Juni-brud Skrevet 28. mai 2003 #1 Del Skrevet 28. mai 2003 Naboen våres er konditor og skal bake bryllupskaken våres. Det er en standar 3 etg bryllupskake. Jeg skal bort til henne etterpå for å fortelle hva vi ønsker som fyll. Det blir bare et lag, siden den blir stødigere og det kan ikke være gelè. Har dere noen forslag? Hva syntes dere er godt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 28. mai 2003 #2 Del Skrevet 28. mai 2003 Jordbær, banan og vanilje er mine faviritter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 28. mai 2003 #3 Del Skrevet 28. mai 2003 Vi hadde dette som fyll: -bringebær (eller var det jordbær?) i en del -bringebær og valnøtt i en del -aprikos i en del Nam nam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni-brud Skrevet 28. mai 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 28. mai 2003 Når det er to ingredienser, som f.eks bringbær og valnøtter, er det da blandet med krem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 28. mai 2003 #5 Del Skrevet 28. mai 2003 vanilje eller romkrem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viwi Skrevet 28. mai 2003 #6 Del Skrevet 28. mai 2003 veldig vanlig med bringebær og aprikos. Jordbær anbefales ikke fordi den har en tendens til å flyte ut og bli litt tynn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 28. mai 2003 #7 Del Skrevet 28. mai 2003 Vi hadde to bryllupskaker - digre - vi var 130 - i den ene var det bringebærkrem i den andre aprikos. Nydelig og friskt i begge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 28. mai 2003 #8 Del Skrevet 28. mai 2003 Vi hadde to fyll: altså kakebunn, sjokoladekrem (fløte og kokesjokolade som var kokt opp og vispet til krem), kakebunn og vaniljekrem og valnøtter, kakebunn og maripan på toppen. Kaken dynket vi med Tia Maria. Det ble utrolig godt! Fikk veldig mye skryt for kaken :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 28. mai 2003 #9 Del Skrevet 28. mai 2003 Vi skal ha bringebær, mango og lime - i hver sin etasje. Nøttebunn og moussefyll med gele på toppen *nam* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 29. mai 2003 #10 Del Skrevet 29. mai 2003 En slager hos oss er krem, hermetiske pærer og knust daim. Men da blir kaken ofte høyere enn med annet fyll. Ellers er jeg kjempe glad i vaniljekrem og bringebærsyltetøy. Har også noen ganger valnøttkrem (knuser valnøtter og blander med krem. Men husk at nøttealergikere ikke kan spise det (gi info!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 30. mai 2003 #11 Del Skrevet 30. mai 2003 Har også noen ganger valnøttkrem (knuser valnøtter og blander med krem. Men husk at nøttealergikere ikke kan spise det (gi info!) Hvis bakeren/konditoren har noe med nøtter i i en av delene på kaken pleier de "alltid" å dekorere den delen med nøtter også utenpå slik at folk ser at det er nøtter i den. Kjempesmart synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru Meta Skrevet 30. mai 2003 #12 Del Skrevet 30. mai 2003 Jeg tåler heller ikke nøtter og siden jeg lagde bryllupskaken sammen med mamma, hadde den nederste etasjen nøtter mens de to andre ikke hadde det. Vi fikk viseverten til å informere om det når vi skulle servere kake. Funka fint :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå