Gå til innhold

Kravstore menn?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

I det siste så har det vært utrolig mye innlegg her fra menn (mann) som syter og klager over norske kvinner.

Har du/dere tenkt over at vi er forskjellige? Selv om du/dere har brent deg/dere på en eller flere damer så er vi ikke alle sånn.

Du/dere må gjerne dra til øst europa og asia for å finne den perfekte dama for meg, jeg er godt gift med en snill og god mann og har barn så jeg er ikke ute etter en mann.

Nå er jo ingen, hverken mann eller kvinne perfekte og vi har jo forskjellige syn på hva slags partner vi ønsker oss, og godt er det. Jeg kjenner flere både kvinner og menn som er egoister og litt sånn som du/dere beskriver, men jeg kjenner enda flere kvinner og menn som er supre kjærester/mann/kone og hverken super feminister eller mannsjåvinister.

Vi er alle forskjellige, synd du/dere kun har truffet de "dårlige". Er du/dere i litt dårlige kretser kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Konservativ Mann
I det siste så har det vært utrolig mye innlegg her fra menn (mann) som syter og klager over norske kvinner.

Har du/dere tenkt over at vi er forskjellige? Selv om du/dere har brent deg/dere på en eller flere damer så er vi ikke alle sånn.

Du/dere må gjerne dra til øst europa og asia for å finne den perfekte dama for meg, jeg er godt gift med en snill og god mann og har barn så jeg er ikke ute etter en mann.

Nå er jo ingen, hverken mann eller kvinne perfekte og vi har jo forskjellige syn på hva slags partner vi ønsker oss, og godt er det. Jeg kjenner flere både kvinner og menn som er egoister og litt sånn som du/dere beskriver, men jeg kjenner enda flere kvinner og menn som er supre kjærester/mann/kone og hverken super feminister eller mannsjåvinister.

Vi er alle forskjellige, synd du/dere kun har truffet de "dårlige". Er du/dere i litt dårlige kretser kanskje?

Jeg skal ikke utelukke at det finnes arenaer for å treffe damer som jeg ikke har oppsøkt, men jeg er nå interessert i å løfte vekter, dra på hardrock konserter, fiske, spille TV-spill og se på film med kamerater. Ingen av disse interessene setter meg i situasjoner der det er naturlig å finne gode 20 år gamle koneemner. Og la oss være ærlige: hvor mange jenter under 25 er villige til å bli koner, ta seg av mesteparten av husarbeidet (som sagt ønsker jeg en 70/30 fordeling + at jeg tar meg av mannfolkarbeidet (barnepass blir gjerne 50/50, det ser jeg ikke på som jobb overhodet, men en glede og en lykke av dimensjoner. Å være sammen med barna sine er moro, ikke jobb), dette blir ca 50/50 og ekte LIKESTILLING) og forsake en god del av sitt sosiale liv (for man må det når man har mann, hus og barn å ta seg av)?

Jeg tror det er større sjanse for å treffe en dame etter mitt hjerte i Øst-Europa enn i Norge, så hvorfor ikke dra dit? Det er jo det samme for meg om kona mi kommer fra Ukraina eller Norge så lenge vi elsker hverandre og begge ønsker det samme? Dette tror jeg at jeg lettere vil finne i Øst-Europa enn i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_molle_*
Jeg skal ikke utelukke at det finnes arenaer for å treffe damer som jeg ikke har oppsøkt, men jeg er nå interessert i å løfte vekter, dra på hardrock konserter, fiske, spille TV-spill og se på film med kamerater. Ingen av disse interessene setter meg i situasjoner der det er naturlig å finne gode 20 år gamle koneemner. Og la oss være ærlige: hvor mange jenter under 25 er villige til å bli koner, ta seg av mesteparten av husarbeidet (som sagt ønsker jeg en 70/30 fordeling + at jeg tar meg av mannfolkarbeidet (barnepass blir gjerne 50/50, det ser jeg ikke på som jobb overhodet, men en glede og en lykke av dimensjoner. Å være sammen med barna sine er moro, ikke jobb), dette blir ca 50/50 og ekte LIKESTILLING) og forsake en god del av sitt sosiale liv (for man må det når man har mann, hus og barn å ta seg av)?

Jeg tror det er større sjanse for å treffe en dame etter mitt hjerte i Øst-Europa enn i Norge, så hvorfor ikke dra dit? Det er jo det samme for meg om kona mi kommer fra Ukraina eller Norge så lenge vi elsker hverandre og begge ønsker det samme? Dette tror jeg at jeg lettere vil finne i Øst-Europa enn i Norge.

Å, en tråd til - flott.

Det er mange arenaer man kan treffe damer på, ikke bare utesteder. Mange par har truffet hverandre da de studerte og de kjenner holder fortsatt sammen mange år etterpå. Mange treffer også hverandre gjennom jobben.

Du er advokatfullmektig forstår jeg, og ut fra din alder så er det ikke lenge siden du avsluttet jusstudiene. Jeg vet at det er mange søte jenter på de studiene, jobber i advokatbransjen selv - ikke som advokat men som sekretær. Og jeg ser mange søte jenter både som advokater og sekretærer. Og de fleste av advokatene her er gift /samboer med en medstudent eller ei med høyere utdanning. Men så klart en jente som studerer i flere år og pådrar seg studielån er selvfølgelig ikke interessert i å bli en hjemmeværende kone på heltid, hun har lyst til å bruke utdanningen sin. Og du er vel heller ikke interessert i å betale hennes studielån. Det finnes advokatsekretærer som kan tenke seg å bli hjemmeværende, selv om det kanskje er langt i mellom dem - kanskje det er en hos deg?

Det du må gjøre er å finne en jente før hun rekker å begynne på en høyere utdanning, og helst før hun begynner på en videregående utdanning i hele tatt. Da har hun heller ikke rukket å bli en kravstor, horete partyløve på byen.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konservativ Mann
Å, en tråd til - flott.

Det er mange arenaer man kan treffe damer på, ikke bare utesteder. Mange par har truffet hverandre da de studerte og de kjenner holder fortsatt sammen mange år etterpå. Mange treffer også hverandre gjennom jobben.

Du er advokatfullmektig forstår jeg, og ut fra din alder så er det ikke lenge siden du avsluttet jusstudiene. Jeg vet at det er mange søte jenter på de studiene, jobber i advokatbransjen selv - ikke som advokat men som sekretær. Og jeg ser mange søte jenter både som advokater og sekretærer. Og de fleste av advokatene her er gift /samboer med en medstudent eller ei med høyere utdanning. Men så klart en jente som studerer i flere år og pådrar seg studielån er selvfølgelig ikke interessert i å bli en hjemmeværende kone på heltid, hun har lyst til å bruke utdanningen sin. Og du er vel heller ikke interessert i å betale hennes studielån. Det finnes advokatsekretærer som kan tenke seg å bli hjemmeværende, selv om det kanskje er langt i mellom dem - kanskje det er en hos deg?

Det du må gjøre er å finne en jente før hun rekker å begynne på en høyere utdanning, og helst før hun begynner på en videregående utdanning i hele tatt. Da har hun heller ikke rukket å bli en kravstor, horete partyløve på byen.

Lykke til.

Jeg har aldri sagt at min fremtidige kone skal være hjemmeværende.

Hun bør da ha vanlig 8 timers arbeidsdag og ta seg av størsteparten av husarbeidet når hun kommer hjem. Og før søstrene skrik og skrål begynner å vræle, så vil jeg minne om at alternativet er at JEG tar mesteparten av husarbeidet når jeg kommer hjem fra jobb i TILLEGG til å ta alt "mannfolkarbeidet", så begynn ikke å hyle om at det å ta et par timer husarbeid om dagen er noe som kvalifiserer til fritak fra arbeidslivet.

Videre har jeg sagt jeg skal HJELPE TIL med husarbeidet, 30% av kvinnfolkarbeidet + alt mannfolkarbeidet er da sannelig minst 50% innsats i hjemmet. Skal damer kreve noe mer blir det å utnytte mannen, mener nå jeg.

Jeg jobber i et lite firma uten aktuelle konekandidater (ingen unge, hvite og tradisjonelle kvinner her, dessverre). Jeg traff for øvrig noen hyggelige studiner under studietiden, men ingen jeg har beholdt kontakten med (enkelte festet og fyllet fire dager i uka, andre greide ikke å bli ferdig på normert tid, slik at vi mistet kontakten når vi ikke lenger hadde samme forelesninger osv.).

Ellers må jeg si at det er litt sjarmerende at dere prøver å finne norske løsninger til meg, jenter. Det må jo bety at der EGENTLIG synes jeg er en kjernekar som dere ikke vil "miste" til utlandet. Kom igjen, bare innrøm det! *SMASK*!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_molle_*
Jeg har aldri sagt at min fremtidige kone skal være hjemmeværende.

Hun bør da ha vanlig 8 timers arbeidsdag og ta seg av størsteparten av husarbeidet når hun kommer hjem. Og før søstrene skrik og skrål begynner å vræle, så vil jeg minne om at alternativet er at JEG tar mesteparten av husarbeidet når jeg kommer hjem fra jobb i TILLEGG til å ta alt "mannfolkarbeidet", så begynn ikke å hyle om at det å ta et par timer husarbeid om dagen er noe som kvalifiserer til fritak fra arbeidslivet.

Videre har jeg sagt jeg skal HJELPE TIL med husarbeidet, 30% av kvinnfolkarbeidet + alt mannfolkarbeidet er da sannelig minst 50% innsats i hjemmet. Skal damer kreve noe mer blir det å utnytte mannen, mener nå jeg.

Jeg jobber i et lite firma uten aktuelle konekandidater (ingen unge, hvite og tradisjonelle kvinner her, dessverre). Jeg traff for øvrig noen hyggelige studiner under studietiden, men ingen jeg har beholdt kontakten med (enkelte festet og fyllet fire dager i uka, andre greide ikke å bli ferdig på normert tid, slik at vi mistet kontakten når vi ikke lenger hadde samme forelesninger osv.).

Ellers må jeg si at det er litt sjarmerende at dere prøver å finne norske løsninger til meg, jenter. Det må jo bety at der EGENTLIG synes jeg er en kjernekar som dere ikke vil "miste" til utlandet. Kom igjen, bare innrøm det! *SMASK*!! :)

Nei, jeg prøver ikke å finne norske løsninger til deg for det må være opp til deg selv hvor du ønsker å finne en kone. Det jeg prøver er vel mer å gi deg et nyansert bilde av den norske kvinnen, alle er ikke like ille som du ønsker å tro. Men jeg er selvfølgelig klar over at det finnes alle mulige eksemplarer av den norske kvinnen, akkurat som at den norske mann kommer i alle sorter og fasonger.

Jeg selv jobber 8-16 og mannen min begynner før meg og slutter før meg, så han lager middagen og ellers deler vi på både mannearbeidet og kvinnearbeidet. Jeg vet ikke helt hva du mener med mannearbeid, hva er mannearbeid? Og når du snakker om at norske kvinner er kravstore så ser jeg gjerne at du kommer med noen eksempler på det også, i tillegg til hvordan du mener at de utnytter mannen. Og samtidig kanskje fortelle hva du legger i begrepet feminin.

Ikke for å henge deg, jeg prøver bare å forstå for det kommer ikke helt klart fram hva du mener med mange av utsagnene du kommer med. Konkrete eksempler på hva du personlig legger i begrepene hadde vært fint.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

Ts, fint at du prøver, men det er nytteløst, mannen er så trangsynt at han ikke klarer å se jorda han står på engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror mange av mine medmenn ikke har truffet så mange damer, hverken "gode", "dårlige", norske eller utenlandske. Det er nok mer når media forherliger kvinner, men behandler menn som potensielle voldtektsforbrytere at de blir frustrerte. Samtidig føler de at de ikke får noen poeng hos damer hvis de er trygge, snille og velutdannede. Tvertimot føler de at de vakreste damene flokker seg om "he-men".

Slikt skaper frustrasjon og da søker man til det trygge og tradisjonelle, eller rettere sagt, til det man tror er trygt og tradisjonelt. Skilsmissestatistikken for norske menn med utenlandske damer er ikke spesielt god.

Til trøst er det bare å si at den norske "kvinnekoden" kan løses. Mange opplever at de i godt voksen alder plutselig er svært ettertraktet av all slags hunkjønn mellom 20 og 50. Men da er man ofte allerede gift...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_molle_*
Jeg tror mange av mine medmenn ikke har truffet så mange damer, hverken "gode", "dårlige", norske eller utenlandske. Det er nok mer når media forherliger kvinner, men behandler menn som potensielle voldtektsforbrytere at de blir frustrerte. Samtidig føler de at de ikke får noen poeng hos damer hvis de er trygge, snille og velutdannede. Tvertimot føler de at de vakreste damene flokker seg om "he-men".

Slikt skaper frustrasjon og da søker man til det trygge og tradisjonelle, eller rettere sagt, til det man tror er trygt og tradisjonelt. Skilsmissestatistikken for norske menn med utenlandske damer er ikke spesielt god.

Til trøst er det bare å si at den norske "kvinnekoden" kan løses. Mange opplever at de i godt voksen alder plutselig er svært ettertraktet av all slags hunkjønn mellom 20 og 50. Men da er man ofte allerede gift...

Som kvinne har jeg da selv også opplevd å ikke få sjans på de typene jeg har likt, og avslag er jo aldri morsomt å oppleve for noen. Men det er en del av livet, for det handler om kjemi, tiltrekning og noen ganger stemmer ikke noen av delene for den ene parten.

Jeg har hatt en kjæreste som var utro og som i tillegg lånte penger av meg som jeg aldri fikk tilbake. Han ble ikke tilgitt og forholdet ble avsluttet. Men jeg tok ikke avstand fra alle norske menn av den grunn for jeg visste jo at det finnes alle slags typer menn og denne gangen var jeg uheldig, kanskje jeg kom til å bli heldigere neste gang. Dypt såret og vonbroten var jeg så klart og jeg gikk ikke ut på markedet igjen før jeg hadde fått den verste kjærlighetssorgen ut av kroppen. Men så fant jeg nå mannen i mitt etterpå, og han er både velutdannet, trygg og snill.

Jeg kunne ikke la noen uheldige erfaringer ødelegge mitt syn på alle norske menn, det hadde ikke vært rettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konservativ Mann
Nei, jeg prøver ikke å finne norske løsninger til deg for det må være opp til deg selv hvor du ønsker å finne en kone. Det jeg prøver er vel mer å gi deg et nyansert bilde av den norske kvinnen, alle er ikke like ille som du ønsker å tro. Men jeg er selvfølgelig klar over at det finnes alle mulige eksemplarer av den norske kvinnen, akkurat som at den norske mann kommer i alle sorter og fasonger.

Jeg selv jobber 8-16 og mannen min begynner før meg og slutter før meg, så han lager middagen og ellers deler vi på både mannearbeidet og kvinnearbeidet. Jeg vet ikke helt hva du mener med mannearbeid, hva er mannearbeid? Og når du snakker om at norske kvinner er kravstore så ser jeg gjerne at du kommer med noen eksempler på det også, i tillegg til hvordan du mener at de utnytter mannen. Og samtidig kanskje fortelle hva du legger i begrepet feminin.

Ikke for å henge deg, jeg prøver bare å forstå for det kommer ikke helt klart fram hva du mener med mange av utsagnene du kommer med. Konkrete eksempler på hva du personlig legger i begrepene hadde vært fint.

:)

Typisk mannearbeid er: maling av hus, ting relatert til biler, blomsterbed er kvinnens domene, mens klipping av plen er mannens jobb. Felling av trær, bæring av tunge ting, beising osv. Man vet da vel hva mannfolkarbeid er? Trodde det var like selvfølgelig som å vite hvilken farge som bærer navnet "blå" :)

Likeså med begrepet "feminin". De typisk gode, feminine kvalitetene er: omsorgsfull, snill, kjælen og kosete, sterkt morsinnstinkt, huslig, elegant og grasiøs. En virkelig feminin dame er som en søt, smilende engel som svever rundt i huset og gjør alle som er der i godt humør :)

Når jeg da mener kravstore mener jeg at de i realiteten ønsker at mannen skal ta seg av mer enn 50% av det arbeidet som kommer hele familen til gode og som ikke er inntektsbringende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konservativ Mann
Skilsmissestatistikken for norske menn med utenlandske damer er ikke spesielt god.

Er du så sikker på det? Vil gjerne se den statistikken. I USA er skilsmissestatestikken for amerikanske menn og utenlandske kvinner (eller var det bare kvinner fra Øst-Europa den omhandlet, tro?) ekstremt god. Tror den var nede på 18-20% mot 50% på landsgjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_molle_*
Typisk mannearbeid er: maling av hus, ting relatert til biler, blomsterbed er kvinnens domene, mens klipping av plen er mannens jobb. Felling av trær, bæring av tunge ting, beising osv. Man vet da vel hva mannfolkarbeid er? Trodde det var like selvfølgelig som å vite hvilken farge som bærer navnet "blå" :)

Likeså med begrepet "feminin". De typisk gode, feminine kvalitetene er: omsorgsfull, snill, kjælen og kosete, sterkt morsinnstinkt, huslig, elegant og grasiøs. En virkelig feminin dame er som en søt, smilende engel som svever rundt i huset og gjør alle som er der i godt humør :)

Når jeg da mener kravstore mener jeg at de i realiteten ønsker at mannen skal ta seg av mer enn 50% av det arbeidet som kommer hele familen til gode og som ikke er inntektsbringende.

Joda, jeg kjenner fargen blå ;-)

Tusen takk for tilbakemelding, du kom vel med de mannfolkjobbene jeg hadde regnet med. Og som vi deler på hjemme hos oss, for f.eks. beising går så mye fortere når vi er to. Ellers har jeg de fleste feminine egenskapene du lister opp, men kan ikke love at jeg er en smilende engel hele tiden - men det er forøvrig ikke mannen min heller. Men vi er fornøyde med hverandre.

Vi regner ikke % hos oss, vi bare gjør det som må gjøres og blir enige om hvem som gjør hva. Og jeg er veldig glad for at jeg kan mye mannfolkarbeid for det hadde jeg stor nytte av da mannen min var syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*

JEG tar mesteparten av husarbeidet når jeg kommer hjem fra jobb i TILLEGG til å ta alt "mannfolkarbeidet"

Kan du fortelle meg hva dette mannfolkarbeidet går ut på, som du så voldsomt nevnder i hvert eneste inlegg. Det at det er helt utelukkende for deg, å komme hjem å ta husarbeid I TILLEGG til mannfolkarbeid, får meg til å lure litt. Husarbeid er noe man må gjøre hver eneste dag, som regel i noen timer. Så dette sammenlikner du med mannfolkarbeid, som f.eks skifte dekk, måke snø på vinteren, bære tunge steiner osv osv..? Husarbid tar lenger tid, og er som oftest mer jobb en dette mannfolkarbeidet ditt. Herregud, nå må du slutte å være så egoistisk, og se nå heller på at man kan samarbeide litt om alt, slik at kona di ikke trenger å dra hjem for å sette i gang med husarbeidet straks etter jobb. Men barna, ja de tar du lett 50/50 for det er jo gøy for deg! Selvsagt er det gøy. Men du virker så utrolig egoistisk, og akkurat som om alt det du forlanger, er i favør av deg selv. Jeg blir kvalm av alle kravene du stiller, spesielt for at det lyser sånn igjennom at det er kun for at det er dette DU vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke la noen uheldige erfaringer ødelegge mitt syn på alle norske menn, det hadde ikke vært rettferdig.

Det er bra du ikke bruker personlige erfaringer til å generalisere. Men likevel er det klart at det er kulturforskjeller mellom utlendinger og nordmenn (uansett kjønn). Og det kan igjen medføre at man føler seg bedre med et partner fra en annen kultur.

I de siste par årene har jeg truffet et lite utvalg øst-europeiske damer og til og med datet to av dem. Faktisk synes jeg det er en forskjell fra norske damer. En norsk dame vil typisk presentere seg med hvordan hun selv er. Samtidig vil hun beskrive sin drømmepartner i lys av hva hun forventer han skal gjøre. For eksempel:

- Jeg har masse humor! (Men du må få meg til å le...)

- Jeg er intelligent! (Men du må stimulere meg...)

- Jeg er romantisk og liker overraskelser! (Altså må du overraske meg...)

- Jeg interesserer meg for interiør og shopping! (Så du må ha "ordnet" økonomi...)

Menn som finner seg i å kurtisere på disse vilkårene, settes under press for å vise hvordan de kan tilfredsstille kravene. Det blir en passiv og en aktiv part, samtidig som man skal være "likeverdige".

De østeuropeiske damene jeg har truffet, har jevnt over vært mer opptatt av å vise hva de kan bidra med i et forhold. De har f. eks. lagt vekt på at de er effektive og at de liker og kan mye om barn. De ønsker også å formidle at selv om landet de kommer fra er fattig, er det mye bra der også. Så de vil fortelle om kulturen sin og servere tradisjonell mat.

Det at begge to bidrar med det de kan, er det som for meg definerer likeverd. Og om den ene gjør mer enn den andre, får den andre værsågod å vise en smule takknemlighet.

Andre kvaliteter jeg setter pris på ved øst-europeiske damer i Norge, er at de er nøysomme og at de er ganske liberale/liberalistisk innstilt med en sunn skepsis mot det meste av offentlighet og myndighetspersoner. De virker rett og slett glade for de mulighetene de får, og de er villige til å jobbe for å få et lykkelig liv.

Men selv om holdningene er gode, er selvfølgelig språk og generelle referanserammer ofte svært forskjellige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konservativ mann
JEG tar mesteparten av husarbeidet når jeg kommer hjem fra jobb i TILLEGG til å ta alt "mannfolkarbeidet"

Kan du fortelle meg hva dette mannfolkarbeidet går ut på, som du så voldsomt nevnder i hvert eneste inlegg. Det at det er helt utelukkende for deg, å komme hjem å ta husarbeid I TILLEGG til mannfolkarbeid, får meg til å lure litt. Husarbeid er noe man må gjøre hver eneste dag, som regel i noen timer. Så dette sammenlikner du med mannfolkarbeid, som f.eks skifte dekk, måke snø på vinteren, bære tunge steiner osv osv..? Husarbid tar lenger tid, og er som oftest mer jobb en dette mannfolkarbeidet ditt. Herregud, nå må du slutte å være så egoistisk, og se nå heller på at man kan samarbeide litt om alt, slik at kona di ikke trenger å dra hjem for å sette i gang med husarbeidet straks etter jobb. Men barna, ja de tar du lett 50/50 for det er jo gøy for deg! Selvsagt er det gøy. Men du virker så utrolig egoistisk, og akkurat som om alt det du forlanger, er i favør av deg selv. Jeg blir kvalm av alle kravene du stiller, spesielt for at det lyser sånn igjennom at det er kun for at det er dette DU vil.

Jeg sier jo at jeg skal hjelpe til med husarbeidet, men jeg er ræva på denslags, så det blir nok 70/30 uansett; men i og med at jeg tar alt mannfolkarbeidet (som jeg ramset opp eksempler på tidligere, forutsatt at gestapistene som modererer dette forumet ikke har gått totalt berserk og slettet alt igjen) så blir det nok totalt sett 50/50. Det er det jeg vil ha! 50/50, men når jeg hører at norske kvinner vil at kvinnfolkarbeidet skal deles 50/50 pluss at mannen skal ta alt mannfolkarbeidet alene, da er det jo ikke 50/50 lenger.

Jeg har ingen intensjon om å tvinge en fremtidig kone til en slik ordning med mindre hun ønsker det selv, så da må jeg finne en som synes det er helt selvfølgelig og uproblematisk å være den som tar seg av matlagingen og mesteparten av vaskingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kommer din manglende erfaring med kvinner godt til syne. En virkelig feminin dame forvandler seg med jevne mellomrom (minst en gang i måneden) til den verste bitch du kan tenke deg...

For øvrig er det ikke noe galt med ønskene dine. Det er mange norske damer som kan tenke seg å gå inn i den rollen du beskriver. Det er bare at du ikke har nok å tilby dem i gjengjeld som gjør at du ikke har fått dem.

På 50-tallet levde kvinner ut drømmene sine gjennom mannen. Hun gjorde hans visjon til sin og hun var ansvarlig på hjemmefronten. Han på sin side jobbet hardt samtidig som han lyttet til hennes råd. Bak enhver mann... Det var et team-arbeid.

Slikt er mulig i dag også. Kvinner strømmer til selvsikre menn som stikker seg ut, uansett om de er næringslivstopper eller seriemordere. Men da må man ha visjoner, evner og samarbeidsvilje som gjør at kvinnen er villig til å ofre en god del av sitt liv til fordel for ditt.

Så hvilke visjoner har du? Spille pc-spill? Beklager, men ingen Mann kaster bort noe særlig tid på slikt. Gjøre "mannfolkarbeid"? Næh, jobb en time ekstra på kontoret og betal noen guttunger for å felle trærne.

Kort sagt, du tenker for smått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Enig i det siste innlegget til Gus :) Forresten har jeg lest at svært feminine kvinner (og svært maskuline menn - definert etter den tradisjonelle betydningen av ordene) er mindre "egnet" for ekteskapet enn kvinner og menn som har et forholdsvis balansert forhold mellom maskuline og feminine egenskaper har større mulighet for å lykkes med et langvarig/livsvarig forhold. Kanskje fordi det gir grunnlag for at man har mer felles og mer forståelse for hverandre? Kommuniserer på samme nivå?

Jeg tror også det er urealistisk å drømme om en smilende engel som går rundt og sprer positiv energi og deler ut tøfler og avis - eller - jeg tror det er urealistisk å tro at sjansen er så mye større for å finne denne engelen i Øst-Europa eller Asia, selv om jeg langt på vei kan være enig i Gus' erfaring i at endel av disse kvinnene har en noe annen innstilling til et forhold enn nordmenn (både menn og kvinner - hallo, vi ER kravstore, vi vil gjerne ha og ha, og kan virke bunnløse i tilfredsstillelsessulten vår, på alle områder). "Slike kvinner" har jo også bein i nesa og egen vilje i et ekteskap, i hvert fall de jeg vet om. Så mannen vil stort sett bli stilt krav til han også i de forholdene hvor det tillates likeverdighet, og kan ikke regne med å kunne sette alle premissene selv - og kanskje man til og med blir lei av de mest kulturbestemte atferdsmønstrene. Det er virkeligheten enten man finner partner fra Melhus eller Murmansk, tror jeg.

Dessuten tror jeg også man lykkes bedre på kjærlighetsfronten om man klarer å virkelig se seg selv utenfra; summen av egenskaper, interesser, ståpåvilje/latskap, utseende og materiell orden sier noe om hvilke sider en potensiell partner kan forventes å ha, nesten uavhengig av hva man drømmer om. Jeg skal innrømme at jeg ikke synes dette er lett selv, men det er verdt noen forsøk - om man finnes selv da.

(og hallo, beise hus og klippe plen... ok med plenen hvis den er ganske stor, men hvor ofte beiser man en gjennomsnittlig bolig, og hvor lang tid tar det? På gården jeg bor er det sikkert 1000 m husflate hvorav 2/3 er en diger driftsbygning, så da kan man snakke, men de fleste bor ikke slik. Og det er stort sett kvinnene i husstanden som klipper plen her :fnise: Ellers er jo mye mannfolkarbeid ting veldig mange leier inn håndverkere til, en nødvendighet for å få elektrisk anlegg, rør .l til å fungere forskriftsmessig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_molle_*

Gus og siste gjest - fine innlegg begge to - balanserte og nyanserte. Det er mange måter å være både uenig og enig på og det fikk dere fram - noen har noe å lære der.

Å ha en drøm er fint, og ha ønsker for hvordan en drømmepartner skal være er også fint men noen ganger kan kravene bli for rigide og kanskje urealistiske og få vil være i stand til å innfri dem. Enten det gjelder de fra Melhus eller Murmansk.

God helg, lykke til på kjærlighetsfronten alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det er urealistisk å tro at sjansen er så mye større for å finne denne engelen i Øst-Europa eller Asia, selv om jeg langt på vei kan være enig i Gus' erfaring i at endel av disse kvinnene har en noe annen innstilling til et forhold enn nordmenn (både menn og kvinner - hallo, vi ER kravstore, vi vil gjerne ha og ha, og kan virke bunnløse i tilfredsstillelsessulten vår, på alle områder).

Takk for at du ikke tolker mine sleivspark som mannssjåvinistiske. Det er like mange menn som kvinner som synes de selv er så utrolige at de fortjener en fantastisk partner. Men pga. kultur og åpenbar biologi gir dette seg forskjellige utslag for hvert kjønn. Det som imidlertid er felles er at mange ikke vil innse at drømmepartneren ikke tenker "åh, så bra h*n er", men i stedet spør seg selv "what's in it for me?*

Dessuten tror jeg også man lykkes bedre på kjærlighetsfronten om man klarer å virkelig se seg selv utenfra; summen av egenskaper, interesser, ståpåvilje/latskap, utseende og materiell orden sier noe om hvilke sider en potensiell partner kan forventes å ha, nesten uavhengig av hva man drømmer om.

Ja, først må man se seg selv så objektivt som mulig utenfra. Deretter må man forsøke å se seg selv fra drømmepartnerens synsvinkel. For det hjelper ikke å være rik, hvis man er gjerrig, pen hvis man er selvopptatt, intelligent hvis man er nedlatende, osv., osv. Til slutt må man attpåtil klare å kommunisere alt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...