Gå til innhold

Sette på ringer under seremonien

Gjest anonym

Skal dere sette på ringer i kirken?  

1 stemme

1. 1. Skal dere sette på ringer i kirken?

• Ja
      34
    • Nei
      10
    • Vet ikke
      1

Anbefalte innlegg

Det er klart at vi skal sette på ringene under sermonien i kirken. Det synest jeg er en naturlig ting å gjøre, og har egentlig ikke tenkt noe annet.

Våre ringer er i produksjon hos gullsmeden i disse dager, og vi gleder oss til å sette de nye ringene på i kirken. ringene våre kommer til å bestå av våre forlovelsesringer og to ringer som er arvet. Bl.a. en giftering fra 1926. Gleder oss veldig til å se resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...hadde allerede vært å kjøpt ringer. De satte vi på oss da. Slik jeg ser det så er det da jeg lovte han å være sammen med ham resten av livet....

Papirdelen er jo viktig, men slik jeg ser det er det viktigste at vi har lova hverandre at vi skal være sammen, og derfor går vi med ringene som vi skal bruke resten av livet.

Du snakker om forlovelses ringer, jeg det har jeg også og bruker den selvsagt hver dag, og det var da jeg fikk den på fingeren at jeg lovet å være hos han for alltid.

Men her snakkes det om gifteringer altså de av oss som skal ha nye ringer eller som tar av seg og pusser opp eller setter på dato eller hva de nå gjør men forlovelsesringene.

Og poenget er : de av oss som skal ha NYE ringer, setter dere dem på i kirken eller før eller etter eller hva?

Du er vel egentlig inne på en helt annen diskusjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har planer om ringpåsettelse ja. Vi kommer til å bruke forlovelsesringene som skal pusses opp og inngraveres med bryllupsdato, så vi må uansett gi de fra oss en uke eller to.

Hehhh... Vi har også 'gamle' ringer - har nylig levert dem inn for å få gravert inn bryllupsdatoen og pusset dem... Men jeg har faktisk aldri sett for meg det med å bytte ringer i kirken jeg... Så mye styr, på en måte... Tror jeg vurderer det litt som det med å kysse i kirken - litt 'dillete', og tar tid og oppmerksomhet... greier ikke å forklare hva jeg mener, tror jeg, men føler kanskje ikke at det er riktig for oss... Tror vi kommer til å sette på ringene hver for oss på morgenen... Eller noe... Har jo gått med dem i et år, så det er jo ikke noen sånn voldsom forandring... Men dette må jeg nok snakke med kjæresten om! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...