la_luz Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Fødte for 9 dager siden, og nå føles det ut som jeg har fått UVI. Symptomene er ikke helt soleklare, men må mye på do og føler ubehag hele tiden ved urinrøret. Er det noe som har hatt det lignenes rett etter fødsel?? Var hos legen og prøven var vag urinveisinfeksjon, fikk resept men jeg har ikke lyst til å ta medisin nå, når babyen bare er 9 dager. Det jeg lurer på er om det ernoen som har hatt samme symptomer etter fødsel ???
Umuriel Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 Jeg har vært kroniker siden jeg var barn, men har ikke hatt UVI eller symptomer etter fødsel. Om legen har skrevet ut resept på medisin så ville jeg tatt det. Nyrebekkenbetennelse er ikke morsomt.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2008 #3 Skrevet 25. juli 2008 Om legen skriver ut legemiddel er det fordi du trenger det, og han ville ikke skrevet det ut om ikke barnet tåler det gjennom amming. Ellers ville jeg dratt innom en helsekost og kjøpt tranebærkapsler eller noe for å forebygge i tiden fremover så du ikke får det tilbake...
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2008 #4 Skrevet 26. juli 2008 UVI etter fødselen, opptil flere måneder etter, er veldig vanlig. Fordi musklene som holder urinrøret sammen etter du har tisset blir slappere etter et svangerskap og av amming og det derfor lettere kommer baktierier opp i urinrøret. Knipeøvelser er det som hjelper best på å få musklene i gang igjen.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2008 #5 Skrevet 26. juli 2008 Om du ikke har blitt verre, så hadde jeg tatt en hestekur med tranebærkapsler, appelsinjus, kjerringrokkte og fått undersøkt prøven på nytt om en dag eller to. I tillegg insistert på dyrkning, så sjansen for å måtte ta to kurer ble minimert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå