Gå til innhold

Vikeplikt og kræsjing, og forsikringsselskapet


liv

Anbefalte innlegg

I dag var det en som ikke overholdt vikeplikten sin og traff meg fiorran på venstre hjørne. Hvor lang tid kan det ta før jeg får vite noe fra IF?

Jeg har ikke kasko og det vil sansynsligvis ikke være økonomisk å fikse bilen min heller. Var innom en venn av familien som jobber på Mazda verkstedet her i byen og han sa det sansynligvis ville komme på over 30 000... De hadde også halvannen - to mnd ventetid på å få fikset den. Huff. Barnehagen starter snart og det er 3,5 km hver vei, det blir 14 km hver dag det. Jeg får ikke leiebil for jeg har ikke fått jobb og dermed har jeg ingen økonomisk tap på å ikke ha bil, kan vist ta buss. Lettere sagt en gjort, går ingen buss på strekningen bort til barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke skkel eller sykkelsete - ikke tør jeg å sykle med guttungen bakpå heller. Ikke syklet på mange år jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er slitsomt. Samme skjedde med meg (bare at jeg var den som måtte på skolen) bilen ble sendt på rep, og vi fikk den igjen etter 4 uker eller noe slikt. Forsikringsselskapet kontaktet oss etter 1 uke. Jeg lånte biler av både far og svigerbror.

Ikke stort annet å gjøre.

Men har ikke du forsikring what so ever på bilen? Det er da mindre lurt å kjøre med :hakeslepp: om du har det, så skal jo ikke du betale noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynne barnehagetilvenningen når du har fått deg bil igjen, evt. når du har jobb, kanskje? Ingen ideell løsning, men kommer du deg ikke dit, så gjør du ikke det. Det er noe av sjansen man tar ved å kjøre uten kasko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne ha han inn i barnehagen så fort som mulig, han er veldig glad i å være med andre unger så da får jeg heller gå de kilometerene - kan jo ikke risikere annet enn å komme i form! Han har gått i barnehage før, før vi flyttet! Og så vil jeg ha mulighet til å starte fort når jeg får jobb!

Jeg har ansvarsforsikring Pittie. Dvs at det dekker skader på andre biler enn min egen om det var min feil. Men når det ikke er min feil så dekkes jo skaden av motpartens forsikringsselskap, som også er mitt.

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjedde dette i en rundkjøring siden du ble påkjørt forran til venstre?.. Det er litt uklare regler i rundkjøringer, så det spørs hvem som får skyld da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt bil uten forsikring. Pga bilen omregistreres og er da i overgang til ny forsikring. (Men dette skjer kun biler som ikke har høy verdi for min del)

Syns foresten det er ganske klare regler i rundkjøringer jeg? :)

Endret av pittie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del fikk klar opplæring på rundkjøring selvom det ikke står noe "lov" om det. Det er bare en måte å komme seg helskinnet gjennom rundkjøringen, og det er å kjøre slik du har fått lært i nyere tid av kjørelærer. Selv om det ikke står i noen paragraf, så er det ikke mange måtene å komme seg gjennom en rundkjøring på.....

Fins paragrafer på plassering og vikeplikt. De gjelder i rundkjøringer.

Endret av pittie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pittie, bilen er forsikret en periode selv når den omregistreres. Det er noe overgangsopplegg, muligens to uker på den gamle forsikringsavtalen. Antar du ikke bruker mer enn 2 uker på å skaffe forsikring? Gjensidige har dette:

"Skifter den ting forsikringen er knyttet til eier, faller forsikringen bort. Selskapet svarer likevel for forsikringstilfeller som inntrer innen fjorten dager etter eierskiftet. Forsikringen borfaller uansett når den nye eier har tegnet forsikring."

AnnChristin86, problemet er at bilen ikke slutter å virke når forsikringen mangler. Ikke lov å bruke den, men folk gjør det likevel. Blir sikkert begjært avskiltet også, men det tar jo en halv evighet før det blir gjort noe med en avskiltningsbegjæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke mye peiling på forsikringer, ja jeg er pappa jente, men min far sa ihvertfall at bilen ikke hadde forsikring der og da, og det har skjedd et par ganger med forskjellige biler.

Dette ble litt offtopic men..

Tror ihvertfall ikke du har noe å frykte liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del fikk klar opplæring på rundkjøring selvom det ikke står noe "lov" om det. Det er bare en måte å komme seg helskinnet gjennom rundkjøringen, og det er å kjøre slik du har fått lært i nyere tid av kjørelærer. Selv om det ikke står i noen paragraf, så er det ikke mange måtene å komme seg gjennom en rundkjøring på.....

Fins paragrafer på plassering og vikeplikt. De gjelder i rundkjøringer.

Jeg er kjørelærer selv.. ;)

nei i et vanlig kryss. Han hadde vikeplikt for meg men så meg ikke

Da er jo saken en helt annen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk telefon fra forsikringsselskapet, han andre har all skyld og de fikser bilen om det blir lønnsomt, får takst i dag. Krysser fingrene for at den kan fikses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin, trafikketaten og kjørelær
føler at alle her inne er kjørelærere.. hm

:) Vi er her for å hjelpe deg, vet du :-) :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
I dag var det en som ikke overholdt vikeplikten sin og traff meg fiorran på venstre hjørne.

I en rundkjøring har man stopp for trafikk fra venstre (og ikke høyre). Og du ble truffet foran til venstre? Det vil si at det var du som ikke overholdt vikeplikten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en rundkjøring har man stopp for trafikk fra venstre (og ikke høyre). Og du ble truffet foran til venstre? Det vil si at det var du som ikke overholdt vikeplikten?

Hvis du leser tråden før du svarer, ser du at TS ikke kjørte i noen rundkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...