Gå til innhold

Klær man bare har brukt én dag..

Gjest SkapRydder

Anbefalte innlegg

Jeg vasker alle klærne mine på vranga - og de brettes sammen på vranga. (stort sett) så jeg ser enkelt om klærne som ligger i skapet er nyvaska eller brukt en dag. Nyvaska klær er vrengt, klær som er brukt er ikke vrengt.

Ja genialt.. Men først må jeg få orden i kleskapet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Lita_*
Er de like rene bretter jeg de sammen og legger de inn i skapet igjen.

Jeg vasker alle klærne mine på vranga - og de brettes sammen på vranga. (stort sett) så jeg ser enkelt om klærne som ligger i skapet er nyvaska eller brukt en dag. Nyvaska klær er vrengt, klær som er brukt er ikke vrengt.

Har prøvd metoden med egen hylle til klær som er brukt en dag - men det ble for mye rot av det.

Og hva er det lure med dette? Er det noen forskjell om du tar en t-skjorte som er brukt og ei ubrukt ei? Du har jo likevel lagt den brukte i skapet fordi du mener den er ren nok.

Men ellers melder eg meg inn i klubben til de med en dunge på stolen hvor man kan telle seg bakover til 17-mai omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkapRydder

Se her var det mange svar! Utrolig artig å lese at det ikke bare er jeg som gjør det sånn. Regnet jo selvsagt med det, men likevel.. Jeg er med andre ord ikke mer rotete enn folk flest. :)

Tror resultatet av dette bare får være at jeg får være flinkere til å legge rett inn i skapet når det er helt fint for flere dagers bruk og å kaste på vask med en gang det ikke er det. DA må jeg vel forhåpentligvis kunne unngå en ellers stadig voksende haug som nesten kan måle seg med toppene på Himalaya.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg vasker alltid klær jeg har rett på overkroppen etter en dags bruk, men bukser og cardigans o.l. kan bli liggende og slenge i stoler og sofaer en stund. Når jeg får ryddeånden over meg et par ganger i mnd går jeg gjennom haugen og vasker det som stinker og legger det som ikke stinker tilbake i hyller, skap og klesstativ med de rene klærne.

I buksehyllen min er det sikkert ikke en eneste nyvaska bukse :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nalle-maja
Jeg er nok en gris, for her går de rett i skapet uten snev av dårlig samvittighet å spore. Jeg bruker aldri det samme to dager på rad, og ofte ikke samme uke, så det hadde blitt fullt kaos om jeg skulle hatt alt på en stol eller på en knagg eller - gud forby - i en haug.

Samme her. Hvorfor skal vi ha dårlig samvittighet for at vi bruker klær flere ganger? Aldri tenkt på å IKKE legge noe tilbake i skapet, som ikke er fysisk skittent. Hvorfor skulle det det? Har andre ting å gjøre på enn å vaske og brette klær i ett sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nalle-maja

Og forresten tar jeg som regel på meg en joggebukse når jeg kommer hjem fra jobb. Hver dag i en hel uke! Noe såå grisete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare slenger alle klærne mine på badegulvet når jeg kler av meg om kvelden, og tar på noe nytt neste morgen. Når jeg ikke får opp badedøren lenger, tar jeg et par vaskerunder.

Ja, jeg er en skikkelig rotekopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...