles med en svart (ja, og den er fremdeles svart) buske fra h&m til 200 kr som jeg kjøpte for hele 5 år siden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 31. mai 2003 #11 Del Skrevet 31. mai 2003 I år har jeg så langt kjøpt: * 2 mascara * en svart bukse * 2 gensre * 3 bh'er og ingen passer ordentlig ) * 3 truser * 5 par sokker * voks til legger * parfyme * 1 deodorant * 1 lypsyl ca 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theolina Skrevet 31. mai 2003 #12 Del Skrevet 31. mai 2003 Det varierer veldig. Er jo økonomien som setter begrensningene. Som student har jeg minimalt til overs til sånt. For tiden bruker jeg bare penger på det aller mest nødvendige, som deo, shampo, tannkrem.. Sminke har jeg jo et digert lager av fra før, så det trenger jeg egentlig ikke kjøpe så mye av.. :oops: Eneste jeg trener er nye bh-er.. (forb**** spiler) Men hvis jeg kunne hadde jeg glatt brukt minst 5000 i måneden på klær, sko, sminke ++ *drømme* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå