Gå til innhold

Lillemor og pondus

pondusa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godt nyttår, pondusa! Håper dere har hatt en fredelig nyttårsfeiring!

Gratulerer med vel overståtte 12 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 fullgåtte uker=3 fullgåtte mnd=1 fullgått trimester

Her går det fremover!!!

Nå kommer den beste tiden. Magen blir bare større og større, formen er på topp, bevegelser og spark i magen blir mer merkbare.

Det går mot vår og lysere tider, hvor man bare kan kaste klærne og strutte med en fjong sommermage. :sjarmor:

Gleder meg skikkelig nå! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Hei Pondusa!!

Går tiden virkelig så fort??!!?? :o Du ble jo nettopp gravid!!!!

Hvor er pause-knappen. (på tiden altså..).. :klø:

Ha en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har en nydelig liten kul på magen, Pondusa! Gleder meg til å se utviklingen...! :Nikke:

:hjerter: Vi går et fantastisk år i møte... Godt nyttår!!

Takk for poeng på "ryktebørsen" :wink:

Hvordan fant du meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bursdagsgaven i boks, bare 1 mnd for tidlig.

Inne på rommet til lillemor står nå en ekte "storseng", pyntet med grønne bamser på.

Oppi senga ligger verdens nydeligste lille prinsesse og sover!!

Legginga gikk helt over forventning. Jeg trodde hun skulle klatre ut eller i det minste reise seg opp.

Men neida, snuppa hadde bare vridd hodet mot veggen og sovna! :)

Ellers er vi litt triste, for pappan reiste på jobb i dag. Tok fly 17.10 i ettermiddag.

Så nå blir han borte ca 4 uker, og det kan se ut til at han da ikke rekker bursdagen til lillemor. Men men, slik er det å ha en maskinist til sambo, vi kan ikke bestemme arbeidstida hans.

På flyplassen vår har de nå fått sikkerhetskontroll, og lillemor ble stor i øynene da pappas koffert plutselig forsvant inn der.

Hun har gått å snakket om det hele kvelden: "Koffert borte, pappa." :ler: Hun er nå litt søt da!

Tusen takk ellers for hilsner alle sammen! Skal bli litt flinkere til å svare, nå som det blir mer tid til internett om kveldene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor har sovet som en engel i den nye senga si i natt. Synes hun har turnet mindre der enn hun pleier å gjøre i sprinkelsenga.

Kanskje det rett og slett var blitt for trangt i lillesenga?

Nå skal lillesenga flyttes inn på vårt rom, og med tiden skal bunnen skrus opp, den skal pyntes med ny sprinkelbeskytter og nye sengklær.

Og om et halvt års tid skal der ligge et nydelig lite nurk å sove søtt.

13+3 uker i dag.

24 dager til ultralyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du vet ikke om noen som er her oppe enda som kanskje har formingspensum å selge?

Du gikk forming gjorde du ikke?

Jeg fikk penusmlista i dag og det er bare uaktuellt å kjøpe alt nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Madley. Har skrevet litt i boka di og sendt deg en pm.

Legging i kveld gikk også helt uten problemer!! Lillemor klatra selv opp i senga, la seg på puta og vinket god natt. :)

Flinke lille prinsessen min! :hjerter:

13+3 uker, og 99 cm rundt magen. Var 94 cm da jeg var 8 uker på vei.

Til sammenligning var jeg 120cm den dagen lillemor blei født!

24 dager til ul, gleder meg nå ja. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Murmel!

Vi hadde dog et lite tilbakeskritt i natt, da lillemor i 24-tiden greide å havne på gulvet på mystisk vis. Hun gråt og var helt groggy, men ville ikke ligge i senga igjen. Så vi flytta over i sprinkelsenga og hun sov videre.

Var litt spent på i kveld, men da skulle hun ligge i storsenga, og frem til nå sover hun som en engel.

Så jeg tror det skal gå bare fint dette. Litt greit at hun blir vant til sin seng, og gir fullstendig avkall på sprinkelsenga i god tid før babyen kommer.

Men hun kaller storsenga si for "lillesenga", så vi må vel døpe om sprinkelsenga til babysenga for ikke å forvirre henne mer.

I går var vi i bursdag til lillesøsteren min, hun ble 15 år. Koselig kaffeselskap.

På fredag skal vi i kaffeselskap til storesøsteren min som blir 30 år, og lørdag i uken etter er det 30-års feiring. Det skal bli koselig, så snart jeg har fikset barnevakt. Mamma & pappa skal ha tanteungen min, og jeg tenkte å spørre om de kanskje kunne ta lillemor også. De har aldri hatt begge to på overnatting samtidig, (to søskenbarn på snart 2 og 3 år som krangler litt.... :ler: ) ,lillemor har forrsten aldri overnattet borte.

På toppen av det hele fyller lillebroren min 17 år den 27.januar, så det blir mye kakespising på oss denne mnd!

13+5 uker.

Mener jeg kjente litt liv i magen i går kveld, etter å ha lagt meg. Hadde rett før drukket cola og spist litt snop, så det kan jo ha blitt liv pga alt sukkeret... :ler:

Er så deilig å kjenne at noen faktisk bor der inne. :hjerter:

Ble litt sånn småsentimental sist når det nærmet seg ul, vil jo bare ha bekreftelse på at babyen har det bra og at h*n turner og romsterer i magen.

Så forresten "Extrem oppussing" på tv3 i kveld, og da trillet tårene. De som fikk bygget om huset, hadde to gutter på 22mnd og 2,5 år. I tillegg ventet de trillinger! :o

For et nydelig barnerom de fikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper å få meg en tur til Bodø iløpet av vinteren. Det begynner å krible litt i handlefoten, og når man har bodd der i 3 år, er det ikke bare bare å komme hjem til en liten by med 35.000 færre innbyggere!! Det sier litt om hvilke butikker vi desperat mangler....

Jeg skulle vært innom:

# Bodyshop- trenger kakaosmør-stift til magesmøring

# Tøffeliten- fordi jeg er gravid!!

# H&M- pga barneavdelingen

# hele Koch igrunn.... :oops:

Må få ordnet det snart, men blir nok ikke januar. Litt for mye bursdager til det. Kan jo dra i feb når sambo er kommet hjem, kanskje jeg skal snike til meg en frihelg? Det hørtes deilig ut, kanskje bruke noen 100-lapper på 7-himmel?? :sjarmor:

For ikke å snakke om å gå på kino!! :ler:

Murmel ler sikkert av meg nå, men "hjemlegselen" dukker opp innimellom, og da er det deilig å ha "Barn-i-magen" venninner der oppe.

(BiM-treff var noe vi gikk på hver onsdags kveld da vi gikk gravide. Møttes på en kafè alle byens gravide damer til sosialt samvær og etterhvert som magen vokste, etergilde! Tror den kafèen gikk godt bare pga oss! :sjarmor: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg vært innom h&m sin nettbutikk... :ler:

Dagens fangst ble som følger:

2 stk mama-strømpebukse

1 stk turkis mama-topp

1 stk amme-bh

2 stk gråmelert trikotbukser (sløvebukse) i str 40/42 og 44/46. Må ha noe å vokse inn i.... :sjarmor:

1 stk blomstret kimono ( fikk på kjøpet)

Til lillemor:

1 stk rød genser

1 stk rosa piratbukse

1 stk rosa supergirl t-skjorte

1 stk hvit sommergenser

Levering i uke 3, nokså kjapt da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 15:

Fosteret ditt veier nå ca 80g og er ca 12,5cm langt. Nå er livmoren omtrent så stor som hodet til en nyfødt baby, når det bare er ett barn der. Du vil kunne kjenne din egen livmor godt med hendene utenpå maven, særlig hvis du ligger.

Babyens hjerte pumper 28 liter blod i døgnet.

Og i går kveld kjente jeg et bitte lite spark! :hjerter:

Litt tallinfo, fra nedtellingsfanatikeren.... :hoho:

14 fullgåtte uker i dag!

20 dager til ultralyd!

27 dager til lilleprinsessa blir 2 år!

2 mnd til mamman fyller 25 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var noen ganger på BIM-treff sist jeg var gravid. Denne gangen har det liksom aldri blitt noe til. Men det er absolutt populært ja! :wink: . Så fint at du fortsatt har kontakt med venner her fra den tiden!

Gratulerer med 14 uker! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Murmel!

Heller mer og mer mot en alenehelg i Bodø når sambo kommer hjem i februar. Har ikke nevnt det for han enda, må vel forhøre meg litt om overnatting og div først.

Mandag 17.01 skal jeg på velvære behandling. Vi har en liten klinikk her i byen som tilbyr spabeh., massasje og div. andre tilbud for kroppslig velvære.

Jeg har bestilt behandling for gravide, innebærer peeling/scrub, maske og noe mer for mage og brystparti. Tar ca 1,5 time, så det skal bli deilig. dersom det blir en suksess, skal jeg ta flere timer utover i svangerskapet. Litt viktig å pleie seg selv også! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...