Morgan Skrevet 30. mai 2003 #1 Del Skrevet 30. mai 2003 Noen her som har vært der nede? Hvilken valuta går det på der,har de mange mini-banker etc? Snakker de godt engelsk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 30. mai 2003 #2 Del Skrevet 30. mai 2003 Ja, jeg har vært der! Valutaen er shekel, det er ikke problem med verken minibanker eller engelsk. De fleste snakker veldig godt engelsk, faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgan Skrevet 30. mai 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 30. mai 2003 Kult! Andre ting verd å huske på?Kommer du like langt med dollars? Visum? Hvordan er det med kontroll,bagasje,etc?Mye dill eller avslappet land? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 30. mai 2003 #4 Del Skrevet 30. mai 2003 La meg mimre over helgen, så skal jeg se om jeg husker litt mer enn jeg sa på PM! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 30. mai 2003 #5 Del Skrevet 30. mai 2003 Hvordan er det med kontroll,bagasje,etc?Mye dill eller avslappet land? MYE DILL!!!!!! Når du skal reise ut må du igjennom et personlig intervju. Helt fakta. Beregn derfor veldig god tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 1. juni 2003 #6 Del Skrevet 1. juni 2003 var i Israel for en del år siden, og regner med at det er enda strengere kontroller nå. Beregn minimum 2 timer fra inchecking til flyavgang hvis du reiser med El Al. Spør de som selger deg biletter om dette. Men: uten tvil det mest spennende landet jeg har vært i!!! klem Tingeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgan Skrevet 1. juni 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 1. juni 2003 Sukk....si meg,er balladen å komme seg INN i landet,eller det på tur UT igjen? Hva funker best,Shekels eller Dollar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 1. juni 2003 #8 Del Skrevet 1. juni 2003 Ut er verst. Shekel brukes over alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 3. juni 2003 #9 Del Skrevet 3. juni 2003 Jeg hadde "problemer" både ut og inn i landet. Reiste med El Al, og fikk beskjed om å møte TRE timer før inn- og utreise. På Ben Gurion fikk jeg ikke gå rundt alene da jeg skulle dra - jeg ble møtt av to flyplassverter med en gang jeg kom inn døra, og de fulgte meg til jeg satt i avgangshallen (som det ikke var mulig å komme ut av). Det er en del år siden jeg var i Israel nå, tipper det er tusen ganger strengere nå. Trist, trist, trist. Shekel er best, men dollar duger også. Uansett er det pengevekslere på hvert gatehjørne. God tur til det (skinn)hellige land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2003 #10 Del Skrevet 3. juni 2003 Skal du reise til Midtøsten nå??? Jeg regner med at du har fått med deg at det er en del uroligheter der???? Det blir nok ingen avslappende ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå