Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
HIV virus overlever ikke utenfor kroppen til et menneske. Viruset dør veldig veldig kjapt.

HIV smitter ikke via do, kopper, skjeer, kyss, etc.

Det smitter ved DIREKTE kontakt via blod og sperm. For å bli smittet via åpent blødende sår må man selv ha åpent kutt som gnis i den smittedes sår...

I Anne Selenes tilfelle: Om barnet som er smittet har HIV, skader og blør ordentlig, så bruk handsker ved sårhåndtering. Ellers helt ok.

HIV er faktisk utrolig lite smittefarlig. (men konsekvensene er jo større enn feks forkjølelse)

Korrekt.

HIV-viruset er et av de minst smittefarlige faktisk. Viruset dør nesten med en gang det er utenfor kroppen. Hadde det smittet via spytt, ville det ikke overlevd tiden på ispinnen uansett.

Så TS - du må gjøre som nevnt ovenfor her. Behandle hele frykten som en tvangstanke som skal bekjempes. For jeg tviler på at du gnir evt sår du har mot evt sår hun har ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er jeg klar over men jeg datteren min hvet at hun ikke får røre hvist det er blod inne i bildet. Ellers så drikker hun jo vann og får mat hos oss i ny og ned så det at hun bruker skje og kopp bryr jeg meg ikke noe om.

Det som er "rart" er forsåvidt at hun ble født med HIV og har ingen symptomer så hun kunne nok "lure" en hver mann når hun vokser opp. Fortiden bor hun foresten hos bestefaren sin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...