Gå til innhold

Hjelp!!! Bridalshoes/amerikanske størrelser på sko


Gjest Stjernesol

Anbefalte innlegg

Gjest Stjernesol

Hei alle sammen,

Etter å ha lett i x antall brudesalonger og andre skobutikker uten å finne de rette skoene, har jeg bestemt meg for å bestille fra Bridalshoes.com.

Det eneste jeg er utrolig usikker på er hvilken strl jeg bør bestille. Jeg bruker vanligvis 40, og er usikker på om 8,5 (40) eller 9 (40,5) er det mes riktige.

Jeg vet at det er flere tidligere tråder om dette, og der er det hvertfall et par som sier de har bestilt en halvstrl større enn hva de vanligvis bruker, men jeg vil så gjerne høre fra enda flere som har erfaringer med omregning fra amerikanske til europeiske strl, og særlig mht Bridalshoes sine sko.

Håper det er mange (og like :blunke: ) erfaringer!

Skoene jeg har bestemt meg for heter forresten Lisa. De finnes på http://www.bridalshoes.com/ under Mid Heals. Hvis det er noen av dere som har bestilt (og fått) disse hadde det selvsagt vært supert om jeg fikk høre nettopp deres erfaringer :)

-Stjernesol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er fint med bridalshoes.com, er at du jo kan returnere skoene dersom de ikke passer, og få tilsendt nye.

Og skoene skal jo ikke være for store heller!

Jeg bruker 39/40 i sko, og jeg bestilte 7,5W, såvidt jeg husker.

Disse har ikke kommet ennå, men jeg er veldig spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at noen skobutikker har oversikt over norske vs. engelske og amerikanske størrelser. Bare spør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På birdalshoes.com, i FAQ'en, står følgende:

Our shoes run true to size. For the most comfort on your special day, order the size, width and heel height that you normally wear in a dress pump. If you fall between two sizes, it's best to order the larger size. All orders include a BridalShoes.com "Fit Kit" that includes heel pads, insoles, and disposable foot sox along with instructions to help you find your perfect fit!

Ellers; sjekk denne:

http://www.bridalshoes.com/intlSizeConversions.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess
Jeg bruker 39/40 i sko' date=' og jeg bestilte 7,5W, såvidt jeg husker. Disse har ikke kommet ennå, men jeg er veldig spent![/quote']

Heisann Pusekatt :wink:

Hvor lenge siden er det du bestillte skoene fra Bridalshoes?

Mine er heller ikke kommet, og jeg venter i spenning...lurer på hvor lang tid det tar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg hentet skoene mine fra bridalshoes.com!

Fikk brev i posten fra Tollvesenet, om at det var ankommet en ufortollet pakke til meg.

Dro deretter ned på Alnabru/Alfaset for å hente pakken.

(Advarsel: konstant jobb-sakte-aksjon.....)

Først måtte pakken finnes, så måtte jeg åpne den, så måtte en fyr bruke 10 minutter på å regne ut toll (var tollfritt da) og moms (24%) av 81 dollar (måtte betale moms av frakt også, hvilket jeg synes er blodig urettferdig hvertfall). Så måtte jeg gå i en annen skranke for å betale dette - 132 kroner (pluss et ekspedisjonsgebyr på 62kr...), og så måtte jeg stille meg i kø på nytt for å få hentet ut pakken.

Så det skal ikke bare være lett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 39/40 i sko' date=' og jeg bestilte 7,5W, såvidt jeg husker.[/quote']

8W var det jeg bestilte. De satt som et skudd!!!!! Og på tross av 4 inch høye hæler er de faktisk gode å gå med!

(goddess-skoene var det jeg endte opp med)

Åh, jeg er så glad nå:)

Nå må de (og vesken - Flapper) bare farges:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I amerikanske sko bruker jeg 7,5 mens jeg i Norge bruker 38.5 (Nike str 24,5 cm). Var forresten å skulle kjøpe meg løpesko her om dagen, og experten fikk meg til å (produsenter er jo individuelt forskjellige i størrelse da!) prøve 39 i brooks og 40 i asics, små i størrelsene.

Generelt i USA (kanskje her også?) så jo dyrere klærne er, jo større er de i størrelsene. Det er et salgstriks. "Og i denne kjolen passet 36, YES den vil jeg ha selv om den er den dyreste"... Kvinner er rare dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg mottok mine Lisa sko fra Bridalshoes i går. Jeg bruker 38 i sko, men str 39 i pensko, da jeg har litt brede ben, så jeg bestilte str 8W. Jeg kunne nok med hell bestilt en halv str mindre, men det fulgte med halvsåler til å "fylle" opp skoene med, så da passet de perfekt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du også like mye pes med tollen som det jeg hadde eller, Gjest?

Gratulerer med nye sko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....så jo dyrere klærne er' date=' jo større er de i størrelsene. Det er et salgstriks. "Og i denne kjolen passet 36, YES den vil jeg ha selv om den er den dyreste"... Kvinner er rare dyr.[/quote']

Hi hi hi det er sanneste jeg har hørt på lenge!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt sinnsykt. Størrelser er så forskjellige nå for tiden. Du finner sikkert minst 20 ulike varianter av str 38. Veldig frustrerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernesol

Tusen takk for svar alle sammen :)

Nå har jeg bestilt, så nå får jeg bare krysse fingrene og håpe at jeg har truffet riktig mht strl (Bestilte 9, jeg. Det tilsvarer 40,5 og jeg tenkte at det tross alt er bedre med en halv strl for stort enn en halv strl for lite :blunke: ) Dessuten har jeg litt bred fot, og skoene fantes ikke i "W", så jeg satser på at de ikke blir så altfor store.

Stemmer det sånn nogenlunde at man har skoene 15 virkedager etter bestilling forresten?

Leste (enten i denne tråden eller i tråden fra Princess til Pusekatt) at det lønner seg å hente pakken på Alnabru selv. Kommer alle pakker dit(uansett hvor i Norge de er adressert) eller gjelder dette spesielt for Oslo. Og er det noen som vet hvor lang tid jeg bør beregne dersom tollvesenet skal fortolle pakken for meg?

Huff, så mye jeg lurer på da gitt. Vet visst ingenting jeg :oops: . Godt jeg har dere :roll:

Pusekatt: Goddess skoene er bare superlekre!! Misunner alle som klarer å gå med så høye (og tynne) heler! Tror min entré i kirken ville blitt SVÆRT minnerik dersom jeg skulle forsøkt meg med sko på den høyden :hoho::hoho:

-Stjernesol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt, så nå får jeg bare krysse fingrene og håpe at jeg har truffet riktig mht strl (Bestilte 9, jeg. Det tilsvarer 40,5 og jeg tenkte at det tross alt er bedre med en halv strl for stort enn en halv strl for lite :blunke: ) Dessuten har jeg litt bred fot, og skoene fantes ikke i "W", så jeg satser på at de ikke blir så altfor store.

Lykke til da!!!!

Det følger med et sånt lite sett med ymse dilldall du kan bruke for at skoene skal passe bedre på føttene (hælkappe, liten såle etc), så det bør være håp!

Stemmer det sånn nogenlunde at man har skoene 15 virkedager etter bestilling forresten?  

Stemte ikke så aller verst det for meg. Fikk som sagt mail 8 mai hvor de sa at pakken ble shippet ut nå, og den ankom Alnabru 26 mai.

Leste (enten i denne tråden eller i tråden fra Princess til Pusekatt) at det lønner seg å hente pakken på Alnabru selv. Kommer alle pakker dit(uansett hvor i Norge de er adressert) eller gjelder dette spesielt for Oslo.  

Jeg tror det, men jeg er ikke _helt_ sikker, altså.

Jeg bor ikke i Oslo, hvertfall:)

Og er det noen som vet hvor lang tid jeg bør beregne dersom tollvesenet skal fortolle pakken for meg?

Ja. Minimum 3-4 virkedager, pluss postgang. Og 3 ganger så høyt gebyr......

Jeg blir så dødsprovosert av tollvesenet, de hadde skikkelig jobb-sakte-aksjon da jeg var der (12 mennesker i kø, og ett menneske som ekspederer, men det er x antall mennesker som loffer rundt bak ved pakkene og ikke ser ut til å gjøre noe som helst.....).

Det enkleste, dersom du ikke vil hente pakken selv, er å fortolle pakken selv på www.toll.no.

Det blir litt billigere også.

Huff, så mye jeg lurer på da gitt. Vet visst ingenting jeg :oops: . Godt jeg har dere :roll:  

Velkommen i vet-ingenting-klubben:)

Vet ikke hva jeg skulle gjort jeg, uten alle de nyttige rådene jeg har fått her.

Pusekatt: Goddess skoene er bare superlekre!! Misunner alle som klarer å gå med så høye (og tynne) heler! Tror min entré i kirken ville blitt SVÆRT minnerik dersom jeg skulle forsøkt meg med sko på den høyden :hoho:  :hoho:  

Tusen takk!! Jeg liker som sagt ikke sånne tradisjonelle brudesko (synes de ser veldig tantete ut:( ), og da jeg oppdaget disse, falt jeg bare helt pladask. Kjærlighet ved første blikk :D

De var forøvrig overraskende stødige, på tross av høye, tynne hæler og ikke minst snøring.

Høyhælte sko er forøvrig en vanesak. I begynnelsen så nok jeg ut som Bambi på isen, men nå gåt det veldig greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Pusekatt skrev:

Hadde du også like mye pes med tollen som det jeg hadde eller, Gjest?  

Gratulerer med nye sko!

Takk. Nei jeg har ikke hatt problemer med tollen i det hele tatt. Jeg fikk hentet pakken ufortellet på posten, og brukte fortolling via internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernesol

Igjen - tusen takk for svar :)

Kjempekjekt med tipset om å fortolle varene selv via internett. Visste ikke at det gikk an jeg :oops:

-Stjernesol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...