Gå til innhold

Når får jenter mensen...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

- men når jenter får sin første mens er ett legebesøk på sin plass, bare for å være sikker på at alt er i orden

Hvis vi i tillegg til de snørrete 3-åringene våre skal komme drassende med menstruerende 13-åringer...

Ja, da kan jeg tenke meg vi får se mange blide fastleger rundt omkring!

:hoho:

Seriøst, det er ingen grunn til å ta med småjenter som får sin første mens til legen. Jeg tror heller dette kan være en skremmende opplevelse for et barn som akkurat har opplevd at kroppen er i forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Selv husker jeg godt første gang jeg fikk mensen - jeg var 11 år og hadde jo fått med meg hva mensen var, men ble veldig overraska likevel. Husker jeg stormet til mamma da jeg oppdaget blodflekken i trusa. Hun utstyrte meg med klumpete Saba Selfsit. Bra vi har mer å velge mellom nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp fylt 12 år, og hadde bestevenninnen min på besøk (hun hadde ikke fått den enda). Jeg ble ikke redd for mamma hadde snakket masse om det, jeg ble bare skikkelig stolt jeg :D

Ropte på mamma som ga meg Libresse (puh) og dagen etterpå reiste vi på butikken for å kjøpe mer bind og noen tamponger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbausende mange mødre som var tilhengere av saba selfsit da! Jeg tror vi kan trygt anta at når "de" får kommet seg over overgangsalderen, så vet vi et produkt som forsvinner fra varehyllene..

Min mor har meldt seg inn i "No saba selfsit" ivertfall :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Vi har aldri hatt Saba i huset, jeg begynte med Libresse med en gang, men skiftet raskt over til always, og deretter til tamponger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samsara:

Er det fordi ungene er tjukkere nå enn på åttitallet? Sånn at det store flertallet tipper 50 kg et år før tilsvarende aldersgruppe gjorde det på åttitallet?

Det vet jeg ikke, i den boken jeg leste det ("Forstå elleveåringen" - husker ikke forlag eller forfatter), kom i så fall ikke det frem. Det stod også at jenter begynner å få pupper tilsvarende tidlig, og det har nok i all fall ikke med kilo å gjøre, for det gjør elleveåringen min, og hun er hengslete og radmager.

Ser ikke noen grunn til at jentungene skal til noe legebesøk i forbindelse med puberteten, om alt er normalt - hvilket det meste er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Joda,jeg vet om flere som fikk mensen da de var 10-11 år...Selv er jeg 16 1/2 år nå,men jeg husker godt hun ene som fikk mensen i 6.klasse(dvs 5.klasse,vi "hoppet" over 5 klasse)...

Klemz fra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...