Gå til innhold

Syver'n stoler og PH-lampe


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Prøv på Tanum møbler (i Oslo). Kan nok finnes andre steder også men der har de det garantert.... Var jeg deg ville jeg gått på Tanum og tittet, for å så sjekket nettet for priser andre steder. Det kan være greit å ha sett de ulike finnishene på ordentlig før man bestemmer seg.

Tror stolene ligger prismessig et sted mellom 1500-2500,-. Det vil avhenge av treverk og evt lakk/maling. Lampa kan jeg vel tenke meg ligger på omtrent samme nivå... (den finnes det også ulike modeller av)

Lykke til, det er fine ting!

- var jeg deg ville jeg likevel tenkt meg om. For det første er både 7ern og PH-lampa nesten "for" populære. Det er veldig mange som har de (både privat og i mer offentlige miljøer) og jeg tror man snart blir lei av at de er overalt. For det andre er ikke 7ern særlig god å sitte på. Treplata er hard å sitte på i lengden (den gir ingen fjæring ell.) og du skal også være klar over at den er et par cm lavere i sittehøyde enn vanlige spisebordsstoler. Greit å vite når du skal ha spisebord til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

De passer supert til Ellipse bordet da... :wink:

Mine foreldre har Syvern stoler og Ellipse bord på kjøkkenet. Stolene de har er trukket med grovt ullstoff i samme farge som stolene og har et tynt lag med polstring, og da er de faktisk meget behagelige. Polstringen og stoffet dekker kun sitte- og ryggflaten av stolene. Stolene er kjøpt på Marnburg i Stavanger så vidt jeg vet.

Synes stolene er lekre jeg da... Og har ikke gått lei enda. Men de har jo blitt veldig populære da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har selv kjøpt (brukt) PH-lampe på Euklides.no, det er en designside med masse info om norsk og utenlandsk design og de selger også møbler o.l. De har butikk i Oslo og Tønsberg.

Jeg betalte 1200 kroner for en PH4 (tror jeg), PH5 er dyrere.

I tillegg vet jeg at det har vært lagt ut PH-lamper til salgs på QXL.

Hvis du skal ha ny PH-lampe føres de nok i de mer "fancy" butikkene, og i Danmark vil jeg logisk sett anta.

Hilsen en som var på PH-jakt for et års tid siden!

I Oslo er det jo også flere butikker som satser på brukte designmøbler, der har de garantert noe av det du etterlyser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...