Gå til innhold

Hettans dagbok

Hettan

Anbefalte innlegg

Så sitter eg har da.. prøver å konsentrere meg om matte.. og eg hater dette med likninger og ulikheter og fuksjoner.. uff.. trodde virkelig eg var ferdig med dette på vgs.. men neida.. måtte torturere meg enda mer med dette.. Sitter delvis og tenker på når typen skal komme.. vi har et lite veddemål på gang.. Eg sa at hvis han gikk fra jobb rundt fem ca så kom han til å være hos meg rundt halv åtte - åtte.. siden han skulle hjem og spise middag før han kom her.. han er alltid sent ute.. så no sa han at han skulle prøve å komme før.. men får se.. Gruer meg så grusomt til eksamen.. og så har eg sett ferdig tredje sesongen i Army Wives, og det er så utrolig spennende!! hehe.. og så holder eg på med den siste boken i en serie om en heks og en vampyr, som er knall gøy å lese, minner litt om True Blood serien som går på tv.. og det gjør at hele matteregningen min havnet litt i andre rekke på prioriteringene.. :P men det burde det jo egentlig ikkje gjøre... Så eg må bare få snudd meg vekk fra pc'en og vende tilbake til bøkene.. Så får eg heller se når typen finner på å stikke hodet inn døren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et lite memo til meg selv til etter jul: Gå på alle forelesninger uansett hvor kjedelig ting er... Har sittet med nesen i matteboken flere timer hver dag i to uker omtrent.. Er mildt sagt møkk lei, eksamen er på torsdag.. så skal man jo egentlig i teorien liksom slappe av og ikkje lese dagen før eksamen... hmm.. eg skal stå tidlig opp, gå på trening, hjem og lese litt og så kanskje se noe helt tilfeldig valgt på tv og så hente kjæresten min som har vært en natt på Østlandet på kurs.. Vi hadde en liten diskusjon om halv åtte tiden var halv åtte eller fra ti på halv åtte til ti over halv åtte.. siden han sa han skulle være her før halv åtte tiden og dukket opp ett minutt på halv.. :P og torsdag må eg grytidlig opp, dusje og så kjøre til eksamenslokale på andre siden av Bergen og litt til... Upraktisk.. men men.. og så når eg har gjennomført 5 grusomme timer der er det hjem igjen og finne frem en annen bok og andre notater og lese litt mer til neste eksamen... Eksamener er grusomme.. Eg hater de.. og hjelper ikke å tenke på at eg er egentlig ganske fornøyd med karakteren B eg fikk på en oppgave... Folk driver og sier gratulerer til meg, men eg ser ikkje hva som er så big deal med det.. det var ikkje best.. det var ikkje god nok.. ja litt høye krav til meg selv kanskje.. Blir slik når eg har litt for godt konkurranse instinkt og en eg kjenner gikk ut med A i alle fag på to stk Bachlor program i utlandet.... Så nå vurderer eg om eg skal se en film, eller bare legge meg.. eller om eg skal lese litt mer.. hmm.. Gruer meg til torsdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det eksamen.. så eg sitter nå og lurer på hvor de siste fire ukene ble av.... jaja.. bare eg står så er det greit... Var og hentet typen som kom tilbake etter to dager med kurs tidligere i dag.. Såg en film sammen.. alle sier at man skal slappe av dagen før eksamen... Så nå er eg skikkelig nervøs for i morgen... i morgen på denne tiden har eg begynt å bekymre meg for eksamen som er på tirsdag igjen... huff.. jaja.. det ordner seg.. gjør det ikke det da? hmm.. får bare håpe det tror eg.. Hater eksamensnerver.... får prøve å sove litt tror eg.. Skal opp halv syv.. grytidlig i min verden.. har jo synes det var tidlig å stå opp klokken ti for en uke siden.. uff.. bare tenke: Skal klare det, skal klare det, skal klare det... samme som når eg tok oppkjøringen min det.. hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde eg gjennomført første eksamen.. håper det ordner seg.. så nå skal eg til å lese til neste eksamen... den er på tirsdag... Skal være med typen senere i dag.. Hilse på noen venner av han.. Prøve å konsentrere meg om lesingen nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en veldig fin helg.. Vært med kjæresten hele helgen og utrolig nok fått lest mye til eksamen.. Skal på kino senere i kveld med typen og en kompis.. Så blir det å sitte med nesen i boken i hele morgen og eksamen på tirdag.. Var hos noen venner av typen på torsdag og spiste middag der.. var kjempe koselig :) Så nå er planene klare for jul og nyttår :) Han skal være med i middagsbesøk første juledag og eg skal være hos han og hans foreldre i besøk på nyttårsaften.. :) Gleder meg for første gang på veldig lenge til jul.. Det skal bli herlig :) Nå skal eg lese litt mer før eg skal spise middag, lese litt mer, så på kino og så hjem i sengen min.. :) Håper alle andre har hatt en fin helg og en fortsatt fin søndagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå tror eg kanskje at eg skal eksplodere inne i hodet mitt... alt det eg har lest på og jobbet med de siste dagene... Eksamen 2/5 i morgen tidlig klokken alt for tidlig.. på en måte er eg glad for at eg ikkje skal sent på dag, for da hadde eg ikkje klart å gå å vente hele dagen... Beste er å bare bli ferdig med det... Så lenge eg bare står på dette faget er det greit.. hehe.. Eg hater å måtte pugge ting.. og eg lover meg selv nok en gang at etter jul skal eg bli sååå mye bedre student.. gå på alle forelesninger og skrive notater og virkelig følge med.. uansett.. hmm.. føler eg har sagt dette før... mange ganger.. bare da var det høye løfter om å gjøre alle lekser på barne og ungdomsskolen... gikk ikkje så bra den gangen.. Men greit.. nå skal eg sove sånn at eg klarer å komme meg ut av sengen klokken halv sju i morgen tidlig :) Ha en god natt folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tror det gikk bra.. :) Satser på det hvertfall :) Eg skal nok klare å få en fin ettermiddag og kveld med enda mer lesing.. hehe.. sitter nå og venter på at min mor skal komme seg hjem igjen etter en liten shoppe-tur i england.. og selvfølgelig så er baggasjen forsvunnet.. standard... Så i stede for å sitte og tvinne tommeltotter skal eg lese litt sånn at eg kommer i gang med det :) eksamen er ikkje før mandag.. men eg kan ikkje drive å utsette, og utsette og utsette... for det går virkelig ikkje bra til slutt... hehe.. Du får ha en fin ettermiddag og kveld du og Kospia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg sovnet i tolvtiden i går, våknet klokken elleve i formiddag så eg sov alt for lenge.. føler at hvis eg sover så lenge så får eg ikkje gjort noe resten av dagen.. så i dag har eg lest gjennom tre kapittel i ene boken min og skrevet notater og repetert til eksamen på mandag.. men så må eg og få lest gjennom og repetert litt til eksamen på onsdag og... uff.. ukene har ikkje nok dager og dagene har ikkje nok timer.. og eg liker virkelig ikke når andre folk som bor i huset (mine foreldre) ikkje vekker meg når eg ber de om det.. "jammen du har jo lest så mye i går, du trengte sikkert å sove lenger" og da hjelper det tydeligvis ikkje at eg sier at eg trenger å stå opp og lese mer til de neste eksamene eg skal ha.... og i kveld skal kjæresten min komme på besøk og.. :) Blir koselig :) Det er endel som synes det er rart, for meg og han kan være med hverandre hver dag om vi vil, og vi klarer ikkje irritere hverandre.. eg kan sitte og lese i fred og ro og han sitter med pc'en sin.. i forhold til eksen min som sa at eg måtte slutte å lese fordi han ville at eg skulle se film med han, og eg hadde jo allerede lest det en gang så eg kunne det jo... urk.. joda, eg er glad for de fire årene sammen med han, eg lærte en hel del.. og eg er utrolig glad for at bestevenninnen min fikk meg til å innse at eg ikkje hadde det godt i lag med han... bare lurer litt på hva som skjedde siden hun nå er sur på meg fordi hun mener at eg fikk ting til å virke mye verre enn det de var og at han egentlig er kjempe snill og søt, og at det er eg som gjorde livet vanskelig for han... eg snakker ikkje med eksen min og hun er med han fire ganger i uken... så moren hennes sa så fint at hun bare var blitt litt påvirket av han, og at eg bare skulle styre unna samtale emnet om eksen min med henne.. og det har eg gjort.. helt frem til hun begynner å stille meg spørsmål som eg virkelig mener at hun ikke har noe med å gjøre.. Uff nei.. ikkje tenke på det nå.. heller fokusere litt mer på markedsføring og jus tror eg.. og heller bare være glad for at eg har lært leksen når det gjelder kontrollfreak av gutter.. Han leste msn logger, alle meldinger eg fikk, han mente at eg ikkje skulle sende melding til vennene mine når eg var med han fordi det fikk han til å føle seg uviktig.. og siden eg bodde med han og han alltid var hjemme så bad han meg egentlig om å ikkje sende meldinger med folk når eg var hjemme...

Men okey, eg var utro mot han når eg bodde på andre siden av landet.. og eg var utro når eg kom hjem igjen fordi han oppførte som en totalt idiot.. og eg innrømte det og han sa at han tilgav meg for alt.. og at han skulle slutte å røre mine ting (mobilen og pc'en) så når han oppdaget at eg skrev noe slikt som en dagbok på nett så holdt han på å klikke.. tenk om noen kjente han igjen... ikkje at folk flest kjenner han igjen i den beskrivelsen eg har gitt av han her, for alle har i fire år sagt til meg hvor heldig eg har som har en slik sjarmerende kjæreste... så når eg flyttet ut og hjem igjen til mor og far for ett års tid siden, så sier plutselig flere enn eg trodde: "Det var virkelig på tide du kom deg vekk, han var ikkje helt stabil" Hvorfor våger ikkje folk å si det til meg når eg faktisk gikk rundt og ikkje klarte å finne ut om det egentlig var et dødt forhold, eller om eg bare var hårsår når det gjaldt mine ting, og når det gjaldt hans oppførsel mot meg.. men neida.. de ventet til etterpå med å si det til meg... Han sa til meg for en stund siden at eg hadde vært en skikkelig løstøs, og vel på noen måter var eg vel det.. og han sa videre at typen min nå måtte være sprø som var villig sammen med meg når han visste alt dette om meg.. og eg er skikkelig heldig når det gjelder han.. han sa at så lenge eg var trofast mot han så var det samme for han ka eg hadde gjort før.. Han stoler på meg fordi eg ikkje har løyet til han.. og det er litt merkelig å faktisk ha en som stoler på meg etter å ha vært sammen med en i fire år som ikkje stoler på meg.. Uff.. det gjorde gått å få skrevet ned alt mulig.. hehe.. nå skal eg vende tilbake til bøkene :)

Håper alle dere andre får en koselig kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Hettan

Godt å høre at du har det bra nå, sammen med din kjæreste. Et forhold skal være slik som du beskriver at dere har, ikke slik som du hadde med eksen.

Har man det ikke bra i et forhold er det nok lettere å være utro også (tror jeg iallefall), og når man først er det er nok forholdet

dømt til å mislykkes. Man skal kunne stole på hverandre og vise hverandre tillitt.

Man lærer hele livet, og du har helt sikkert funnet ut hvilket forhold du IKKE vil ha. Er det ikke det man sier, man skal kysse en del frosker før man finner prinsen :rødme:

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :) Ja eg har det så utrolig mye bedre nå :) Har akkurat kommet ut av dusjen.. Tilbrakte en liten halvtime i utendørs boblebad under åpenhimmel i lett regn... Herlig!! :) Så nå er det bare å fordype seg i lesingen igjen :) Så nå ligger katten ved siden av meg og maler mens eg sitter og leser og skriver notater.. :)

Ellers i dag har eg ikkje gjort så mye annet enn å lese, og kommer nok til å gjøre det frem til 18 desember når eg endelig har juleferie!!! :) Og juleferie helt til 11 januar :) Så kommer storesøsteren min hjem igjen, så selv om vi kommer til å krangle, og gå hverandre på nervene, så er det veldig kjekt :) og så kommer mannen hennes tredje juledag eller noe slikt.. :) Så det blir veldig koselig!! :) Men nå skal eg tilbake til bøkene mine :)

Håper dere alle får en koselig kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var tidlig våken i dag, men la meg til å sove igjen etter en stund fordi eg var egentlig kjempetrøtt.. Satt og jobbet med forberedelse og lesing til eksamen i flere timer, var ganske flink egentlig.. :) Så kom typen hjem fra jobb, og han masserte meg i en halvtime.. Veldig deilig siden eg har fått vondt i nakken pga all denne lesingen og dårlig sittestilling og det hele.. Så var det en kjapp dusj og så tok typen meg med ut på middag for å feire antall mnd vi har vært sammen.. Helt herlig :) Storkoste meg.. :) Og nå skal eg sitte og lese litt mer... :) Så blir det å lese på forretningsjus i morgen.. og skrive litt notater.. Står på siden til skolen at alle skriftlige hjelpemidler er tillat.. Vil det da si at eg har lov å ha med lovsamlingen min? og vil det si at eg har lov å ha med mine egne notater? hmm.. sendte mail til skolen, på torsdag men har ikkje fått svar.. urk.. jaja.. Eg får vel heller vende tilbake til bøkene mine :) Litt smårart å frivillig sitte med lesing på en fredagskveld. Men typen sitter jo og spiller spill på dataen.. så er forsåvidt ikkje så mye annet å gjøre :P hehe..

Ha en god kveld alle sammen :) Og en fin lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er virkelig ingenting som er verre enn å våkne sent på en lørdagsmorgen etter å ha sovet omtrentlig 11 timer av en mobiltelefon som ringer, og så oppdage at det er til typen, og så kjennes det ut som om hodet skal sprenge.. Hvorfor får man vondt i hode når man sover for lenge? Så blir det da å ta paracet, spise noe frokost og håpe at eg klarer å lese på forretningsjus i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Er faktisk litt usikker på om det er lov å ha med egne notater på eksamen, men slik som ordbok og lovverk mener jeg er lov :jepp:

Synes du er veldig flink til å lese, og du skal se at dette kommer til å gi resultater :)

Jeg kan også få hodepine av å ligge for lenge, hvorfor aner jeg ikke. Pleier å gå fort over med en paracet da.

Ønsker deg en fin lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg håper virkelig at all denne lesingen hjelper :) hehe. Lover meg selv at eg skal bli mye flinkere med lesing og notater neste år. :P Men det står på nettsiden til skolen at ALLE skriftlige hjelpemidler er tillat.. Så eg håper forsåvidt at eg kan ha med egne notater.. Men så står det at dersom vi har lov til å ha med lovverk så skal det stå spesifikt.. men det gjør det ikkje.. så er litt usikker.. men eg får håpe eg får svar fra skolen på mandag.. etter eksamen i markedsføring.. Hater når det er så mye eg må pugge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var den eksamen gjennomført.. tror det gikk bra.. :) Satser på det :) Så er det da å forberede seg til forretningsjus og satse på at ting ordner seg på den og.. Selv om eg har endel spørsmål som eg skulle hatt svar på men som eg ikkje får svar på siden skolen ikkje svarer på mail, og foreleser ikkje er mulig å få tak i.. Så da ble det å skrive mail til hovedkontoret til skolen og håpe at de kan svare meg på dette... i mellomtiden får eg satse på at eg kan ha med egne notater og bare sitte og oppfriske litt i boken.. :)

Skal være flink og komme meg på trening i dag og :) Så er det bare å begynne å se frem til neste fredag, altså fredag 18 desember når eg er FERDIG :D Helt ferdig med skole for dette året :) Og eg har absolutt planer om å bare legge meg til å sove og sove en dag eller tre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har eg sittet og fundert og lest og grublet på dette med forretningsjus i to dager. Tatt igjen mye notatskriving, nok en gang lovet meg selv at eg skal bli såååå mye flinkere når eg begynner igjen engang i midten av januar.. ja det er vel det eneste positive eg ser på om dagene, nesten en hel mnd fri fra studier fra 18 desember til 11 januar.. Har funnet nye timeplanen min for våren og sett at når lånekassen leverer ut mine gode penger i januar skal det anskaffes bøker til 3 nye fag.. og eg skal være såååå mye flinkere med å lese da ja... Skrive notater og gå på forelesningene... uff.. Så blir det vel forsåvidt i dag at eg har eksamen i forretningsjus.. etter min mening så tror eg at selv om lovene ble dannet en gang for mange herrens år siden så burde det være mulig å skrive det på norsk i stede for gammel dansk... for å ikkje snakke om at det burde være mulig å skrive de litt enklere... Eg satt i går kveld og snakket med kjæresten min og vi diskuterte muligheten min for å kanskje ta et ekstra fag nå i vår siden eg har ett fag mindre enn i høst, men så virker jo vårsemesteret mye kortere enn høstsemesteret... og eg vet jo ikke hvor omfattende de fagene eg får nå blir.. Så da venter eg og ser.. Så får eg heller prøve å nyte det at eg har fri hver torsdag etter nyttår.. hvertfall slik som timeplanen ser ut nå.. og det er halvparten så mange forelesninger i finans.. men desverre er det like mye matte, og eg skal ha statistikk... yay.. eller ikkje.. Vel så lenge eg består så er det greit.. Det blir sikkert mye jobbing med å repetere matte, og å få henge med i de forelesningene... men men.. klarer vel det... og så nå har min kjære mor og min kjæreste begynt å mase om sommerjobb.. allerede.. urk.. Eg er da så heldig at eg kjenner folk, som kjenner folk, som kanskje trenger folk :P Så lenge det ikkje er matbutikk det er snakk om, så overlever eg vel.. Men frem til da så får eg mail bortimot hver morgen med nye jobber fra både nav.no og Finn.no Så er det bare å vente og håpe at det kommer noe akseptabelt... Så vet eg da ikkje hvor mange ganger eg har lovet meg selv dette, men eg skal bli såååå mye flinkere etter jul... Bare eg klarer å stå på eksamen nå så er eg fornøyd... og så skal eg forbedre meg.. og eg skal begynne nå etter jul med å spare penger, slik at eg har penger når den grusomme årsavgiften på bilen kommer i mars.. og så i mai er det siste utbetaling fra lånekassen, og det skal eg få til å vare helt til høsten igjen.. Men siden eg da kun er skrevet inn på skolen for 1 år, så må eg i slutten av januar når eg har fått alle karakterer, sende inn ny søknad for videre skolegang.. heldigvis har jeg nå en fot innenfor og siden jeg holder meg på samme skole så går ting mye lettere og fortere.. så i sommer så kan eg bare sende elektronisk søknad til lånekassen, og vips, så har eg pengene fra lånekassen allerede før skolen begynner, slik som tidligere i høst.. Var på ferie 5 dager i utlandet for å besøke kjæresten min siden han studerte i utlandet da, og ringte kontofonen for å høre om eg hadde fått lønn, og da var både lønn fra sommerjobb + lånet fra lånekassen kommet på konto.. Så den som dro typen sin med på shopping to dager det var meg.. Snakker om ferie så har eg delvis bestemt at når meg og han skal reise på ferie i lag, så blir det mest sannsynlig cruise i Middelhavet.. Hadde egentlig veldig lyst til å gjøre det denne sommeren som kommer nå men det har ikke eg råd til desverre.. Så da får det bli neste sommer og håpe bare på at eg har vært flinkere til å spare pengene mine.. Men nå tror eg at eg skal legge meg før eg ender opp med å sitte våken til fem eller seks.. Skal opp klokken syv, så får bare 5 timers søvn nå.. Eksamen i morgen går nok bra... Håper eg.. Det må den jo bare gjøre.. uff, gruer meg så utrolig mye... God natt folkens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har eg unnagjort siste eksamen.. Har vært litt travelt etter at eg kom hjem fra eksamen siden det for noen timer siden var en dødsulykke i området og dette har skapt litt oppstyr.. Men nå har det roet seg litt så ting faller tilbake til normalt for oss som ikke kjenner han/hun som omkom.. Så eg har all medfølelse til de som har mistet en av sine kjære, og så håper eg virkelig at sjåføren på lastebilen klarer seg, da han helt sikkert kommer til å slite med dette nå i etterkant.. Kunne se ut i fra bildene og ut i fra hva folk har sagt som kom til ulykken ikkje så lenge etterpå at sjåføren på lastebilen hadde prøvd å unngå bilen som kom i mot. Han hadde kjørt ut i grøften, men alikevel så klarte han ikkje komme seg utenom den motgående bilen... men men..

For kvelden har eg ingen planer om å lese til eksamen.. eg skal snart ut og kjøre og hente kjæresten.. Så skal han få lov å massere meg, og så skal vi se en film og slappe helt av.. Så i morgen skal eg være sjåfør for min gamle far og så skal eg sette meg ned og gå igjennom stoffet til den siste eksamen.. Mye formler og ting og tang å huske på, så da er det en fordel at eg husker sammenhengen i alt.. :)

Dagens herlige middag var da min snille mamma som hadde laget svinesteik, kokte grønnsaker, poteter, brun saus og tyttebærsyltetøy :) Herlig :) Ja det er en søndagsmiddag, men vi har en tendens til å spise resten fra lørdagen om søndagen og dermed blir det til at vi må jo ha søndagsmiddagen en annen dag :P Men det var i alle fall utrolig god mat :) Så nå skal eg legge meg på sofaen og slappe av en liiiten halv time tror eg med en god bok :) Leser for tiden siste bok i en serie om en heks og en vampyr, og en pixy :P hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hettan

Håper du har gjort det bra på alle eksamene dine, du har iallefall vært flittig og lest mye :jepp: sikkert veldig godt å være ferdig:)

Man blir litt med seg når det skjer dødsulykker på veiene, særlig når det er i nærheten av der man bor. Tenker jo ofte på om det er noen man kjenner, heldigvis var det ikke tilfellet hos deg men det er klart at man tenker på de som har mistet sin kjære.

Ønsker deg en flott lørdag Hettan :hug:

edit: liten skivefeil

Endret av kospia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...