Gå til innhold

Når skal man sende takkekort?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg skrev navnene til oss begge på hvert av takkekortene. Personlig reagerer jeg ikke på at ikke begge har underskrevet på takkekort, og derfor synes jeg det var greit å gjøre det på denne måten. Begge takker jo selvom han ikke hadde skrevet sitt eget navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HVA?? Skal ikke mannen behøve å takke??? :o  

Nei, den er jeg ikke enig i!

Her i huset er det han som skriver skjønnskrift, mens mine kråketær ikke egner seg for annet en private handlelister.. :ler:

Han skriver følgelig alt av invitasjoner, bordkort, takkekort osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skrev kortene begge to vi! Noe annet fallt oss heller ikke inn! Skriver vel ikke spesielt vakkert noen av oss (er informatikere ;) ), men gjorde da så godt vi kunne begge to. De fleste kortene ble sendt ut 2-3 måneder etter bryllupet. Noen få ble liggende i påvente av å bli levert personlig. Takkekortet til forloveren min ble forlagt, og ble liggende i nesten fem måneder, gjett om jeg fikk dårlig samvittighet da jeg plutselig fant det. Men hun tok det heldigvis ikke ille opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius
Ja, men jeg synes det er makan til å godta slapphet fra menn! Og er grunnen at han har for stygg signatur, synes jeg ikke det holder heller.

Man skal takke. Basta.

Hjertens enig! Hallo! Jeg hadde aldri funnet meg i å skrive under på vegne av ham! Det er da PARET som får gaver, ikke bruden med vedheng? Dette høres jo helt sprøtt ut. Man er da ikke sin manns personlige sekretær! Ærlig talt. Stygge signaturer er da minst like bra som pene signaturer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig -en underskrift er en underskrift, men hva om jeg simpelten elsker å skrive/lage slike ting, og han hater det?? hvorfor skal jeg tvinge han til det når jeg gjør det med glede?? Hadde det vært opptil han hadde han gått fra dør til dør og takket personlig, slik er han. Bare litt upraktisk med tanke på 200gaver eller noe..

Så problemet er absolutt ikke at han ikke er takknemlig eller sluntrer unna, han gjør det absolutt om jeg spør han om han kan. Men da tenker jeg at jeg vil gjøre dette, så gjør han noe for meg som jeg hater... slik er kjøærligheten -vi utfyller hverandre;)

Dessuten, han har laget alle bordkortene, alle hundre, flotter er de i glass faktisk :D

Jeg tror ingen reagerer dersom de får et takkekort og jeg skriver hilsen oss begge, tror neppe de tenker at brudgommen kan umulig være takknemlig siden han ikke signerer, hadde han ikke vært det hadde det vel stått bare fra meg da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror lin er et unntka her. For de fleste er det å skrive takkekort en kjedelig og slitsom jobb som må gjøres, og da bør man i det mindste dele på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det skal sies at jeg alltid har likt slike ting, elsker å organisere papirarbeid, dille med innpakinger, julekort, gratulasjonskort, lage invitasjoner var kjempegildt -så synd det var gjort på en kveld alle de70 tiltross...

nei, det er vel kanskje ikke flere som meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal sies at jeg alltid har likt slike ting, elsker å organisere papirarbeid, dille med innpakinger, julekort, gratulasjonskort, lage invitasjoner var kjempegildt -så synd det var gjort på en kveld alle de70 tiltross...  

nei, det er vel kanskje ikke flere som meg...

Du er psyk, vet du det? ;)

Men vi har alle våre særheter, og det er godt at vi er forskjellige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal sies at jeg alltid har likt slike ting, elsker å organisere papirarbeid, dille med innpakinger, julekort, gratulasjonskort, lage invitasjoner var kjempegildt -så synd det var gjort på en kveld alle de70 tiltross...

nei, det er vel kanskje ikke flere som meg...

Jeg synes også slike ting er kjempegøy, så du er slett ikke alene! Synes det er stas å "få lov" til å skrive alle julekortene o.s.v jeg! Mannen min er selvsagt ikke lei seg for det! Jeg storkoser meg faktisk når jeg kan gjøre sånt jeg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal sies at jeg alltid har likt slike ting, elsker å organisere papirarbeid, dille med innpakinger, julekort, gratulasjonskort, lage invitasjoner var kjempegildt -så synd det var gjort på en kveld alle de70 tiltross...

nei, det er vel kanskje ikke flere som meg...

Jo da! Jeg er også som deg, så du er absolut ikke den eneste:D

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot

Synes ikke å signere takkekort har noe med om det er kjedelig, gøy eller man slipper unna med noe annet. Man skal takke!

jeg synes det er lite voksent å ikke takke selv. Det burde man klare når man er gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig det er litt lite voksent å ta seg nær av eller reagere på at ikke begge har skrevet under med hvert sitt navn på takkekortet jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig det er litt lite voksent å ta seg nær av eller reagere på at ikke begge har skrevet under med hvert sitt navn på takkekortet jeg...

du sier så mye klokt, augustbrud02 :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Poirot
Synes egentlig det er litt lite voksent å ta seg nær av eller reagere på at ikke begge har skrevet under med hvert sitt navn på takkekortet jeg...

Så da synes du vel også det er helt greit at barn ikke behøver å takke for julepresanger mm, (for det kan foreldrenen gjøre) også?

Trodde takking var normal folkeskikk, jeg. Ihvertfall i det huset jeg vokste opp i.

Hvis det er av praktiske grunner en av partene ikke skriver under, er det jo greit (eks syk/bortreist mm), men når det er pga kjedelig og stygg håndskrift må jeg si at jeg blir litt sjokkert. Og hvis det er å være barnslig, så greit for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å høre at jeg ikke er alene om å være psyk :hoho:

.....er også medlem av den klubben.......

Gleder meg forøvrig til å skrive takkekort jeg, og signere med

Herr og fru *******

Og dere som sier han på død og liv må skrive under selv:

Skal han skrive "herr" da og jeg resten?

Eller må vi telle antall bostaver og dele på to?

Eller kan han skrive "herr og" og jeg "fru *******"

så blir det to ord på hver??? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Og dere som sier han på død og liv må skrive under selv:  

Skal han skrive "herr" da og jeg resten?  

Eller må vi telle antall bostaver og dele på to?  

Eller kan han skrive "herr og" og jeg "fru *******"  

så blir det to ord på hver??? :hoho:

Dere kan jo skrive annenhver bokstav...???

For meg virker det en smule pussig å underskrive med "herr og fru XX" - vi bruker nok fornavnene våre... Noe annet ville neppe falt meg inn i alle fall. Jeg ville synes det var upersonlig å få et takkekort som var skrevet under på den måten, i alle fall hvis det var et vennepar! Mulig det stiller seg noe annerledes hvis det var et takkekort for en gave til en forretningsforbindelse... Men sånne har ikke jeg :ler::ler:

Skrev ikke forloveden deres under på innbydelsene heller??

Jeg digger også å lage invitasjoner og andre trykksaker selv, men jeg synes da at det ville være å umyndiggjøre min kjære om jeg skulle skrive under for ham på takkekortet. Helt enig med donpedro - det er normal folkeskikk å takke selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...