Gå til innhold

OL i beijing


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Veldig moro at vi endelig har en svømmer som er i stand til å hevde seg internasjonalt. :hoppe: (Siden vi ikke har hatt det har jeg liksom aldri fulgt med, og derfor heller ikke "oppdaget" Dale Oen før nå, så jeg ble litt :hakeslepp: da jeg innså at han faktisk er god, hehe. Hurraaaa!)

Også ble Angola pulverisert av håndballjentene i dag, det var vel ikke akkurat overraskende, men moro lell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke fått med meg så mye i dag jeg. Men heldigvis fikk jeg melding fra Daria i natt. Så jeg visste at Oen klarte sølv. Også fikk jeg med meg slutten av håndballkampen. I tillegg til at Norge vant en kamp mot Sveits i sandvolleyball og at Olaf Tufte gikk videre i roing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Har akkurat skrudd på tv. Så jeg aner ikke hva som har skjedd i dag... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ja, men jeg synes godt Gro kunne scoret det siste målet et halvt sekund tidligere. :dåne:

Også har vi fått sølv i kappgang. :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis en norsk utøver først skal være innblandet i en dopingsak, er det jo greit at det skjer i en idrett de færreste bryr seg om... :sjenert: *rømmer før noen hestegærne jenter leser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Joho, Norge er OL mestere i håndball :danse:

Var nesten litt for lite spennende egentlig, totalt overkjøring av Russland jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis en norsk utøver først skal være innblandet i en dopingsak, er det jo greit at det skjer i en idrett de færreste bryr seg om... :sjenert: *rømmer før noen hestegærne jenter leser*

Hvordan er reglene for utestengning etter en slik avsløring?? Blir hesten utestengt i tillegg til rytteren? Blir alle på laget utestengt for de neste årene? Blir doptatte utøvere fengslet og straffeforfulgt i Kina? La oss håpe at all doping straffes meget strengt, selv om det dreier seg om norske utøvere. Dette viser at nordmenn er like ille som andre nasjoners utøvere mhp juks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joho, Norge er OL mestere i håndball :danse:

Var nesten litt for lite spennende egentlig, totalt overkjøring av Russland jo!

Enig, jeg trodde jo det var tull da jeg skrudde på tven 10 minutter ut i første omgang. Var helt sikker på at det måtte være klipp fra en tidligere kamp eller noe, før det plutselig gikk opp for meg at det sto "Beijing 2008" på gulvet i hallen. :ler: Og her hadde jeg gått og nesten grudd meg til kampen fordi jeg regnet med at det skulle bli så jevnt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis en norsk utøver først skal være innblandet i en dopingsak, er det jo greit at det skjer i en idrett de færreste bryr seg om... :sjenert: *rømmer før noen hestegærne jenter leser*

Etter at B-prøven også var positiv, er det nå klart at den norske hesten var dopet, og at det norske laget jukset. Som de fleste andre dopingtatte hevder de naturligvis sin uskyld, hvilket gjør skandelen enda verre. Hestens rytter har tatt på seg ansvaret, men her var deltageren et lag, og da mener jeg at alle deltagerne på laget må få utstengelsesdom i minst 10 år, og livsvarig for rytteren på den dopete hesten. Dersom politiet kobles inn mhp evt straffesak, burde alle på laget varetektsfengsles for å hindre bevisforspillelse og manipulering av vitner.

Norge som antidopingnasjon bør straffe sine egne dopingtatte vesentlig strengere enn hva som er gjengs ellers, om ikke annet så for å gå foran som et godt eksempel. Norge som antidopingforkjemper har med denne saken fått et alvorlig skudd for baugen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne dopingsaken er en personlig tragedie for hesten det gjelder.

Dessuten er alle norsk idrettsutøvere rene pene mennesker som ikke drikker alkohol eller doper seg for det er det bare utlendingene som gjør. Når vi vinner er det fordi vi trener og er moralsk overlegne.

Det gjelder særlig kulestøterne våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...