Gå til innhold

Hettans dagbok


Hettan

Anbefalte innlegg

Heisann.. Jeg er ny her.. Fant ut at en dagbok ikke ville være så dumt. Jeg er en jente på 20 år, har nettopp flyttet sammen med min kjæresten gjennom de siste 3,5 årene.. Som sikkert de fleste har vi hatt våre problemer og uenigheter, men nå som vi har flyttet sammen og skal bo på hver vår kant av landet håper vi at det skal bli litt bedre..

Vi bor nå utenfor Bergen i en koselig leilighet i lag med vår hund Rocky, han er 2 år nå. :) Vi flyttet inn denne helgen. Siden jeg de siste to årene har vært lærling på et hotell på østlandet og bare vært hjemme hos han 1 gang i mnd disse to årene har det ikke alltid vært like lett.. Men nå skal nok ting bli bedre når vi kan være mer sammen og få litt mer tid med forholdet vårt.

På lørdag kjøpte vi oppvaskemaskin i lag.. Det var et stort steg for en gutt som ikke vil binde seg.. I dag har jeg fått vasket opp etter at vi hadde besøk, jeg sitter igjen med fire liter med vaffelrøre som må stekes de nærmeste dagene.. så må jeg pakke litt til i morgen tidlig, da reiser jeg bort igjen på østlandet to uker for å gjøre ferdig læretiden og for å ta fagprøven min som resepsjonist.

Når jeg da kommer tilbake har jeg ikke noen jobb og ingen skoleplass.. jeg stod som nr. 100 på venteliste på skoleplass på offentlig skole men det har jeg rett og slett gitt opp nå.. Jeg har bestemt meg for å ta allmenn påbygging for å få generell studiekompetanse.. så jeg vurderer nå å søke meg inn på et nettgymnas og ta det via nett hjemmefra.. Da vil jeg kunne prioritere skole, hund og kjæreste mye bedre enn hvis jeg MÅ møte på skolen hver dag mellom 8 og 15...

Men nå begynner tiden å gå litt fort her.. Jeg skal overraske kjæresten med god middag i dag og så må jeg få pakket og ryddet litt mer.. Så får vi vel se hva som skjer... Gleder meg til å bli ferdig med læretiden og håper virkelig at eg består fagprøven...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja da hadde jeg fått en liten påminnelse om at det ikke er bare bare.. laget middag til typen min og var så fornøyd... i det han ser maten, som var paprika fylt med kjøttfyll, så sier han bare: humbug... Jeg hadde klart å glemme at han aldri spiser paprika.. Men han klarte no å spise fyller som var i.. Men nå får eg gå ut i bilen og rydde den før jeg reise i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det ny dag.. Reiste fra Bergen i dag tidlig og var ikke kommet opp til hotellet jeg jobber (en liten stund til på) før vi fikk melding fra husverten om at hunden var har et lite frykt problem... Han er livredd for å være alene, så nå har jeg fått kjæresten min til å kjøpe hundebur til han slik at han kan bo i det for å ikke ha hele leiligheten å passe på mens han er alene.. Så får jeg være takknemmelig for at husverten som er utrolig glad i hunder gav beskjed om dette... Jeg har kommet meg på jobb igjen nå etter to uker ferie.. ikke helt lett må jeg si.. Og min percing i navelen likte ikke helt den nesten litt for små uniformen min som strammet rundt magen nå eg tok den på meg...

Men jeg har fått en hel haug med oppgaver å gjøre i dag.. Så får vel bare sette i gang.. Er så vanskelig å begynne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på jobb i dag og sjefen min som nylig fant ut at hun var seks uker på vei var ikke helt i form.. Så hun forsvant ut og avgårde.. Skulle hjem til sin forlovede og bli dullet meg.. Så satt jeg igjen med en bunke med papirer på masse som egentlig er hennes jobb men som eg må gjøre siden hun ikke skal stresse.. og å drive en resepsjon med bare to personer som kan det.. Da er det ikkje lett.. Så nå skal jeg jobbe et dobbelskift i morgen.. på torsdag jobber jeg sent.. så skal nok få sovet litt i mellomtiden... Tiden når jeg ikke er på jobb da sitter jeg på hotellrom og slapper av.. men... nå har jeg da fått meg percing i navelen... en liten impuls meg og kjæresten min hadde for en uke siden.. og uniformen ligger akkurat over denne.. det plager meg.. i tillegg er det første dag i uken min så magen verker verre enn vanlig.. Og eg skal bare sove seks timer i natt før jeg skal opp igjen og på jobb... jobbe fra 07.00 til 23.00 blir sliten av å tenke på det.. jeg som har hatt tre uker ferie.. som koste meg med å sove lenge når kjæresten gikk på jobb klokken seks om morgenen... Jaja... Får vel bare venne meg til dette... Sjefen kan ikke jobbe så mye fremover for å unngå stress slik at hun ikkje mister barnet.. det vil hun ikke... Det vil ikkje jeg heller.. så får bare gå på cola og isbiter i morgen... så kanskje jeg klarer å holde meg våken... Men jeg får vel bare begynne på denne grusomme papirbunken med ting som skal og må gjøres her da.. masse papirer som skal sendes til andre firma, og fax'er og e-poster... i det uendelig... men som med det meste annet, det blir ikke bort helt på egenhånd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter nå på jobb og savner sjefen min... Hun ligger hjemme og er syk pga graviditeten.. Noe hun fant ut av for ikkje så veldig lenge siden.. Så nå har hun gått i en uke nesten med å jobbe 16 timers dager og med for lite søvn.. så nå ble hun påtvunget en fridag for å ikkje risikere mer.. Så eg tror nok det at i løpet av mine siste to uker ved dette hotellet her så blir jeg nok nødt til å ta flere 16 timers vakter... Men er jo bare kjekt når lønnen kommer det.. :)

Nå har eg jo hele 12500 i fastlønn før skatt... og husleie.. og mat... så er jo ikkje så mye igjen når de i tillegg skal trekke for 2 ukers ferie.. og på neste lønnen etter der igjen skal det trekkes for 3 uker ferie... så blir ikkje mange kr eg sitter igjen med etter det nei.. Men kan vel si at det er kjekt å ha litt kr til overs ja.. har jo faktisk spart endel de siste mnd.. brukte nesten ikkje av feriepengene mine.. så eg må ikke inn i ny jobb helt med en gang.. så skal nok klare å få slappe av litt da...

Men så må jeg komme meg på skole til høsten nå.. Står som nr 100 på vente liste så er ikke akkurat så veldig håpefull på å få skolplass på en offentlig skole så tror eg tar allmennfag påbygging via nett eller noe slikt.. Det er jo på en måte lettere... siden jeg da kan bestemme når på dagen jeg vil lese.. men samtidig så er det ikkje så veldig bra i og med at jeg frykter at jeg ikke skal klare å gjennomføre det... Det å ikke ha en lærer hengende over meg som maser om at jeg må lese.. men så kommer jeg vel til å ha samboeren min til å henge over meg og forvente at jeg klarer det da... Og så lurer jeg jo da litt på om jeg må ta masse prøver og slikt på vinter halvåret og eksamener på vår halvåret, eller om det bare er en eksamen i hvert fag så er jeg ferdig.. lurer litt på det..

Men nå ser jeg at mailen på jobb har blitt overlesset med mail så er vel bare best å komme i gang med å svare alle disse utelandske turistselskapene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter nå og grubler på om jeg kommer til å få mulighet til å komme på intervju på den nye jobben eg søkte.. Er en nattevakt stilling ved et utrolig koselig og spennende hotell midt i Bergen sentrum.. Og det er liksom en som er nesten i familie med meg som er sjef så eg føler jo at eg burde få en sjanse.. Men eg er enda ikke sikker på om jeg har lyst til dette.. Noen som kanskje kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg personlig syns nattejobbing er den beste varianten av jobb! :) Etter jeg begynte som nattevakt, har jeg ikke lyst til å jobbe på noen annen måte. Man jobber med seg selv, på sin måte og får ansvar deretter. :)

Jeg syns du skal gi det en sjanse.

Godt betalt også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig syns nattejobbing er den beste varianten av jobb! :) Etter jeg begynte som nattevakt, har jeg ikke lyst til å jobbe på noen annen måte. Man jobber med seg selv, på sin måte og får ansvar deretter. :)

Jeg syns du skal gi det en sjanse.

Godt betalt også!!

Men det er slik at nå som jeg jobber i resepsjon med tidlig og sein vakter og noen ganger doble vakter så er jeg veldig mye alene.. Jeg vet om et nabo hotell, greit, litt større enn våres, men der er de alltid alt fra 2 til 10 på jobb samtidig i resepsjonen... her hos meg så er det liksom bare meg.. og sjefen min... og så av og til noen av disse kontor-rottene.. men de er det og bare to av.. så er liksom så lite folk her.. så lille meg sitter her med et ustabilt brannalarm anlegg.. livredd for at den skal gå... forstår egentlig ikkje hvorfor.. og så har jeg frykt for at strømmen skal gå (det er et problem vi har her.. den går kanskje en gang eller tre i mnd fra mai til september) og når den forsvinner så går det alle salgs mulig alarmer.. og så er det egentlig ingenting jeg kan gjøre med det... så jeg er bare redd for at ting er like gale der.. at jeg ikke skal helt klare å slappe av på jobb.. slik som i dag.. nå har jeg vært alene på jobb i 12 timer.. har snakket såvidt med ene kontor-rotten noen få ganger før han forsvinner ut i byggefeltene sine igjen.. og så har eg gitt korte beskjeder nede på kjøkkenet og til spisesalen.. men eg har fremdeles ingen som kan avløse meg når eg skal spise.. eller på do... og tenk om brannalarmen går når jeg er på do.. da får jeg ikke satt silent alarm med en gang.. og da ringer klokkene på hele bygget.. og nå som vi har 60 gjester så er det jo greit nok.. men når eg ene gangen hadde en falsk alarm med nesten tre hundre gjester, var alene på jobb og tilfeldigvis i andre enden av bygget i forhold til hvor resepsjonen er.. (måtte levere noe til en gjest) så ble jo alarmen stående å gå en stund før eg fikk gjort noe... og det skremmer meg.. for eg føler at eg sitter med alt ansvar helt alene... Har delvis noe å gjøre med at hotellet er såpass stort og jeg er nesten alltid alene på jobb.. liker ikkje det når eg ikkje kan stole på at alarmer ikke går uten grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hva du mener.

Jeg jobber i helsevesenet, og brukte lang tid på å venne meg til tanken på at JEG måtte håndtere evt dødsfall, sykdom, brannalarmer og diverse andre forferdelig skumle ting..

Men hvis dette er et hotell i Bergen sentrum, tror du ikke det er to på jobb der hele døgnet, dvs også natt? Men dette er jo ting du helt legitimt kan spørre om på en evt intervju. Si hvordan du har hatt det på din forrige arbeidsplass, og si at du derfor er litt skeptisk.

MEN på den andre siden; er ikke alle som passer til nattarbeid heller. Akkurat som jeg ikke passer i dagarbeid :)

Lykke til, og hold dagboken oppdatert.. Det meste har uansett en tendens til å ordne seg til det beste :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har jo vært med på episoder der eg må ringe brannvesenet og be de komme opp.. men da vet eg og at eg har folk som eg stoler på ved brannstedet og som eg kan kommunisere med og slikt... Men slik som det er nå så er det bare litauere nesten.. og eg kan ikkje det språket... og det er hvertfall grusomt å ikkje kunne stole på brannalarmen... hvis alarmen går nå så er det liksom, joda, den lager lyd, den får alle dørene til å lukke seg, men.. det er jo aldri noe galt så gidder nesten ikkje kontrolere...

Og når det gjelder det å jobbe natt så er det den tiden eg foretrekker av døgnet.. stille og rolig.. hvis eg har en god bok til stede så får jeg ikke med meg at tiden går... Kan sitte i sengen min og lese og se på klokken da er den plutselig fem om morgenene... Det er litt deilig.. og tidligere når eg skulle ha prøver og hadde oppgaver som måtte gjøres på skolen så var det på natten eg jobbet best... Og det hotellet i sentrum har bare 16 hotellrom som vil si at det er veldig lite og koselig.. Ligger på selve bryggen.. Så det er jo så absoultt intr å være der.. har sendt søknad og cv så venter bare på svar egentlig... Men eg klarer bare ikkje helt finne ut.. men å komme på intervju hadde ikkje vært så gale..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare 50 min igjen til jeg skal på hotellrommet mitt for natten.. Fikk meg til slutt mat i dag... Kalkun filet av noe slag, med en utrolig god karrisaus, kokte grønnsaker og fløtegratinerte poteter... Eg savner en enkel grandis... Denne hotellmaten er til å bli gal av!!! Bare 12 dager igjen i denne jobben så er det hjem til Bergen med all den fritiden eg vil ha.. (Hvertfall en liten stund) Ingen jobb.. Ingen skole... Ingen stress... Ingen lønn... :( Men det fikser seg nok.. Er så heldig at med mindre meg og typen bestemmer oss for å handle halve IKEA en dag så skal eg nok klare å holde orden på tingene en stund til. :) I og med at jeg har spart litt mer penger i det siste.. (Ja vi kjøpte en oppvaskemaskin til 3900,- men kan være venner og familie skal sponse). Så i følge mitt svært overvurderte budsjett så skal jeg faktisk ha nok penger å leve for frem til slutte av desember uten å måtte jobbe.. :) Det er en deilig tanke..

Men blir vel skole på meg.. og jobb.. men får se.. Må først ta motet til meg å sende regning på skolen til mamma.... hihi... hun som sa at hun skulle betale for all videregående utdannelse.. og allmennpåbygg er jo videregående.. Og det er jo faktisk ikkje min feil at eg tilfeldigvis ikke får offentlig skoleplass... bare fordi reglene er tragisk.. BAre fordi jeg har fått fagbrev så har eg ikke ungdomsrett på videregående opplæring.. Men eg er heller ikkje fylt 25 år så eg har heller ikkje voksen rett på videregående opplæring... Så hvilken rett har jeg egentlig da???? Det der forvirrer meg!!!!

Og eg tror jeg skal tigge hun som har ansvaret for resepsjonen på det nye hotellet om et intervju... eg vil, eg vil, eg vil...

Nå ble eg avbrutt av en som bor på hotellet... kan nevne at hun er den mest hurpete k........ VRÆL!!!! Eg rett og slett hater hun!!! Bare fordi lyspæren er gått ved det bordet der hun sitter så kommer hun og spør etter hodelykter slik at hun kan se hvem hun snakker med... eller om vi hadde en spesiell form for sparekampanje på gang... i så fall ville hun gjerne betale litt mer... Bare fordi hun har bodd på dette hotellet de siste 40 årene (sier hun) så har hun liksom rett til f... vet ka... Eg er så lei henne og hun kom i går og skal være her i en uke til... Hun og søsteren klager og maser og plager meg så grenseløst.. Hvert j.... år klager de like mye og sier at de aldri kommer tilbake men joda.. vi blir ikkje kvitt de.. de kommer igjen... og igjen og igjen.... Til og med den nye eieren fordrar de ikkje... Han sa sin mening inne på kontoret i sted etter at de forlangte å få resevert TRE parkeringsplasser til bilen deres for å unngå at noen lager bulk i bilen hennes og fordi hun er handicapet og har problemer med å gå ut og inn av bilen så må hun, med sin lille peugeot 106 ha TRE parkeringsplasser.... Til og med andre gjester reagerer på de to søstrene der... EG BLIR GAL AV DE!!!!! Og i dag ble de skikkelig sur på meg fordi eg sa at de måtte vente mens eg hjalp noen andre gjester... Så eg gav beskjed om at de ikke eide hotellet og at de skulle få hjelp etterpå når eg hadde hjelpt de andre og at de rett og slett fikk vente på tur... Så gikk de videre til hotelleier og sa at eg var utrolig frekk og grinete... Han sa bare tørt: Er det noe rart da? Slik som dere holder på? Men joda, dere kvalifiserte dere nettopp til å få hjelp etter at hun har sjekket inn de to bussene som står utenfor... og så gikk han... Gud eg nød når eg hørte han si det...

Men nå får eg gjøre jobben min så eg kommer meg herifra i kveld...

Natta folkens.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!!

Jeg burde skammet meg.. Så utrolig glad bare for å få snakke med en gutt/mann borte i england fra en gang rundt ett tiden og til klokken var nesten halv fire i natt.. Han trøstet meg med at klokken bare var halv tre hos han... Mye hjelp det liksom... Så glad for at vi avtalte at han skulle logge på msn igjen i kveld en gang før ti.. Kan vel og si at han er bror til min søster sin kjæreste.. og vi driver bare å snakker om hans bror og min søster.. og det at begge de to er skoleflinke og at begge føler at de to er "perfekte" og "favoritt" blandt foreldrene.. De skal og stikke til Las Vegas neste sommer å gifte seg i lag med et vennepar... Og eg er yngste jente i familie med 1 store søster og 3 eldre brødre... Prøv å få opmerksomhet uten å måtte begynne å gråte da.. :P Og han er yngst og har tre brødre.. Så har han en dame som lager masse trøbbel.. Hun tror at hun ikke kan spise for da legger hun på seg.... Og eg fant ut at meg og han er skummelt lik... Og når jeg og typen var i england nå for en uke siden? :P Så traff jeg jo han og moren hans og damen hans.... Kjempe koselig gjeng må eg si.. :) Likte virkelig å gå rundt i england.. Siden vi var på en liten engelsk landsbygd ene dagen visste vi med sikkerhet om at ingen i mils omkrets snakket norsk.. så meg og typn kan ha vært litt uhøflig å snakket masse norsk om de forskjellige tingene vi så.. Noe som min søster og resten av min familie prøvde å oversette til disse to brødrene... Alt de kom frem til var at jeg fikk sagt ganske mye rart på veldig kort tid... Da sa bare min søster at jeg mangler et filter som sorterer ut alt det unødvendige... :P

Jeg fant ut at når punden var så lav så var det utrolig billig der borte.. så selv meg som hater å shoppe... svidde hav 520 kr på en svært butikk... over 3 etg... Så nå har jeg en liten garderobe med vanlig engelske klær i noe varierende størrelser.. er ikkje så lett å forstå seg på de der borte.. En dame mente jeg ikke kunne være mer enn 16.. jeg er 20... Så etter å ha kledd i meg det de mente var helt normalt å gå med på en regnværs dag i Manchester, (mini skjørt, liten trang topp, boots, og fikset litt på håret mitt) Så så jeg ut akkurat som disse engelske jentene som vandret rundt i den svære byen.... En by som har flere beboere enn hele Norge... Men det var jo en hvis kjæreste som likte det veldig godt.. som var grunnen til at jeg gikk fra butikkene etter å ha betalt 52 pund konktant.. noe de ikke er vant med.. :P

Men jeg får vel heller gjøre noe fornuftig... hmm... ser ut vinduet... ser på at arbeiderene fra litauen jobber med en kro... jaja.. får eg spille spill jeg da.. Siden jeg ikkje har mulighet til å gjøre noe fornuftig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, er innom med spor jeg også:)

Du er forresten like gammel som eldste datteren min:)

Jeg har to, yngste er 16.

Å ta det påbygningsåret er noe av det lureste du gjør, da står de fleste dører åpne for deg etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått hjelp av mor til en venninne av min søster.. :P Hun jobber tilfeldigvis på en av Bergens kjente skoler og har sagt at dersom eg søker som om jeg ikke har fulltført læretiden og vil ha plass på vokseopplæringen så kan eg få plass hvis de har ledig.. noe hun var ganske sikker på at de kom til å ha.. så hvis eg bare slengte inn nett søknaden så kunne søsteren min levere kopier av vitnemål og slikt til henne så skulle hun se hva hun fikk gjort.. og da blir det kveldsundervisning to kvelder i uken...

Hvis jeg da også får kommet meg på det intervjuet jeg vil på så tror eg det blir bra.. Der fant eg ut etter å ha snakket med min søster at hun som jeg har sendt søknaden til skal fikse et intervju så koselig som hjemme i stuen til min bror.. i og med at vi nesten er i familie så kan vi bare ta det hele som en enkelt samtale hjemme i stuen i stede for at eg skulle drive å kjøre til sentrum bare for en slik liten sak.. hehe.. og hun har jo nettopp vært med på 8 middagsselskaper i lag med meg så vi er jo ikkje så ukjent for hverandre.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg fikk beskjed fra typen at han vurderer å kjøre å hente en bar fra en finn anonnse.. Han er aktiv rytter på finn.no for å finne spennede ting på gis bort sidene deres.. derfor har vi da en god del rare finurlige ting.. men en bar er så absoultt å foretrekke.. eg vet hvor eg vil ja den.. og etter å ha jobbet på hotell i to år og tilbrakt noen timer ikkje edru tilstand i baren vår her så har jeg en god anelse om hva som skal stå i denne baren.. Hvilke drinker jeg virkerlig må ha ingrediensene til.. Folk som kjenner meg begynte å tro at jeg var blitt alkoholiker.. Fordi at når de ringte meg en gang mellom en søndag og torsdag så var jeg kanskje i baren.. men det de ikke tenker på er at jeg jobber når alle andre har fri... Så da kan jeg drikke når jeg har fri.. Det å ha en pils for dagen etter arbeidstid på rampen i lag med kjøkkengutta er liksom litt av sjarmen med å jobbe på et hotell midt på fjellet når det ikke er en pub eller et annet utested man kan ta en drink...

Men så har jeg nå da gjort en kjempe tabbe.. skulle egentlig ta oppgjøret etter sjefen min for noen timer siden.. Men glemte det.. Jeg skulle gjort det når jeg kom på jobb.. Men som sagt.. Det gikk i den store glemmeboka mi... Så nå kom jeg på det... og vet liksom ikke helt om jeg skal gjøre det nå eller bare vente... ta to en gang i kveld.. eller.. hmm... ble veldig usikker nå.. kan og evt hvis de spør så kan jeg bare si at jeg ikke tenkte over det i det hele tatt i dag.. Som hotell eieren sier.. Shit happens.. Trenger ikke alltid finne syndebukken.. Slutt å si unnskyld og fortsett med jobben du gjør.. :) Liker han sånnsett.. er veldig greit... Skjer det noe galt og vi trenger noen å skylde på, da kan vi legge all skyld på han.. så order vi opp senere.. :) Han gav meg kanskje masse ros i dag forran flere andre vip gjester.. :) Sa at eg kom til å stå på fagprøven med glans.. :) Blir i virkelig godt humør når han sier det.. :)

Men nå sitter jeg og fantaserer om middag.. er sulten... må nyte min kalde cola i dette alt for varme været..

Snakket med kameraten min fra england i dag.. Skikkelig kos.. :) Vi har så mange morsome likeheter oss i mellom..

Så var det denne typen min da.. han lever enda på vaffelrøren som jeg lagde på søndag... skeptisk til det... lurer på om han har klart å vaske klær.. eg vet at det var tomt for de beryktede boxerne hans i går... og oppvasken vår har han vel kanskje kanskje klart å få gjort noe med... Men kommer vel hjem til en full oppvaskemaskin med beskjed om å sette den på fordi det var så avansert å trykke på to forskjellige knapper.. og vaskemaskinen er hvertfall vanskelig, for hvor mange plagg skal man egentlig legge inni den? hmm... jaja.. blir vel til at han bruker mine silke boxere som jeg har gjemt i en av de mange flytte kassene med klær.. Gruer meg til å komme hjem igjen etter å ha fullført læretiden og måtte begynne å pakke ut alle de pynte gjenstandene som jeg har... det er liksom så mye.. av alt..

Fikk nettopp telefon om jeg hadde et nr til en eller annen som en gang i tiden eide et nabo hotell... siden han hadde fått oppgitt at han jobbet hos oss.. og bortsett fra at jeg vet hva han heter og at han har vært her noen ganger de siste mnd.. Så vet jeg ikkje hvilken stilling han i såfall skulle hatt... men men...

Sitter og grubler på hvordan ting blir når jeg ikke lengre skal drive å reise til fjells hele tiden.. bare være hjemme.. slappe av.. nyte det å ha fri før jeg evt skal begynne å jobbe.. Nå sitter jeg å tenker på muligheten for å bare sette meg på flyet og reise til england til min søster.. besøke henne.. uten typen... bare meg og hun på tur og avgårde.. hadde vært litt kult å bare ta en impulsreise.. Men vet jo at det kan være veldig dyrt å reise bort der da.. Men men.. hadde uansett vært litt kjekt..

Sitter og plager meg selv med percingen min... den klør.. og det klør hele området rundt den.. eg vet at eg har nikkelallergi, men det som står i nå er kirurgisk stål, så er ikke pga allergien at det klør.. Eg liker å tro det er fordi den gror veldig fint for eg er ikkje så veldig rød rundt ringen.. og den ser veldig søt ut på den flate fine magen min...

Typen har bestemt at det ikke er lov å kritisere magen min for den er han veldig stolt av.. Og dersom meg og han blir værende sammen så kommer det ikkje til å komme noe baby i magen de første 3-5 årene hvertfall... hehe..

Men får vel kanskje hjelpe disse franske turistene som kom inn dørene nå... Er lei sommer og turister og franske og italienske og russiske... usj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig der der med menn og vaskemaskiner ;)

Min har enda ikke lært seg hvordan den brukes.

Skulle ønske jeg klarte å skrive like lange innlegg som deg,hehe..

du inspirerer meg iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. eg bare sitter og skriver alt som faller meg inn.. men nå sliter jeg med å skrive.. hadde en detektor som reagerte på støv.. så gikk rett i alarm uten å gi meg forvarsel.. holdt på å dø på meg.. og når den stygge greien bare sier en kode og EIK... Eg forstod ingenting!!! Fikk alarmen stille.. Løp og hentet eieren.. Fikk han til å se på det som stod der.. Ringte resepsjonssjefen siden hun har vært her ett år lengre enn meg og to år lengre enn eieren.. Så fant jeg hvilken detektor det var.. og det var bare støv.. Kom på at vi har en salong som heter Eikesalongen...

Så.. Nå sitter jeg her og skjelver... gruer meg allerede til de neste 8 timene mine på sein vakt i morgen.. alene.. heldigvis at eieren var her.. for eg vet ikkje ka eg skulle gjort ellers..

HATER den brannalarmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler søvn nå.. Satt på kontoret til sjefen og snakket i telefonen frem til klokken var veldig sent i natt.. Tror den ble halv fire.. Husker egentlig ikkje hva meg og han jeg snakket med snakket om.. Men vi hadde det morro.. Typen lo litt når han leste om det på melding i dag tidlig.. Han har ingenting i mot at eg får øve litt på engelsken min.. og det er ikkje alltid like enkelt å snakke engelsk med en over telefon når han bare snakker slik som vanlig... Som vil si at når klokken er 2 på natten er alt for fort engelsk for min del.. Hadde noen ganger måtte gi beskjed om at han snakket for fort.. Men nå har vi fått overtalt min søster og hans bror om at han skal få lov å være med broren til Norge i august.. og når de forlovede reiser på tur for å se norge så skal han bo hos meg og typen og vi skal vise han virkelig Bergen.. :) Han fant blandt annet ut at å kjøpe en ute pils til mer enn 20 kroner ble ikke aktuelt.. Så da sa jeg bare at han fikk gå uten... :P

Merker jo at jeg er litt betatt av han da.. Burde ikke være det... Ikkje når jeg sliter litt med tillit fra typen fra tidligere.. Men han er kjempe koselig å snakke med og vi har mange morsome likeheter mellom oss. Gleder meg til han skal komme på besøk..

Jeg håper bare ikkje den telefonsamtalen ble oppdaget av sjefen... Satser på at det går bra..

Fant ut i dag at mine planer om å leve frem til jul med det eg har på konto ikkje fungerte helt som det skulle.. I og med at jeg har brukt over 2/3 av pengen nå.. Ble litt mye pengebruk når jeg og typen var avgårde på festival i juli, og så var vi til england.. Så joda.. kjenner det på konto ja... Håper bare jeg får den jobben som jeg vil...

Men eg vel på tide å kanskje spise noe frokost lignende.. Må på jobb om en time..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...