Veronal Skrevet 21. november 2004 #721 Del Skrevet 21. november 2004 Ønsker deg en fin-fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
D'Arcy Skrevet 21. november 2004 #722 Del Skrevet 21. november 2004 Hopla på deg, vennen. I dag er du stort savnet i Bodø. Det er kjempefint vær (overskyet, men dog) og vi skulle så gjerne hatt noen å være sammen med. Snekkeren sliper gulv og akkurat nå sover Spøkelset ute. Men her er det støvete, bråkete og kjedelig. :-( Gratulerer her også med magen. Det er så stas. Jeg gleder meg masse og er bittebittelitt (!!) misunnelig. Det er kjempekos å sniklese her inne. Jeg blir nemlig så utrolig sympatigravid. Men ingen fare - det blir nok en stund til det skjer noe her. Jeg må nok prioritere andre ting først nå. Håper alt er bra med deg. Klemmer og tanker fra D'Arcy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 22. november 2004 Forfatter #723 Del Skrevet 22. november 2004 Åhhh, D'Arcy, nå får jeg "hjemlengsel"... :cry: :cry: Skulle gjerne vært i Bodø nå, har faktisk endel ting som jeg trenger fra Bodø, så du skal ikke se bort fra at jeg kanskje ber deg om en tjeneste... Prioriter den andre tingen en stund,du. Tror det blir veldig spennende for deg, og er kjempespent hvordan det blir over nyttår!! Tusen takk for at du leser boka mi, du er nå en knupp! I dag har vi også hatt svigermor på besøk, hun kom i går kveld. Lillemor var hjemme sammen med henne i dag, men vi var så lite barn i bhg at jeg avspaserte fra kl 11. (begynte 6.45 da). Så da fikk vi jo oss en tur i byen, og stressa litt siden jeg trodde jeg skulle være vikar i morgen i en annen bhg. Men fikk kontrabeskjed senere, så da får vi en hel dag til å kose oss i morra også. Svigermor reiser igjen i morra 16.30. Er fryktelig lurt å ha bestemor på besøk, fordi hun vil gjerne handle til snuppa si... Så i dag har lillemor fått seg et par sorte, høye nesnalobber!! (og de koster jo flesk....) 6+6 uker Litt uggen i magen i dag, ikke noe særlig matlyst. Merker også mer og mer til stikninger i magen (livmorbåndene som strekkes). Brystene er blitt litt tyngre og større, sist gikk jeg opp fra 75B - 90DD!! :o Denne gangen begynner jeg på 80C, så det blir spennende å se hvor jeg ender. Handlet en lys lilla, florlett og tynn, tunika i dag på opphørssalg på LeneV. Kjøpte også en lys singlet for å ha under. Tenkte å bruke det til juleantrekk sammen med en sort bukse, eller et skjørt. Venter fortsatt på pakke fra H&M. Har bestilt meg litt nye klær: -mammastrømpebukse -mamma-dongeriskjørt -beige mamma-strechbukse -mamma-topp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 25. november 2004 #724 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg synes ikke Bodø har vært noe stas i det siste. Makan til enorme mengder snø, og nå mer vind Men det er kanskje ikke så mye bedre hos deg Håper du slipper unna kvalmen! Var du noe dårlig forrige svangerskap? Ikke at det trenger å ha noe å si. Klem fra Murmel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 25. november 2004 Forfatter #725 Del Skrevet 25. november 2004 Hei Murmel, takk for hilsen!! Er heldigvis ikke så alvorlig plaget med kvalmen, heller at jeg blir litt uvel på ettermiddag/kveldene. Med lillemor var jeg ikke et sekund kvalm, så kanskje det er pjokken som kommer nå??? Er 7+2 i dag. 4 dager til første jordmorkontroll. Det er nok sikkert ikke så mye bedre her enn Bodø, men her i byen blåser det i det minste i bare en retning.... Husker med gru 17.januar i fjor, da hele bodø var innesnødd. Da var en halvgær Pondusa i uke 38, ute å måkke ut bilen. Kan trygt si jeg lå på sofaen med kraftige kynnere resten av kvelden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 26. november 2004 #726 Del Skrevet 26. november 2004 Nå savner jeg mitt kjære nordnorge også.... Til tross for "ekstreme" værforhold vinteren så finnes det ikke bedre sted å være om sommeren! Håper du får ei flott helg pondusa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2004 #727 Del Skrevet 26. november 2004 Ser ut som vi har omtrent samme symptomene Pondusa. Håper at kveldskvalmen gir seg snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 26. november 2004 #728 Del Skrevet 26. november 2004 Løper innom for å ønske deg en god helg! Klem fra Zianta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 26. november 2004 Forfatter #729 Del Skrevet 26. november 2004 Tusen takk for hyggelig hilsner Limbo, Madden og Zianta!! Var grytidlig oppe i dag, fordi jeg skulle på jobb kl 7. Ikke bare bare å vekke et lite murmeldyr kl 6 da... Har tatt det helt med ro i ettermiddag, lagde oss lettvint middag, og har ellers sett tegnefilm, lekt gjemsel og herjet litt. Er blitt utrolig flink med farger nå: er de hun kan til nå! Synes ikke det er værst av en liten lillemor på snart 22 mnd. 7+3 uker. Ikke noe særlig kvalm i dag, men noen forferdelige "strekksmerter". Glemt hvor vondt det kan gjøre... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 26. november 2004 Forfatter #730 Del Skrevet 26. november 2004 Nå ligger det forresten et nytt mage bilde (7+3) i albumet. Men det må nok godkjennes først... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 26. november 2004 #731 Del Skrevet 26. november 2004 Heisann!! Tusen takk for hilsen i dagboka mi koz du stikker innom Flink datter du har ikke verst og kunne så mange farger når hun bare er 22mnd så du har all grunn til og være en stolt mamma. Så på mage bilde uke 6 synes allerede da du hadde fått stor mage jeg Klemmer fra Pia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 26. november 2004 Forfatter #732 Del Skrevet 26. november 2004 Hei Pia, takk for titten!! Nå er bildet godkjent! Heldigvis ikke så stor forskjell på 6+0 og nå 7+3. På mandag skal jeg på første jordmortime!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2004 #733 Del Skrevet 28. november 2004 Hei på deg! Hvordan går det med denjenta? Her nord har jeg nå sendt fruen ut på aketur med søskenbarna og pyntet til advent. Men måtte selvsagt ha en liten kg-pause innemellom alt arbeidet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 28. november 2004 #734 Del Skrevet 28. november 2004 Hei Pondusa med pondus! :D Håper du har hatt en fin helg og at du er klar for en ny uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 28. november 2004 Forfatter #735 Del Skrevet 28. november 2004 :dagensrose: går til Mammahuset`s nettbutikk. Var innom der torsdags kveld for å bestille meg en enkel, sort mammabukse. Lørdag kunne jeg hente den i posten!!! Det kaller jeg service!! Var ellers hjemme til mamma og pappa og fikk middag i dag. Er helt stinn etter oksestek m/tilbehør, fersken m/is og krem til dessert, og kaffe m/ kjeks og sjokolade til barne-tv. I morgen har jeg avsp hele dagen. Skal prøve å få unna noen julegaver. Takk for hilsener Madley og Huldra!! Håper dere også har hatt en flott helg!! 7+5 uker! I morra skal jeg på første jordmortime!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 28. november 2004 #736 Del Skrevet 28. november 2004 Lykke til på jordmortimen i morgen!! Håper du får ei flott uke! Det var forresten fine magebilder du hadde lagt ut..selv om det ikke er så stor mage enda så skal det bli gøy å følge med utviklinga!! Stooor fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2004 #737 Del Skrevet 29. november 2004 hei hopp snuppa! Da va man online igjen.. Kjente abstinensan komme etter hvert. Har nå havnet i kø på sykehuset for undersøkelse.. Er jo bare 4 mnd ventetid, håper at noe klaffer før da. Stor mage du har fått... *missunnelig* Går nå å venter på tanta rundt 6-7.Desember.. like kjedelig hver gang, men har blitt vant til det. Kommer til å gå i sjokk når det engang blir 2 blå.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 29. november 2004 Forfatter #738 Del Skrevet 29. november 2004 7+6 uker. Var til jordmor i dag, og det var ingen vanlig kontroll. Litt for tidlig til det. De kaller det heller en individuell samtale mellom jordmor og gravid, for å bli kjent og prate litt om evt tidligere sv.skap etc.... Fikk oversikt over kontrollene de pleier å tilby her i byen, og det så helt greit ut: 1.kontroll: lege 2.kontroll: jordmor (indv. samtale) Uke 17-18: lege m/ul Uke 20,24,28: jordmor Uke 32: lege Uke 34,36,37,38,39: jordmor Uke 40 evt 41-42: lege el. jordmor Som førstegangsfødene vil man sikkert gå på alle, men som 2.gangsfødene kunne jeg selv bestemme hvor mange jeg ville benytte meg av. Liker å se at pondus har det fint, så jeg blir nok å bruke alle jeg.... :oops: Fikk ellers kjøpt et par julegaver i byen etterpå. Takk for hilsen Madden og Litle!! Håper dere får en fin uke!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 29. november 2004 Forfatter #739 Del Skrevet 29. november 2004 Lillemor har aldri vært noe flink til å sove på nettene. Hun har hatt en uvane med å våkna 1-2 ganger per natt, men da har det vært nok å gå inn til henne og bre på dyne, så sover hun videre. Kan faktisk telle på 1 hånd antall "hele" netter vi har hatt på 21 mnd!! Er fryktelig tungt å måtte våkne og gå ut av senga for å bre på henne flere ganger per natt. Så i natt har jeg sovet som en engel!! Lillemor blei lagt 19.30 i går kveld, var trett da. Pleier å legge seg rundt 20.00. Jeg våknet uthvilt kl 09, og da sov tuppa!!! Kjempeblid og fornøy både mamman og lillemor, da vi har fått vår skjønnhetssøvn begge to. Er fryktelig spent på natten nå, må opp i 8-tiden i morra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 2. desember 2004 Forfatter #740 Del Skrevet 2. desember 2004 3 netter på rad har hun sovet!!!!! Helt utrolig, håper det fortsetter slik nå! Var til frisøren i går, farget og stripet håret til jul. Deilig å sitte et par timer å bare bli stelt på håret. Fikk nappet og farget bryn og vipper i samme slengen. Etterpå ruslet jeg litt i byen og kjøpte de siste julegavene, mens jeg ventet på mamma som da var til frisøren. Etterpå tok vi en kopp kaffe på kafè før jeg kjørte henne hjem. Deilig å være nesten ferdig med julegavene nå, har sambo igjen... Som vanlig vet jeg ikke..... 8+2 uker Fortsatt trett, men heldigvis ingenting mer. Magen stikker mer og mer ut, og nyheten sprer seg som ild i tørt gress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå