Gå til innhold

Ble headhuntet - takket nei

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

... og nå lurer jeg på om det var helt riktig avgjørelse....

Jeg er utdannet i en bransje hvor det er veldigveldigveldig vanskelig å få jobb om dagen. I forrige uke ble jeg oppringt av en tidligere sjef som nå har byttet jobb, og bedt om å jobbe hos dem.

I dag ringte jeg tilbake og takket nei... Jobben var ikke helt maks, men stedet/bedriften er ikke et sted jeg har lyst til å jobbe. Smigrende å bli "headhuntet", men jeg måtte lytte til magefølelsen..

Men nå tenker jeg litt på om det var dumt. Det er ingen andre jobber ledig, og jeg har bare jobb fram til i midten av august der jeg jobber nå...

Får håpe jeg slipper å angre..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ei venninne som skkurat har opplevd det samme. Så vittig, tenk om det er deg! Og hvis det ikke er deg, så er du ikke den eneste som har tatt en slik avgjørelse.

Jeg synes iallfall det er en god avgjørelse. Det er viktig å følge magefølelsen. Jeg gjorde det "fornuftige" en gang og tok en jobb jeg egentlig ikke hadde så lyst på, men det var jo en jobb og erfaring er alltid nyttig...bla bla. Kort sagt så angret jeg veldig på det, og hadde noen ikke særlig bra måneder før jeg sa opp.

Så lykke til med valget ditt, det dukker sikkert opp noe før midten av august!

loolaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg har nettopp gjort det samme, fulgt hjertet i stedet for fornuften. Av og til tror jeg det er riktig. Det er bedre å være en kort stund i en jobb man trives enn lenge et sted man ikke trives. Jeg tror du har gjort det rette, det dukker nok opp noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble hentet til en jobb en gang - og hadde dårlig følelse første gang jeg snakket med dem, andre gang, og da jeg begynte. Det tok tre uker med magevondt og hodepine for begge parter å innse at dette var feil feil feil...

En annen gang skal jeg lytte til magefølelsen fra dag 1 - du tok riktig avgjørelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk! Desto mer jeg tenker på det, så tenker jeg at dette ble riktig. Hadde ikke trives der, tror jeg... Men det er godt å høre at det er flere som tror jeg valgte riktig!!

loolaa, hvilken bransje er venninnen din i, da? Og hvor bor hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...