Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2003 #1 Skrevet 27. mai 2003 Hei, jeg har avogtil merket at jeg kan få noen hvite pusspropper på mandlene. Er ikke vondt, kjennes ut som et rusk. Får en dårlig smak i munnen og av og til løsner det små kuler av puss, disse lukter pyton. Hva kommer dette av?? Antar det ike er noe farlig, men det er ekkelt og gir dårlig ånde. Noen som har det samme, ellers som vet hva man kan gjøre med det??
Gjest Starya Skrevet 27. mai 2003 #2 Skrevet 27. mai 2003 Har akkurat det samme, vet ikke om noe kan gjøres med det. Nevnte det for legen min en gang, han ble ikke nevneverdig interessert.
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2003 #3 Skrevet 28. mai 2003 Det er helt vanelig. Mandlene avgir litt sånne illeluktende klumper, spesielt hvis du har en infeksjon (forkjølet el.)
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2003 #4 Skrevet 28. mai 2003 Opplevd det samme selv men problemet var værre før..tror jeg. Ekkelt for man blir usikker på om det er slike hvite klumper der til stadighet. Har en stor kløft på den ene siden og der pleier jeg å pirke inni for å rense. Helt pyton. Hva skal man gjøre??
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2003 #5 Skrevet 28. mai 2003 Hvis man fjerner mandlene så blir man vel kvitt problemet... 2
Gjest Starya Skrevet 28. mai 2003 #6 Skrevet 28. mai 2003 Jeg har fått høre at det faktisk da kan bli verre, alt etter hva som er den "egentlige" årsaken. Altså bli mer plaget med halsen fordi mandlene ikke tar seg av det de er der for å ta seg av, eller noe slikt.
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2003 #7 Skrevet 28. mai 2003 Nei, mandlene bør man ikke fjerne sånn uten videre. Vil gjerne beholde de!
Gjest Solskinn Skrevet 28. mai 2003 #9 Skrevet 28. mai 2003 Jeg hadde endel sånne da jeg var i tenårene, nå er det så godt som aldri. Men for meg funket det i alle fall å pelle de bort med en q-tip, gjerne med litt vademecum på. Ekkelt, ja, men den blir i alle fall borte!
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2003 #10 Skrevet 28. mai 2003 Jeg er plaget med dette, og på meg lar det seg IKKE bare fjerne.. Jeg kan klemme litt på siden av begge mandlene, og da kommer det ut slike klumper, på det værste på størrelse med en ert, og gulaktig, illeluktende slim. Jeg kan stå og klemme ganske så lenge før det ikke kommer særlig mer. Når jeg får dette (og jeg får det veldig ofte) er det ledsaget med kløe/irritasjon i halsen, og også ofte kløe bake i ørene. Tidligere hadde jeg en del halsbetennelser, men etterhvert da jeg kom til legen var det "bare" virusinfeksjoner. Ingenting å gjøre med, bare å vente til det går over. Nå får jeg ikke slike halsondter der jeg er skikkelig sår/hes lenger, bare denne konstante irritasjonen. Og den er egentlig verre, siden det også fører til dårlig ånde. :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2003 #11 Skrevet 28. mai 2003 Forresten er det bare i ett hull på mine mandler det kommer ut også. Men det er altså utømmelig.
Gjest @lfakrøll - unplugged Skrevet 1. juni 2003 #14 Skrevet 1. juni 2003 Forresten er det bare i ett hull på mine mandler det kommer ut også. Men det er altså utømmelig. Ser dere selv mandlene deres ?? Jeg har forsøkt, men klarer ikke se lenger enn drøvelen.... Er forøvrig også plaget med slike hvite klumper, og dårlig ånde.... trodde jeg var alene om dette jeg :oops:
Gjest Starya Skrevet 1. juni 2003 #15 Skrevet 1. juni 2003 Visst kan jeg se mandlene, er du sikker på at du ikke ser de? Mandler
Væren Skrevet 1. juni 2003 #17 Skrevet 1. juni 2003 Forstår ikke at det i det hele tatt går an å KLEMME på sine egne mandler, jeg! Væren - ikke i kontakt med sine egne mandler, men veldig glad i mandelkjernepudding, mandelbunn og mandelstang...
Gjest Starya Skrevet 1. juni 2003 #18 Skrevet 1. juni 2003 Har ingen problemer med å beføle mandlene mine.. 8)
Gjest Murron Skrevet 1. juni 2003 #19 Skrevet 1. juni 2003 Jeg får så lett brekninger, hvordan i alle dager klarer dere se og klemme på mandlene egentlig?
Gjest Starya Skrevet 1. juni 2003 #20 Skrevet 1. juni 2003 Får ikke brekninger, jeg. Vel, kanskje dersom jeg beveger meg bak mandlene, på siden. Kan gjerne hive med en illustrasjon til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå