Gå til innhold

Norske kvinner (delt fra...)

Anbefalte innlegg

Gjest Konservativ mann
Skrevet
Hun kan jo ikke bry seg særlig om ungen når hun ansetter hvem som helst til å passe datteren..

Å referanser spurte hun aldri etter heller..

I dagens samfunn er man nok DESSVERRE "ung" som mor dersom man er 24.

I 1970 hadde HALVPARTEN av alle 23 år gamle kvinner født barn!

I medisinsk forstand er man å anse som ELDRE FØRSTEGANGSFØDENDE dersom man er over 24!

Jeg er selv mann og 26 år gammel. Jeg skulle GJERNE ha funnet meg ei jente i alderen 18-26, inngått et seriøst forhold (helst ekteskap) og fått mange barn (jeg elsker barn). Det virker imidlertid som om norske jenter kun er interessert i festing og fylling til de er langt over 30 før de skal slå seg ned. Frem til den tid kommer er de selvfølgelig totalt uinteressert i de egenskapene i en mann som vil gjøre ham til en god ektemann og far, for de er jo kun på utkikk etter kjekke bimbo-gutter som de kan sprade rundt på nattklubber med og vise frem.

Jeg har en bekjent som er en ordentlig drittsekk. Jeg har ved flere anledninger sett ham utøve dyreplageri og vold mot kvinner. Allikevel er han visst en skikkelig kjekkas, for selv jenter som VET at han gjør disse tingene henger over ham og sikler vilt. En sa til og med høyt og stolt "jeg tåler en blåveis hvis typen min er så kjekk som ham". Er det rart jeg har begynt å titte etter en fremtidig kone i Øst-Europa? (og nei, jeg er en feit taper som bor hjemme hos mor, noe alle feminister elsker å beskylde menn som blir sammen med utenlandske kvinner for. Jeg har seks års universitetsutdannelse (master i juss, samt ett år psykologi), trener fire-fem ganger i uka, er avholdsmann og røyker ikke. Har heller aldri drømt om å slå en kvinne, selv når dere stråler av skadefryd mens dere behandler meg og alle kameratene mine som ikke ser ut som fotomodeller som dritt).

Det virker som om man er nødt til å reise til Russland eller Ukraina dersom man skal finne ei jente som sier "ja, jeg er pen og ung, men jeg VELGER å finne meg ÈN mann, være lojal mot ham og stifte familie mens jeg er i starten av 20-årene".

Hvor ble alle de gode koneemnene av??? :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Konservativ mann
Skrevet (endret)

Visste du at 20% av mennene får 80% av damene?

Det betyr at med mindre du tilhører det øverste segmentet av menn rent utseendemessig så blir du behandlet som dritt. Og når nesten samtlige jenter skal slåss om den samme håndfullen med menn så blir de selvfølgelig byttet ut jevnlig fordi mennene kan få hvem de vil og gjerne vil bytte litt på. Så vræler de om "overfladiske menn" mens de irritert vifter bort en mann med normalt utseende. Han er da ikke bra nok for valkedronningen. De fleste av mine kamerater nøyer seg med damer som faen ikke ser ut i måneskinn, mens jenter som er midt på treet utseendemessig forventer seg en fotomodell. Og damer sier at VI menn er overflatiske *himmler med øynene*.

Disse innbilske og overlegne norske jentene har jo heller ingen forståelse for at de må trene og holde seg i form for å få disse fotomodellene de selv mener de fortjener. I stedet så fyller og røyker de fra de er 15 til de blir 30, og når med fjeset fullt av rynker, med rumpe som henger som en bærepose og dingler og hengepupper de luxe skal "slå seg til ro" i midten, da er plutselig vi "vanlige" menn bra nok. Bra nok til å skynde seg og skvise ut en unge med, mens det fortsatt er biologisk mulig, men å behandle oss bra kommer ikke på tale. Nei, de skal jo være bitre og furtne for at de ikke fikk den kjekkeste gutten på skolen som ektemann og måtte nøye seg med en vanlig dødelig, selvfølgelig.

Nei, gi nå blaffen i disse damene og dra til Russland! I Russland er det 10 MILLIONER flere damer enn menn og mennene kan derfor velge og vrake blant damene selv om de er alkoholiserte og voldelige. Dette innebærer at vanlige norske menn blir behandlet kjempebra og blir sett på som et kupp! Vi behandler jo damene med respekt, er generelt sett gode ektemenn og fedre og forsiktige med alkohol sett ut i fra et russisk perspektiv. At norske damer tar dette som en selvfølge er bare nok en grunn til å dra østover. Henter mange nok inn øst-europeiske damer vil de norske bli utkonkurrert og ikke ha annet valg enn å ta seg sammen. Du gjør altså det norske samfunnet en stor tjeneste ved å finne deg NOE BEDRE i Øst-Europa! :)

Sitat fjernet.

mrs_bond, mod

Endret av mrs_bond
Skrevet (endret)

I medisinsk forstand er man å anse som ELDRE FØRSTEGANGSFØDENDE dersom man er over 24!

Jeg er selv mann og 26 år gammel. Jeg skulle GJERNE ha funnet meg ei jente i alderen 18-26, inngått et seriøst forhold (helst ekteskap) og fått mange barn (jeg elsker barn). Det virker imidlertid som om norske jenter kun er interessert i festing og fylling til de er langt over 30 før de skal slå seg ned. Frem til den tid kommer er de selvfølgelig totalt uinteressert i de egenskapene i en mann som vil gjøre ham til en god ektemann og far, for de er jo kun på utkikk etter kjekke bimbo-gutter som de kan sprade rundt på nattklubber med og vise frem.

Jeg har en bekjent som er en ordentlig drittsekk. Jeg har ved flere anledninger sett ham utøve dyreplageri og vold mot kvinner. Allikevel er han visst en skikkelig kjekkas, for selv jenter som VET at han gjør disse tingene henger over ham og sikler vilt. En sa til og med høyt og stolt "jeg tåler en blåveis hvis typen min er så kjekk som ham". Er det rart jeg har begynt å titte etter en fremtidig kone i Øst-Europa? (og nei, jeg er en feit taper som bor hjemme hos mor, noe alle feminister elsker å beskylde menn som blir sammen med utenlandske kvinner for. Jeg har seks års universitetsutdannelse (master i juss, samt ett år psykologi), trener fire-fem ganger i uka, er avholdsmann og røyker ikke. Har heller aldri drømt om å slå en kvinne, selv når dere stråler av skadefryd mens dere behandler meg og alle kameratene mine som ikke ser ut som fotomodeller som dritt).

Det virker som om man er nødt til å reise til Russland eller Ukraina dersom man skal finne ei jente som sier "ja, jeg er pen og ung, men jeg VELGER å finne meg ÈN mann, være lojal mot ham og stifte familie mens jeg er i starten av 20-årene".

ha ha ha - denne kommer du til å få høre!!

Totalt kupping av tråden (beklager), men er NØDT for å svare. Nr 1 - hvis du virker så bitter utad som det jeg leser, så kan det hende det skremmer vekk noen jenter.

Når det er sagt, så ville jeg ha slått meg til ro med ekteskap og en haug med unger for "lenge" siden (er 24), hadde jeg funnet en mann som ville det samme! Jeg håper virkelig jeg har fått flere barn før jeg fyller 30, når jeg var 16 var jeg sikker på at jeg kom til å ha barn før jeg ble 20, men har ennå ikke fått noen...

Så det FINNES jenter som vil det samme som deg der ute. Men hvis du virker negativ/pessimistisk, så virker du heller ikke interessert. Selv har jeg aldri brydd meg med disse kjekkasene, og hvis jeg i tillegg visste at karen oppførte seg slik du beskriver, hadde jeg ikke brydd meg med å snakke med ham en gang. Hadde heller snakket med kameratene hans ;) Men IKKE hvis de virket sure og uinteresserte.

Har du forresten prøvd sukker.no?

Til TS: Det er nok ikke morens alder det handler om. Kjenner jenter som har fått barn LANGT tidligere, som ikke ville drømme om å ansette hvem som helst som barnevakt. Men morens livsstil sjokkerer meg mer!

Endret av Sans
Gjest Gjest
Skrevet
I stedet så fyller og røyker de fra de er 15 til de blir 30, og når med fjeset fullt av rynker, med rumpe som henger som en bærepose og dingler og hengepupper de luxe skal "slå seg til ro" i midten, da er plutselig vi "vanlige" menn bra nok.

Den signerer jeg,

Jeg var på Sandvika Storsenter for noen uker siden (smårips henger der ofte) og det må ha vært en jente på 16år eller noe slikt, ikke akkurat overvektig, men ikke tynn heller, og gikk i en joggebukse, og du skulle sett den feite ræva. Den personen jeg ville ha måtte sammenlignet denne rumpa med må ha vært jennifer lopex, eller serena williams.. fy faen for en feit ræv på en så ung jente, men bare littegrann fett.

GÅR DET AN Å TRENE RÆVLA LITT ELLER!!

Oh nei, feit ræv er ikke digg, selv om alle tror de digger jennifer lopex, så er ikke så stor ræv godt. En sprettrumpe som er trent er godt

Gjest Konservativ mann
Skrevet
ha ha ha - denne kommer du til å få høre!!

Det driter jeg i! Jeg har fått mer enn nok og har allerede bestemt meg: aldri i verden om jeg skal ha en norsk feminist i ektesengen! :)

Totalt kupping av tråden (beklager), men er NØDT for å svare. Nr 1 - hvis du virker så bitter utad som det jeg leser, så kan det hende det skremmer vekk noen jenter.

Jeg ble ikke født slik. Jeg er miljøskadd som følge av å vokse opp i et feministisk og mannshatende samfunn :)

Når det er sagt, så ville jeg ha slått meg til ro med ekteskap og en haug med unger for "lenge" siden (er 24), hadde jeg funnet en mann som ville det samme! Jeg håper virkelig jeg har fått flere barn før jeg fyller 30, når jeg var 16 var jeg sikker på at jeg kom til å ha barn før jeg ble 20, men har ennå ikke fått noen...

Jeg hører om jenter som sier de ønsker å få unger og slå seg til ro, men så og si alle de "unge" mødrene jeg har møtt eller hørt om gjennom venner (og med "ung" mener jeg yngre enn 28) har funnet ut at det var mer moro å være singel og barnløs, så da satt vi ungen igjen hos bestefar og bestemor og dro på byen for å bli god og full!

Finner jeg en norsk jente som jeg er tiltrukket av fysisk, som ikke er redd for å ta seg av hovedansvaret for husarbeidet (jeg tar meg av alt mannfolkarbeidet og hjelper selvfølgelig til med husarbeidet, men er generelt elendig til denslags, så hun må ta ansvar uten å lage rabalder av den grunn), som vil ha unger, som er TROFAST og løsningsorientert i stedet for konfliktsøkende, da slår jeg til på stedet. Jeg holder imidlertid ikke pusten i spenning :(

Så det FINNES jenter som vil det samme som deg der ute. Men hvis du virker negativ/pessimistisk, så virker du heller ikke interessert. Selv har jeg aldri brydd meg med disse kjekkasene, og hvis jeg i tillegg visste at karen oppførte seg slik du beskriver, hadde jeg ikke brydd meg med å snakke med ham en gang. Hadde heller snakket med kameratene hans ;) Men IKKE hvis de virket sure og uinteresserte.

Det kommer et punkt hvor du rett og slett gir faen.

En kamerat av meg fortalte at han spurte en jente som satt ved en barddisk om han kunne sette seg på plassen ved siden av. Jo, det var greit. Så spurte han hva hun het. "Jeg sa du kunne sette deg, jeg sa aldri at du fikk prate" svarte hun i en hånlig tone. Du mister fort interessen for å sjekke damer etter et par slike tilbakemeldinger, i hvert fall de av oss som har over middels med selvrespekt og stolthet.

Har du forresten prøvd sukker.no?

Har ikke det. Har sett på noen slike datingsider, men jeg tror ikke jeg har sett en eneste jente som har nevnt familieliv med et ord. Virker ikke som om det fokuset kommer før etter fylte 30.

Gjest Gjest
Skrevet

Morsomt med tråder krydret med bitre menn. Fint med noe som motbeviser myten om at det er kvinner som sutrer.

Vi behandler jo damene med respekt

Du mener, det er det dere gjør når dere sier dere "blir behandlet som dritt" - kun fordi dere ikke får sex...? Hæ?

er generelt sett gode ektemenn og fedre

Ja, det er nok derfor så mange ekteskap varer livet ut og gutter vokser opp uten gode forbilder og jentene har null selvfølelse/selvrespekt... det er nok fordi de har hatt et godt og ansvarlig mannlig forbilde...

og forsiktige med alkohol sett ut i fra et russisk perspektiv

Hahahahaha! Jeg vet ikke hvor jeg skal BEGYNNE engang!

Sett fra et russisk perspektiv er norske menn forsiktige med alkohol!

Der har vi jaggu et kvalitetsstempel jenter - vi burde virkelig være takknemlige :fnise:

Oh my God. Scary lesning. Bare å håpe du er i mindretall, lille mann.

Gjest Gjest
Skrevet

Enig, trenger ikke dra til asia for å finne kvalitetsdamer, selv om det finnes ca 1 milliard av dem, men øst-europa er midt i blinken. :)

Personlig så kommer jeg aldri til å få meg norsk jente. Jeg går etter de med verdier litt utenom pikk og penger og bare skal ha ha ha. Men familieliv, respekt for ungen og meg. Russiske damer er svært undervurdert. Folk tror det bare er horer og postordrebruder, men guda meg hvor mange finer damer det er der borte som passer meg midt i blinken.

Jeg har ca 99% sjanse for å finne en dame som også vil ha meg for den jeg er i russland, enn jeg noengang vili norge. Hvis noe, så er det flere horer i norge enn i russland.

Gjest Konservativ mann
Skrevet
Du mener, det er det dere gjør når dere sier dere "blir behandlet som dritt" - kun fordi dere ikke får sex...? Hæ?

Nei, men når en mann spør om det er ledig på plassen ved siden av en kvinne i en bar, setter seg, spør hun hva hun heter og får spyttet i fjeste "jeg sa du kunne sette deg, jeg sa aldri at du fikk lov til å prate", da er det vel dritt man blir behandlet som? Dette hendte en kamerat av meg og denslags adferd opplever jeg stadig vekk. Jenter som reiser seg og går midt i en setning fordi de ikke gidder å late som om de bryr seg med menn som ikke har modellkontrakt osv.

Hahahahaha! Jeg vet ikke hvor jeg skal BEGYNNE engang!

Sett fra et russisk perspektiv er norske menn forsiktige med alkohol!

Der har vi jaggu et kvalitetsstempel jenter - vi burde virkelig være takknemlige :fnise:

Oh my God. Scary lesning. Bare å håpe du er i mindretall, lille mann.

Selv er jeg totalavholdsmann og de fleste jenter i Norge drikker seg da minst like drita som menn. Poenget jeg vil ha frem er at norsk drikkekultur ikke gjør at menn er ute av stand til å fungere i arbeidsliv eller i et kjærlighetsforhold, slik situasjonen er i en del andre land. Videre er norske menn generelt gode ektemenn og fedre, og enkelte kvinner vet faktisk å verdsette dette, synd at det er så vanskelig å finne slike i Norge :(

Gjest Gjest
Skrevet
vil ha meg for den jeg er i russland

Det at dere tror på dette, sier litt om deres utdanningsnivå og hva dere vet om forholdene på de stedene dere nevner. Kvinner som tar dere fordi de vil ha dere...? Dere har ikke hørt om drømmen om Vesten - drømmen om å leve et sted med bedre levestandard?

Det er oppriktig synd på dere, og jo flere av dere som kommer dere av markedet med utenlandske damer, jo bedre for oss kvinner på markedet som vil ha en likeverdig partner med likeverdige verdier.

Jeg skal ikke si horebukker, men jeg leter etter et ord som likner veldig.

Tilgi dem, for de vet ikke hva de gjør...

Gjest Gjest
Skrevet

Ok, konservativ mann, hvis din kamerat er blitt behandlet på den måten (forutsatt at det er hele versjonen) så blir jeg som kvinne bare flau for slik noen kvinner kan oppføre seg. Verken jeg eller noen av de jentene jeg kjenner ser noen grunn til å behandle menn dårlig, med mindre de behandler oss respektløst.

Med hensyn til drikkevaner er jeg enig i at jeg synes kvinne"frigjøringen" har noen snodige bi-effekter, deriblant at kvinner drikker seg like drita som menn. Dere har vel ikke vært noe godt eksempel da ;) Men å sammenlikne seg med land mindre utviklet for å få kvinne- og mannsrollene i perspektiv, er og blir

1. feigt

2. unyansert

3. bidrar IKKE til å endre kvinners bilde av menn...

Det er kanskje litt å tenke på?

At når kvinner ønsker respekt, så blir de dumpet for kvinner som er mer "tradisjonelle"; les tilber ukritisk mannen (når han ser det...), står til tjeneste seksuelt og liker å være husmor.

Tar dere i betraktning at disse kvinnenes mannssyn antagelig er ganske mye dårligere enn vårt, men de er bedre til å skjule det, fordi de trenger pengene deres? Men kanskje det er uvesentlig hva de egentlig tenker om dere, så lenge dere får sex og får klærne vasket og slipper å passe barn?

Betenkelig.

Jeg har ingenting i mot å vise omsorg for en mann, men jeg ønsker omsorg tilbake også. Jeg tror ikke jeg er en spesielt vanskelig kvinne.

Gjest Konservativ mann
Skrevet
Det at dere tror på dette, sier litt om deres utdanningsnivå og hva dere vet om forholdene på de stedene dere nevner. Kvinner som tar dere fordi de vil ha dere...? Dere har ikke hørt om drømmen om Vesten - drømmen om å leve et sted med bedre levestandard?

Det er oppriktig synd på dere, og jo flere av dere som kommer dere av markedet med utenlandske damer, jo bedre for oss kvinner på markedet som vil ha en likeverdig partner med likeverdige verdier.

Jeg skal ikke si horebukker, men jeg leter etter et ord som likner veldig.

Tilgi dem, for de vet ikke hva de gjør...

Dette er et klassisk eksempel på det som innen psykologien kalles "kognitiv dissonans": man har to tanker som er i konflikt og det skaper frustrasjon.

Den styrende og bevisste tanken er at "jeg er fin som jeg er, selv om jeg kommuniserer til mannen min gjennom skriking, ikke tar meg av husarbeidet og foretrekker fylling fremfor familieliv. Alle som velger bort moderne og "progressive" kvinner som meg er svin og ikke noe å samle på allikevel".

Så har du den underbevisste tanken som hvisker: "hva hvis disse russiske damene faktisk VIL gifte seg unge og få barn tidlig. Hva hvis de faktisk ER så sjarmerende, kjælne og snille som de utgir seg for rett og slett fordi det er så vanskelig å finne en god mann i Russland at de føler seg heldige og priviligerte når en vanlig norsk man frir til dem? Da har jo jeg tapt for en russisk dame, og hvordan vet jeg at det ikke kommer flere og flere slik at jeg får en konkurranse som krever at jeg endrer adferd totalt for ikke å bli sittende alene?"

Denne underbevisste tanken skaper frustrasjon og sliter på deg mentalt. Derfor reagerer du med aggresjon "NEI! Jeg vil IKKE tro på hva underbevisstheten min hvisker til meg! Jeg VIL velge letteste utvei og lure meg selv til å tro at det er det riktige."

Dette blir som når røykere forsvarer uvanen sin ved å vise til irrasjonelle bortforklaringer (f.eks. "jeg kjenner en som er 90 år og røyker 20 om dagen". Alle vet at dette er et enkelttilfelle som ikke bortforklarer alle som har fått lungekreft og KOLS av å røyke, men det er en lettvint måte å lure seg selv til å tro at røyking "egentlig" ikke er så farlig).

....og hvis man lever i en slik fattigdom at man må jobbe 12 timer om dagen for å få ungene sine, så er det vel ikke noe galt i å ønske et bedre liv?

Alternativet, dvs. at russiske kvinner IKKE lever i skikkelig fattigdom, innebærer at man ikke kan bruke økonomi som forklaring på hvorfor de kommer, så hvor ble det da av argumentet ditt? Ble det borte?

Hvor kom likeverd inn? Er det automatisk et ujevnt forhold mellom mann og kvinne dersom sistnevnte kommer fra Russland? Dersom jeg tar meg av alt mannfolkarbeidet i huset og attpåtil hjelper godt til med det typiske kvinnfolkarbeidet, er det da "kvinneundertrykking" at jeg setter pris på en kone som kan servere sunn og god middagsmat til våre fremtidige barn og holde huset rent og pent? I så fall så må det være "manneundertrykking" dersom dere vil ha en handyman som kan snekre og utføre tunge løft i huset også, da? Eller går dette med "likestilling" bare én vei?

Selv er jeg 26 år gammel, driver med idrett på nasjonalt nivå og holder meg i form. Er avholdsmann, røyker ikke, jobber som advokatfullmektig og drømmer om en snill jente jeg kan gifte meg med, få unger med og kose, kjæle og kysse med hele dagen lang. Hvis dette er noe norske jenter ikke vil vite noe av, kun fordi jeg ønsker at hun skal være forberedt på å måtte jobbe hardt, på samme måte som jeg gjør (å være gift innebærer en del arbeid, å være forelder også), så er det vel greit å bli kvitt meg fra markedet, da? Hva med å ønske meg lykke til, i så fall?

Skrevet

Her var det jaggu mye vondbråtne menn.

JEG SLÅR ET SLAG FOR NORSKE JENTER!!

Best i hele verden.

Skrevet
Dette er et klassisk eksempel på det som innen psykologien kalles "kognitiv dissonans": man har to tanker som er i konflikt og det skaper frustrasjon.

Den styrende og bevisste tanken er at "jeg er fin som jeg er, selv om jeg kommuniserer til mannen min gjennom skriking, ikke tar meg av husarbeidet og foretrekker fylling fremfor familieliv. Alle som velger bort moderne og "progressive" kvinner som meg er svin og ikke noe å samle på allikevel".

Så har du den underbevisste tanken som hvisker: "hva hvis disse russiske damene faktisk VIL gifte seg unge og få barn tidlig. Hva hvis de faktisk ER så sjarmerende, kjælne og snille som de utgir seg for rett og slett fordi det er så vanskelig å finne en god mann i Russland at de føler seg heldige og priviligerte når en vanlig norsk man frir til dem? Da har jo jeg tapt for en russisk dame, og hvordan vet jeg at det ikke kommer flere og flere slik at jeg får en konkurranse som krever at jeg endrer adferd totalt for ikke å bli sittende alene?"

Denne underbevisste tanken skaper frustrasjon og sliter på deg mentalt. Derfor reagerer du med aggresjon "NEI! Jeg vil IKKE tro på hva underbevisstheten min hvisker til meg! Jeg VIL velge letteste utvei og lure meg selv til å tro at det er det riktige."

Dette blir som når røykere forsvarer uvanen sin ved å vise til irrasjonelle bortforklaringer (f.eks. "jeg kjenner en som er 90 år og røyker 20 om dagen". Alle vet at dette er et enkelttilfelle som ikke bortforklarer alle som har fått lungekreft og KOLS av å røyke, men det er en lettvint måte å lure seg selv til å tro at røyking "egentlig" ikke er så farlig).

....og hvis man lever i en slik fattigdom at man må jobbe 12 timer om dagen for å få ungene sine, så er det vel ikke noe galt i å ønske et bedre liv?

Alternativet, dvs. at russiske kvinner IKKE lever i skikkelig fattigdom, innebærer at man ikke kan bruke økonomi som forklaring på hvorfor de kommer, så hvor ble det da av argumentet ditt? Ble det borte?

Hvor kom likeverd inn? Er det automatisk et ujevnt forhold mellom mann og kvinne dersom sistnevnte kommer fra Russland? Dersom jeg tar meg av alt mannfolkarbeidet i huset og attpåtil hjelper godt til med det typiske kvinnfolkarbeidet, er det da "kvinneundertrykking" at jeg setter pris på en kone som kan servere sunn og god middagsmat til våre fremtidige barn og holde huset rent og pent? I så fall så må det være "manneundertrykking" dersom dere vil ha en handyman som kan snekre og utføre tunge løft i huset også, da? Eller går dette med "likestilling" bare én vei?

Selv er jeg 26 år gammel, driver med idrett på nasjonalt nivå og holder meg i form. Er avholdsmann, røyker ikke, jobber som advokatfullmektig og drømmer om en snill jente jeg kan gifte meg med, få unger med og kose, kjæle og kysse med hele dagen lang. Hvis dette er noe norske jenter ikke vil vite noe av, kun fordi jeg ønsker at hun skal være forberedt på å måtte jobbe hardt, på samme måte som jeg gjør (å være gift innebærer en del arbeid, å være forelder også), så er det vel greit å bli kvitt meg fra markedet, da? Hva med å ønske meg lykke til, i så fall?

Selvsagt kan det også være slik du skriver! Og i så fall høres det ut som et godt forhold, preget av gjensidig respekt, ansvar og god arbeidsfordeling. Helt utmerket!

Men jeg har også hørt om en del menn som finner seg kvinner fra andre deler av verden fordi norske kvinner er så kravstore. Og da tenker jeg at disse mennene nok ønsker seg en kone som finner seg i mer, som tar mer av husarbeidet og barnepasset, som ikke krever mye av sine menn utover at de forsørger dem. Dette synes jeg er verre, men samtidig - dersom mannen får det som han vil, og kvinnen er fornøyd med tilværelsen (som tross alt er bedre enn hun kunne ventet seg ellers), så skal jeg ikke jeg dømme noen.

Nå må jeg si debatten ble vesentlig mer spennende enn den startet... ;)

Gjest God hustru
Skrevet

Enda en avsporing, men jeg må bare svare på denne... :sjenert:

Dette innlegget skrev jeg på Skråblikk, under tråden om "Gode Hustruer"

Kjære trådstarter.

Jeg er, etter dine definisjoner, en god hustru!

Jeg er hjemmeværende, tar meg av alle barnas behov, steller hus og hage, gjør alt av husarbeide, vasker alle klær, hjelper til med lekser, har middagen klar til samme tid hver eneste dag, ca 15 minutter etter at han har kommet hjem fra jobb... da rekker han å vaske av seg før han setter seg til middagsbordet.

Jeg sørger for å dekke mann og barns behov hver eneste dag, men sørger også for å ta vare på meg selv for å kunne ta vare på familien på best mulig måte. Jeg kan jo ikke ta vare på dem dersom jeg er utslitt selv?

Jeg prioriterer familien, og jeg sørger for at hjemme er et godt sted å være for oss alle. Det er rent nok til å bo, og rotete nok til å leve. ;)

Derfor er jeg såkalt "perfekt" i følge mange av innleggene her inne.

Spørsmålet er da, hva gjør du og dine like for å fortjene en hustru som meg?

Mannen min gjør veldig mye for meg, og det er han som gir meg lyst til å være en god mor, husmor, hustru og elskerinne for ham og barna. (korrigering: hustru og elskerinne for ham, mor for barna, og husmor for alle)

Det er han som hver eneste dag viser at han setter pris på alt jeg gjør for ham og familien. Det er han som takker meg hver eneste dag for at han har et hjem han gleder seg til å komme hjem til.

Det er han som viser meg at han har det godt fordi jeg gjør det jeg gjør, og han klager heller aldri hvis jeg spør ham om hjelp til noe.

Jeg hadde aldri i verden gjort alt dette for en mann som tok det som en selvfølge, og ikke satte pris på at jeg gjorde det.

Jeg gjør dette fordi jeg vil, ikke fordi han forventer det!

Og jeg vil gjøre det fordi han fortjener det!

I tillegg må jeg si at da jeg var 26 var jeg to-barns mor.

Og jeg er ikke unik på noen som helst måte!

Så nå spør jeg deg: hva gjør du for å fortjene en slik hustru?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er helt enig med gjesten her oppe, 26 år, og er en idrettsmann. Jeg kunne aldri bli sammen med en norsk jente som har det synet de har på norske menn. Når dere ikke engang vil ha han gjesten her oppe (idrettsmannen) så sier det alt om dere. Det er ynkelig og beklagelig at dere er slik, men nå spiller ikke det så stor rolle. Kvinner finnes det nok av i landet, og tro meg, det er ikke en god ting å gå inn i et forhold som har de verdiene norske jenter står for. Greit med likestilling, men dere går jo bare etter fordeler.

hence: kvotering, bare styrejobber, vekk fra ungene (men ikke til mannen). osv.

Nei, jeg har et annet syn på livet, og vil dele det med en som har det samme!

Derfor har jeg faktisk trukket meg helt fra det norske markedet, og kommer til å se utover mot øst-europa, så kan dere jo bare kose dere med badboyene, og muslimene osv. De som virkelig har det kvinnesynet dere er på jakt etter!

Til idrettsutøvere:

Jeg tror du finner deg en dame verdig i utlandet, og da kanskje Russland, men med de verdiene du står for, og de til de norske jentene, så er det dessverre ikke forenlig.- Er redd du kommer til å bli fristet av en norsk tease, gifte deg, bli utnyttet og aldri kommer til å se ungen din.

Tenk på framtiden!

Skrevet
Når dere ikke engang vil ha han gjesten her oppe (idrettsmannen) så sier det alt om dere.

Jeg tror kanskje du burde lese igjennom svarene han fikk en gang til:

Selvsagt kan det også være slik du skriver! Og i så fall høres det ut som et godt forhold, preget av gjensidig respekt, ansvar og god arbeidsfordeling. Helt utmerket!

;)

Skrevet
Jeg er helt enig med gjesten her oppe, 26 år, og er en idrettsmann. Jeg kunne aldri bli sammen med en norsk jente som har det synet de har på norske menn. Når dere ikke engang vil ha han gjesten her oppe (idrettsmannen) så sier det alt om dere. Det er ynkelig og beklagelig at dere er slik, men nå spiller ikke det så stor rolle. Kvinner finnes det nok av i landet, og tro meg, det er ikke en god ting å gå inn i et forhold som har de verdiene norske jenter står for. Greit med likestilling, men dere går jo bare etter fordeler.

hence: kvotering, bare styrejobber, vekk fra ungene (men ikke til mannen). osv.

Nei, jeg har et annet syn på livet, og vil dele det med en som har det samme!

Derfor har jeg faktisk trukket meg helt fra det norske markedet, og kommer til å se utover mot øst-europa, så kan dere jo bare kose dere med badboyene, og muslimene osv. De som virkelig har det kvinnesynet dere er på jakt etter!

Til idrettsutøvere:

Jeg tror du finner deg en dame verdig i utlandet, og da kanskje Russland, men med de verdiene du står for, og de til de norske jentene, så er det dessverre ikke forenlig.- Er redd du kommer til å bli fristet av en norsk tease, gifte deg, bli utnyttet og aldri kommer til å se ungen din.

Tenk på framtiden!

Det er da ingen av oss som har sagt at vi ikke ville ha hatt ham heller.

For min del hadde ham nok ikke passet, jeg faller for søte, kreative og litt ustrukturerte menn som ikke er så opptatt av status og penger, men er mer opptatt av å dra på fiske og fjellturer og å bruke tid på familien foran mye overtid på jobb. Så lenge barna har det de trenger, jeg har kaffe i huset, klær på kroppen og kan gå ut et par ganger i måneden, så har jeg det nemlig helt topp!

Dessuten, man trenger ikke å være noe bra menneske, selv om man har gjort det bra i idrett, har en bra utdannelse, er ikkerøyker og avholdsmann og karakteriserer seg som "snill og ordentlig" så innlegget sier lite om hvordan han er å leve med. Bra menn må man bli kjent med for å finne, man velger dem ikke kun ut etter status, penger og om de røyker eller ikke. (Dette var ikke et forsøk på å si at han som hadde skrevet om seg selv ikke var en bra mann, men at det faktisk sier ganske lite om han som menneske og at ingen kan vite om man har en fin kjemi eller ikke. Jeg blir imponert over bra folk, ikke av penger og utdannelse)

Gjest Konservativ mann
Skrevet
Enda en avsporing, men jeg må bare svare på denne... :sjenert:

Dette innlegget skrev jeg på Skråblikk, under tråden om "Gode Hustruer"

I tillegg må jeg si at da jeg var 26 var jeg to-barns mor.

Og jeg er ikke unik på noen som helst måte!

Så nå spør jeg deg: hva gjør du for å fortjene en slik hustru?

Du sier du ikke er unik, men der er jeg nå ikke så sikker. Min mor var av samme sorten som deg, men hun sier selv at "min generasjon var den siste, du må nok akseptere av den tiden er forbi" hva angår tradisjonelle kvinner.

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er nå, men dersom du er under 40, ja så er du faktisk ganske sjelden.

Selv har jeg fått fint liten anledning til å vise meg verdig en flott kvinne. Det har blitt antydet at jeg er bitter, og det er jeg til en viss grad. Men det var da ikke slik i tenårene. Da gikk jeg full av pågangsmot bort til pene jenter, smilte mitt hyggeligste smil og forsøkte å starte en samtale. Men da ble de irriterte og brydd, må skjønne. Her hadde de jålet seg opp som best de kunne, alle i samme hensikt: å kapre bestekameraten min som var litt av en kjekkas. Når alle svermet rundt ham var det vanskelig å få hans oppmerksomhet og jentene måtte alle sitte rundt ham med øyne som tinntallerkner og vente til han ble avsporet i sin samtale med den heldige utvalgte; da hadde de jo anledning til å kaste seg inn i synsfeltet hans og kapre hans oppmerksomhet, men bare hvis de handlet raskt.

At den helt ordinært uteseende dusten som kjekkasen hadde dratt med seg på festen ødela konsentrasjonen deres ved å ta opp tiden deres med forsøk på samtaler må ha vært skikkelig irriterende. Hva hvis de snudde ansiktet mot meg mens jeg pratet til dem for å svare og så gikk glipp av at jenta som pratet med kjekkasen reiste seg for å gå på do, for eksempel. Da ville en annen jente kaste seg over ham får de rakk å reagere og muligheten til å kapre ham bli borte.

Jeg måtte derfor viftes bort som en irriterende husflue av jenter som ikke en gang gadd å se på meg.

Jeg var for øvrig aktuell for juniorlandslaget i basket, er 187 cm høy (veide da 70 kg praktisk talt uten fett på kroppen) og har et velproporsjonert ansikt (litt utstående ører, men ellers er alt rett og fint. Jeg var altså ikke stygg, men bare ikke kjekk nok.

Faktum er at 20% av mennene har 80% av damene svermende rundt seg (dette er det laget statistikk over). Dette betyr at de restende 20% av kvinnene kan boltre seg i forholdstallet 4:1 hva menn angår.

Etter hvert begynte jeg å løfte vekter, gi faen i damer som ignorerer meg og til nød tar takke med meg som "trøstepremie" (som høyt merittert idrettsutøver med seks års universitetsutdannelse har jeg faktisk ikke ansett meg selv som noen "trøstepremie" her i livet, men der er altså norske jenter genrelt sett uenige).

I og med at jeg gikk inn for løfting av vekter med samme glød, arbeidsvilje og dedikasjon som alt annet her i livet, så veier jeg nå 130 kg, tar 200 kg i benkpress og rundt 300 kg i knebøy. Det har gitt meg en kroppsfasong som minner litt om en krysning mellom en okse og en traktor (veldig mye muskelmasse i lår, rumpe og hofter, noe man får av tung markløft- og knebøytrening).

Jeg har ved flere anledninger opplevd å bli sjekket aggressivt opp av fargede (muslimske) jenter, som tydligvis har et annet mannsideal enn norske jenter, men ønsker ikke å bli sammen med fargede, ei heller muslimer. Norske jenter har aldri vært mindre interesserte; følelsen er gjensidig. Jeg har aldri vært interessert i diskoteker og utesteder, så kontaktet med det motsatte kjønn i situasjoner som kan lede til forhold er per i dag så og si ikke-eksisterende.

Jeg må derfor spekulere litt når jeg skal redegjøre for hvorfor jeg fortjener en slik god kvinne. For det første vet jeg at slike damer som deg er sjeldne, og ville derfor vært meg bevisst på at jeg var heldig skulle jeg få en slik. Mye av grunnlaget er lagt bare der. Videre ville jeg selvfølgelig hjulpet til med husarbeidet, selv om jeg forventer at en god kone skal ØNSKE å ta seg av hjemmet og føle STOLTHET over å mestre de oppgavene som til all tid har tilhørt kvinnens domene. For en virkelig feminin kvinne vil dette falle seg naturlig, på samme måte som en ekte mann vil føle stolthet over godt utført håndverk hva angår typiske mannsoppgaver.

Jeg har alltid vært veldig "kosete" av natur, min mor fortalte f.eks. at jeg alltid ville klemme, sitte på fanget osv. når jeg var liten. Jeg har også alltid vært veldig glad i dyr og barn. Jeg har fått høre mange ganger at det er veldig uvanlig å se menn, særlig unge menn, med så godt barnetekke som meg. Jeg er ganske sikker på at det ville falt meg helt naturlig å vise min kjærlighet til en god kone ved å kose og klemme henne og fortelle henne hvor stolt og glad jeg er i henne, på daglig basis.

Ellers er jeg relativt sindig og mener at folk som er rimelige og løsningsorienterte kan løse alle konflikter som måtte oppstå gjennom kommunikasjon. Samtidig er jeg mann nok til å sette foten ned dersom jeg mener noe er helt feil (jeg lar meg altså ikke være noen dørmatte; vet av erfaring at mange menn i sin situasjon tyr til den løsning å finne en herskesyk dame som de så villig lar seg underkaste i bytte mot et forhold, men der finner du altså ikke meg).

Jeg hadde noe halveis på gang med en norsk jente ÉN fordømt gang (!!!) og da var det alltid jeg som ville klemme og holde rundt henne, mens hun for det meste var avvisende og kald. Men å bjeffe ut ordre og arbeidsoppgaver hun mente jeg burde utføre, det klarte hun. Jeg satt selvfølgelig foten ned og mente hun fikk bestemme seg for hva hun ville, så da fant hun en bælfeit, sjenert taper som var sjeleglad til, bare han fikk seg kjæreste. Stakkars mann, så jævlig han ble behandlet av det ufyselige kvinnemennesket :(.

Selv oppfatter jeg de fleste jenter jeg har møtt som stort sett greie, men ellers uinteresserte. En sjokkerende stor andel er ekstremt bortskjemte og umodne og skremmende mange er direkte utspekulerte, direkte slemme og jævlige. Jeg har sett enkelte menn som er så snille at kjærestene deres nærmest lar det gå sport i å se hvor mye de kan ydmyke og drite dem ut i offentlighet og lignende. Jeg hopper imidlertid av karusellen og drar til Russland! Takk Gud for landene der feminismen aldri slo til!

Gjest Konservativ mann
Skrevet
Det er da ingen av oss som har sagt at vi ikke ville ha hatt ham heller.

For min del hadde ham nok ikke passet, jeg faller for søte, kreative og litt ustrukturerte menn som ikke er så opptatt av status og penger, men er mer opptatt av å dra på fiske og fjellturer og å bruke tid på familien foran mye overtid på jobb. Så lenge barna har det de trenger, jeg har kaffe i huset, klær på kroppen og kan gå ut et par ganger i måneden, så har jeg det nemlig helt topp!

Dessuten, man trenger ikke å være noe bra menneske, selv om man har gjort det bra i idrett, har en bra utdannelse, er ikkerøyker og avholdsmann og karakteriserer seg som "snill og ordentlig" så innlegget sier lite om hvordan han er å leve med. Bra menn må man bli kjent med for å finne, man velger dem ikke kun ut etter status, penger og om de røyker eller ikke. (Dette var ikke et forsøk på å si at han som hadde skrevet om seg selv ikke var en bra mann, men at det faktisk sier ganske lite om han som menneske og at ingen kan vite om man har en fin kjemi eller ikke. Jeg blir imponert over bra folk, ikke av penger og utdannelse)

For så vidt et helt greit innlegg, men jeg vil bare presisere følgende:

1) Jeg trakk frem utdannelsen min for å bevise at jeg ikke er den stereotypien som feminister kommer trekkende med når det er snakk om menn som finner kone i utlandet. Selv ønsker jeg ikke å jobbe i de største advokatfirmaene i landet eller ha 12-timers dager. Jeg vil heller ha vanlig 8 timers arbeidsdag og ha tid til familie og hobbyer.

2) Jeg er nyutdannet og får faktisk ikke lønn jeg kan leve av i mitt nåværende arbeidsforhold, så penger er det lite av gitt, :)

3) Jeg liker å fiske :)

Ellers er jeg enig i at ingenting av det jeg skrev beviser at jeg er et moralsk godt menneske, men da dette ikke lett kan defineres og bevises i en slik tråd så får jeg heller la det være opp til den enkelte å spekulere i dette hvis vedkommende finner trøst i det ("hvis han ikke vil ha norske party-jenter så er han sikkert bare dum og teit allikevel" - forsøk på "logikk" fra feminist hardt rammet av kognitiv dissonans).

Gjest Gjest
Skrevet
Visste du at 20% av mennene får 80% av damene?

Interessant det der. Seksuell makt. Mannen får kvinnen fordi hun velger ham.

Da kan det ikke være gøy å være på den dårlige enden av skalaen for attraktive menn..

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...