Hettan Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #61 Del Skrevet 13. desember 2009 Har hatt en helt herlig helg generelt Fredag laget jeg og min mor middag når nevøene mine kom og min bror sammen med madammen.. Så var jeg og hentet typen på bussen siden han kom til meg rett fra jobb Og jeg hadde begynt fredagen med en god frokost og så bakte eg skillingsboller De var veldig gode Og lørdagen var eg og typen avgårde på butikker og handlet julegaver.. Siden det nå var helg og Lånekassen ikke kommer med pengene mine før på onsdag, så har jeg blitt nødt til å låne penger av han sånn at eg får unnagjort handlingen min før den tid.. Så var vi med en kompis som blandt annet skulle ha seg en lampe og litt forskjellig så vi gikk og trasket rundt på Ikea og koste oss Hadde det veldig koselig.. Senere var jeg og typen hos mine foreldre og laget pizza.. Så var det på kino og se Luftslottet som sprengtes, var ganske god film det og Når eg kom hjem i natt rundt ett tiden, så hadde eg for mye energi, og så oppdaget eg at rommet mitt var skikkelig rotete, så eg gikk i gang med å rydde rommet og det inkluderte å tømme klesskapet og legge alt sammen ryddet og fint inn igjen.. Så den som sovnet halv fire i natt var meg.. Typen vekket meg ikkje før rundt halv tolv.. og det kommer til å bli tøft når eg skal på en forelesning i morgen og være på skolen kvart over åtte.. og eg gleder meg nesten til fredag når eg skal hjem og så rydde rommet skikkelig, som da vil si at eg skal ta de fagene som nå er avsluttet å sette inn i perm og få det vekk fra pulten min.. Men nå skal eg være flink og sette meg ned og gå igjennom Finans til i morgen sånn at eg vet ka eg skal spørre foreleser om som eg gjerne må repetere litt i.. håper bare typen min er flink og kommer seg i gang med oppgaven som han skal ha ferdig til slutten av januar.. Håper du hadde en fin helg Kospia, og ønsker deg en fortsatt fin søndagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hettan Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #62 Del Skrevet 14. desember 2009 Var på forelesning i dag.. Første gang på flere uker Forsov meg og styrtet ut døren og avgårde for å rekke toget.. Sånn sett en grusom start på dagen.. satt i to første timene på skolen og holdt på å sovne... Siden eg satt fremst er det litt flaut når foreleser kommenterer dette, siden han allerede har gjort det ved flere anledninger.. Eksamen er på fredag. og eg får meg bare ikkje til å lese til eksamen.. Det er så mye formler som må kunnes utenatt, og det er så vanskelig stoff, så eg tror eg egentlig har gitt litt opp uansett... Men men.. Eg får vel bare tvinge meg til å sitte og lese tror eg.. Må bare huske hva som er hva som hvilke formler som skal brukes når.. Renteregning, regnskap, finansieringsmetoder, beregninger og alt mulig rart.. uff.. Jaja.. bare til å lese.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hettan Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #63 Del Skrevet 15. desember 2009 Nå føler eg at eksamen på fredag kommer styggelig fort.. har kjøpt meg noe julebroderier.. og eg elsker å sitte med slikt og brodere.. men nå blir eg helt ødelagt av dårlig samvittighet over for meg selv for siden forrige eksamen på onsdag, så tok eg meg fri en dag, og så en dag, for eg har jo hele helgen på meg og hele denne uken.. og nå er det jøje meg blitt tirsdagskveld og eksamen er på fredag.. så nå er det bare et skippertak som må til.. og på fredag så vurderer eg å sprette kvitvinsflasken min og gå på fest hos en venninne.. Eg bare har et problem.. selv er eg snart 22, men i følge alle andre som eg er med, som er rundt 25-30 så er eg eldre i hodet enn i kroppen.. og dermed får eg da problemer å gå på fest hos en venninne som synes det er så utrolig gøy å drikke seg fra sans og samling kanonfull, og være dårlig dagen derpå.. Selv ikke når eg var 18 synes eg det var noe gøy å drikke seg full.. Når eg bodde på et hotell i to år så drakk eg vin og sprit omtrentlig annenhver dag i ca to år.. er jo ikkje alkoholiker av den grunn, det var aldri noe problem å slutte å drikke eller å la være å drikke når eg var hjemme.. Så da har eg dilemma med at eg vil treffe venninnen min, men eg orker bare ikkje at hun skal drikke.. og så kjenner jeg nesten ingen andre på festen hennes, og det er vel bare 30% av de som skal være der som er passert 18... Men har i hvertfall bestemt meg for at kvitvinsflasken blir borte på fredag... Eg har tre nevøer og en niese, niesen som er eldst "kjenner" eg ikkje.. Eg vet omtrentlig hvor de bor, og eg mener hun har bursdag en gang om sommeren.. Men utover det så vet jeg veldig lite om henne.. Selv om vi bor i samme by og alt.. Så er det eldste nevøen som bor i en by fire timer unna, "kjenner" ikkje han heller.. De to eldste treffer eg kanskje en gang før jul og så en gang ut på sommeren når det er ferie og de kommer på besøk.. Men de to yngste guttene, de ser eg flere ganger i uken.. og yngstemann som nå snart er 3 år i mars, han er virkelig herlig Han og broren var innom på besøk hos Bestemor for noen dager siden og så gikk bestemor og mammaen ut for å røyke, dette fikk han ikkje med seg, så han gikk på gjennom hele hovedetasjen for å finne mamma, så ser han på meg og eg spør hvor mamma er.. Svaret som da kommer er: Mamma søkkvekke... og så løp han inn i stuen for å se videre på filmen sin.. Eg var min bror og damen sliter litt med yngstemann fordi han nå er snart 3 år og kommunen klarer ikkje ordne barnehageplass til han, så han blir ikkje så mye sosialisert av seg, og derfor sliter han fremdeles med å snakke, siden vi forstår så godt ka han vil når han sier noe så blir det til at han ikkje anstrenger seg.. De kunne få barnehageplass, men da måtte det bli en time hjemmefra.. og det er for dårlig.. Men men.. Eg får heller bare prøve å tenke på eksamen nå.. Barnehageplass får han før eller senere.. Gruer meg så enormt til fredag morgen klokken ni.. har ordnet det slik at eg kan gå til typen etter eksamen og gråte på skulderen hans på jobb.. eg tror virkelig ikkje at det kommer til å gå så veldig bra.. uff.. Nei, eg får komme meg vekk fra pc'en og returnere til bøkene mine og finne en lur måte å huske de forskjellige formlene.. ingen hjelpemidler lov på eksamen.. Får se positivt på det at eg er veldig snart ferdig med alle julegavene.. bare pakke de inn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hettan Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #64 Del Skrevet 16. desember 2009 Fikk igjen en eksamen nå.. eg strøk på den.. litt surt.. så nå må jeg bare finne ut når jeg kan ta den om igjen, og slike ting.. Uff.. så grusomt.. første gangen eg har strøket på noe som helst.. En gang må jo være den første.. Så eg bare håper at eg står på de andre eksamener... Eg kan nevne at det er matte, og eg hater matte.. for en som går økonomi og administrasjon er det kanskje rart.. men for meg er det noe helt annet å drive å regne på x og y i forhold til å sitte med formler og slike ting når det er økonomi og finans.. det som er så rart er det at finans og økonomi er så mye enklere å forstå i forhold til å forstå seg på matte... Uff.. nei, eg får la være å tenke på matte eksamen som gikk til h.... og heller tenke på at eg skal stå på finans på fredag.. Så da bærer det tilbake til bøkene og oppgavene og pugge formler.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hettan Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #65 Del Skrevet 21. desember 2009 God morgen.. Fredagen når eg satt på eksamen, så fant eg ut at den blir eg nødt til å ta om igjen, siden den tok en veldig lang tur på en kort brygge... Men men.. Det ordner seg alltid for snille jenter og gutter.. Mamma har gått de siste ukene og sagt det.. Så fredagen etter eksamen var jeg innom på jobben til typen.. Et bygg som de aller fleste prøver å unngå Så gikk vi på T.G.I Fridays og hadde en lunsj/tidlig middag, så reiste vi hjem til meg etterpå og ble hentet på busstoppet av den snille mammaen min Senere på kvelden var vi på fest hos en venninne av meg, siden eg var bortimot helt edru og venninnen min var ganske så godt brisen++ pluss hun er bare 18 og synes det er knall gøy med cider, smirnof ice og smirnof north, og litt for høy musikk, så var vi over 20 som stod på gangen og preiket Så typen min og kompisene mine kom veldig godt overens noe som var veldig kjekt Siden eg hadde fått en liten drink av en kompis skulle typen kjøre mamma sin bil hjem igjen til meg, noe som resulterte i at etter å ha kjørt noen få hundre meter kom det så fint fra han: "Eg ska ha meg sånn bil!" Lørdagen her var rett og slett kaos.. Hvertfall ute på veiene.. Heldigvis gav eg beskjed om at siden det var eg som skulle kjøre min gamle bil opp til typen så skulle vi kjøre før det ble mørkt.. Så etter at naboen hadde vært å brøytet plassen vår og typen og broren hadde skrapt is av bilen min og startet den, så kunne vi komme oss av gårde Den kvelden var vi og spiste hos noen venner av typen sine foreldre, og eg fikk hele tiden spørsmål om eg ville ha mer vin, så eg drakk vel ca 7-8 glass tror eg.. Vi storkoste oss, og så gikk vi hjem igjen i tolv tiden og da var det kommet enda mer snø.. Søndagen så stod vi opp, hadde frokost og så reiste eg hjem til mamma igjen, han skulle besøke noen sammen med sin søster. Så eg var hjemme i hele går nesten, slappet av og tok livet helt med ro.. Så kom han opp til meg senere og vi så en film Så i dag skal eg prøve å være flink.. Eg skal prøve å pakke inn julegavene.. så skal eg prøve å rydde rommet mitt.. så skal eg prøve å få orden på alle papirene til de forskjellige fagene og få det inn i en perm eller noe slikt.. og så skal eg reise til typen sin jobb til halv fire, så skal vi gå til søsteren sin jobb slik at vi bli kjørt hjem igjen til han, så skal vi ha middag hos moren hans, og så skal vi på kino senere sammen med en kompis, og til slutt skal han kjøre meg hjem igjen, der søsteren min er kommet hjem fra England Har ikkje sett henne siden i sommer, så gleder meg kjempe masse :D Men akkurat nå.. så skal eg krype litt lengre ned i dynen min.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 25. desember 2009 #66 Del Skrevet 25. desember 2009 Innom for å ønske deg en riktig god jul, håper du koser deg sammen med din familie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hettan Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #67 Del Skrevet 29. desember 2009 Det har vært en kjempe koselig jul.. Eg fikk den ene tingen fra typen som eg har ønsket meg i snart et halvt år.. og som eg fant når eg besøkte han i utlandet i sommer.. Har vært travle dager med besøk nesten hver dag.. og en koeslig kveld med å sitte å drikke vin og snakke.. var så heldig at eg ikkje ble dårlig dagen etterpå.. Så nå driver eg med forberedelser til nyttårsaften.. Må få sydd inn en kjole.. og så må eg finne noen sko.. men nå er det på tide å stå opp.. spilte pc-spill til rundt halv syv i dag tidlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 31. desember 2009 #68 Del Skrevet 31. desember 2009 Godt å høre at du har hatt en fin jul sammen med din kjære Ønsker deg ETT RIKTIG GODT NYTT ÅR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hettan Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #69 Del Skrevet 1. januar 2010 Nå var det nye året begynt.. Sov lenge i dag siden vi var våken til langt ut på morgenkvisten.. Meg og min kjære var hos hans foreldre hele kvelden. Begynte med en herlig kalkunmiddag, så en god fruktsalatdessert, og så videre med kake før det var ut for å se på fyrverkeriet.. Så var det inn igjen i huset, få varmen igjen forran ovnen.. drikke, drikke, drikke litt mer og så gå å legge seg.. hehe.. Typen kjørte noen venner og slikt hjem siden han var edru, og eg satt plutselig alene på rommet hans uten mulighet til å få av meg kjolen.. Så eg satt meg på sengekanten for å vente på han, noe som førte til at han kom hjem en liten halvtime-time senere og fant meg sovende på sengen der eg hadde dratt dynen rundt meg for å holde varmen.. Så han vekket meg veldig forsiktig, hjalp meg av med kjolen og så kunne eg legge meg.. Ikkje det at eg var trøtt da, så vi ble liggende i over en time eller noe slikt og snakke sammen Så nå har vi sett film og eg skal sitte og spille spill på pc'en og min kjære skal jobbe med en oppgave til skolen.. Godt nyttår alle sammen.. I morgen skal eg hjem og hente bøker på postkontoret og så skal eg begynne å rydde i skolepapirene og få organisert og ryddet rommet mitt... igjen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hettan Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #70 Del Skrevet 6. januar 2010 Selv om eg ikkje har begynt igjen med skole helt enda er det hektiske dager.. I disse snødager både her hjemme og i den store verden ellers, kan det se ut til at eg får ha min snille søster hjemme lengre enn planlagt.. Min kjære begynte igjen på jobb i dag, etter å hatt mye fri i julen.. Nå sitter han og jobber med en aller siste skoleoppgave som skal inn i slutten av januar.. Så håper bare at han får gjort det før fristen, sånn at eg slipper å høre på han surmule så veldig mye i ettertid, selv om han vet selv at dersom han ikkje klarer det, så er det hans egen feil.. Eg og min kjære inngikk et lite veddemål for nyåret.. Så nyttårforsettene er da: 1. Kun snop om lørdagen uten å spise så veldig mye. 2. Trene minimum 3 dager i uken. 3. Kun drikke brus om lørdagen, aldri mer enn 0,5 liter 4. Bli flinkere til å lese og skrive notater på forelesningene... 5. Spare mest mulig penger Det siste er mest for min egen del.. Tror eg sier det til meg selv hver eneste dag... Men dersom eg klarer å gå ned i vekt til sommeren.. dvs ca 20 kilo til midten av mai, så skal eg få ekte skinnbukse av min kjære I tillegg så skal vi, dersom eg klarer å spare opp nok penger, reise på ferie i lag til sommeren Nå har eg tilbrakt flere dager med å rydde i alle notater og papirer fra i høst så nå skal eg sitte og lese i en av de nye bøkene mine som eg fikk i posten for noen dager siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå