Gå til innhold

Hva lurer vi på? Om barn og medier

coda

Anbefalte innlegg

Det er godt mulig at jeg hopper fra det ene til det andre!

Jeg har ikke barn selv, så jeg vet litt for lite om hvordan hverdagen egentlig er. Derfor stiller jeg bare spørsmål, forsøker i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er så farlig å treffe folk på chatterom, husk at Gry har jo privatadressen og hjemnummeret lagt ut her, så såååå farlig er det nok ikke...

At man skal slutte og slå når en ligger nede, kan sammenlignes med å slutte å slå i det hele tatt, + at jenter kan gjøre det lille ekstra som gjør at de ikke blir hun ene som blir utsatt for voldtekt den natten...

Man må ikke friste selv om det er spennende...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig at jeg hopper fra det ene til det andre!

Jeg har ikke barn selv, så jeg vet litt for lite om hvordan hverdagen egentlig er. Derfor stiller jeg bare spørsmål, forsøker i alle fall.

stå-på,coda!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har barn på 12 og 10 år. Gutter som elsker actionfilmer!

Foreldre må lære barna å takle verden slik den er.

Å skjerme barna for mye gjør dem bare nyskjerrige, det ligger i deres natur. Det er ofte nyskjerrigheten til det forbudte som skaffer ungene alvorlig trøbbel.

Jeg lar ikke barna mine se alt... men 18års filmer ser de hos sine venner uansett. Jeg kan ikke kontrollere dette. Bare snakke med ungene og hjelpe dem å vokse opp i dagens voldelige samfunn.

Sier meg enig med waco, til en viss grad.

Lær opp ungene til å bruke sunn fornuft, tenke selv og at handlingene deres får konsekvenser for dem om de ikke tenker før de handler.

Unger skjønner godt forskjell på fantasi og virkelighet, de trenger bare litt veiledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke nektet barn og spille data eller se på film...

Barn er fantasifulle vesener og har mye bedre nytte av kreative innspill fra filmverden, enn virkelighetens begrensinger.

Nei til aldersgrenser av film.

Waco

Om du hadde hatt en sønn som min, så hadde du kapitulert og nektet han til slutt :roll:

Får han ingen begrensninger sitter han 24-7. (har forsøkt å la han bestemme selv) Han er tv-slave og MÅ begrenses slik at han kommer seg på skolen og fotballtrening blant annet :ler:

Barn kan ikke bare se tv og spille, da vet de jo ikke hvordan virkeligheten ER til slutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...