Padmee Skrevet 29. mai 2003 #21 Del Skrevet 29. mai 2003 Jo, Marlin er etternavnet hennes. De eneste skrivemåtene jeg har sett er Malin, og Maleen. Jeg vet at det ser rart ut, men det ble faktisk uttalt Malin. Når det gjelder barn og foreldres navn så begynner mitt navn på SI, min manns navn JA. Vår datter heter KV, og vår neste skal enten hete JA eller NE. JA blir oppkalt etter sin far, dette er et bevisst valg fra vår side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 29. mai 2003 #22 Del Skrevet 29. mai 2003 Min mor har A, min far har B. Besteforeldre har C,C,C,D. Eldste barn har to navn, A B Neste barn har C D Jeg har E.. Så som takk for den slurvinga, føler jeg ingen forpliktelser til å kalle opp mine eventuelle barn etter noen, og velger fritt :blunke: Kanskje etter meg selv da, hehe. Men av de navnene jeg liker best, så er det et par med min bokstav også. Har ikke funnet noen gode med fars navn enda, så det blir kanskje -son eller -dotter som mellomnavn. Det er viktig at navnet klinger bra i seg selv med etternavn, sammen med evt. søsken og sammen med foreldres navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluesky Skrevet 29. mai 2003 #23 Del Skrevet 29. mai 2003 En datter har fornavn nr. to med samme forbokstav som meg. Ellers er det ingen som har verken som meg eller faren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 29. mai 2003 #24 Del Skrevet 29. mai 2003 Marlin, i Lene Marlin, er ikke det et av etternavnene hennes? Marlin er et av fornavnene hennes. Malin kan skrives "Marlin", på samme måte som Malen kan skrives "Marlen". Mamma, pappa og jeg har samme forbokstav i navnene våre, men det var ikke et bevisst valg. Forøvrig har vi en linje i slekta vår der en i hver generasjon har et navn som begynner på M, mange pene navn der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå