Gå til innhold

Hettans dagbok


Hettan

Anbefalte innlegg

En deilig morgen.. Alt for varmt og alt for mye gjester som reiser tidlig og enda flere gjester som ankommer tidligere enn det de skal.. Som vil si at deet blir hardt press på romavdelingen med å få vasket alt fort som mulig.. med godt over 100 rom og 6 personer så tar det sin tid når det skal finvaskes... Jaja.. jeg skal bare sitte på sjefens sitt kontor og ønske det ikke var så veldig varmt med en veldig kald cola med isbiter.. Begynne på colaen lenge før frokost lover ikke bra..

Kom til å tenke over ting i går og når jeg så at det var endel steder i og rundt bergen som søker etter resepsjonister så tenkte eg at det umulig kunne være verre andre steder enn det det er her.. Så sendte vel ut søknad til rundt 30 forskjellige steder.. Og med beskjed om at jeg hadde fagprøve neste uke. Så får eg bare se.. Så lenge det ikke er et kjempe stort hotell så er eg egentlig fornøyd.. og at jeg kan få arbeidstid tilrettelagt i forhold til at jeg skal på kveldsskole to ganger i uken.. håper eg.. Men får se..

Kameraten min i england var ute på middag med madammen sin i går.. Han storkoste seg.. og som eg leste ett annet sted her på forumet.. vi har alle våre opp og ned turer.. i hans tilfelle var det en kjempe flott kveld fordi damen faktisk spist.. han pleier å miste appetitten når hun ber om å få gå ut å spise og bare bestiller en liten salat og ingenting annet.. da forstår han ikkje helt poenget med å ta henne med ut.. så ser ut til at ting ordner seg igjen mellom de.. noe eg er glad for.. I tillegg har jeg tatt til fornuft.. Greit at eg har en søster borte i england.. Men hvorfor i alle dager tenker eg slike teite tanker.. eg har en utrolig herlig kjæreste hjemme som venter på at jeg skal komme hjem om 11 dager til han og vovven vår..

Nei er godt eg tok til fornuft.. :)

Men nå får eg vel sende regninger til selskapene og se litt på hva som skjer senere i dag med innsjekk.. Har heldigvis klart å få sjefen til å gå med på å være tilstede på fagprøven min.. sa bare at dersom hun var der skulle hun få fri hele dagen etter.. eg vil jo ikkje slite henne ut og stresse henne slik at hun mister barnet liksom.. Men er på tide å få gjort noe her i dag.. mange forberedelser til det kommer rundt 200 gamle mennesker.. Frem med ramper og hjelpemiddler... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hallo:

Takk for hilsen i dagboka mi :)

Her er det 28 grader og strålende sol nå, godt og varmt ja :)

Ønsker deg en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på jobb i sivile klær, skal jobbe igjen litt senere.. Fant ut i dag at vi aldri lærer.. det blir alltid mye bråk når vi skal ha over 100 rom rengjort på alt for få timer.. Og når vi i tillegg hadde fult natt til i dag og det bare er 5 personer som vasker rom og det skal vaskes grundig med å pusse vinduer og slikt også så blir det mye tid på alle rom og ikke så mye pause at det gjør noe.. Nå skal jeg sitte her og lese litt til den skumle fagprøven som nærmer seg så får eg heller bare vente på at de skal ringe opp og gi beskjed om når jeg skal skifte over til uniform.. Tipper det blir innen en halv time..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt plutselig gikk det opp for meg at eg bare har i morgen og en dag til før det er fagprøve... Svelg... Begynner å bli skikkelig nervør nå... kanskje om tre dager har eg bestått... eller strøket.. herregud som eg hater å ha slike prøver og eksamener og fagprøver.... blir ikkjebedre når eg har tre stykker som eg jobber i lag med som sier hele tiden at "slapp helt av, dette klarer du, det går så fint så, du er jo så flink" i det ene øyeblikket og "f**n er det mulig å ikkje tenke slik som dette? Hvor har du gjort av hjernen din i dag? Å nei, du hadde ingen... " i det neste... Eg vet at det mest er bare sagt på spøk og for å holde humøret mitt oppe... men ikkje nå... Nå begynner eg å få panikk... eg har lagt ut et emne med spørsmål til noen punkter som eg hadde tenkt å drite i som står i permen min.. men det klarer eg ikkje... må ha det der.. bare sånn i tilfelle... bare for å være sikker... Tenk om jeg får spørsmål til det... jeg var med når kollegaen min skulle ha fagprøve.. og da begynte de jo å spørre meg spørsmål og.. fikk helt panikk.. begynte å kaldsvette.. det er helt grusomt... bare tenkte tomme tanker og tvinnet på ringene mine (har funnet ut at jeg skal ta de av til fagprøven for at eg ikke skal sitte å tvinne på de hele tiden av nervøsitet... Og tenk om det skjer noe under selve fagprøve.. brannalarmen, strømbrudd etc... Er skikkelig nervøs... er ingenting som klarer å få roet meg.. fikk spm fra sjefen om han skulle ordne med en flaske med baccardi til meg slik at jeg kunne roe meg litt ned... men nei... ingen alkohol til meg... eg må pugge alt som er i permen min... må kunne alt... er snakk om 70 sider med ting jeg har skrevet på to år... og eg våger ikkje satse på å mangle noen punkter... hjelp...

Okey, nå får eg gå å hjelpe sjefen min.. hun skal hente noen kaniner så jeg skal være flink jente og passe resepsjonen i mellomtiden...

Dette var også grunnen til at jeg lå våken i hele natt og stirret i taket... er så nervøs... klarer ikkje spise skikkelig heller.. uff... Kan ikkje vente til eg skal sove på tirsdag.. da vet jeg om jeg har bestått eller ikkje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal huske det til neste gang.. :)

Nå sitter jeg på jobb nok en gang.. Satt våken til klokken være 05.00 og så soloppgangen i dag tidlig.. Var helt nydelig.. Eg savner kameraet mitt.. da skulle eg tatt bilder av det.. Eg har en mistanke om at det ligger i bilen min eller at det er et sted i en av de veldig mange eskene rundt om i leiligheten... Kan gjøre det samme i natt da... være våken.. Ta bilder.. for eg vet at det blir likedan med både solnedgang og soloppgang..

Er begynt å bli skikkelig nervøs til tirsdagen nå... Men alle som eg jobber i lag med sier at eg kommer til å klare meg veldig fint.. Jeg vet nå ikkje helt eg.. Det er litt grusomt rett og slett.. Jeg har flere ting som eg har lyst til å gjøre før eg skal ta fagprøven men det virker ikkje som eg skal få tid til det.. Det er så mye annet som foregår.. og jeg klarer ikke fokusere... Jeg har blandt annet tenkt å sette opp en visning av hotellet på engelsk.. eg regner nesten med at eg må gjøre dette.. så må forske veldig mye på endel småting.. få med mest mulig info.. og mest mulig avansert språk...

Nå har jeg som er resepsjonist servert kake til alle gjestene og ingen til å hjelpe meg og med godt over 200 gjester så blir det veldig mye kake.. og godt over 20 liter kaffe... Kan ikkje fatte å begripe at kjøkkenet klarer å glemme at gjestene faktisk skal ha kake til kaffen... Men nå må jeg snart opp og rydde igjen etter pausen deres, så får eg bare få jentene i resturanten til å rydde det meste..

Fikk kjøkkenet til å lage meg mat... skrubbsulten rett og slett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å føle meg litt sentimental nå... Liker ikkje jobben her.. Men kommer til å savne stedet.. og folkene... Det blir skikkelig trist... Alle de koselig menneskene... Alle de herlige personligheten... Men fy pokker så deilig det skal bli å flytte hjem!!!! Er nesten umulig å beskrive min glede over å ikkje måtte være her mer enn en uke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er inne å sniker litt jeg. ;) Artig å lese om jobben din. Har selv nettop fått en bachelor i hotellledelse og jobber på hotell som kursvertinne. Nå i sommer har jeg jobbet som stuepike, noe som heldigvis snart er over! Hehe... Til høsten har hotellsjefen lovet meg fast jobb og vi skal ha et møte til uken, men mer enn det vet jeg faktisk ikke. :)

Håper du får deg resepsjonist jobb i Bergen! Det er sikkert ikke så vanskelig når du har fått deg fagbrevet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se det er andre som jobber på hotell også.. :) Har flere jobbintervju nå til uken:) Skal bli godt.. Så håper eg på å få meg en skoleplass og på kveldskole og ta det ved siden av. Sommer er vanlig å ha lite kurs og stor nødvendighet for stuepiker.. Norske er så mye bedre enn de litauiske!! Vurderer å reise til england til høsten igjen og studere hotell management og økonomi.. Men får se hva som skjer.. om eg klarer å vende tilbake på skolen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RuskeSara

Hei Hettan!

Happy new diary! :jepp:

Takk for hilsen i dagboka mi, jeg har bare somlet så fælt de siste dagene, og glemte jo helt å legge igjen et spor i boka di!

Hvis du vurderer videre utdanning, så anbefaler jeg absolutt at du hopper på nå så fort som du kan!

Jo lenger man utsetter det, jo værre blir det!

Jeg begynte å jobbe for å ta en liten "utdanningspause", men ble fanget i pengefella, og kom meg aldri tilbake på skolebenken. :sjenert:

Nå har jeg vært veldig heldig, og har klart å "jobbet" meg opp en solid karriere, men jeg skulle ønske at jeg studerete litt mer mens jeg ennå hadde pågangsmot og lærelyst. Alltid greit å ha litt utdannelse med seg i sekken :)

Lykke til med beslutningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må signere Rusket over her :)

Pengefella er grusom.

Hehe og :skaal: fella i studietiden er også litt skummel :hoho:

Snakker bare av LITT erfaring.

Men lykke til med avgjørelsene dine ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja.. Da var jeg forlatt mitt gamle hotell og har fått tilbudet om jobb som nattevakt på et annet hotell.. Men for å være ærlig.. Det innebar SÅ mye mer enn det jeg mener at 135kr timen var verd... Jeg skal på nytt intervju i dag.. så får jeg se hva som skjer.. Hvi ikkje så leverer jeg en søknad på kiwi slik at eg i det minste har en jobb som dekker husleien.. Burde vel begynne å leite frem til finere klær nå.. siden jeg virkelig ikkje vet hvor jeg har gjort av alle klærne mine nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 1 år senere...

Heisann.. Er veeeldig lenge siden eg var her nå ja.. Har vært et travelt år.. Eg flyttet inn med typen etter å ha sluttet på hotellet.. eg begynte på skole og skulle fullføre allmennpåbygg, noe av det kjedeligste i hele verden.. og når eg hadde en mnd igjen og det begynte å nærme seg eksamen flyttet eg hjem til foreldrene mine fordi det ble slutt mellom meg og typen.. eg tok hunden min med meg da.. og så fikk eg mye bedre kontakt med bestevenninnen min.. og så fikk eg veeeldig god kontakt med storebroren hennes.. og før eg visste ordet av det satt eg på et fly helt alene til det store utlandet for å besøke han... nå har han flyttet hjem igjen til norge, eg har blitt sammen med han og eg har gjort det eg sa at eg aldri kom til å gjøre.. Eg er student.. hehe.. studerer økonomi og administrasjon.. og bor hjemme hos mor og far... og eg har avlivet hunden min fordi han ble psykisk syk og dyrlegen kunne ikkje hjelpe.. kunne prøve men det ville koste rundt 20 tusen... Så ja.. det var vel omtrentlig det som har foregått :P hehe.. Nå er det eksamenstid og har eksamener en og to ganger i uken frem til 18 desember... huff... Skal prøve å bli litt mer aktiv her da.. hehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hettan

Nå var det fint at du ga livstegn fra deg altså, har jo lurt på hvor det ble av deg vettu :)

Så mye som har skjedd i livet ditt siden sist. Med skole, kjæreste, hund og ny utdannelse. Høres ut som du har det flott nå da, og det er jo supert :jepp:

Ønsker deg lykke til med eksamen, skjønner godt om tiden her inne blir knapp.

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjekt å komme inn omtrentlig ett år etter å finne ut at eg har vært savnet :P hehe.. joda, har vært mye som foregår.. Savner hunden min.. men eg vet at det var det beste for han.. han ble redd av lyder når eg lukket en bok... og når det gjelder kjæresten så er han verdens deiligste herligste gutt :) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...