Gå til innhold

Lillemor og pondus

pondusa

Anbefalte innlegg

Hei Koriander!

Går bare bra her. Er for tiden veldig trett og superoppblåst i magen. Litt humørsvingninger hører også med.

Har første legetime på mandag, blir spennende.

Så moren din tok jobben her likevel?? Trodde ikke det ble noe av jeg??

Skal hilse henne fra deg dersom jeg plutselig en dag dumper borti henne.

4+5 (foreløbig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Vet ikke helt om hun tok jobben jeg.

Plutselig fikk jeg bare melding om at nå skal jeg på jobb i xxxxxx. tror det er vikartimer.

Hehe...er M veldig sjalu nå?

synes nesten synd i henne. Ingen jeg vet som har mer lyst på barn enn det hun har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...er M veldig sjalu nå?

synes nesten synd i henne. Ingen jeg vet som har mer lyst på barn enn det hun har!

Ja det var nesten litt ekkelt å skulle si det til henne. Er ingen jeg unner mer at det klaffer for enn dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel forandre litt på fargekodene mine nå.

Grønn skal fortsatt være hverdagslige ting som skjer i heimen og med oss alle. Sånn litt av hvert i grunn.

Storesøster lillemor må jo få beholde sin farge.

Er så komisk, for når vi spør hvor babyen til mamma er, kommer hun å løfter på genseren og gir magen en suss. :hjerte:

Går også rundt å snakker om "lillebroræ".

Lille pondus får en litt annen farge, siden mavefølelsen allerede sier meg at det blir en gutt.... :ler: Kan jo fort bli gjort til skamme da...

Er foreløbig 5+0 i dag, og har første legetime på mandag.

Magen står ut og det er allerede en liten bulk der. Har måttet slutte med noen av dongeribuksene mine allerede, går i bukser med strikk eller strech.

I ettermiddag røpte vi det for min storesøs, som ble litt paff. De har ei jente på litt over 3, og søs hadde nok ventet at hun skulle få barn nr.2 før meg...

Vet ikke helt om vi skal fortelle det til de vordene besteforeldrene på farsdagen, eller vente til jeg har vært hos legen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Farsdag!

Helt klart!

Håper også det klaffer for M og R. Unner dem det.

Men prøver de nå da?

Å skulle vente til det passer, kan ta for ever. Håper de får ut fingern snart... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:cry: Snufs, snufs

Sambo reiste på jobb i morges, blir nå borte ca 4 uker. Visste ikke om han kom hjem før denne gangen.

Er så stille og kjedelig nå på kvelden når lillemor er lagt. Ingen som kommer innom på besøk heller...

I morgen skal jeg i bursdag til "mormor", morfars nye dame. Min bio. mormor døde lenge før jeg blei født...

Og på søndag er det jo farsdag, skal på kaffe til mamma og pappa da. Må vel til byen en tur i morgen og finne en liten pakkesang til pappan min.

Sambo fikk den 4. Pondus-boken i farsdagsgave fra lillemor, fikk åpne den i går kveld siden han skulle reise.

5+3

Så uendelig trett, føler jeg kan sove hvorsomhelst, nårsomhelst. :ler:

Glapp ut med hemmligheten vår til storesøs på onsdag, og til sjefen i dag.

Sambo var ikke helt fornøyd med min løsmunnhet, han hadde villet at vi skulle vente litt lengre denne gangen.

(med lillemor fortalte vi det til familie i uke 5, og det var offentlig i uke 8...)

Ellers er formen fin, har sluppet kvalmen *bank i bordet*.

Skal til første legetime på mandag, blir spennende!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom alle snø, hagl og regnbygene var jeg, lillemor, støresøs, svoger og tantebarn ute å gikk formiddagstur i dag.

Senere ble jeg innvitert på elgsodd hos dem. Og i ettermiddag har vi vært hos mamma og pappa å drukket kaffe. Hadde kjøpt pappa et par ullvangsokker.

Vil ikke legge seg i kveld. Var stille 45 minutter, men nå ligger hun å gråter i senga...

*bank i bordet* Håper dette er en engangsforeseelse, men jeg har vært skikkelig kvalm i dag... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.. bare kjapt innom for å gratulere med den nye tilveksten jeg.. bedre sent enn aldri :wink:

Juli er en flott måned å få barn på.. :tommelsmil:

Så fikk jeg tegnet "abbonnement" på denne tråden samtidig.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Huldra og Salamandra.

Ja det blir litt forskjell på å få barn tidlig i februar og midt i juli. Tenk hvor jeg kan strutte med magen utover våren, istedet for å gjemme den under masse vinterklær. :sjarmor::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Mamman min skal kanskje flytte til der du bor! :o

Så da skal jeg komme på besøk!

Hun stortrives visstnok på sykehuset der.

Håper at du slipper mer kvalme nå. Uting det der :wink:

store klemmmmmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med en liten pondus på vei. :klem:

Tusen takk for hilsen inne hos meg.

Det var da jeg la merke til signaturen din... :wink:

Lite på nett om dagen.

Men er innom dann og vann og leser.

Hvordan gikk det hos legen da?

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Koriander og Mayamor!

Jo legetimen gikk flott den! Litt venting, men det må man belage seg på ved et legekontor.

Var først inne på laben:

Urin-ok

Hb-12,9

BT-130/70 (normalt)

Vekt-69 kg ( 7 kg mindre enn da jeg ble gravid med lillemor....)

Tok også de vanlige blodprøvene.

Inne hos legen, som er en veldig trivelig mann, fylte vi ut helsekort for gravide. Legen fikk først opp en termin tidlig i juli, regnet ut etter siste mens, men han korrigerte den til 14.juli, etter unnfangelse.

Ellers tok han en kjapp GU, tok prøve av livmortappen og kjente at livmora var normalt forstørret til å være 6 uker på vei!

Fikk neste jordmortime 29.11, og time til ordinær ultralyd 31.01.05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 i dag!!!

Fikk lånt et digi-kamera av et venne par og tok et par fine magebilder, men de glemte usb-kabelen, så jeg får ikke lagt inn før i morra....

Status i dag: Frisk og flott!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...