Islandia Skrevet 28. mai 2003 #1 Del Skrevet 28. mai 2003 Er det noen som har oppskrift på en glutenfri kake jeg kan ha i bryllupet mitt? Jeg vet at en av gjestene har cøliaki. oen gode forslag til hvordan jeg kan "merke" kaka, så hun vet hvilken det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 28. mai 2003 #2 Del Skrevet 28. mai 2003 Kanskje du finner noe her: http://www.matoppskrift.no/sider/Glutenoppskrifter.asp Ellers så får du kjøpt gode glutenfrie kaker. Bl.a Daimkake fra Almondy, den er kjempegod!!! Den får du kjøpt på Rimi, Ultra, Obs!, og sikkert flere butikker (ligger i frysedisken). Du trenger jo ikke å merke kaka, bare fortell gjesten hvilken kake som er glutenfri. Lykke til ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. mai 2003 #3 Del Skrevet 28. mai 2003 Først må jeg si at du er en utrolig snill person som tenker slik på gjesten din! Jeg er selv cøliaker og opplever stadig at ingen tenker på meg som ikke kan spise som alle andre. All ære til deg som tenker på dette!! En ting jeg gjør er og bake hvilken som helst kake, men bytter ut hvetemelet med glutenfritt mel. Jeg anbefaler deg TORO KAKEMIX eller SEMPER LAVPROTEIN Den siste er en blå eske. Begge koster et sted mellom 25 og 30 kroner pr. pakke, men litt avhengig av hvor du kjøper melet. Vær obs om du skal kjøpe f.eks. kokesjokolade, denne kan inneholde gluten. Skal sende deg en ny PM med oppskrift på familiehemmeligheten vår. Har du forresten noe spørsmål overhodet, så spørr meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Islandia Skrevet 2. juni 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 2. juni 2003 Tusen takk for gode forslag. Problemet blir bare å velge. Med hennsyn til merking tenker jeg at med nesten hundre mennesker i selskapet tror jeg det kan bli vanskelig for meg å få sagt ifra til gjesten min. Hvem vet hvor jeg er når hun vil ha kake? Det blir dessuten MANGE kaker og kanskje noen som ligner på hverandre. Men jeg gjør det kanskje vanskeligere enn det egentlig er. Jeg vil bare være på den sikre siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå