Gjest j28 Skrevet 29. juli 2008 #1 Del Skrevet 29. juli 2008 Har skumlest litt i trådene om å finne seg dame fra øst-europa, for Ts ikke er fornøyd med de norske damene han har møtt/vet om. I min vennegjeng(jenter fra 20 til 27) har nesten alle utenlandske kjærester/samboere/ektemenn. Ei er gift med en albaner, ei med en tyrker, flere er sammen med vest-afrikanere osv. Alle disse jentene er normale, norske jenter med ganske "gammeldagse" verdier og holdninger, tradisjonelle og romantiske av type. Flere av disse er hjemmeværende med barna sine, driver med håndarbeide og steller hjemme, mens mannen jobber. Noen av de var single lenge før de ble sammen med de de er sammen med nå, og tror nok mye av greia var at det kanskje ikke er de mest bimbo'ete damene, men vanlige norske jenter med helt gjennomsnittlig pent utseende. Virker som det blir mer og mer vanlig med utenlandske kjærester for den gjennomsnittlige pene norske jenta. Kanskje er det for at de utenlandske gutta setter pris på andre ting enn utseende, og ikke går etter standarden: blond, blåøyd, barmfager,tynn som en flis og spraytanna så de er gule... De jeg kjenner av disse gutta vet hvordan de skal behandle dama si, som dronninger og tar de ikke for gitt, og da får de selvsagt samme respekt tilbake. Blir man behandla som nikkedukke og hushjelp, så er det vel ikke så morro å stelle hjemme lenger? Så jeg tror man får det man selv gjør...vær mot andre som du vil andre skal være mot deg-regla vet dere... Ikke vet jeg men kanskje burde de norske gutta skjerpe seg litt også? Alle de gode koneemnene forsvinner jo rett foran nesa på dere. Hvis det var koneemne dere var ute etter da. En annen greie med dette er at det er utrooooooooolig vanskelig å finne en ok norsk fyr. Jeg kunne godt tenkt meg å vært husmor på fulltid jeg, med hus og unger og lage middag til mannen kom hjem. Men han mannen er jaggu ikke lett å finne. Så kanskje jeg må importere en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #2 Del Skrevet 29. juli 2008 En annen greie med dette er at det er utrooooooooolig vanskelig å finne en ok norsk fyr. Jeg kunne godt tenkt meg å vært husmor på fulltid jeg, med hus og unger og lage middag til mannen kom hjem. Men han mannen er jaggu ikke lett å finne. Så kanskje jeg må importere en Før jeg traff min samboer lengtet jeg også etter å treffe en god, snill og stabil norsk mann: En som ønsker seg barn, et stabilt forhold og et ekteskap hvor begge jobber tålmodig for framtiden og forholdet. Dette var altså en jeg ventet på fra jeg var 14 og fram til dagen jeg møtte min kjære. Hadde jeg ikke møtt ham, måtte jeg vel vurdert å importere en, jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hjemmeværende husmor Skrevet 29. juli 2008 #3 Del Skrevet 29. juli 2008 De jeg kjenner av disse gutta vet hvordan de skal behandle dama si, som dronninger og tar de ikke for gitt, og da får de selvsagt samme respekt tilbake. Blir man behandla som nikkedukke og hushjelp, så er det vel ikke så morro å stelle hjemme lenger? Så jeg tror man får det man selv gjør...vær mot andre som du vil andre skal være mot deg-regla vet dere... Ikke vet jeg men kanskje burde de norske gutta skjerpe seg litt også? Alle de gode koneemnene forsvinner jo rett foran nesa på dere. Hvis det var koneemne dere var ute etter da. En annen greie med dette er at det er utrooooooooolig vanskelig å finne en ok norsk fyr. Jeg kunne godt tenkt meg å vært husmor på fulltid jeg, med hus og unger og lage middag til mannen kom hjem. Men han mannen er jaggu ikke lett å finne. Så kanskje jeg må importere en Jeg fant min i Norge, eller rettere sagt han fant meg... Og det jeg har uthevet er virkelig viktig! Det å bli behandlet med respekt, og være likestilt er så utrolig viktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 29. juli 2008 #4 Del Skrevet 29. juli 2008 eh, syns ikke det er noe galt med hverken norske menn eller kvinner. Er selvfølgelig en del man ikke har særlig mye til overs for, men fins da søren meg mange som er verdt å bruke tid på. Fant meg norsk mann, og jeg er storfornøyd. Ingen av oss krever at den andre skal være hjemme, føde barn og lage mat =p Vi gjør det som føles rett for oss.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #5 Del Skrevet 29. juli 2008 eh, syns ikke det er noe galt med hverken norske menn eller kvinner. Er selvfølgelig en del man ikke har særlig mye til overs for, men fins da søren meg mange som er verdt å bruke tid på. Fant meg norsk mann, og jeg er storfornøyd. Ingen av oss krever at den andre skal være hjemme, føde barn og lage mat =p Vi gjør det som føles rett for oss.. Nei, det er ingenting galt med norske kvinner eller menn, men for mange kan det ta litt tid før de treffer noen med de samme drømmene og holdningene som de selv har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 29. juli 2008 #6 Del Skrevet 29. juli 2008 Det kvinner bør tenke over, dersom de ønsker å være hjemme i årevis med barn, er dette med pensjonspoeng. jada, man får nå poeng en viss tid, men er det like mye som om man jobber? Jeg vet ikke, derfor spør jeg. Selv var jeg hjemme i årevis, uten pensjonspoeng, og rekker dermed ikke å jobbe meg opp til full pensjon, slik at jeg kommer dårligere utav det den dagen jeg skal slutte å jobbe. Tenk litt på det også jenter. Sånne ting ante ikke jeg noe om da jeg var i den situasjonen, ellers ville jeg nok begynt å jobbe tidligere ja. Ellers, til trådens egentlig tema; importere seg koner fra utlandet fordi de er så mye mer... underdanige er ordet som kommer til meg, og ikke fullt så opptatt av likestilling. Jeg antar sterkt at disse jentene ikke er dummere enn norske jenter, og etter en viss tid i Norge så ser de hvordan ting fungerer her, og vil antakelig ønske det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #7 Del Skrevet 30. juli 2008 Virker som det blir mer og mer vanlig med utenlandske kjærester for den gjennomsnittlige pene norske jenta. Ikke vet jeg men kanskje burde de norske gutta skjerpe seg litt også? TS har nok rett i at norske kvinner og fremmedetniske menn har mye mer til felles enn norske kvinner og norske menn. Albanske/afrikanske/tyrkiske menn er bedre kjæresteemner rett og slett fordi de har mer av de samme verdiene, drømmene og livsanskuelsene som norske kvinner, de passer simpelten bedre som menn til moderne, krevende og selvstendige norske kvinner. Nå er det jo såpass mange fremmedetniske menn i (iallefall deler av) landet at det gir store muligheter for norske kvinner å finne drømmeprinsen uten å måtte reise til utlandet ('importere' er et litt stygt ord da). I Oslo er det mange single flotte menn av utenlandsk herkomst, og jentene vet selvfølgelig å benytte seg av det. At norske menn sakker akterut er jo synd, men lite å gjøre med, så lenge de selv ikke skjerper seg. Spørsmålet om norske menn skal ha anledning til å ta med seg en utenlandsk kone til landet er jo interessant. På hjemmebane taper de jo kampen om de beste jentene, så for å ha en sjangs til å få seg en kone, er det ikke så rart at de vil søke utenlands. Men her pådytter vi jo våre udugelige menn på feks. russiske damer, hvor rettferdig er det overfor disse kvinnene? Det skulle settes i gang en kampanje fra norske myndigheter som skulle advare russsiske kvinner mot norske menn i Murmansk husker jeg. Ambassaden skulle informere om norske menns dårlige egenskaper når de russiske damene søkte om visa. Er det noen som har hørt noe om hvordan det gikk med denne kampanjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinnsen Skrevet 30. juli 2008 #8 Del Skrevet 30. juli 2008 Det kvinner bør tenke over, dersom de ønsker å være hjemme i årevis med barn, er dette med pensjonspoeng. jada, man får nå poeng en viss tid, men er det like mye som om man jobber? Jeg vet ikke, derfor spør jeg. Selv var jeg hjemme i årevis, uten pensjonspoeng, og rekker dermed ikke å jobbe meg opp til full pensjon, slik at jeg kommer dårligere utav det den dagen jeg skal slutte å jobbe. Tenk litt på det også jenter. Sånne ting ante ikke jeg noe om da jeg var i den situasjonen, ellers ville jeg nok begynt å jobbe tidligere ja. Ellers, til trådens egentlig tema; importere seg koner fra utlandet fordi de er så mye mer... underdanige er ordet som kommer til meg, og ikke fullt så opptatt av likestilling. Jeg antar sterkt at disse jentene ikke er dummere enn norske jenter, og etter en viss tid i Norge så ser de hvordan ting fungerer her, og vil antakelig ønske det samme. Ikke underdanige Mysan, men medgjørlige - det høres så mye bedre ut da.. Pensjonspoeng er viktig, ikke her og nu men i fremtiden og de bør være opparbeidet fra her og nu. Jeg har erfaringen fra min medgjørlige mor som har levd i et tradisjonelt ekteskap, hjemmeværende og tatt seg av hus og barn og mann - i omvendt rekkefølge. Hun sitter nå som et nervevrak etter å ha undertrykt sine meninger i mange år og nesten uten kontakt med sine barn pga. alfahannektemannen, og som minstepensjonist. Nå sier jeg ikke at alle kommer til å ende sånn, poenget var at alle hjemmeværende bør sørge for å få pensjonspoeng. Selv i et lykkelig ekteskap er det godt å ha nok penger å rutte med som pensjonist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trønderdama Skrevet 30. juli 2008 #9 Del Skrevet 30. juli 2008 Virker som det blir mer og mer vanlig med utenlandske kjærester for den gjennomsnittlige pene norske jenta. Kanskje er det for at de utenlandske gutta setter pris på andre ting enn utseende, og ikke går etter standarden: blond, blåøyd, barmfager,tynn som en flis og spraytanna så de er gule... Den norske kvinnen har et større utvalg å velge mellom i dag enn for 40-50 år siden. Den gangen var det unntaksvis at norske kvinner ble gift med utenlandske menn, da syntes vi det var stort og nesten eksotisk hvis noen fant seg en svenske. Idag er det mange nasjonaliteter som bor her i landet og det betyr at både den norske kvinne og den norske mann har fått mer å velge i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Dina_* Skrevet 30. juli 2008 #10 Del Skrevet 30. juli 2008 Den norske kvinnen har et større utvalg å velge mellom i dag enn for 40-50 år siden. Den gangen var det unntaksvis at norske kvinner ble gift med utenlandske menn, da syntes vi det var stort og nesten eksotisk hvis noen fant seg en svenske. Idag er det mange nasjonaliteter som bor her i landet og det betyr at både den norske kvinne og den norske mann har fått mer å velge i. Pluss at vi kan dra til syden og ha det deilig med grekere, tyrkere og spanjoler et par ganger i året. Takk og pris for at det finnes utenlandske menn i massevis i de større byene. Å holde ut med en dvask og kontrollerende norsk mann unner jeg ingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #11 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg er helt enig i at utenlandske menn har en del gode kvaliteter, men jeg tror likevel kulturforskjellene byr på mange utfordringer. Personlig tror jeg det beste er å bli sammen med en fra samme by eller samme bygd - jeg tror likhet er en stor ressurs som ofte blir undervurdert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gir Skrevet 30. juli 2008 #12 Del Skrevet 30. juli 2008 TS har nok rett i at norske kvinner og fremmedetniske menn har mye mer til felles enn norske kvinner og norske menn. Albanske/afrikanske/tyrkiske menn er bedre kjæresteemner rett og slett fordi de har mer av de samme verdiene, drømmene og livsanskuelsene som norske kvinner, de passer simpelten bedre som menn til moderne, krevende og selvstendige norske kvinner. Whaaaaaaat?! Bestevenninna mi har hatt tyrkisk kjæreste. ALDRI mer! Han var den mest manipulative, kontrollerende mannen jeg noen sinne har vært ute for, og mente at når de var etablert, da fikk hun ikke gå ut døra hjemme uten hans samtykke. Vi var på IKEA en gang og før vi var inne i madrass-avdelingen hadde han ringt 7 (!!!!!) ganger for å høre hvor hun var, hva hun gjorde, hvor vi skulle, hvem vi hadde møtt, når hun kom hjem etc etc. I etterkant av han har jeg møtt mange tyrkere, som virker hyggelige, men med en gang de kommer litt innpå meg skjønner jeg at de er minst like kontrollerende som førstnevnte. Jeg vet at dette er generaliserende, men nei... tyrkiske menn har i mine øyne (i hvert fall de jeg har møtt) ikke noe til felles med selvstendige, norske kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 30. juli 2008 #13 Del Skrevet 30. juli 2008 Ikke underdanige Mysan, men medgjørlige - det høres så mye bedre ut da.. Pensjonspoeng er viktig, ikke her og nu men i fremtiden og de bør være opparbeidet fra her og nu. Jeg har erfaringen fra min medgjørlige mor som har levd i et tradisjonelt ekteskap, hjemmeværende og tatt seg av hus og barn og mann - i omvendt rekkefølge. Hun sitter nå som et nervevrak etter å ha undertrykt sine meninger i mange år og nesten uten kontakt med sine barn pga. alfahannektemannen, og som minstepensjonist. Nå sier jeg ikke at alle kommer til å ende sånn, poenget var at alle hjemmeværende bør sørge for å få pensjonspoeng. Selv i et lykkelig ekteskap er det godt å ha nok penger å rutte med som pensjonist. Medgjørlig var det ja... Jeg var en slik medgjørlig en jeg også. Men jeg har lært. Antakelig er jeg skada også, jeg får liksom angst bare av tanken på en ny hann i heimen... alfahannen min preget meg, kan man si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 30. juli 2008 #14 Del Skrevet 30. juli 2008 De thaidamene som jeg så på den serien som gikk på TV-Norge i vinter synes jeg ikke virket noe spesielt mer medgjørlige enn norske damer. Mer ivrige på å stulle og stelle, kanskje, men de hadde da bein i nesa. Faren til en venninne av meg er gift med en thai og hun har nettopp åpnet egen business etter å ha bodd i Norge i tre år. Veldig geskjeftig dame som får til det hun vil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #15 Del Skrevet 30. juli 2008 I dag så jeg en mann i 60 årene påp helsestudioet...han hadde med seg sin asiatiske importbrud som han hadde hentet der nede. Kanskje Thailand, kunne det se ut som. Hun var ca. 25...og han over 60. De snakket broket engelsk og hun så redd ut. Han kommanderte henne rundt på apparatene, og han hadde hvitt skjegg, stor ølmage og var skallet på hodet...han så harry ut. Tror nok det er litt mislykkede menn som henter seg imnportbruder hjem, fordi de vil ha sex og får seg ikke noe her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_dama_* Skrevet 31. juli 2008 #16 Del Skrevet 31. juli 2008 I dag så jeg en mann i 60 årene påp helsestudioet...han hadde med seg sin asiatiske importbrud som han hadde hentet der nede. Kanskje Thailand, kunne det se ut som. Hun var ca. 25...og han over 60. De snakket broket engelsk og hun så redd ut. Han kommanderte henne rundt på apparatene, og han hadde hvitt skjegg, stor ølmage og var skallet på hodet...han så harry ut. Tror nok det er litt mislykkede menn som henter seg imnportbruder hjem, fordi de vil ha sex og får seg ikke noe her. Og jeg ikke bare tror, men jeg vet ut fra erfaring at det er ganske så mange typer menn som gifter seg med asiatiske damer, ikke bare mislykkede. Du kan ikke dømme alle ut fra din ene erfaring vettu... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2008 #17 Del Skrevet 31. juli 2008 Og jeg ikke bare tror, men jeg vet ut fra erfaring at det er ganske så mange typer menn som gifter seg med asiatiske damer, ikke bare mislykkede. Du kan ikke dømme alle ut fra din ene erfaring vettu... Krisesenterstatistikken viser at mange av de utenlandske kvinnene som bor på krisesenteret er gift med norske menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2008 #18 Del Skrevet 31. juli 2008 De thaidamene som jeg så på den serien som gikk på TV-Norge i vinter synes jeg ikke virket noe spesielt mer medgjørlige enn norske damer. Mer ivrige på å stulle og stelle, kanskje, men de hadde da bein i nesa. det er det inntrykket jeg også har. Jeg tror mange av de som er ute etter en nikkedukke som bare ønsker å stelle hjemme og ta seg av familien vil få seg en overraskelse. Om damen er voldsomt opptatt av familieverdier, vil hun da forlate egen familie og reise halve jorda rundt for en mann hun kun har kjent i noen måneder? Etter hva jeg kan se, må da disse damene som drar så langt avsted være av de mer selvstendige og tøffe - og de har selvsagt fått med seg at kvinner har bedre rettigheter og muligheter her, og det trekker nok like mye som en forelskelse (om de da er forelsket) som har vart kort tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_dama_* Skrevet 31. juli 2008 #19 Del Skrevet 31. juli 2008 Krisesenterstatistikken viser at mange av de utenlandske kvinnene som bor på krisesenteret er gift med norske menn. Ja, men det gjelder fortsatt ikke alle. Men selvfølgelig er det ille for de som blir utsatt for feil type mann. Jeg utelukker ikke at den typen mann finnes fordi om jeg sier at det er mange typer menn som gifter seg med asiatiske kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Konservativ Mann Skrevet 5. august 2008 #20 Del Skrevet 5. august 2008 Jeg antar sterkt at disse jentene ikke er dummere enn norske jenter, og etter en viss tid i Norge så ser de hvordan ting fungerer her, og vil antakelig ønske det samme. Ja, for du tar det jo som en selvfølge at alle egentlig ønsker det samme som deg selv *rister oppgitt på hodet*. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå