Gå til innhold

Dama mi tok abort i dag

Gjest Gjest_pettern_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_pettern_*

Ja dama mi tok abort idag å ligger bare på sofan å vil ikke snakke om det, for at jeg tror hu er sur på meg. Vi krangla ganske bra om dette for jeg sa at jeg ikke ville ha onge å det trodde jeg at jeg hadde gjort ganske klart også, så da hun sa at hun var gravid å lurte på om hu skulle beholde ungen så klikka jeg, og hun grein og sa hun skulle ta abort, og så gikk hu aleine idag og tok det. Men nå vil hu altså ikke snakke til meg og jeg er lei meg og sånn. Det kjennes rart ut men jeg tenker på om hva dersom vi hadde fått denn ongen, jeg hadde sikkert klart å få i den mat å sånn, men jeg er bare 21 og syns ikke det er riktig for meg med onge nå. Dessuten angrer jeg på hva jeg sa når vi krangla, hu mente det ikke var min buisniss å blande meg inn, for det var hennes onge, og jeg sa at om hu ikke tok abort, så skulle jeg banke både henne å ongen å flytte fra henne, og hu bynte å grine og jeg kjørte meg en tur. Og nå vil hu ikke snakke med meg. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dalwhinnie
jeg sa at om hu ikke tok abort, så skulle jeg banke både henne å ongen å flytte fra henne, og hu bynte å grine og jeg kjørte meg en tur. Og nå vil hu ikke snakke med meg. :(

Du lurer på hvorfor hun ikke vil snakke med deg?

Du har presset henne til abort, truet med å banke henne og ungen og flytte fra henne. Og du lurer på hvorfor hun ikke vil snakke med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pettern_*
Du lurer på hvorfor hun ikke vil snakke med deg?

Du har presset henne til abort, truet med å banke henne og ungen og flytte fra henne. Og du lurer på hvorfor hun ikke vil snakke med deg?

Nei, jeg veit jo hvorfor hu ikke vil snakke med meg men jeg hadde jo ikke tenkt å banke henne det var bare noe jeg sa for at jeg var så fortvila der og da. Jeg vil gjerne gjøre det godt igjen men hu ligger bare på sofan, hutrer og vil ikke svare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Jeg skjønner godt at hun ikke vil snakke med deg. Du truer ikke med å banke noen, verken den du er sammen med eller et ufødt barn, aller minst i en så sårbar situasjon som dette. Klart du har vært fortvilet du også, men måten du har reagert på er lavmål. I mine øyne har du all grunn til å ha dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du skal fortelle henne det du skriver her.

At du er lei deg nå.

At du lurer på hvordan det hadde blitt hvis dere hadde fått ungen.

At du angrer på det du sa da dere krangla. At du var fortvila der og da og ikke mente det du sa.

At du syns dere er for unge.

Si at du er glad i henne.

Håper dere klarer å løse dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonic

Jeg syns ikke du skal ha så dårlig samvittighet TS. Jenter som blir gravide sånn "plutselig," og som ikke vil ta abort, og blir hissige når du vil det, de er ofte sleipe jenter som prøver å lure deg til å bli pappa. Da må du øve press imot, ellers sitter du i baret. At du truet med å banke henne, er ikke spesielt elegant, men det er ikke sikkert det hadde gått på noen annen måte. Derfor syns jeg ikke du skal ha så dårlig samvittighet. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg gikk inn i tråden for at jeg skulle kondolere, men nå er jeg ikke helt sikker på hva du sørger over?

Barnet, eller forholdet som ser ut til å gå galt, eller at du har oppført deg som du har gjordt?

Jeg mener amathea har ettersamtaler i forbindelse med abort, kan være dere kan få hjelp der? For skal jeg være helt ærlig, dette kan bli beintøft for dere å komme dere gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg syns ikke du skal ha så dårlig samvittighet TS. Jenter som blir gravide sånn "plutselig," og som ikke vil ta abort, og blir hissige når du vil det, de er ofte sleipe jenter som prøver å lure deg til å bli pappa. Da må du øve press imot, ellers sitter du i baret. At du truet med å banke henne, er ikke spesielt elegant, men det er ikke sikkert det hadde gått på noen annen måte. Derfor syns jeg ikke du skal ha så dårlig samvittighet. :klem:

Skremmende hvor bred erfraring du og dine kamerater har med å bli "lurt". Kondomer, eventuelt sterilisering er kanskje ikke så dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sånn som forholdet deres høres ut utfra hvordan dere har taklet situasjonen er det sannsynligvis et riktig valg å ha tatt abort, men det er aldri noe lett og uproblematisk valg uansett, særlig ikke for jenta som kjenner det på kroppen og som kanskje trodde hun ville ha barnet. Men det er viktig at du innser hvor umodent det var å true henne til abort med så kraftige virkemidler - det går faktisk fint an å komme fram til samme konklusjon ved å diskutere saklig og støtte hverandre (hente henne på sykehuset f eks). Da har man til og med et grunnlag for å enten fortsette forholdet etterpå eller i hvert fall ha fortsatt respekt for hverandre.

Når det gjelder å bli lurt (eller "lurt") inn i en slik situasjon så har først og fremst begge ansvar for å bruke prevansjon. Om man tar sjanser (hoppe av i svingen etc) er begge med på risikoen, og ikke alle klarer å velge abort selv om man tror det på forhånd. Jeg vet også at det finnes jenter som lyver for den de er sammen med om prevansjon, og skjønner godt at mannen blir forbanna om hun da blir gravid (samboern min hadde en eks som gjorde dette - "heldigvis" med ham hun gikk fra samboern min for... barnefaren var rimelig fortvila, men tok ansvar), og jeg har ingen respekt for de jentene som gjør dette, men det er ikke riktig å true med vold likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på tide å vokse opp TS?? Greit at du ikke vi ha barn nå, men å true med å banke begge?? Vil du ikke ha barn så bruk kondom da, så vet du at du har gjort ditt og ikke blir "lurt" som det er skrevet over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjorde du for å hindre at hun ble gravid da? Brukte du kondom? Nei, trodde ikke det gitt ...

Du har all grunn til å ha dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dere begge har vært og er i en fortvilt situasjon. Og dere finnes ikke på bølgelengde. Gi henne litt tid. Si til henne at du vil gi henne litt tid, og at dere kanskje kan prate om det etterhvert om hun har lyst. Ta hensyn til hennes reaksjon og følelser.. Uansett hva man tenker i forkant av en abort, er det vanskelig i ettertid, fordi kroppen og følelsene reagerer på måter man ikke kan tenke seg. Fortell henne at du også trenger å prate litt om dette, fordi du også syns at det var vanskelig.

Og ikke minst: fortell henne at du bryr seg om henne, er glad i henne og at du vil at dere skal komme dere gjennom dette... HVIS det er det du ønsker.

Du har gjort noen feil, og det vet du jo selv også. Be om unnskyldning, og si at du var veldig fortvilt. For det er jo nøyaktig det du gir uttrykk for her.

Håper dere finner ut av det.

ps: jeg syns også det er feil å kjefte på en som skriver et innlegg her i fortvilelse, uansett hvor dumt det vedkommende har gjort/sagt er.. Jeg har selv sagt mange dumme i ren fortvilthet, sinne eller når jeg var oversliten.. Jeg syns TS var tøff som turde å være helt ærlig isin fremstilling av saken. Og jeg tror ikke det er medynk han er ute etter, men hjelp/råd til å rydde opp i dumhetene han har fått seg selv opp i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette er en tulletråd. I motsatt fall, er dette en svært umoden 21-åring. Måten du skriver /formulerer deg på.....

En sånn umoden forvokst tenåring, skal et barn helst slippe å ha. Så sånn sett er det fint at du ikke blir far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror dette er en tulletråd. I motsatt fall, er dette en svært umoden 21-åring. Måten du skriver /formulerer deg på.....

En sånn umoden forvokst tenåring, skal et barn helst slippe å ha. Så sånn sett er det fint at du ikke blir far.

Ikke alle har en perfekt og plettfri skrivemåte som deg vettu. Det fins folk med dysleksi, folk som har symptomer på det, men ikke nok til at det er stilt diagnose. OG det fins folk som rett og slett aldri har plukket opp et godt ordforråd og god rettskriving. Derfor synes jeg det er unødvendig å bringe slike ting inn på bane da det kan virke støtende overfor andre.

TS; Det du sa til kjæresten din var ordentlig ondsinnet, uansett hvor fortvilt du var. Men det kan nok rettes opp i, hvis du går inn for det. Vær ydmyk og støttende ovenfor henne, si du er glad i henne, og så klart at du ikke mente det du sa!

Er ikke nødvendig å si til henne at du har tenkt på hvordan det ville blitt med ungen. Det tror jeg kanskje bare vil gjøre vondt verre. For da kan det være at hun begynner å tenke at hun har tatt abort for ingenting, siden du har tenkt på at det kunne jo ha gått greit.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dumt av deg å true med å banke kjæresten din.

Men hvorfor reagerer ingen på at hun sa det var hennes unge og at han ikke skulle blande seg? Han er faren til dette barnet og burde faktisk ha rett til å si sin mening og også bli hørt på lik linje som moren. Jeg skjønner godt at du reagerte, selv om det var fælt sagt.

Håper dere klarer å ordne opp :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dumt av deg å true med å banke kjæresten din.

Men hvorfor reagerer ingen på at hun sa det var hennes unge og at han ikke skulle blande seg? Han er faren til dette barnet og burde faktisk ha rett til å si sin mening og også bli hørt på lik linje som moren. Jeg skjønner godt at du reagerte, selv om det var fælt sagt.

Håper dere klarer å ordne opp :klem:

Knaskje ikke spesielt rart at hun ordla seg en smule klønete etter at kjæresten har gitt henne beskjed om å ta abort, vel..? Må være rimelig fortvilet situasjon å ikke få noe støtte av den personen man tror man skal dele resten av livet sitt med... Og ordene falt vel i tillegg midt i en krangel. Mitt inntrykk er at kvinner ofte får et veldig beskytterinstinkt overfor det ufødte barnet fra dag én, enten barnet var planlagt eller ikke.

For øvrig har ikke menn noe med å blande seg i abort eller ei. Ja, de skal naturligvis si hva de tenker om saken, men siden det en gang nå er slik at det er kvinnen som må gå gravid, evt. må gå igjennom den fysiske og psykiske påkjenningen det er å ta abort, er det bare hun som kan bestemme om hun skal ta abort eller ei. Og dersom partneren har litt baller, så støtter han sin kjære samme om han er uenig i valget eller ei.

TS: Du har antagelig mistet henne. Jeg hadde ihvertfall ikke villet fortsette å være sammen med en som truer meg, og ikke minst mitt barn, med bank. Aldri.

Endret av Wadjet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle har en perfekt og plettfri skrivemåte som deg vettu. Det fins folk med dysleksi, folk som har symptomer på det, men ikke nok til at det er stilt diagnose. OG det fins folk som rett og slett aldri har plukket opp et godt ordforråd og god rettskriving. Derfor synes jeg det er unødvendig å bringe slike ting inn på bane da det kan virke støtende overfor andre.

TS; Det du sa til kjæresten din var ordentlig ondsinnet, uansett hvor fortvilt du var. Men det kan nok rettes opp i, hvis du går inn for det. Vær ydmyk og støttende ovenfor henne, si du er glad i henne, og så klart at du ikke mente det du sa!

Er ikke nødvendig å si til henne at du har tenkt på hvordan det ville blitt med ungen. Det tror jeg kanskje bare vil gjøre vondt verre. For da kan det være at hun begynner å tenke at hun har tatt abort for ingenting, siden du har tenkt på at det kunne jo ha gått greit.

Mener forsatt at et barn skal slippe å ha en far som truer med å banke mor når situasjonen blir vanskelig. Det har i hvertfall ingenting med dysleksi /symptomer på dysleksi å gjøre. Det er faktisk ikke alle som er kompetente til å bli foreldre, det er det bare å stikke fingeren i jorda og innrømme. TS høres ut som en slik fyr, ihvertall via dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...