Gjest Dårlig dag i dag Skrevet 28. juli 2008 #1 Del Skrevet 28. juli 2008 Ja, det lurer jeg sannelig på! Her jeg jobber må jeg inn og ut hele tiden, og hver gang jeg skal ut (døren slår utover), så står det bestandig en eller annen sullik der og sperrer. Jeg pleier å lukke opp døren forsiktig, det pleier å være nok til at vedkommende flytter seg, hvis de ikke oppfatter at noen skal ut, gir jeg en liten plystrelyd. Men i dag har visst forståelsen og høfligheten min blitt liggende i den gode behagelige senga mens jeg måtte dra meg opp i halv fem tiden. Det er stort sett de samme folkene som surrer rundt her hver dag, de vet jeg skal ut og inn. Orker ikke være hensynsfull når jeg skal ut, jeg lukker opp døra som da går rett i ryggen på dem(ikke hardt, vil ikke ha noen personskader på min vakt) og sier ikke unnskyld engang, bare gir et arrogant smil. Hvorfor må folk stå og sperre dører hvor de vet folk skal ut og inn?? Det er skyggeplass lenger bort også, men de kan vel ikke stå der de ikke får sperret for noen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødtoppen86 Skrevet 28. juli 2008 #2 Del Skrevet 28. juli 2008 Haha, irriterer meg over samme ting selv. Skjønner ikke hvorfor folk absolutt må stille seg foran rulletrappene, diverse innganger og utganger osv... I tillegg blir de gjerne snurt hvis du dulter litt borti dem for å komme forbi. Jeg er også lei av alle dem som står i svære grupper midt på fortauet eller på et kjøpesenter. Er det så vanskelig å stille seg litt til siden hvis man skal stå og prate? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illalla Skrevet 28. juli 2008 #3 Del Skrevet 28. juli 2008 ...eller at to-tre folk stopper når de har kommet opp en trapp/rulletrapp.... eller når de skal bestemme seg om de faktisk skal opp.... eller høyt trafikerte utganger ved kjøpesentre osv. MÅ de stå akkurat der for å snakke? eller på buss-stasjoner med mange avganger. hvor det er dedikerte vente/gå sakte-soner, og veier der de som skal forbi alle de 52 forskjellige utgangene kan gå, kanskje de har travelt også. DER må folk absolutt stille seg, plutselig knytte skolisser..... etc. Eller de som ikke skjønner at når et tog/trikk/metro/buss stopper, slipper man av folk før man begynner brøyte seg inn på fremkomstmiddelet. Tydelig at litt vel mange folk tror at toget/metro(eller andre transporter) skal kjøre mens massevis av folk er i fart mellom åpne dører.... Det finnes alt for mange eksempler.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #4 Del Skrevet 28. juli 2008 Eller de som ikke skjønner at når et tog/trikk/metro/buss stopper, slipper man av folk før man begynner brøyte seg inn på fremkomstmiddelet. Tydelig at litt vel mange folk tror at toget/metro(eller andre transporter) skal kjøre mens massevis av folk er i fart mellom åpne dører.... Fjortiser som er for kule til å vente med å reise seg opp for å gå mot utgangen til alle andre har gått av og folk begynner å gå på fortjener å bli fortrengt på av folkemassen. Disclaimer: Gjelder ikke gamle damer med rullatorbehov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 28. juli 2008 #5 Del Skrevet 28. juli 2008 Og folk som plutslig møtes og ikke har sett hverandre på gudane vet hvor lenge, så står de like godt å forteller livshistorien sin ved kassa så andre kunder ikke får betalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 28. juli 2008 #6 Del Skrevet 28. juli 2008 Det med å sperre dører har jeg masse erfaring med :sint: Jeg jobber som servitør fra tid til annen, i lukkede selskaper, på samme sted hver gang. Her er kjøkkenet plassert forholdsvis midt på den ene langveggen med goooood plass på begge sider og i resten av lokalet, men hvor samler gjestene seg mens vi løper til og fra for å få alt klart så de kan sette seg? Joda, foran kjøkkendøren. I hopetall. Og etter at de har spist, når vi skal rydde av bordene og få istand kaffe og kaker, slik at vi flyr ut og inn av kjøkkenet hele tiden, hvor står de da? Riktig, da har de funnet tilbake til plassen sin foran kjøkkendøren. Vi flyr ut og inn, frem og tilbake, med hendene fulle av tallerkner, kopper, glass, fat med mat osv... de må hele tiden flytte seg når vi kommer løpende og sier 'unnskyld', men ringer det noen bjelle og får dem til å tenke at de kanskje bør forflytte seg inn i salongen, ut på terrassen (som alltid er gjort i stand ved pent vær), nærmere garderoben, ut på dansegulvet...? Neida... foran kjøkkendøren skal vi stå. *rive seg i håret* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 29. juli 2008 #7 Del Skrevet 29. juli 2008 Småbarnsfamilier som møtes på kjøpesenter. De samles alltid på de smaleste passasjene, og parkerer de digre barnevognene på tvers og står der og jabber uten å ense alle andre. For all del ikke gå inntil veggen slik folk slipper forbi. Blir så jævla provosert av slike småting hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 29. juli 2008 #8 Del Skrevet 29. juli 2008 Ja, det lurer jeg sannelig på! Her jeg jobber må jeg inn og ut hele tiden, og hver gang jeg skal ut (døren slår utover), så står det bestandig en eller annen sullik der og sperrer. Jeg pleier å lukke opp døren forsiktig, det pleier å være nok til at vedkommende flytter seg, hvis de ikke oppfatter at noen skal ut, gir jeg en liten plystrelyd. Men i dag har visst forståelsen og høfligheten min blitt liggende i den gode behagelige senga mens jeg måtte dra meg opp i halv fem tiden. Det er stort sett de samme folkene som surrer rundt her hver dag, de vet jeg skal ut og inn. Orker ikke være hensynsfull når jeg skal ut, jeg lukker opp døra som da går rett i ryggen på dem(ikke hardt, vil ikke ha noen personskader på min vakt) og sier ikke unnskyld engang, bare gir et arrogant smil. Hvorfor må folk stå og sperre dører hvor de vet folk skal ut og inn?? Det er skyggeplass lenger bort også, men de kan vel ikke stå der de ikke får sperret for noen.... Jeg har lurt på det samme selv. De havner ganske høyt oppe på irritasjonslisten min. Hilsen The Kitten :banantroll: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina T Skrevet 29. juli 2008 #9 Del Skrevet 29. juli 2008 Og når man sykler , hvis man sykler bortover en litt trang gå- og sykkelsti, så går folk akkurat MIDT i veien, så den som sykler ikke kommer forbi. Og det er gjerne en gjeng på fire-fem stykker som brer seg utover hele veien. GRRR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 29. juli 2008 #10 Del Skrevet 29. juli 2008 *fniser* henger meg på her, irriterer meg akkurat like mye. Og jeg er IKKE snill lenger!! hihi Når jeg vet at det går tre i bredden, gjerne MED barnevogner eller sykler trillende ved siden, og de SER at jeg kommer i mot dem og vet at enten må jeg dulte borti dem eller hoppe ut i trafikken eller ut i ett buskas/vilniss av brenesle eller lignende, og LIKEVEL flytter de seg ikke.... mange er slik, blir helt oppgitt jeg. Så jeg går, virkelig går altså. Og jeg ser jo at de kommer, og at vi kommer til å dulte i hverandre, så jeg stålsetter meg, setter jernskulderen på slik at når vi dulter, rikker ikke jeg en tomme, mens den andre da får en hard skulder rett i seg. Også kikker DE surt på meg? *ler* foreløpig har jeg klart å la være å spør "hadde du tenkt jeg skulle hoppe ut i elva for å komme forbi dere da eller?", men kjenner det røyner på av og til.. Jeg tar heller ikke fem øre for å dytte folk ut igjen om de er på vei på bussen mens jeg skal av, mulig jeg sier unnskyld i ett skarpt tonefall, eller bare dytter de ut av veien. Og er ganske sikker på at dersom det alltid stod noen utenfor en dør som de visste gikk utover, uten å flytte seg, vel, da hadde de alltid fått en dør i ryggen, uten at jeg hadde den minste dårlige samvittighet for det. Jeg har tenkt ett par ganger, "er jeg den eneste som har lært å vise hensyn til andre?" Om jeg skal ta en telefon, knyte en skolisse eller av andre grunner trenger å stoppe ett sted der det er naturlig å gå, så flytter jeg meg ut av veien og passer på å stå ett sted der det er komfertabelt for meg og der jeg ikke står i veien for andre. Jeg flytter meg alltid om vi går tre i bredden, og det kommer noen i mot. Jeg stopper aldri rett etter eller rett før en dør eller rulletrapp og sørger generellt for at jeg ikke unødvendig sperrer veien for andre. Men jammen føler jeg meg alene om å ta dette hensynet til tider, så derfor dulter jeg uten skam når folk ikke tenker på andre en seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 29. juli 2008 #11 Del Skrevet 29. juli 2008 Må innrømme at det samme irriterer meg også. Og jeg gjør som flere avdere, nemlig dytter, knuffer og slår dørene opp. Jeg gjør ikke dette mot eldre mennesker eller funksjonshemmede, men mot andre tankeløse og lite hensynsfulle mennesker. Men mest av alt så er det mennesker på sykehuset som bruker sengeheisene som irriterer meg mest. Disse heisene brukes til å frakte dødssyke mennesker, og medisinsk utstyr som ikke får plass i personheisene. Det finnes langt flere personheiser, og kun et fåtall sengeheiser, så hvorfor i all verden skal både sykepleiere og besøkende bruke disse? Jeg har sagt i fra til flere, og en gang sa jeg fra til en ung kvinne at nå blir jeg og det mobile røntgenapparatet forsinket til akuttstuen på grunn av henne. Svaret jeg fikk var at det var vel ikke så farlig. Og jeg skulle til en døende familiefar som hadde blitt hardt skadet i en bilulykke. Jeg forklarte det, og la til at kanskje en dag er det hun som dør på grunn av at et tankeløst fjols som henne ikke klarte å vente på en personheis. Jeg har også krevd at sykepleiere går ut av sengeheisene, og bruker personheisen til kantinen. Det har resultert i irriterte sykepleiere, og da er det godt å stå over dem i sykehusets hierki, de har nemlig ikke lov til å ignorere en av mine ordre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 29. juli 2008 #12 Del Skrevet 29. juli 2008 Dette har jeg også irritert meg over! Jeg blir også temmelig sur når folk står to og tre i bredden i rulletrapper, enten det er på kjøpesentre eller flyplasser, slik at ingen kan passere dem. På Gardermoen er det ikke så rent få som står flere i bredden på rullefortauene også. Grrr! Er det bare i utlandet at folk vet at en kan stå på høyresiden på slike "rulleinnretninger", mens venstresiden skal være fri slik at de som beveger på bena kan passere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. juli 2008 #13 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg gjør som Aline... Når det kommer en gjeng side om side (enten det nå er barnevogner eller vanlige fotgjengere eller folk som leier sykler) og de tar hele bredden av fortauet så bare nekter jeg å gå ned i gata. En av dem kan jammen koste på seg å sakke litt akterut så jeg også kan komme fram på fornuftig vis. Gjør selvsagt unntak hvis jeg møter folk som er bevegelseshemmede eller som har skjellig grunn til å bruke mye plass, men....de breier seg sjelden sånn at "jernskulderen" ville vært nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 29. juli 2008 #14 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg gjør som Aline... Når det kommer en gjeng side om side (enten det nå er barnevogner eller vanlige fotgjengere eller folk som leier sykler) og de tar hele bredden av fortauet så bare nekter jeg å gå ned i gata. En av dem kan jammen koste på seg å sakke litt akterut så jeg også kan komme fram på fornuftig vis. Gjør selvsagt unntak hvis jeg møter folk som er bevegelseshemmede eller som har skjellig grunn til å bruke mye plass, men....de breier seg sjelden sånn at "jernskulderen" ville vært nødvendig. Jeg gjør også dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #15 Del Skrevet 30. juli 2008 Folk som på død og liv skal gå i de få kilometrene med sykkelvei vi har i Oslo er jeg litt lei av. Samme med folk som parkerer bilen sin i sykkelveien mens de stiller seg på fortauet slik at man pokker ikke får syklet forbi på den siden heller. Pleier å sikte etter sånne, men treffer sjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla-mor Skrevet 30. juli 2008 #16 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg merker at jeg selv kan komme borti de mest underlige situasjoner uten å gidde å irritere meg, men hvis noen av disse situasjonene berører datteren min, så kan jeg likesågodt finne på å eksplodere. Idag skulle vi av bussen, og naturligvis er det en gjøk som finner det for godt å ta et steg inn, i samme øyeblikk som vi tar et steg ut. Noe som fører til at ungen min mister balansen, og hadde ramlet, dersom jeg ikke holdt henne igjen. Da ble jeg faen meg rasende. "Hva i alle VERDEN?? Ser du ikke at jeg har et lite BARN her?!?". Joda, han så dèt, men han bare dret i det, for han ville rappe den beste plassen. På en nesten tom buss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 #17 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg merker at jeg selv kan komme borti de mest underlige situasjoner uten å gidde å irritere meg, men hvis noen av disse situasjonene berører datteren min, så kan jeg likesågodt finne på å eksplodere. Idag skulle vi av bussen, og naturligvis er det en gjøk som finner det for godt å ta et steg inn, i samme øyeblikk som vi tar et steg ut. Noe som fører til at ungen min mister balansen, og hadde ramlet, dersom jeg ikke holdt henne igjen. Da ble jeg faen meg rasende. "Hva i alle VERDEN?? Ser du ikke at jeg har et lite BARN her?!?". Joda, han så dèt, men han bare dret i det, for han ville rappe den beste plassen. På en nesten tom buss. Sikkert en Oslomann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magica de Spell Skrevet 8. august 2008 #18 Del Skrevet 8. august 2008 Folk som på død og liv skal gå i de få kilometrene med sykkelvei vi har i Oslo er jeg litt lei av. Samme med folk som parkerer bilen sin i sykkelveien mens de stiller seg på fortauet slik at man pokker ikke får syklet forbi på den siden heller. Pleier å sikte etter sånne, men treffer sjelden. Haha, helt enig! En taktikk jeg har prøvd ut litt i det siste på de som går midt i sykkelstien slik at det er bortimot håpløst å komme forbi er å bråbremse rett oppi dem så det hviner. Da skvetter de godt! Lurer på hvorfor det er så pokkers vanskelig å se forskjell på fortau og sykkelsti. Gå her, sykle der. As simple as that. Hvis jeg blir nødt til å sykle på fortauet sykler jeg veldig sakte eller går av sykkelen for å ikke være til sjenanse for fotfolket. Burde vært litt mer som det er i Amsterdam, der syklistene har "all" rett på sykkelstiene. Men der har det bikket litt over og nesten blitt sykkelanarki synes jeg, akkurat som Oslo er et fotgjeneranarki. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå