Gå til innhold

Norske kvinner (delt fra...)

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Dette er et klassisk eksempel på det som innen psykologien kalles "kognitiv dissonans": man har to tanker som er i konflikt og det skaper frustrasjon.

Den styrende og bevisste tanken er at "jeg er fin som jeg er, selv om jeg kommuniserer til mannen min gjennom skriking, ikke tar meg av husarbeidet og foretrekker fylling fremfor familieliv. Alle som velger bort moderne og "progressive" kvinner som meg er svin og ikke noe å samle på allikevel".

Nå har du nok forlest deg på dette for å støtte din egen tanke om hva du trenger i et forhold - så jeg vil si til deg: Til å være en mann som klarer å SKRIVE så mye om "kognitiv dissonans", synes jeg du virker overraskende lite klar over at det er nettopp det du viser med dine innlegg.

Så har du den underbevisste tanken som hvisker: "hva hvis disse russiske damene faktisk VIL gifte seg unge og få barn tidlig. Hva hvis de faktisk ER så sjarmerende, kjælne og snille som de utgir seg for rett og slett fordi det er så vanskelig å finne en god mann i Russland at de føler seg heldige og priviligerte når en vanlig norsk man frir til dem? Da har jo jeg tapt for en russisk dame, og hvordan vet jeg at det ikke kommer flere og flere slik at jeg får en konkurranse som krever at jeg endrer adferd totalt for ikke å bli sittende alene?"

Dette er underholdende lesning.

Jeg må beklage, men jeg er såpass voksen etter hvert at jeg vet, erkjenner, ser og liker, at kvinner kommer i mange utgaver, og jeg kan ikke være dem alle. Jeg er meg. Du kan tro det, eller du kan la det være, men jeg trues ikke av kvinner, verken utenlandske eller norske, og aller minst med tanke på et marked.

"Denne underbevisste tanken skaper frustrasjon og sliter på deg mentalt."

Setninger som dette bekrefter for meg at du har et syn på dette som er tilpasset det du trenger å tro på. Og på dine vegne kan man jo være glad for det, for ikke alle finner en så sterk overbevisning om noe, med unntak av ymse fundamentalister.

"Derfor reagerer du med aggresjon "NEI! Jeg vil IKKE tro på hva underbevisstheten min hvisker til meg! Jeg VIL velge letteste utvei og lure meg selv til å tro at det er det riktige.""

Jeg går ut fra du mener min underbevissthet hvisker til meg at russiske damer er bedre enn meg og jeg bør i aller høyeste grad føle meg truet?

Jeg har kjent godt etter, til ære for deg, men jeg kan ikke si meg enig. Av ovenfor nevnte grunn. At du møter kvinner du kan si det om, er jeg helt sikker på, men å regne med at alle er i den båsen er i beste fall et tegn på sneversyn. Ånei, unnskyld, kognitiv dissonans.

"...og hvis man lever i en slik fattigdom at man må jobbe 12 timer om dagen for å få ungene sine, så er det vel ikke noe galt i å ønske et bedre liv?"

Overhodet ikke. I en slik situasjon ville sikkert jeg også kaste meg om halsen på hvilken som helst mann som hadde bedre råd enn meg.

Så... hva sa du, sa du - vil ha deg som du er...?

Alternativet, dvs. at russiske kvinner IKKE lever i skikkelig fattigdom, innebærer at man ikke kan bruke økonomi som forklaring på hvorfor de kommer, så hvor ble det da av argumentet ditt? Ble det borte?

For det første; hvorvidt de er fra Russland eller andre land har jeg aldri vært opphengt i - jeg siktet til land som ikke var like utviklet som vårt, eller noe i den duren - russiske damer er din hang up, ikke min. For det andre; å si "russiske kvinner" som om de er en gruppe med homogent behov blir helt feil, jeg går ut fra russiske kvinner er i like mange ulike situasjoner som norske kvinner er - du bare holder det ikke mot DEM... mer en LITT hykleri i dette.

Hvor kom likeverd inn?

Det kommer inn når en mann tror han kan få i pose og sekk. Det kommer for den saks skyld også inn der kvinner tror de kan få i pose og sekk, og en slik stillingskrig kunne vi sikkert holdt på med i timesvis.

Imidlertid tror jeg vi kan være enige om at problemer oppstår dersom disse "forbindelsene mellom Øst og Vest" skjer ut fra en del misforståtte grunner, mange av dem synliggjort i debatten her.

Er det automatisk et ujevnt forhold mellom mann og kvinne dersom sistnevnte kommer fra Russland?

Som sagt, jeg har ikke noe annet forhold til Russland enn at jeg kjenner det innenfra ;) mitt prinsipielle syn ligger som tidligere nevnt i ubalanse ressursmessig uansett hvor disse damene kommer fra.

Dersom jeg tar meg av alt mannfolkarbeidet i huset og attpåtil hjelper godt til med det typiske kvinnfolkarbeidet, er det da "kvinneundertrykking" at jeg setter pris på en kone som kan servere sunn og god middagsmat til våre fremtidige barn og holde huset rent og pent? I så fall så må det være "manneundertrykking" dersom dere vil ha en handyman som kan snekre og utføre tunge løft i huset også, da? Eller går dette med "likestilling" bare én vei?

Jeg blir bare nødt til å minne deg om din egen retorikk her... dette avsnittet kunne vært skrevet av hvilken som helst bitter mann her inne, og ditt argument om kognitiv dissonans ift "jeg kjenner en som røykte 20 om dagen til han ble 90" (eller FrP-retorikk som det også kalles). Det forandrer ikke det faktum at jeg aldri har skrevet at ikke likeverd går begge veier. Du legger fint mye i munnen min, men det overrasker meg egentlig ikke.

Selv er jeg 26 år gammel, driver med idrett på nasjonalt nivå og holder meg i form. Er avholdsmann, røyker ikke, jobber som advokatfullmektig og drømmer om en snill jente jeg kan gifte meg med, få unger med og kose, kjæle og kysse med hele dagen lang. Hvis dette er noe norske jenter ikke vil vite noe av, kun fordi jeg ønsker at hun skal være forberedt på å måtte jobbe hardt, på samme måte som jeg gjør (å være gift innebærer en del arbeid, å være forelder også), så er det vel greit å bli kvitt meg fra markedet, da?

Jeg håper selvbildet ditt holder deg varm om natta.

Jeg tror, uavhengig av hvor flott en mann du måtte være, at hver og en av oss har de samme grunnleggende behov, men jeg tror måten vi velger å oppfylle dem på sier mer om oss og verdivalgene våre og menneskesynet vårt enn flotte formuleringer gjør.

Jeg forstår at du følte at du måtte motbevise min kommentar om utdanningsnivå (selv om jeg er usikker på hvor mye det hjalp), men det forandrer ikke nødvendigvis essensen i det du driver med. Fornektelse. Big time. Og, la oss ikke glemme det, kognitiv dissonans.

Hva med å ønske meg lykke til, i så fall?

Tro meg - jeg ønsker deg all den lykke du kan få!

Merknad: Quote-ne i teksten ble slik fordi det er mange av dem

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
("hvis han ikke vil ha norske party-jenter så er han sikkert bare dum og teit allikevel" - forsøk på "logikk" fra feminist hardt rammet av kognitiv dissonans)

:fnise:

WE GET IT!!!

Du er et catch og vi burde prise oss lykkelige! Og du er fantastisk smart og uovertruffen og prektig! Og gratulerer med det, ikke mange klarer å skikke seg så flott som du har gjort. Avholdsmann og greier. Makan. Likevel vil jeg få påpeke at du helt sikkert har møtt en og annen mann der ute som du ikke ville prakket på din verste fiende (den norske kvinnen)...? Så du kan kanskje et bittelite øyeblikk lete frem litt innlevelse og se at ikke alle norske kvinner er like spenna gæærne?

:fnise:

Jeg MÅ ha mer popcorn hvis dette fortsetter.

Skrevet (endret)
Artig, det der.

Visste du at 20% av mennene får 80% av damene?

Pareto-prinsippet kalles det der. Det er egentlig et økonomi-prinsipp (20% av befolkningen håver inn 80% av inntekten; 20% av vareartiklene står for 80% av vinningen), men stemmer bra på det aller meste.

Endret av K.A.
Skrevet
Ok, konservativ mann, hvis din kamerat er blitt behandlet på den måten (forutsatt at det er hele versjonen) så blir jeg som kvinne bare flau for slik noen kvinner kan oppføre seg. Verken jeg eller noen av de jentene jeg kjenner ser noen grunn til å behandle menn dårlig, med mindre de behandler oss respektløst.

Med hensyn til drikkevaner er jeg enig i at jeg synes kvinne"frigjøringen" har noen snodige bi-effekter, deriblant at kvinner drikker seg like drita som menn. Dere har vel ikke vært noe godt eksempel da ;) Men å sammenlikne seg med land mindre utviklet for å få kvinne- og mannsrollene i perspektiv, er og blir

1. feigt

2. unyansert

3. bidrar IKKE til å endre kvinners bilde av menn...

Det er kanskje litt å tenke på?

At når kvinner ønsker respekt, så blir de dumpet for kvinner som er mer "tradisjonelle"; les tilber ukritisk mannen (når han ser det...), står til tjeneste seksuelt og liker å være husmor.

Tar dere i betraktning at disse kvinnenes mannssyn antagelig er ganske mye dårligere enn vårt, men de er bedre til å skjule det, fordi de trenger pengene deres? Men kanskje det er uvesentlig hva de egentlig tenker om dere, så lenge dere får sex og får klærne vasket og slipper å passe barn?

Betenkelig.

Jeg har ingenting i mot å vise omsorg for en mann, men jeg ønsker omsorg tilbake også. Jeg tror ikke jeg er en spesielt vanskelig kvinne.

:jepp: enig med deg

Skrevet
Dette er et klassisk eksempel på det som innen psykologien kalles "kognitiv dissonans": man har to tanker som er i konflikt og det skaper frustrasjon.

Den styrende og bevisste tanken er at "jeg er fin som jeg er, selv om jeg kommuniserer til mannen min gjennom skriking, ikke tar meg av husarbeidet og foretrekker fylling fremfor familieliv. Alle som velger bort moderne og "progressive" kvinner som meg er svin og ikke noe å samle på allikevel".

Så har du den underbevisste tanken som hvisker: "hva hvis disse russiske damene faktisk VIL gifte seg unge og få barn tidlig. Hva hvis de faktisk ER så sjarmerende, kjælne og snille som de utgir seg for rett og slett fordi det er så vanskelig å finne en god mann i Russland at de føler seg heldige og priviligerte når en vanlig norsk man frir til dem? Da har jo jeg tapt for en russisk dame, og hvordan vet jeg at det ikke kommer flere og flere slik at jeg får en konkurranse som krever at jeg endrer adferd totalt for ikke å bli sittende alene?"

Denne underbevisste tanken skaper frustrasjon og sliter på deg mentalt. Derfor reagerer du med aggresjon "NEI! Jeg vil IKKE tro på hva underbevisstheten min hvisker til meg! Jeg VIL velge letteste utvei og lure meg selv til å tro at det er det riktige."

Dette blir som når røykere forsvarer uvanen sin ved å vise til irrasjonelle bortforklaringer (f.eks. "jeg kjenner en som er 90 år og røyker 20 om dagen". Alle vet at dette er et enkelttilfelle som ikke bortforklarer alle som har fått lungekreft og KOLS av å røyke, men det er en lettvint måte å lure seg selv til å tro at røyking "egentlig" ikke er så farlig).

....og hvis man lever i en slik fattigdom at man må jobbe 12 timer om dagen for å få ungene sine, så er det vel ikke noe galt i å ønske et bedre liv?

Alternativet, dvs. at russiske kvinner IKKE lever i skikkelig fattigdom, innebærer at man ikke kan bruke økonomi som forklaring på hvorfor de kommer, så hvor ble det da av argumentet ditt? Ble det borte?

Hvor kom likeverd inn? Er det automatisk et ujevnt forhold mellom mann og kvinne dersom sistnevnte kommer fra Russland? Dersom jeg tar meg av alt mannfolkarbeidet i huset og attpåtil hjelper godt til med det typiske kvinnfolkarbeidet, er det da "kvinneundertrykking" at jeg setter pris på en kone som kan servere sunn og god middagsmat til våre fremtidige barn og holde huset rent og pent? I så fall så må det være "manneundertrykking" dersom dere vil ha en handyman som kan snekre og utføre tunge løft i huset også, da? Eller går dette med "likestilling" bare én vei?

Selv er jeg 26 år gammel, driver med idrett på nasjonalt nivå og holder meg i form. Er avholdsmann, røyker ikke, jobber som advokatfullmektig og drømmer om en snill jente jeg kan gifte meg med, få unger med og kose, kjæle og kysse med hele dagen lang. Hvis dette er noe norske jenter ikke vil vite noe av, kun fordi jeg ønsker at hun skal være forberedt på å måtte jobbe hardt, på samme måte som jeg gjør (å være gift innebærer en del arbeid, å være forelder også), så er det vel greit å bli kvitt meg fra markedet, da? Hva med å ønske meg lykke til, i så fall?

Er det nødvendig å ta alle norske jenter under samme kam???

Gjest Gjest
Skrevet
For så vidt et helt greit innlegg, men jeg vil bare presisere følgende:

1) Jeg trakk frem utdannelsen min for å bevise at jeg ikke er den stereotypien som feminister kommer trekkende med når det er snakk om menn som finner kone i utlandet. Selv ønsker jeg ikke å jobbe i de største advokatfirmaene i landet eller ha 12-timers dager. Jeg vil heller ha vanlig 8 timers arbeidsdag og ha tid til familie og hobbyer.

2) Jeg er nyutdannet og får faktisk ikke lønn jeg kan leve av i mitt nåværende arbeidsforhold, så penger er det lite av gitt, :)

3) Jeg liker å fiske :)

Ellers er jeg enig i at ingenting av det jeg skrev beviser at jeg er et moralsk godt menneske, men da dette ikke lett kan defineres og bevises i en slik tråd så får jeg heller la det være opp til den enkelte å spekulere i dette hvis vedkommende finner trøst i det ("hvis han ikke vil ha norske party-jenter så er han sikkert bare dum og teit allikevel" - forsøk på "logikk" fra feminist hardt rammet av kognitiv dissonans).

Men er du så sikker på at det er veldig vanskelig for deg å finne ei norsk jente som ikke bare er karrierejeger/overflatisk/ustelt/barnehater/mannsundertrykkende/alkoholisert/vulgær? Utfra det du skriver virker du jo som du har endel attraktive egenskaper (bortsett fra personligheten som vi kan si lite om :) ), og at du faktisk har mulighet for å velge - ikke at du er nødt til å "ta det du får" eller kjøpe deg kone fordi ingen norske jenter vil ha deg. Det at du likevel, såvidt jeg skjønner, har et syn på norske jenter som generelt uaktuelle, får meg til å undres på om du omgåes et litt snevert miljø hvor folk ikke har sammenfallende verdier med dine? Etter å ha bodd litt rundt omkring endel år, og fått innblikk i litt forskjellige miljøer og møtt folk med ganske ulike bakgrunner, kan jeg i hvert fall med hånden på hjertet si at det finnes da massevis av norske jenter som er både ganske tradisjonelle, snille og medgjørlige, ikke drikker seg drita og har seg i hver krok, ønsker seg barn tidlig osv... (For ikke å snakke om at mange av de jentene som kanskje drakk seg fulle i ungdoms- eller studietida oftest blir ganske så rolige og greie i voksen alder de også, men ok, jeg kan forstå at endel ikke vil ha typiske partyberter, på samme måte som jeg aldri har falt for party- og idrettsgutta). Alkohol- og ruskulturen er forøvrig ikke særlig bedre i Russland og Østeuropa enn her, og forholdsvis mange av "postordrebrudene" har ikke helt plettfri bakgrunn seksuelt de heller, say no more.

For all del, jeg tror, og har også sett eksempler på, at mange slike ekteskap er basert på gjensidig respekt og felles verdier, og det er kjempefint. Det er bare så unødvendig (og litt patetisk) å i samme slengen som man forsvarer ekteskap mellom en nordmann og ei jente fra en annen kultur, MÅ kritisere norske jenter generelt for å være så uaktuelle og umoralske. Jeg er forøvrig glad for den friheten jeg har som kvinne i Norge, og at det kun et et fåtall som dømmer meg fordi om jeg satt på pub endel ganger i studiedagene - jeg har funnet meg en attraktiv norsk mann likevel, jeg. Ikke har jeg hengepupper heller, og jeg elsker å lage sunn og god mat, så jeg - og han - får vel både i pose og sekk og vel så det :sjarmor:

Skrevet (endret)

Til Konservativ Mann:

Har tanken slått deg at det er mulig at du er en smule selvsentrert og at det er derfor en del kvinner skygger veien? Med tanke på at du har kuppet ikke mindre enn to tråder her inne og vridd dem til å handle om deg...

Endret av mrs_bond
Gjest Konservativ mann
Skrevet
Nå har du nok forlest deg på dette for å støtte din egen tanke om hva du trenger i et forhold - så jeg vil si til deg: Til å være en mann som klarer å SKRIVE så mye om "kognitiv dissonans", synes jeg du virker overraskende lite klar over at det er nettopp det du viser med dine innlegg.

Kan du underbygge påstanden om at jeg lider av kognitiv dissonans?

Setninger som dette bekrefter for meg at du har et syn på dette som er tilpasset det du trenger å tro på. Og på dine vegne kan man jo være glad for det, for ikke alle finner en så sterk overbevisning om noe, med unntak av ymse fundamentalister.

Det finnes ingen rasjonell grunn for kvinner til å reagere med avsky som en refleksreaksjon når de hører om en norsk mann som henter inn en russisk kone, så da må det enten være snakk om fordommer, manglende kunnskap om temaet eller at man føler seg truet og vil rettferdiggjøre egen adferd overfor seg selv. Hadde norske kvinner enda sagt "disse russiske damene som mennene henter inn oppfyller ønsker og behov hos mennene som jeg ikke kan/vil oppfylle, så da slår jeg til ro med dette", så hadde alt vært greit. I stedet skal de opptre dømmende og trakasserende.

Jeg går ut fra du mener min underbevissthet hvisker til meg at russiske damer er bedre enn meg og jeg bør i aller høyeste grad føle meg truet?

Det er typisk det som er tilfellet når en gitt dame reagerer som deg, i henhold til mine personlige erfaringer og teorier :)

Med mindre du da lider av en vrangforestilling om at dette er utnytting av russiske kvinner, hvilket igjen stammer fra kunnskapsløshet rundt temaet. Studier viser at de fleste amerikanske menn som henter inn russiske kvinner er i relativt unge (under 45), har høyere utdanning og er generelt "vellykkede". Videre er suksessraten for amerikansk-russiske ekteskap vesentlig bedre enn landsgjennomsnittet. Å gifte seg med en slik mann virker som et klokt valg uavhengig av nasjonal tilknytning eller (mangel på) materiell velstand.

Jeg har kjent godt etter, til ære for deg, men jeg kan ikke si meg enig. Av ovenfor nevnte grunn. At du møter kvinner du kan si det om, er jeg helt sikker på, men å regne med at alle er i den båsen er i beste fall et tegn på sneversyn. Ånei, unnskyld, kognitiv dissonans.

Jeg har aldri hevdet at samtlige norske kvinner er dårlige koneemner, kun at det er uforholdsmessig mange av dem. Dette kombinert med at jeg visstnok ikke appellerer til norske kvinner, noe de klarer å avgjøre før jeg i det hele tatt har rukket å presentere meg, gjør at jeg anser det som et klokt valg å finne meg en russisk dame.

"...og hvis man lever i en slik fattigdom at man må jobbe 12 timer om dagen for å få ungene sine, så er det vel ikke noe galt i å ønske et bedre liv?"

Overhodet ikke. I en slik situasjon ville sikkert jeg også kaste meg om halsen på hvilken som helst mann som hadde bedre råd enn meg.

Så... hva sa du, sa du - vil ha deg som du er...?

Her kommer dissonansen for fullt!

Du tror faktisk at de fleste ekteskap mellom norske menn og russiske kvinner er mellom gamle, feite, forfyllede konemishandlere som ikke får norske kvinner og desperate russiske damer som kun er slanke fordi de ikke har råd til mat.

Faktum er at det å ønske seg et fint hjem og en stabil økonomisk situasjon er helt greit, men det er DU som spekulerer i at dette alene er tilstrekkelig årsak til at russiske kvinner gifter seg med utenlandske menn, nei, den ENESTE årsaken, faktisk. Fantastisk forutinntatt! Har det ikke slått deg at andre land, med andre kulturer også verdsetter andre kvaliteter? Jeg har opplevd å bli sjekket opp ganske aggressivt av muslimske jenter, et par av dem smellvakre, faktisk. Norske jenter ser imidlertid på meg som et slags misfoster (jeg driver med styrkeidrett i den tyngste vektklassen :) ). De har vel andre mannsidealer enn norske kvinner, da.

For det andre; å si "russiske kvinner" som om de er en gruppe med homogent behov blir helt feil, jeg går ut fra russiske kvinner er i like mange ulike situasjoner som norske kvinner er - du bare holder det ikke mot DEM... mer en LITT hykleri i dette.

Det går an å si at idealet blant kvinner flest i Russland er annerledes enn i Norge. De fleste jenter i Russland gifter seg og får barn før de er 25-26. Slik er det ikke i Norge. Dette er et faktum.

Jeg håper selvbildet ditt holder deg varm om natta.

Selvbildet mitt er sterkt, min forakt for den sosialdemokratiske (marxistiske) ideologien likeså.

Fornektelse. Big time. Og, la oss ikke glemme det, kognitiv dissonans.

Utdyp gjerne dette med min påståtte fornektelse og kognitive dissonans nærmere, er du snill.

Tro meg - jeg ønsker deg all den lykke du kan få!

Takk.

Gjest Konservativ mann
Skrevet
Du er et catch og vi burde prise oss lykkelige!

Ja, det mener jeg faktisk.

Og du er fantastisk smart og uovertruffen og prektig!

Jeg velger å late som om dette ikke var ironi og takker for komplimentet.

Og gratulerer med det, ikke mange klarer å skikke seg så flott som du har gjort.

Nei, det har du sannelig rett i.

Likevel vil jeg få påpeke at du helt sikkert har møtt en og annen mann der ute som du ikke ville prakket på din verste fiende (den norske kvinnen)...?

Det stemmer. Han banket eksen sin, var gjennomført egoist, puttet kattunger i plastposer og slang dem rundt over hodet mens han lo høyt (sann historie).

Han dumpet dama for en stund siden fordi han hadde så mange andre damer på vent som han ville feie over. Dama hans ventet selvfølgelig tålmodig og singel mens han feide over nevnte "innbyttere" og var glad som en lerke når psykopaten hadde tømt seg og ville bli sammen med henne igjen.

Så du kan kanskje et bittelite øyeblikk lete frem litt innlevelse og se at ikke alle norske kvinner er like spenna gæærne?

Har aldri sagt at alle er slik, men Norge er et lite land med få innbyggere og fjerner du alle de som ikke er interessert i meg, eller som jeg ikke er interessert i, da er det få igjen, gitt.

Gjest Konservativ mann
Skrevet
Til Konservativ Mann:

Har tanken slått deg at det er mulig at du er en smule selvsentrert og at det er derfor en del kvinner skygger veien? Med tanke på at du har kuppet ikke mindre enn to tråder her inne og vridd dem til å handle om deg...

Jeg kupper tråder i alle forum der jeg finner dette opportunt, men som regel ikke for å snakke om meg selv, derimot for å diskutere tema (hvordan dagens damer rent generelt er svært dårlige kone-emner). Jeg trekker fra personlige erfaringer for å eksemplifisere mine påstander og svarer når jeg blir spurt om min personlige situasjon. Selv gir jeg nå blaffen i hva norske damer måtte MENE om meg som person, jeg skal jo til Øst-Europa uansett, men det hadde vært interessant å finne ut hvorfor norske kvinner har mistet lysten til å realisere seg som kvinne og menneske, dvs. bli en god kone og mor, til fordel for et tomt og meningsløst liv på diskoteker og i nattklubber.

Skrevet

Gøyal diskusjon...

Jeg er faktisk littebittegranne enig i det faktum at nordmenn kan være overfladiske- MEN DET GJELDER JAMMEN GUTTA OGSÅ. Jeg tror vi er ganske likeverdig på det punktet. Så....det blir kanskje litt håpløst å ta denne diskusjonen! Jeg fant meg en fra utlandet forresten :P

Gjest Konservativ mann
Skrevet
Er det nødvendig å ta alle norske jenter under samme kam???

JA! ALLE SOM EN!!! :)

Selvfølgelig er ikke ALLE jenter slik, det virker bare sånn. De gode koneemnene er låst inn i et hvelv i Norges Bank og introduserers bare for de som er så heldige å motta Kongens fortjenestemedalje i gull.

Gjest Ciao Bella
Skrevet

Selvfølgelig er ikke ALLE jenter slik, det virker bare sånn. De gode koneemnene er låst inn i et hvelv i Norges Bank og introduserers bare for de som er så heldige å motta Kongens fortjenestemedalje i gull.

Vel...la oss håpe at slike koneemner som meg selv presenteres for konservative menn som deg, slik at vi en vakker dag kanskje kan treffes. Og at vi ikke blir pensjonister før så skjer.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg kupper tråder i alle forum der jeg finner dette opportunt, men som regel ikke for å snakke om meg selv, derimot for å diskutere tema (hvordan dagens damer rent generelt er svært dårlige kone-emner). Jeg trekker fra personlige erfaringer for å eksemplifisere mine påstander og svarer når jeg blir spurt om min personlige situasjon. Selv gir jeg nå blaffen i hva norske damer måtte MENE om meg som person, jeg skal jo til Øst-Europa uansett, men det hadde vært interessant å finne ut hvorfor norske kvinner har mistet lysten til å realisere seg som kvinne og menneske, dvs. bli en god kone og mor, til fordel for et tomt og meningsløst liv på diskoteker og i nattklubber.

Hvor på veien mast du deg selv...

slapp av, du har møtt feile mennesker..finnes tusenvis av greie damer som ønsker det samme som deg,du henger i feile miljøer.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er vettskremt av det jeg leser her, og vurderer faktisk å importere en mann. Et norsk "prakteksemplar" vil jeg i hvert fall ikke ha :ler:

Skrevet

Hahaha, får satse på at jeg er en av dem. Tror ikke jeg skal overvurdere meg selv. Men, jeg fester sjeldent, bruker ikke mye penger, - har en ganske jordnær fotballgutt (faktisk) og han har ikke mye penger (det har ikke jeg heller så det gjør ingenting:p) Vi holder på med førskolelærerutdanning begge to. Jeg vil ta master med fokus på barn med psykiske problemer (det er det nemlig ikke få av- fint hvis jeg kan hjelpe)..Planen er å fullføre utdannelsen og kjøpe et søtt lite hus langt ute på landet, der skal vi oppdra våre barn og leve med naturen i et likeverdig fellesskap. Vi får se hva det blir til - håpe håpe håpe. Men helt ærlig- jeg forventer ikke mer, det jeg beskrev her holder i pose og sekk for meg! Drømmen hadde vært å flytte til utlandet fordi Norge er til de grader isolert og nordmenn har en tendens til å være så....kalde (?) men hvis man overser dette så er egentlig norge et godt land å bo i....!

Skrevet (endret)

En ting til :

Men- jeg er laaaaaangt i fra konservativ og nettopp derfor er IKKE du noe for meg. Jeg er liberal, meget liberal. Men den diskusjonen vil jeg ikke ta..!

Endret av trampoline
Skrevet (endret)
Selv gir jeg nå blaffen i hva norske damer måtte MENE om meg som person, jeg skal jo til Øst-Europa uansett, men det hadde vært interessant å finne ut hvorfor norske kvinner har mistet lysten til å realisere seg som kvinne og menneske, dvs. bli en god kone og mor, til fordel for et tomt og meningsløst liv på diskoteker og i nattklubber.

Koselig for deg! Håper du finner ei hyggelig og oppegående jente! Kjenner flere som har giftet seg med hyggelige og fornuftige jenter fra både Estland, Tsjekkia og Polen. En av dem er lege og en annen er utdannet operasanger. :)

Det blir vel litt å skjære alle over en kam ved å si at man enten er en god kone og mor eller så lever man et meningsløst liv på diskoteker og i nattklubber.

For å gjøre som deg å bruke meg selv som eksempel, så er jeg ingen tilhenger av det helt store utelivet. Jeg stikker gjerne på byen en gang eller to i måneden, men foretrekker som regel å møte mennesker gjennom andre aktiviteter enn fyll. Interessegrupper og organisasjoner, hobbyer, trening og jobb er for min del langt bedre situasjoner å bli kjent med nye mennesker i enn på fylla.

Jeg har kjæreste men bor ikke sammen med ham. Dersom det skulle bli oss til slutt, så ville jeg ikke hatt noe imot å dele på arbeidet, og arbeidsoppgavene ville ha blitt fordelt utifra hvem av oss som er best egnet for dem. Jeg er litt flinkere på dette med matlaging enn ham og han er bedre på ting som krever tunge løft. Jeg er flink i håndverk og han er god med tekniske greier.

På den annen side, så ville jeg ikke godtatt det dersom han hadde krevd at jeg så opp min jobb for å bli husmor på full tid, med mindre dette var noe jeg ønsket selv. Man kan fint være kvinne, en god mor og samtidig ha behov for intellektuell og kreativ stimulans fra andre steder enn hjemmet.

Uansett, gjensidig respekt og god kommunikasjon er nøkkelen, mener jeg. Man prater sammen om hvordan man ønsker å gjøre ting og blir så enige om en løsning som begge kan være fornøyd med. :)

Ellers hadde det kanskje vært en ide om en moderator kunne delt denne avsporingen av til en egen tråd?

Endret av Beast
Gjest Konservativ mann
Skrevet
Men er du så sikker på at det er veldig vanskelig for deg å finne ei norsk jente som ikke bare er karrierejeger/overflatisk/ustelt/barnehater/mannsundertrykkende/alkoholisert/vulgær?

Ikke bare for meg, men for de aller fleste menn jeg har pratet med. Alt fra barnefedre i 40-årene til ungdommer i midten av 20-årene; å finne en norsk jente som ikke hopper fra mann til mann på leting etter "spenning" og "moro" er visst ikke så greit, gitt. Og de som er trofaste er jo allerede tatt, så hvor faen finner man nye? Poenget er at jeg ser ingen grunn til å lete etter en nål i en høystakk når øst-Europeiske damer aktivt forsøker å bli kjent med vestlige menn gjennom internettannonser osv. Har hørt om russiske damer som har sittet 12-13 timer på tog (én vei) for å møte drømmemannen som tok flyet til Moskva for å treffe dem.

Det er jenta si som vet hva hun vil, det :)

Utfra det du skriver virker du jo som du har endel attraktive egenskaper

(bortsett fra personligheten som vi kan si lite om :) )

Jo mindre sagt om den, jo bedre (også har jeg selvironi og alle greier :) ).

Det at du likevel, såvidt jeg skjønner, har et syn på norske jenter som generelt uaktuelle, får meg til å undres på om du omgåes et litt snevert miljø hvor folk ikke har sammenfallende verdier med dine?

Flere av mine venner er rapende idioter som er troendes til å avholde prompekonkurranser selv om de nærmer seg 30, det er for så vidt et poeng. Men de er gode å ha med på fisketur *himmler med øynene*.

For all del, jeg tror, og har også sett eksempler på, at mange slike ekteskap er basert på gjensidig respekt og felles verdier, og det er kjempefint. Det er bare så unødvendig (og litt patetisk) å i samme slengen som man forsvarer ekteskap mellom en nordmann og ei jente fra en annen kultur, MÅ kritisere norske jenter generelt for å være så uaktuelle og umoralske.

De to tingene henger jo sammen.

Videre har jeg aldri nevnt noe om moral. Det er ikke umoralsk å drikke seg snydens hver helg, det er bare umodent og lite forenelig med rollen som kone og mor.

Jeg er forøvrig glad for den friheten jeg har som kvinne i Norge, og at det kun et et fåtall som dømmer meg fordi om jeg satt på pub endel ganger i studiedagene - jeg har funnet meg en attraktiv norsk mann likevel, jeg. Ikke har jeg hengepupper heller, og jeg elsker å lage sunn og god mat, så jeg - og han - får vel både i pose og sekk og vel så det :sjarmor:

Hvor gammel var du når du "tok deg sammen"? Eller vanker du fortsatt på pub annenhver helg? Mitt inntrykk er at mange kvinner endrer adferd etter fylte 30, men jeg er lite interessert i en 30 år GAMMEL dame, spesielt ettersom jeg selv er 26 og ikke vil vente 4-5 år på å leke kyss, klapp og klem.

Gjest Konservativ mann
Skrevet
En ting til :

Men- jeg er laaaaaangt i fra konservativ og nettopp derfor er IKKE du noe for meg. Jeg er liberal, meget liberal. Men den diskusjonen vil jeg ikke ta..!

En liberal sosialist skrev en gang i et forum at han hadde lært å aldri lese mine innlegg i innvandringsforumet etter kl. 20.00 om kvelden, for da ble han så rasende og forbannet at han lå våken til langt på natt av sinne. Jeg tror det kan være gøyalt å diskutere generell politikk med deg :)

Med vennlig hilsen oss i blå-brun valgallianse :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...