Snehvit Skrevet 27. mai 2003 #1 Del Skrevet 27. mai 2003 For litt siden kjøpte jeg concealeren Touche Éclat fra YSL, etter å ha lest masse lovord om den fra diverse make up-spesialister. Jeg tenkte å bruke den på enkelte urenheter som beklageligvis dukker opp iblant, samt for å dempe mørke ringer under øynene. På forhånd syntes jeg den integrerte penselen virket ganske så genial, men min erfaring er at det ikke er så lett å påføre perfekt som jeg hadde trodd. Med en gang etter at man har trykket (slik at det kommer en liten mengde krem i penselen), blir det altfor mye krem på huden slik at det derfor likevel er nødvendig med en utjevning med fingrene. På urenhetene blir concealeren lysere enn huden ellers (og jeg har ganske så lys hud i utgangspunktet), så er det egentlig ikke meningen at den skal brukes til dette formålet? Og til andre som har prøvd Touche Éclat: Hvordan bruker dere den, og hva er deres mening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 27. mai 2003 #2 Del Skrevet 27. mai 2003 Eksamensringer under øynene... :o Jeg er storfan av TÉ fra YSL. Jevner litt utover med fingrene, jeg også. Uansett genial. Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 27. mai 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 27. mai 2003 Eksamensringer under øynene... :o Kjenner til dem, ja... Bruker du den bare under øynene, eller kan den brukes til andre formål også? Jeg har bare hørt den omtalt som "fantastisk", "uunnværlig", "genial" og andre lovord, men egentlig aldri hørt så mye om hva som gjør den så bra i forhold til andre concealere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 27. mai 2003 #4 Del Skrevet 27. mai 2003 Ringer under øynene, et arr etter katteklor, røde merker, eller til å jevne ut små små rynker med er den super til. Til å skjule urenheter (eller de der eksamenskvisene man sitter og klorer på i åndsfraværelsen over bøkene) er den så som så - ikke mitt første valg. Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 27. mai 2003 #5 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg har brukt den en stund nå. Så at mange foreslo den her og måtte selvsagt ha den. :D Tidligere brukte jeg en concealer fra Lancome. TE er suveren for mørke ringer under øynene. Synes selve penselen er litt teit, men kremen har så mye fuktighet at smårynkene rundt øynene ikke vises like godt. Jeg har aldri sett så frisk ut som jeg gjør nå jeg! Har aldri prøvd den på urenheter, kun under øynene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 27. mai 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 27. mai 2003 Skjønner altså at jeg bør finne et annet alternativ til urenheter - noen forslag? Hvis den skal brukes sammen med foundation, bør den da smøres på før eller etter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 27. mai 2003 #7 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg legger på etter hvis jeg i det hele tatt bruker noe annet. Husker ikke navnet på krempudderet jeg bruker, i alle fall fra Clinique, og det er fint å dra over nesetippen med for å dekke uren hud. Har flere venninner som også sverger til dette pudderet for samme problem. Kan sjekke det opp hvis du er interessert? Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 28. mai 2003 #8 Del Skrevet 28. mai 2003 Brukes Touche Éclat av KG's brukere som highlighter under øynene, på en måte? Jeg har en tendens til å se litt trøtt og sliten ut (og det blir sikkert ikke bedre når babyen kommer ut), så kanskje jeg bør skaffe meg en slik liten trylleting om man ser meget freshere ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 28. mai 2003 #9 Del Skrevet 28. mai 2003 Jepp Qlio, som highlighter under øynene digger jeg TÉ! Jeg kjøpte den også etter mange lovord her inne, det eneste jeg er lei meg for er at jeg ikke fant den før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake Skrevet 28. mai 2003 #10 Del Skrevet 28. mai 2003 Men... jeg har hørt at man kan få tynnere hud under øynene etter en tids bruk av denne YSL concealeren... stemmer det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 28. mai 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 28. mai 2003 Husker ikke navnet på krempudderet jeg bruker' date=' i alle fall fra Clinique, og det er fint å dra over nesetippen med for å dekke uren hud. Har flere venninner som også sverger til dette pudderet for samme problem. Kan sjekke det opp hvis du er interessert?[/quote'] Ja, gjerne det! Bruker du dette pudderet over det hele, eller bare på de enkelte urenhetene? Jeg har ikke uren hud på nesen, men det kan iblant dukke opp en liten kvise i pannen eller på haken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 28. mai 2003 #12 Del Skrevet 28. mai 2003 "Stay perfect lightweight compact makeup" fra Clinique. Finnes i ganske lyse lyse nyanser også! Kan brukes spot-vis eller over det hele (det følger med en svamp til å føre på, og pudderet er nok dermed ikke så "presis" som en stift eller pensel kanskje hadde vært til å treffe, men jeg synes det funker utmerket). Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 28. mai 2003 Forfatter #13 Del Skrevet 28. mai 2003 Takk for det, Vibeke! Skal notere meg det navnet. Hvordan er forresten varigheten på Touche Éclat? Ettersom kremen trykkes ut i "porsjonsmengder" i penselen, vil jeg tro at den er drøyere enn andre concealere? Jeg har i hvert fall erfart at ett trykk sørger for at kremen blir sittende en god stund i penselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 28. mai 2003 #14 Del Skrevet 28. mai 2003 Jeg fikk lyst til å blande meg inn litt... Personlig synes jeg concealeren til Kanebo er bedre enn Touche Eclat, siden den fås i flere ulike fargetoner. Den dekker bra, og tørker ikke ut huden. Men på evt urenheter bruker jeg ganske enkelt bittelitt Facefinity Foundation fra Max Factor, som dekker godt uten at det ser sminket ut. Men i hele ansiktet ville jeg nok aldri brukt den, til det er den for dekkende. M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hello Kitty Skrevet 28. mai 2003 #15 Del Skrevet 28. mai 2003 Som make-up artist så bruker jeg TE mye....MEN den bør ikke benyttes på røde merker/kviser ol. dette fordi den inneholder rosa pigmenter som bare vil fremheve urenhetene (den såkalte halo-effect)!! Og ja, den er lys...den er ment som en highlighter, kan med fordel legges på f.eks kinnbena for å fremheve. Jeg bruker den også under øynene for å lysne mørke partier - men bruker ofte litt foundation over for å jevne ut, slik at man ikke får "panda-øyne". Og en ting til.... klem ut en liten mengde på håndbaken og bruk en ren pensel til påføring...da blir det mer nøyaktig og for ikke å snakke om hygenisk (bare husk å vask penselen etter bruk) Hello Kitty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 28. mai 2003 Forfatter #16 Del Skrevet 28. mai 2003 Takk for gode tips, Hello Kitty! Det med at penselen bør vaskes hadde jeg faktisk ikke tenkt på, men det er jo selvfølgelig ganske innlysende når jeg tenker etter. Skal sannelig prøve den på kinnbena også! Men hvordan blir det da med rouge - legger du highlighteren ovenfor rougen eller hva gjør du? Som make-up artist, har du forresten også et god produkttips for å dempe rødlige urenheter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hello Kitty Skrevet 28. mai 2003 #17 Del Skrevet 28. mai 2003 Egentlig logisk, men lett å glemme penselvask...har gjort det selv Jeg legger highlighter øverst på kinnbena, og som regel rougen under der -men om du får litt rouge "over" så er det ikke krise. Det blir uansett ikke ett markert skille. Pensel i kunsthår er best til concealer. Bruker selv en spesiell palett med forskjellige gul/oransjetoner som jeg blander for å matche envher hudtype (kjøper denne i England). Men det er jo fordi jeg jobber med mange forskjellige mennesker, du trenger ikke så mange nyanser selv De fleste merker har concealere som har gul/oransjetoner i seg, og ofte bruker jeg kun disse, og ikke foundation over - syns ikke alltid at det er nødvendig. Bare pass på at den/de matcher huden din, sånn at det ikke blir for lyst eller mørkt. Har du lys hud, velg en som er mer gul, har du mindre lys hud velg en som er mer oransje. Beklager at jeg ikke har noe spesielt merke å anbefale her, siden jeg ikke har prøvd noen av dem...holder meg til paletten jeg har brukt i alle år, og som dessverre ikke fåes her til lands. Men du bør kunne få hjelp i parfymeri til å velge noe som passer deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missycat Skrevet 29. mai 2003 #18 Del Skrevet 29. mai 2003 hei snehvit! å finne den perfekte concealer er forferdelig vanskelig.. men jeg har faktisk funnet en som er perfekt til min hud!! huden min er veldig "gul" og jeg er ikke av den bleke typen, så det er ikke sikkert den passer til deg i det hele tatt. men jeg kunne ikke levd EN DAG uten "max factor erace" cover up stick, beige 08!! etuiet ser ut som en liten mørkeblå lebestift, og den dekker røde urenheter kjempebra, jeg bruker den også under øynene for den tørker ikke ut. og det beste: den koster bare ca 70 kroner!!! jeg har ikke tall på hvor mange concealere jeg har prøvd, men jeg vet veldig godt at TE fra YSL ikke er noe særlig på urenheter.. kanebo sin er også knallbra under øynene, men ikke så bra på urenheter som max factor sin. det triste er at jeg tror MF`s erace er på vei ut!!! krise!! jeg må hamstre!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 29. mai 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 29. mai 2003 Den skal jeg sjekke ut, Missycat! Sannsynligvis må jeg vel i så fall ha en annen fargenyanse enn deg, ettersom jeg har forholdsvis lys hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paff Skrevet 29. mai 2003 #20 Del Skrevet 29. mai 2003 Jeg bruker YSL-concealeren som nevnt over her, under øyne, til å dekke arr osv. Er veldig fornøyd. Tenkte bare å legge til hvordan jeg skjuler kviser - i tillegg til å få bukt med dem! En for meg helt uunnværlig liten grønn og veldig drøy tupe fra Clinique: Anti Blemish Control Formula. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå