Gjest Takknemlig Skrevet 28. mai 2003 #1 Del Skrevet 28. mai 2003 En uke etter bryllupet drar vi på tre ukers ferie, og vi rekker ikke å få bildene fra fotografen før vi drar. Er det litt sent å sende takkekort ca. 5 uker etter bryllupet? Når bør man egentlig sende det? Vi gifter oss rett før fellesferien, og regner med at de fleste er på ferie når vi er borte uansett. Hva planlegger dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 28. mai 2003 #2 Del Skrevet 28. mai 2003 Ta det med ro, det går nok bra! Er ganske vanlig å ikke få fotograf bildene før noen uker etter bryllupet, og da skal man jo gjerne plukke ut det man vil bruke til takkekort osv. Vi giftet oss 8. juni i fjor og sendte ut takkekortene i slutten av august. Det var jo også fellesferie i mellom så vi ville unngå at takkekortene ble liggende i postkasser lenge, evt. ble rotet bort underveis (fordi naboer tar inn posten for en e.l.). Lykke til med bryllup og bryllupsreise! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 29. mai 2003 #3 Del Skrevet 29. mai 2003 Sist vi fikk takkekort kom det i desember, bryllupet stod i juli.... Lovlig sent spør du meg! Jeg synes at man bør få sendt de ut så snart man har anledning, ikke vente i evigheter på at brudgommen skal få satt navnet sitt på .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 29. mai 2003 #4 Del Skrevet 29. mai 2003 Jeg synes man bør ha sendt ut takkekortene innen 2 mnd etter bryllupet, senest 3 mnd. Vi sendte ut våre takkekort allerede måneden etter at vi giftet oss vi, og jeg synes det var hyggelig å kunne sende dem ut så fort. Som gjest i bryllup synes jeg også det er hyggelig å få takkekortet så fort som mulig. Men skal man på ferie o.l. er det klart at man ikke får sendt dem ut like raskt som om man hadde vært hjemme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 29. mai 2003 #5 Del Skrevet 29. mai 2003 Vi venter fremdeles på et takkekort... Bryllupet var 22juni ifjor.... "Vi har det hjemme, dere skal få det når vi treffes".. Synes et år er lovlig sent!! Da bør man spandere 5,50 på et frimerke, spør du meg! Er de ute senest 2-3mnd etter er det helt greit!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 29. mai 2003 #6 Del Skrevet 29. mai 2003 Jeg venter fremdeles på takkekort fra et bryllup jeg var i: august - 2001.. Jeg slenger meg på bølgen med gjerne innen 2 mnd, helst innen 3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 30. mai 2003 #7 Del Skrevet 30. mai 2003 Jeg venter fremdeles på takkekort fra et bryllup jeg var i: august - 2001.. Vi venter fortsatt på takkekort fra et bryllup vi var i i august 2000 vi da. Noen bedre? Det irriterer meg at folk er så trege, spesielt når jeg vet at de har sendt ut takkekort til folk... De skulle nemlig bare skrive noen ord ekstra i vårt takkekort, men man ser jo hvordan det gikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solskinn Skrevet 30. mai 2003 #8 Del Skrevet 30. mai 2003 Vi venter fortsatt på takkekort fra et bryllup vi var i i august 2000 vi da. Noen bedre? Jepp - juli 1999! Tror aldri vi kommer til å få det, gitt. 3 måneder er helt ok. Det er snart 3 mnd siden vi giftet oss, og jeg har ikke fått sendt de enda, mest fordi alt tar så lang tid når man ikke bor på samme sted. Men jeg merker at jeg selv syns det begynner å bli på høy tid, så det betyr vel at det bare er å kaste seg rundt (og fake brudgommens signatur) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 30. mai 2003 #9 Del Skrevet 30. mai 2003 Jepp - juli 1999! Tror aldri vi kommer til å få det, gitt. Kan ikke akkurat si at jeg går og kikker spent i postkassa lenger i tilfelle det skulle dukke opp jeg heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charly Skrevet 30. mai 2003 #10 Del Skrevet 30. mai 2003 Vi giftet oss 6 juli og jeg skrev og sendte takkekort i august - september. Hadde 75 stykker å skrive og er pirkete på å skrive pent. Derfor skrev jeg ikke mange i slengen. Jeg la flere i postkasser som jeg hadde anledning til å levere selv, noen leverte vi i hånden og 26 sendte vi. Nå fikk jeg tilfeldig høre med en at de ikke hadde fått det jeg la i postkassen, så jeg må ringe fotografen å bestille ekstra. Jeg synes det var leit for nå er det snart et år siden. Dessuten klarte jeg å legge bort det til søsteren min som bor i Spania, så hun fikk ikke før i mars tror jeg. Men det var jo ikke med vilje. Jeg synes man skal sende ut så fort som mulik innen 3 mnd, det er vel vanlig skikk og bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 30. mai 2003 #11 Del Skrevet 30. mai 2003 Vi venter på kort fra januar i 2002..... Selv mener jeg 2 mnd er maksimum tillatt tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 31. mai 2003 #12 Del Skrevet 31. mai 2003 Vi "venter" på takkekort fra et bryllup i juni 1999, da vinner jeg med en måned tror jeg Tilbake til saken, synes man bør få takkekortene så fort som mulig. Tror de fleste vet at det tar litt tid å skrive x antall takkekort, samt venting på takkekortene fra fotografen, men synes det tar for lang tid hvis det tar mye over to måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 31. mai 2003 #13 Del Skrevet 31. mai 2003 bare for å "avlede" tråden igjen -typisk meg, sukk... men ser endel av dere er opptatt av at man bør sløyfe brudgommens signatur dersom det er det som lar takkekortene vente på seg. og det er da jeg lurer, hvor vanlig er det at brudgommen setter sitt navn under?? før synes jeg det var fint, hos oss er det ikke så mange som gjør det lengre og tror heller ikke vi gjør det, da jeg ofte synes det kan se ut som at han er "tvingt" til det, fortet seg å skrive under, mer eller mindre engasjert... ikke ta det helt bokstavelig det jeg sier, setter det litt på kanten -vet det, det er jo ikke slik -kan bare er sånn ut noenganger så, jeg lurer på hva dere gjør jeg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 1. juni 2003 #14 Del Skrevet 1. juni 2003 For å avlede litt og gå i samme gate som "lin" så lurer jeg også litt på det. Jeg synes at det kan være fint med hans underskrift for da er han liksom med. Men når han egentlig ikke bryr seg og skriver mindre pent, hva gjør man da? Er det så unaturlig at ikke mannen skriver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 1. juni 2003 #15 Del Skrevet 1. juni 2003 Skriver han under på julekortene? Ikke her i huset. Her blir alt skrevet på av meg personlig og det blir nok jeg som skriver "fra herr og fru ******** " også, tenker jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 1. juni 2003 #16 Del Skrevet 1. juni 2003 Vi laget takkekortene sammen, så skrev jeg hovedteksten, og så skrev vi under begge to. Skulle egentlig bare mangle at vi ordnet det sammen synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tosca Skrevet 1. juni 2003 #17 Del Skrevet 1. juni 2003 Sambo og jeg var i bryllup for 8 mnd siden der han også var forlover for brudgommen. Vi venter fremdeles på takkekort. Jeg trodde vi hadde ventet veldig lenge, men jeg er sjokkert over hvor lenge noen av dere andre har ventet. 2-3 måneder etter bryllupet trodde jeg var vanlig. Jeg synest det er mangel på respekt fra brudeparets side å ikke sende takkekort til sine gjester som har gitt dem gaver, og som også har vært med på å forme festen til det den ble. Skrevet taler og sanger og ellers gjort sitt beste for å hjelpe til. Jeg må si jeg begynner å bli temmelig irritert på våre venner, spesielt siden sambo var forlover i tillegg. Jeg vet at de har plukket ut bilde til kortene og at alt skal være klart til å sende de ut. Jeg hadde vært helt flau hvis jeg var de! Syns dere vi burde si noe til dem eller? Jeg har hatt lyst flere ganger, men gruer meg litt til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 1. juni 2003 #18 Del Skrevet 1. juni 2003 HVA?? Skal ikke mannen behøve å takke??? :o Nei, den er jeg ikke enig i! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 1. juni 2003 #19 Del Skrevet 1. juni 2003 HVA?? Skal ikke mannen behøve å takke??? :o Nei, den er jeg ikke enig i! men selvsagt utelukker man ikke navnet hans selv om han ikke signerer selv - takkekortet er fra begge, ikke bare den som skriver det... og alle skjønner jo at brudgommen også er oppriktig takknemlig selv om han ikke setter sin "slurvete" skrift på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 1. juni 2003 #20 Del Skrevet 1. juni 2003 Ja, men jeg synes det er makan til å godta slapphet fra menn! Og er grunnen at han har for stygg signatur, synes jeg ikke det holder heller. Man skal takke. Basta. Skriver kona alle kortene, skulle det bare mangle om han ikke kan nedlate seg til å skrive under. Alt for mange kvinner har "takkeansvaret" i ulike hjem. Jeg er selv skyldig her, må eks minne sambo på å ringe og takke venner av HANS foreldre for julegaver vi har fått. Er det slik vi ønsker å oppdra guttene/mennene våre? takk skal komme fra hjertet, ikke være en byrde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå