Gå til innhold

Ampelplanter


Redhead

Anbefalte innlegg

Hvert år kjøper jeg ampelplanter fordi jg synes de er veldig dekorative. Problemet er bare det at etter en stund blir de brune innerst, om dere skjønner hva jeg mener.

Det ser ut til at det grønne innerst visner + en del blad. Blomstene er som oftest fine, men det ser unektelig litt stusselig ut med det brune innimellom.

Har noe her tips om hva jeg gjør feil, evt. hva jeg kan gjøre for å unngå dette?

Nå har jeg kjøpt to kjempefine planter med svak ferskenrosa blomster på . Vil gjerne beholde dem leenge!

Ps. Andre planter i krukker og balkongkasser er fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det virkelig ingen her som har noen gode stalltips til hvordan jeg best mulig kan stelle ampelplantene mine??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miupp

Tipset mitt er at det må luft til fra begynelsen. Vann ikke i midten, men litt rundt det hele og prøv å unngå å vanne på planten. Husk å knipe av alt som begynner å visne, allerede når det begynner å bli gult. Ikke gi planten gjødsel de første ukene du har planten, den er satt i ny jodr som det er gjødsel i.

Lykke til, håper at den vil bli bedere dette året. :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) ! Skal prøve å være flink, så får vise hvor lenge det tar før jeg må kjøpe nye :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips til:Vann heller ofte og lite.Sett dem en plass de kan få regnvann på seg hvis det regner.Jeg tar alltid ned mine en god stund hvis det regner en dag, da trekker vannet bedre ned og de får deg en fin dusj.Når jeg reiser bort setter jeg dem også på terassen, da disse plantene har lett for å tørke ut, bli brune uten vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pass på at amplene får passe med vann og at potten får kvittet seg med overflødig vann. Enkelte planter skal ikke stå i direkte sollys, andre trenger mye lys og sol.

Spør blomsterhandleren når du kjøper plantene. De bør vite hva som skal til. Å knipe av vissne grener er også lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...