Gå til innhold

Jeg har så ondt i tanna mi...!

Chiquita

Anbefalte innlegg

*sukk*

Sitter nå her med STERKE tann-smerter på den 6. dagen.

Det er en visdomstann som er vond.

Egentlig skulle jeg ha tatt meg en tur til tannlegen og trekt den forb***a tanna, men jeg har ikke tid. Med flere eksamener "hengende" over hodet på meg så har jeg ikke tid til det. (vet jeg får så ondt etter trekkingen at det kan bli vanskelig å ta eksamener/lese)

Sånn som det er nå så går det så vidt bra å være på skolen - det blir ikke ordentlig ondt før på ettermiddagen, og da er jeg vanligvis hjemme fra skolen.

Det KAN nå ikke bli værre - jeg MÅ gjennomføre de siste eksamenene...

Men så - når den siste eksamenen er over skal jeg ringe tannlegen min med en gang.

hmm... lurer egentlig på hvorfor jeg skriver dette - det falt meg bare inn en tanke om at jeg måtte skrive...

Jaja...

Jeg får vel labbe bort i medisinskapet for å finne meg litt smertestillende.

Ha en fin helg

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet hvordan det er!

På min visdomstann hjelper det ofte å skylle ofte med Corsodyl (motvirker infeksjoner) og å ta en paraset nå og da.

Dessuten var det noen som snakket om sånt middel som man pensler i barnas munn når de får tenner.

Min tann verker i ny og ne. Ser ut som den prøver seg med jevne mellomrom liksom. Det gjør ikke vondt om dagen, men om kvelden virker det som tannkjøttet OVER tanna begynner å hovne opp slik at jeg tygger på det.

Håper at det går over da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg!

Jeg hadde kjempe vondt i en visdomstann til jul, og endte med å dra på tannlegevakten lille julaften. Det hadde gått betenelse i tannkjøttet, og det bankte og var helt utrolig ømt. Hvis det er sånn du har det, skjønner jeg ikke at du klarer å gjøre noe, aller minst lese til eksamen.

Det er ikke mulig at du tar en lyntur til tannlegen i morgen og får den trukket, og så er det overstått? Etter at jeg hadde trukket min tann, var jeg fin igjen etter et par timer. Hvis du ikke orker å få den trukket, kan du bare be tannlegen om å fjerne betennelsen. Det var det tannlegevakten gjorde på meg, siden de ikke har kapasitet til å trekke folks tenner. Da skar de et litt hull i tannkjøttet og spylte bort betenelsen, og så fikk jeg pinex forte og pencilin. Men da hadde jeg fortsatt vondt i noen dager etterpå.

Uansett, god bedring og lykke til med eksamnene!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...