Gjest God hustru Skrevet 22. juli 2008 #41 Skrevet 22. juli 2008 Videre ville jeg selvfølgelig hjulpet til med husarbeidet, selv om jeg forventer at en god kone skal ØNSKE å ta seg av hjemmet og føle STOLTHET over å mestre de oppgavene som til all tid har tilhørt kvinnens domene. For en virkelig feminin kvinne vil dette falle seg naturlig, på samme måte som en ekte mann vil føle stolthet over godt utført håndverk hva angår typiske mannsoppgaver. Først og fremst det finnes mange kvinner som meg i samfunnet, jeg er virkelig ikke unik. Og jeg er under 40. Du har et enormt fokus på utseende! (Ditt eget utseende vel og merke) Og du skylder på utseendet for at du ikke finner "kvinnen i ditt liv". Det er en lettvint løsning for å slippe å gå i seg selv for å se om det er noe du kan endre på for å lykkes med å få en kvinne du ønsker å dele livet sammen med. Hva er ditt ansvar for at du ikke har funnet Kvinnen? Eller er alt Kvinnens feil? Du tror ikke at dette kan være todelt, at OGSÅ har et ansvar? For eksempel: Er du så sikker på at du ville sett henne hvis du hadde møtt henne? Jeg er helt sikker på at om du hadde møtt meg hadde du ikke verdiget meg to blikk engang. Ikke fordi jeg var stygg, men fordi jeg holdt meg i bakgrunnen, var sjenert, var "en grå mus" som ikke likte å stikke meg fram. Jeg var en lytter, ikke en prater. Jeg var vennemateriale, alle gutters beste venn, men ikke en de ville være kjæreste med. Og de setningene jeg siterte fra ditt innlegg ville vært (for meg) en grunn til å styre langt unna deg! (Rart ikke sant, siden jeg er den typen kvinne du ønsker å ha i livet ditt) Du skjønner, en slik holdning viser at du ikke er riktig mann for den kvinnetypen du ønsker å dele livet ditt med. Selv om jeg liker å stelle for mannen min og barna mine, er det noe jeg gjør fordi jeg vil gjøre det! Ikke fordi de forventer det. Jeg er en moderne kvinne som trives med en tradisjonell arbeidsfordeling i hjemmet. Og for å pense inn på trådens tema igjen: jeg er enig i at mors alder ikke har noe med saken å gjøre. Hennes oppførsel er uakseptabel uansett alder.
trampoline Skrevet 22. juli 2008 #42 Skrevet 22. juli 2008 En liberal sosialist skrev en gang i et forum at han hadde lært å aldri lese mine innlegg i innvandringsforumet etter kl. 20.00 om kvelden, for da ble han så rasende og forbannet at han lå våken til langt på natt av sinne. Jeg tror det kan være gøyalt å diskutere generell politikk med deg Med vennlig hilsen oss i blå-brun valgallianse hehe :gjeiper:
Gjest Konservativ mann Skrevet 22. juli 2008 #43 Skrevet 22. juli 2008 Først og fremst det finnes mange kvinner som meg i samfunnet, jeg er virkelig ikke unik. Og jeg er under 40. 38 da? Du har et enormt fokus på utseende! (Ditt eget utseende vel og merke) Ja, jeg har fått rikelig med respons på denne, gitt. og du skylder på utseendet for at du ikke finner "kvinnen i ditt liv". Ja, når jeg ser kamerater som er kjernekarer av ypperste merke gå alene i år etter år mens det mest motbydelige, kvinnemishandlende kreket jeg noen gang har møtt får velte seg i jenter når han ikke har NOE å tilby annet enn et pent ansikt så trekker jeg den konklusjon at dette er av avgjørende betydning for en stor andel av jentene i landet. Videre stod det faktisk i den ene psykologiboka mi at dersom du deler befolkningen inn i en skala fra 1 til 10 der 10 var det mest attraktive og 1 det minst attraktive, så var det svært få ekteskap mellom folk som ikke var i samme kategori. Utseende ER faktisk et avgjørende utvalgskriterium, både for menn og kvinner. Det er en lettvint løsning for å slippe å gå i seg selv for å se om det er noe du kan endre på for å lykkes med å få en kvinne du ønsker å dele livet sammen med. Har sett, men fant ikke stort å forbedre, gitt Hva er ditt ansvar for at du ikke har funnet Kvinnen? Jeg har brukt forbausende lite tid og energi på å lete, det kan vel være noe av årsaken, men av det jeg har sett er ikke dette samfunnet synkronisert med mine verdier og min livsstil, så da leter jeg heller i utlandet. Eller er alt Kvinnens feil? "Feil"? At norske kvinner generelt har andre preferanser enn hva jeg har å tilby er ikke "feil", men det gjør at jeg ser andre steder etter kone. Du tror ikke at dette kan være todelt, at OGSÅ har et ansvar? Jeg prøvde meg å spille "hard to get" som 20-åring, og resultatet ble at jeg fikk være fullstendig i fred i seks år. Var det feil av meg?? For eksempel: Er du så sikker på at du ville sett henne hvis du hadde møtt henne? Neppe. Nå er jeg nok i en modus hvor jeg ignorerer norske jenter totalt, og det manglende engasjementet synes nok på lang avstand. Dette kombinert med din beskrivelse av deg selv ville nok gjort at vi hadde sittet i hver vår krok og hørt på Motorhead (dersom jeg hadde klart å få meg en stol i nærheten av stereoanlegget ). Når man har opplevd det en selv opplever som utelukkende negativ behandling fra det motsatte kjønn så har man også lært seg at det å prate med jenter ikke fører noe positivt med seg (jfr. Pavlovsk lære om betinget læring).
Gjest Konservativ mann Skrevet 22. juli 2008 #44 Skrevet 22. juli 2008 Først og fremst det finnes mange kvinner som meg i samfunnet, jeg er virkelig ikke unik. Og jeg er under 40. 38 da? Du har et enormt fokus på utseende! (Ditt eget utseende vel og merke) Ja, jeg har fått rikelig med respons på denne, gitt. og du skylder på utseendet for at du ikke finner "kvinnen i ditt liv". Ja, når jeg ser kamerater som er kjernekarer av ypperste merke gå alene i år etter år mens det mest motbydelige, kvinnemishandlende kreket jeg noen gang har møtt får velte seg i jenter når han ikke har NOE å tilby annet enn et pent ansikt så trekker jeg den konklusjon at dette er av avgjørende betydning for en stor andel av jentene i landet. Videre stod det faktisk i den ene psykologiboka mi at dersom du deler befolkningen inn i en skala fra 1 til 10 der 10 var det mest attraktive og 1 det minst attraktive, så var det svært få ekteskap mellom folk som ikke var i samme kategori. Utseende ER faktisk et avgjørende utvalgskriterium, både for menn og kvinner. Det er en lettvint løsning for å slippe å gå i seg selv for å se om det er noe du kan endre på for å lykkes med å få en kvinne du ønsker å dele livet sammen med. Har sett, men fant ikke stort å forbedre, gitt Hva er ditt ansvar for at du ikke har funnet Kvinnen? Jeg har brukt forbausende lite tid og energi på å lete, det kan vel være noe av årsaken, men av det jeg har sett er ikke dette samfunnet synkronisert med mine verdier og min livsstil, så da leter jeg heller i utlandet. Eller er alt Kvinnens feil? "Feil"? At norske kvinner generelt har andre preferanser enn hva jeg har å tilby er ikke "feil", men det gjør at jeg ser andre steder etter kone. Du tror ikke at dette kan være todelt, at OGSÅ har et ansvar? Jeg prøvde meg å spille "hard to get" som 20-åring, og resultatet ble at jeg fikk være fullstendig i fred i seks år. Var det feil av meg?? For eksempel: Er du så sikker på at du ville sett henne hvis du hadde møtt henne? Neppe. Nå er jeg nok i en modus hvor jeg ignorerer norske jenter totalt, og det manglende engasjementet synes nok på lang avstand. Dette kombinert med din beskrivelse av deg selv ville nok gjort at vi hadde sittet i hver vår krok og hørt på Motorhead (dersom jeg hadde klart å få meg en stol i nærheten av stereoanlegget ). Når man har opplevd det en selv opplever som utelukkende negativ behandling fra det motsatte kjønn så har man også lært seg at det å prate med jenter ikke fører noe positivt med seg (jfr. Pavlovsk lære om betinget læring).
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #45 Skrevet 22. juli 2008 En liberal sosialist skrev en gang i et forum at han hadde lært å aldri lese mine innlegg i innvandringsforumet etter kl. 20.00 om kvelden, for da ble han så rasende og forbannet at han lå våken til langt på natt av sinne. Jeg tror det kan være gøyalt å diskutere generell politikk med deg Med vennlig hilsen oss i blå-brun valgallianse Du er ikke god reklame for advokatstanden, tror jeg, ikke for den vanlige mannen heller. Jeg dissenterer fra dine vota. Det er ikke så svart hvitt.
Beast Skrevet 22. juli 2008 #46 Skrevet 22. juli 2008 Siden det er samme tema, så slenger jeg inn en kopi av dette innlegget mitt her også: Selv gir jeg nå blaffen i hva norske damer måtte MENE om meg som person, jeg skal jo til Øst-Europa uansett, men det hadde vært interessant å finne ut hvorfor norske kvinner har mistet lysten til å realisere seg som kvinne og menneske, dvs. bli en god kone og mor, til fordel for et tomt og meningsløst liv på diskoteker og i nattklubber. Koselig for deg! Håper du finner ei hyggelig og oppegående jente! Kjenner flere som har giftet seg med hyggelige og fornuftige jenter fra både Estland, Tsjekkia og Polen. En av dem er lege og en annen er utdannet operasanger. Det blir vel litt å skjære alle over en kam ved å si at man enten er en god kone og mor eller så lever man et meningsløst liv på diskoteker og i nattklubber. For å gjøre som deg å bruke meg selv som eksempel, så er jeg ingen tilhenger av det helt store utelivet. Jeg stikker gjerne på byen en gang eller to i måneden, men foretrekker som regel å møte mennesker gjennom andre aktiviteter enn fyll. Interessegrupper og organisasjoner, hobbyer, trening og jobb er for min del langt bedre situasjoner å bli kjent med nye mennesker i enn på fylla. Jeg har kjæreste men bor ikke sammen med ham. Dersom det skulle bli oss til slutt, så ville jeg ikke hatt noe imot å dele på arbeidet, og arbeidsoppgavene ville ha blitt fordelt utifra hvem av oss som er best egnet for dem. Jeg er litt flinkere på dette med matlaging enn ham og han er bedre på ting som krever tunge løft. Jeg er flink i håndverk og han er god med tekniske greier. På den annen side, så ville jeg ikke godtatt det dersom han hadde krevd at jeg så opp min jobb for å bli husmor på full tid, med mindre dette var noe jeg ønsket selv. Man kan fint være kvinne, en god mor og samtidig ha behov for intellektuell og kreativ stimulans fra andre steder enn hjemmet. Uansett, gjensidig respekt og god kommunikasjon er nøkkelen, mener jeg. Man prater sammen om hvordan man ønsker å gjøre ting og blir så enige om en løsning som begge kan være fornøyd med.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #47 Skrevet 22. juli 2008 Konservativ mann: Flytt til landsbygda i Nord-Trøndelag, så tipper jeg du finner likesinnede.
Gjest Oxford Skrevet 22. juli 2008 #48 Skrevet 22. juli 2008 Du kan jo selv velge å ikke gå etter jenter med mye sminke, løsvipper og falsk brunfarge. Det er faktisk ikke så vanskelig å se hvem som er ganske naturlig og hvem som har dyppet hodet i sminkeveska før de gikk ut. Nettopp. ... og drømmer om en snill jente jeg kan gifte meg med, få unger med og kose, kjæle og kysse med hele dagen lang. Hvis dette er noe norske jenter ikke vil vite noe av, kun fordi jeg ønsker at hun skal være forberedt på å måtte jobbe hardt, på samme måte som jeg gjør (å være gift innebærer en del arbeid, å være forelder også), så er det vel greit å bli kvitt meg fra markedet, da? Hva med å ønske meg lykke til, i så fall? Hvor har du fått det fra at ingen norske kvinner ønsker eller er villige til å jobbe for å få et forhold/ekteskap til å fungere? Norske kvinner generelt vil gjerne ha barn, er glade i kos - og ønsker å få et forhold til å fungere. Det kan virke som om du har en eller flere dårlige erfaringer med norske kvinner, og derav tenker/tror du at alle er slik? Jeg vil tro at de fleste kvinner også har en eller flere dårlige erfaringer med norske menn, men de aller fleste dømmer ikke alle norske menn av den grunn. Jeg ønsker deg selvsagt lykke til - uansett om du finner lykken med en norsk eller russisk kvinne. Jeg er helt enig med gjesten her oppe, 26 år, og er en idrettsmann. Jeg kunne aldri bli sammen med en norsk jente som har det synet de har på norske menn. Når dere ikke engang vil ha han gjesten her oppe (idrettsmannen) så sier det alt om dere. Det er ynkelig og beklagelig at dere er slik, men nå spiller ikke det så stor rolle. Kvinner finnes det nok av i landet, og tro meg, det er ikke en god ting å gå inn i et forhold som har de verdiene norske jenter står for. Greit med likestilling, men dere går jo bare etter fordeler. Hvem her har uttalt at norske kvinner ikke vil ha en som "idrettsmannen" du henviser til? Det må være noe du selv har kommet frem til i ditt eget sinn. Tror for øvrig at det samme gjelder deg ang. dårlige erfaringer med noen norske kvinner. Fryktelig så generaliserende noen er for tiden.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #49 Skrevet 22. juli 2008 Konservativ mann: Flytt til landsbygda i Nord-Trøndelag, så tipper jeg du finner likesinnede. Er mer redd sånne som ham er årsaken til at vi i det hele tatt fortsatt baler med dette spørsmålet 30 år etter bh-brenningen var på sitt verste...
Gjest God hustru Skrevet 22. juli 2008 #50 Skrevet 22. juli 2008 Har sett, men fant ikke stort å forbedre, gitt Etter å ha lest i en annen tråd, fant jeg en ting du kan forbedre... Jeg skjønte plutselig hvorfor du har vanskeligheter med å få deg en kvinne du mener du fortjener! Du eier ikke selvinnsikt og sosial intelligens. Jeg kommer ikke til å diskutere mer med deg, til det er jeg for prippen, konform, konservativ... kall det hva du vil!
Gjest Oxford Skrevet 22. juli 2008 #51 Skrevet 22. juli 2008 ... men det hadde vært interessant å finne ut hvorfor norske kvinner har mistet lysten til å realisere seg som kvinne og menneske, dvs. bli en god kone og mor, til fordel for et tomt og meningsløst liv på diskoteker og i nattklubber. Det er mulig at jeg har misforstått noe nå, derfor stiller jeg noen spørsmål. Du mener altså at for å realisere seg som kvinne og menneske må man rett og slett være (en god) kone og mor? Hva med karriere? Hva med fritidsinteresser? Hva med venner? Hva med organisasjonsarbeid? Hva med kurs? Hva med reiser? Kan man ikke være en god kone og en god mor om man har en 8-4 jobb f.eks.? Kan man ikke være en god kone og en god mor selv om man tar seg en tur på byen av og til? Jeg er avholdsmenneske og misliker byturer - jeg er trofast, glad i dyr, barn og samboeren min. Men det betyr ikke at jeg kommer til å bli en bedre kone og en bedre mor enn jenter/kvinner som gjerne tar seg en tur på byen og noen glass øl.
Beast Skrevet 22. juli 2008 #52 Skrevet 22. juli 2008 Det er mulig at jeg har misforstått noe nå, derfor stiller jeg noen spørsmål. Du mener altså at for å realisere seg som kvinne og menneske må man rett og slett være (en god) kone og mor? Hva med karriere? Hva med fritidsinteresser? Hva med venner? Hva med organisasjonsarbeid? Hva med kurs? Hva med reiser? Kan man ikke være en god kone og en god mor om man har en 8-4 jobb f.eks.? Kan man ikke være en god kone og en god mor selv om man tar seg en tur på byen av og til? Jeg er avholdsmenneske og misliker byturer - jeg er trofast, glad i dyr, barn og samboeren min. Men det betyr ikke at jeg kommer til å bli en bedre kone og en bedre mor enn jenter/kvinner som gjerne tar seg en tur på byen og noen glass øl. Nettopp! Skriver under på denne!
Gjest Bond Skrevet 22. juli 2008 #53 Skrevet 22. juli 2008 (endret) Tråden er ryddet og flettet sammen med lignende avsporinger fra denne tråden. mrs_bond, mod Endret 22. juli 2008 av mrs_bond
Gjest Nubia Skrevet 22. juli 2008 #54 Skrevet 22. juli 2008 La meg se om jeg har forstått deg rett: - Du vil ha ei jente som er pur ung fordi du har en ideologi om at kvinner skal ha barn tidlig. - Hun må være fruktbar - Hun må ikke være feminist. - Hun får ikke være farget. - Hun får ikke være muslim. (Hva med Buddhist, Kristen (...Pinsevenn, Katolikk, Babtist, Mormoner), Bahai, New Age, Hindu, Ateist, Agnostiker, Sikh, Paganist... etc?) - Hun skal være en av de peneste (og mest populære?) jentene. - Hun skal gjøre mesteparten av husarbeidet/parnepasset osv... Du har en kjekk og slem kamerat som har draget på en del jenter der dere vanker og i steden for å synes synd på disse dumme uerfarne jentene som lar seg lure av selvsikkerheten til denne ufyselige fyren, så blir du bitter/sint på kvinner generelt og ønsker du var mer som ham slik at du også kunne få en av disse stakkars jentene med dårlig menneskekunnskap og overfladiske verdier? Du har egentlig ikke særlig respekt for kvinner basert på uheldige erfaringer i ungdommen, likevel vil du veldig gjerne bli elsket av dem.
Gjest Bolledeig Skrevet 22. juli 2008 #55 Skrevet 22. juli 2008 (endret) Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler Bolledeig (mod) Endret 22. juli 2008 av Bolledeig
Gjest Megha Skrevet 23. juli 2008 #56 Skrevet 23. juli 2008 Du har en kjekk og slem kamerat som har draget på en del jenter der dere vanker og i steden for å synes synd på disse dumme uerfarne jentene som lar seg lure av selvsikkerheten til denne ufyselige fyren, så blir du bitter/sint på kvinner generelt og ønsker du var mer som ham slik at du også kunne få en av disse stakkars jentene med dårlig menneskekunnskap og overfladiske verdier? Du har egentlig ikke særlig respekt for kvinner basert på uheldige erfaringer i ungdommen, likevel vil du veldig gjerne bli elsket av dem. Kristin Spitznogle skrev en utmerket artikkel i VGs lørdagsbilag om dette temaet for en tid tilbake. Og det hun konkluderte med var at denne typen menn som betegner seg som "snille menn/gutter" egentlig ikke er så snille som de vil ha det til. For de viser en holdning til kvinner som går en badboy en høy gang. Og de jakter også på kvinner som det ikke er forenlig med verken den såkalte snilles utseende eller holdninger at de skal greie å kapre. Derfor rakker de ned på alle kvinner, og mener at alle kvinner bare er ute etter store pikker og badboys og penger. Og holdningen de utsondrer viser de kvinnene som kunne være aktuelle at denne mannen er ikke snill. Jeg har funnet meg en snill mann, vi er snille mot hverandre og hjelper til der det er nødvendig og vi jobber begge to. Det er så mange jenter her i landet, så mange forskjellige jenter.. for meg blir det helt uforståelig at noen kan betegne dem som en homogen masse. Det er jo noen norske menn jeg forakter også men å sammenligne alle norske menn med den brøkdelen av menn er å fornærme alle norske menn etter min mening. For det finnes så mange forskjellige mannstyper og kvinnetyper her i landet, og det er ikke rettferdig overfor dem å skjære alle over en kam. Utenlandske damer er også en mangeartet gruppe, de asiatiske damene i mitt borettslag og som er gift med norske menn, de er faktisk i jobb alle sammen.
Gjest Bolledeig Skrevet 23. juli 2008 #57 Skrevet 23. juli 2008 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler Bolledeig (mod)
Gjest Nubia Skrevet 23. juli 2008 #58 Skrevet 23. juli 2008 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler Bolledeig (mod) Hei, jeg skjønner at dere redigerer innlegg som går imot reglene her på KG men litt synd at dere tok vekk hele trådstartes svar på innlegget mitt over der jeg forsøker å oppsummere hvordan jeg har forstått en del av det jeg skriver. I stor grad modererer han de punktene jeg har satt opp og noen sier han at jeg har misforstått helt (han skriver f.eks at han godt kan være sammen med ei farget jente og at jenta ikke trenger å være pur ung). I tilegg angriper han meg personlig , men siden jeg ikke føler meg særlig truffet spiller dette egentlig ikke noen særlig rolle for meg. Likevel skjønner jeg at dere redigerer personangrep, men slik som det står nå blir jo min side stående helt uimotsagt... Jeg synes det som ble skrevet om Sptitznogle's artikkel her var veldig interessant, og jeg tror også at hvilken holdning du har (både til deg selv og andre) når du møter et menneske ofte skinner igjennom og påvirker hva slags reaksjon du får tilbake. (Selv om man selvfølgelig kan være uheldig og og møte noen rene kjipinger også, hvor det ikke avhenger så mye av en selv egentlig.) Selv hadde jeg en veldig negativ holdning til menn i mange år på grunn av egne sørgelige erfaringer tidlig i livet, og når denne holdningen lå under var det virkelig ikke så lett for meg å finne noen. Jeg har jobbet mye med meg selv og min egen selvfølelse (ettersom min negative holdning til menn handlet mye om at selvfølelsen min var tråkket grundig ned tidlig av menn i livet mitt) og har i dag et godt forhold til en ekte snill og god mann. Derfor (selv om vi ikke har opplevd akkurat det samme) synes jeg det er lett å sympatisere med trådstarters sorg, sinne og skuffelse. Jeg synes det er veldig leit at du har hatt disse dårlige erfaringene med kvinner, trådstarter. I vårt samfunn forventes det liksom at menn skal tåle mer avvisning enn det kvinner gjør (fordi det fortsatt er slik i mange miljøer at det er mannen som "skal" være den aktive på sjekkefronten), men det er klart at menn er like sårbare som det vi er. Derfor kan vi kvinner kanskje av og til ta litt sjølkritikk på hvordan vi behandler en mann som har tatt mot til oss og kommet bort til oss (mens menn kanskje bør være littt obs på kvinnens signaler før han eventuelt kommer bort). Om du tror det eller ikke (eller bryr deg om det eller ikke), mitt ønske om at ting skal ordne seg for deg i livet ditt og at du skal få det du virkelig ønsker deg er ektefølt. Lykke til!
Gjest Nubia Skrevet 23. juli 2008 #59 Skrevet 23. juli 2008 jeg skjønner at dere redigerer innlegg som går imot reglene her på KG men litt synd at dere tok vekk hele trådstartes svar på innlegget mitt over der jeg forsøker å oppsummere hvordan jeg har forstått en del av det jeg skriver.
Beast Skrevet 23. juli 2008 #60 Skrevet 23. juli 2008 For å være ærlig så virket det ikke som samme mannen som svarte. Hittil har trådstarteren holdt seg for god for banning og direkte ufine personangrep og trakassering, og skrivestilen var fullstendig annerledes. Jeg fikk mest inntrykk av at det var noen andre som svarte og ikke "Konservativ Mann". Men det er jo litt vanskelig å vite når vedkommende ikke har registrert konto.
Fremhevede innlegg