Gå til innhold

Hampvott - hvordan bruke denne?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Har kjøpt meg hampvott for å forebygge røde nupper ift epilering, og da spesielt på lårene. Når bør dette gjøres? Før eller etter dusj? Eller spiller det ingen rolle?

Har allerede dusja i dag, men tenkte å ta en runde på lårene nå, og smøre med fuktighetskrem etterpå. Høres det greit ut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kjøpt meg hampvott for å forebygge røde nupper ift epilering, og da spesielt på lårene. Når bør dette gjøres? Før eller etter dusj? Eller spiller det ingen rolle?

Har allerede dusja i dag, men tenkte å ta en runde på lårene nå, og smøre med fuktighetskrem etterpå. Høres det greit ut? :)

Jeg vet ikke om jeg gjør det riktig, men jeg gjør det i dusjen. Har på såpe på hampvotten og vasker meg/ skrubber liksom med den :) Fungerer ihvertfall for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske noe om små sirkelbevegelser og jobbe i retning hjertet... Men slikt er det bare å prøve seg frem på. Ikke sikkert at èn måte passer en annens måte. Godt er det i alle fall å bruke slikt skrubbemiddel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Eg har hampvott frå Body Shop som ligg i baderomsskuffa og støvar.... Meiner ein skulle/kunne tørrbørsta med denne et par minutt før ein går i dusjen. Skal setta i gong blodsirkulasjonen på beina/setet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ok, mange måter å gjøre det på altså! ;)

Synes dere det funker da? Jeg har generelt veldig nuppete hud, så jeg håper på en bedring her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fremt det blir brukt hver gang jeg går i dusjen: JA! :jepp:

Har fått bort "nuppene" og huden er nå deilig og myk. Anbefales.

Ikke hard skrubbing, for hampen er såpass hard at det holder lenge med rolig skrubbing for meg. :)

Endret av Margareth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New Dawn

Jeg bruker hampvotten annenhver dag i dusjen. Bruker den sammen med en skummende skrubbkrem og skrubber albuer og baksiden av armene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Eg syns ikkje det funka noko særleg på mine cellulittar i hvert fall....

Nei, men det kan du ikke forvente heller. Cellulitter er jo noe helt annet enn nupper. Trening og miste noen kg kan bidra til å fjerne det. Ikke alltid det går da heller.

Høres bra ut ang nuppene da! Skal være flink fremover nå. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker hampvotten min <3 Fungerer veldig bra på nupper her ihvertfall. Bør brukes i dusjen riktignok, tørrskrubbing kan bli litt røft.

Obs, cellulitter går på dårlig sirkulasjon, ikke overvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Elsker hampvotten min <3 Fungerer veldig bra på nupper her ihvertfall. Bør brukes i dusjen riktignok, tørrskrubbing kan bli litt røft.

Obs, cellulitter går på dårlig sirkulasjon, ikke overvekt.

Neida, sier ikke at alle med cellulitter er overvektig.

Jeg merker forskjell i hvert fall, når jeg er veltrent og noen kilo lettere enn nå. Da har jeg omtrent ikke cellulitter. Og det er bare snakk om 5 kilo... Sikkert ikke likt for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er logisk; mindre fettvev, mindre synlige cellulitter. Trening bedrer jo også sirkulasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...